Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 241

Ämne: REAPER!

  1. #61
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    1. Lägg till dina egna funktioner där? Jag har fortfarande inte börjat köra snabbkommandon i Reaper, typ, för jag gör jämt så enkla grejer. Så jag har lite knappar jag vill ha där :-)

    Eller ta bort allt i den, såklart.

  2. #62
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Tack för råd. Tror jag löste scroll/zoom biten till slut, även om det var lite mystiskt.

    Går det förresten att kustomisera Transport panelen? Där finns outnyttjat utrymme och skulle vilja ha lite knappar där, t ex aktivera extern synk, metronom etc. Samtidigt behöver jag knappast ett "playback rate" reglage...

  3. #63
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    playback rate har räddat mig mer än en gång när det gäller att låtsas vara kompetent på klaviaturet i snabbare stycken.
    framstår ju som proffs (nåja) om man saktar ner låten och kör, näst intill, pekfingervals över tangenterna.

  4. #64
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    playback rate har räddat mig mer än en gång när det gäller att låtsas vara kompetent på klaviaturet i snabbare stycken.
    framstår ju som proffs (nåja) om man saktar ner låten och kör, näst intill, pekfingervals över tangenterna.
    Haha, ja det skulle iofs jag också behöva göra.. fast brukar förlita mig mer på sequencers och kvantisering. Om det inte ska vara skevt per definition dvs

  5. #65
    petaks01
    petaks01 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går det förresten att kustomisera Transport panelen?
    Transport verkar vara det enda som inte går att göra så mycket med.
    Byta knappar till större och roligare går men de styrs av temainställningarna som jag har förstått det.

  6. #66
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Någon som vet hur man gör om man vill ha med metronomen när man mixar ner?

  7. #67
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Fixat!
    Actions > insert click source

  8. #68
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Någon som hittat något lämpligt Theme för mbp 15" dvs 1400x900 pixles?

  9. #69
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    reaper 5.20 ute idag.

    http://reaper.fm/download.php

  10. #70
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Någon som kör Reaper?

  11. #71
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som kör Reaper?
    Jag använder det för ljuddesign eftersom man kan hantera ljudklipp på ungefär samma sätt som i pro tools. Lite roddigt rent UI-mässigt, men det tror jag man kan anpassa om man orkar.

  12. #72
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som kör Reaper?
    Här finns många som kör Reaper.

  13. #73
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Och ni tycker det känns professionellt och bra osv? Inga uppenbara problem? Kör lättaste versionen av Cubase själv men förr eller senare blir ju programvara utdaterad ...

  14. #74
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och ni tycker det känns professionellt och bra osv? Inga uppenbara problem? Kör lättaste versionen av Cubase själv men förr eller senare blir ju programvara utdaterad ...
    Jag tycker som sagt att UI är krångligt (och fult). Men det är *extremt* konfigurerbart. Spelar i en helt egen liga där. Ljudmässigt lika bra som andra DAW och funktionellt snäppet över. Min upplevelse.

  15. #75
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och ni tycker det känns professionellt och bra osv? Inga uppenbara problem? Kör lättaste versionen av Cubase själv men förr eller senare blir ju programvara utdaterad ...
    Bara att testa, de har generös trial.

    - - - Updated - - -

    Men: ja

  16. #76
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker som sagt att UI är krångligt (och fult). Men det är *extremt* konfigurerbart. Spelar i en helt egen liga där. Ljudmässigt lika bra som andra DAW och funktionellt snäppet över. Min upplevelse.
    Hur man kan tycka att UI kan vara fult är ju en gåta för mig, det finns ju skins som ändrar allt, eller missuppfattar jag?

  17. #77
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur man kan tycka att UI kan vara fult är ju en gåta för mig, det finns ju skins som ändrar allt, eller missuppfattar jag?
    Smaken är ju som baken.

    Det finns themes, men jag har inte kommit så långt att jag har försökt installera något. Jag har ändå satt mig hyfsat ordentligt in i 6 olika DAWs genom åren och Reaper har helt klart haft högst inlärningströskel för mig.

  18. #78
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Smaken är ju som baken.

    Det finns themes, men jag har inte kommit så långt att jag har försökt installera något. Jag har ändå satt mig hyfsat ordentligt in i 6 olika DAWs genom åren och Reaper har helt klart haft högst inlärningströskel för mig.
    Prova något annat theme, det är galet enkelt att "installera" man bara droppar zip-filen rakt på sitt öppna Reaper fönster och voila! Dessutom ändrar ju ett theme på saker, så man kan få en enklare upplevelse totalt sett. Jag håller helt med dig om att Reaper inte är enkelt i sin originalform och inte snyggt heller, men themes är ju en del av Reaper.

  19. #79
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Prova något annat theme, det är galet enkelt att "installera" man bara droppar zip-filen rakt på sitt öppna Reaper fönster och voila! Dessutom ändrar ju ett theme på saker, så man kan få en enklare upplevelse totalt sett. Jag håller helt med dig om att Reaper inte är enkelt i sin originalform och inte snyggt heller, men themes är ju en del av Reaper.
    Trevligt! Ska testa. Några rekommendationer utöver att sortera på populärast och ta den översta?

  20. #80
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och ni tycker det känns professionellt och bra osv? Inga uppenbara problem? Kör lättaste versionen av Cubase själv men förr eller senare blir ju programvara utdaterad ...
    Reaper är fullt ut professionellt i grunden. Det saknas kanske synthpluggar av klass men det är väl inte intressant för dig... Det finns många FX pluggar och dom är oftast topp men det saknas ett bra algoritm-reverb, enbart IR reverb.

    Håller med om att det är viss inkörningströskel men det är det nog vad man än byter till. Man måste helt enkelt acceptera att det kommer strula och gå långsammare i början. Nu för tiden finns den en hel del tutorials för Reaper vilket saknades för några år sedan. Är det viktigt för dig att slippa lära nytt är det bättre att hålla sig till Cubase. Reaper är dock klart billigare, även i längden...

    Prova demon i några små projekt... har för mig att man fortfarande kan göra allt inklusive spara - enbart en påminnelse att köpa om man gillar programmet.

  21. #81
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevligt! Ska testa. Några rekommendationer utöver att sortera på populärast och ta den översta?
    Denna kör jag... Imperial...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	101,8 KB 
Id:	69913

  22. #82
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Denna kör jag... Imperial...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	101,8 KB 
Id:	69913
    Känns som att det är "enda" alternativet, efter att ha surfat omkring lite.

  23. #83
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Har Reaper någon nothantering förresten? Nej - tänker jag nu från ryggmärgen - men jag kanske har missat det bara?

  24. #84
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har Reaper någon nothantering förresten? Nej - tänker jag nu från ryggmärgen - men jag kanske har missat det bara?
    Tror de har adderat nothantering i någon av de senaste uppdateringarna. 5.2


    https://youtu.be/QLppbRmFWYg?t=9m40s
    Senast redigerat av amenbrother den 2016-09-07 klockan 19:20.

  25. #85
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amenbrother Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror de har adderat nothantering i någon av de senaste uppdateringarna. 5.2


    https://youtu.be/QLppbRmFWYg?t=9m40s
    Ja jädrar i min lilla låda.... det trodde jag aldrig.
    I början fanns det knappt midi - och som folk har tjatat på att förbättra pianorullen.

  26. #86
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Körde Reaper innan, men fick inte externa grejer att synka bra (midiklocka) när man körde loopat. Frustrerande som fasen.
    Testade då Live ett tag, tight och fint med externa grejer, men saknade det tidslinjära fönstret (ja det finns i Live med, men jag gillade inte det riktigt där..). Förbannad uppgraderade jag Reaper nu för att se om det blivit bättre - men nej, samma osynk...


    men... Sen klickade jag ut "send SPP" som jag eg inte visste vad den gjorde - och voila! Tight och gött! Och jag kan äntligen gå tillbaka till Reaper! Reapers audio-preveiw är outstanding, man kan pitcha klippen i realtid synkat (hyffsat) med låten man jobbar med, man kan loopa segment mm i previewn, det gillar jag skarpt! Det kanske man kan i Live med, men jag lyckades bara få fram ett minimal preview-fönster där man inte kunde göra mycket..

  27. #87
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    nån som har nått bra sätt att binda midicontrollers till track sends?

  28. #88
    tinybox
    tinybox är uppkopplad nu
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Reaper har växt på mig efter att jag har varit en Ableton och Cubase användare i många år. Här är några av de nyaste uppdateringarna som jag blev så glad över att jag nu skriver denna post

    * Pre-roll recording (är det något jag missat i andra DAWs för jag har aldrig hittat hur man gör det?)
    * Spectrogram view istället för peaks view på ljudklipp.
    * Arrange view swing-grid.

    Länkade videon beskriver vad alla de sakerna är.

    Sen har vi ju en extremt flexibel routing av MIDI och Audio med en lika flexibel track view och mixer view. Jag kan förstå om Reaper blir lite överväldigande med alla sina tusentals inställningar men jag gillar det, för sakta men säkert får jag min egna skräddarsydda DAW

    Rekommenderar alla som inte gift sig med en annan DAW att se denna video som beskriver några av de senaste nya funktionerna:


    https://youtu.be/_ux8fsgB4h0

  29. #89
    illmono
    illmono är inte uppkopplad
    illmonos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hade helt missat detta: http://www.helgoboss.org/projects/playtime/
    Live's Session view inuti Reaper!
    Någon som testat? Nyfiken om den fungerar med någon av de billigare kontrollerna som Akai APC mini eller launchpad mini.

  30. #90
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Coolt!

    - - - Uppdaterad - - -

    Nån som kör Overbridge i Reaper? Jag har lite problem...

  31. #91
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av illmono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade helt missat detta: http://www.helgoboss.org/projects/playtime/
    Live's Session view inuti Reaper!
    Någon som testat? Nyfiken om den fungerar med någon av de billigare kontrollerna som Akai APC mini eller launchpad mini.
    Jag har testat men har inte använt mig av det. Kollade en video och körde lite på egen hand. Tyckte att det var intuitivt och enkelt. Koster väl ett par hundra att köpa. Har själv bara demon installerad.

  32. #92
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Nu har Reaper automation items! Jag är helt nykär!

  33. #93
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Bumpar - Står mellan att köra Reaper eller köpa Cubase. Ämnat för en enkel hemmastudio med både hård och mjukvara.

  34. #94
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    jag gav upp cubase när det krashade konstant (på osx).

  35. #95
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Jag gillar Reaper också men har inte köpt det än.

  36. #96
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Ok, så varför får jag inget ljud ut ur Reaper?

    Ljudet går in via mitt Steinberg UR44 och UV-mätarna i Reaper indikerar att ljudet inkommer. Monitorlyssning är aktiverad på det laddade spåret. Jag får inget ljud ut vare sig vid uppspelning av inspelat ljud eller via monitorlyssning. Alltså inget ljud ut från datorn. Dock hör jag ljudet ut från ljudkortets hörlursutgång. Om jag spelar in ett ljud och sen spelar upp det i iTunes så hörs det som det ska. Men från Reaper är det knäpptyst.

    Vad är det jag missar? Har ingen erfarenhet av DAW och ljudkort så jag känner mig rätt så lost.
    Kör med MacBook Pro med Mavericks och använder drivrutiner därefter, som enligt uppgift ska funka.

    HILFE!

  37. #97
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Ok, verkar som jag löst det något så när. Om jag skapar en Sammanslagen enhet med UR44 - In och Inbygda högtalare - Ut så får jag medhörning och playback från datorn. Men är det inte meningen att jag ska kunna använda ljudkortets Monitor Ut för att köra medhörning och playback? Trixigt å trökigt det här med data å mosik

  38. #98
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Någon som har koll på hur jag ska installera reaper på lucid puppy? Verkligen ingen linuxnörd men tyckte idén med lucid puppy var imponerande.

  39. #99
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    packa upp och kör $ ./install-reaper.sh funkar inte?

    man behöver inte installera det förövrigt, men du kör iaf från samma script.

  40. #100
    tinybox
    tinybox är uppkopplad nu
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Idioti att köra ljud på Linux just nu, det rör sig mycket i val av standard och drivers... vänta några år. Just nu är det självklara valet ... Windows 10 64-bit, har man en okej CPU (gissar sen 2012) så funkar det superprima.

    Jag har en CPU från 2010 och det rullar på bra i de flesta mjukssyntharna.

  41. #101
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Varför är det idioti? Det beror väl isf på vad man vill använda och hur man vill göra det. Men att helt såga linux för musik är lite väl hårt. Jag har renoise på en linuxlaptop och tycker det funkar rätt bra.

  42. #102
    tinybox
    tinybox är uppkopplad nu
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför är det idioti? Det beror väl isf på vad man vill använda och hur man vill göra det. Men att helt såga linux för musik är lite väl hårt. Jag har renoise på en linuxlaptop och tycker det funkar rätt bra.
    Förlåt, det var för hårt sagt. Självklart är Linux okej för många uppdrag. Men i min erfarenhet så är det inte stabilt då en uppdatering lätt kan bajsa dig i ögat och du sitter där och måste vara sysadmin istället för musiker/producent. För mig funkar Windows stabilast men det har ju sina brister också.

  43. #103
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av modusoperandi Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    packa upp och kör $ ./install-reaper.sh funkar inte?

    man behöver inte installera det förövrigt, men du kör iaf från samma script.
    Jag får det inte att fungera men kan ju vara handhavandefel

  44. #104
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    vad händer om du kör det då?

  45. #105
    tinybox
    tinybox är uppkopplad nu
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Någon med bra erfarenhet kanske kan skapa en tråd om detta här i "Övriga DAW". Det vore nog till stor hjälp för många ifall vi har några som kör Linux lyckat här på forumet. Själv har jag inte så mycket att komma med då jag inte fick det att funka längre efter någon update och gav upp. Kanske också kan nämnas vilka ljudkort som funkar bra.

    Finns det trådar om detta redan kanske de borde slås samman. För det vore toppen om vi hade en Goto-tråd gällande DAW på Linux. Jag är pepp på att testa igen.

    Reaper är en av de få som stöder Linux men samtidigt kanske inte Linux-trixande hör hemma i den här tråden.

  46. #106
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Bara för ordningens skull så fungerar Waveform (f.d. Trackion) utmärkt på Linux... och det finns säkert fler...

  47. #107
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Reaper för linux är dock fortfarande sk experimental. Så det är nödvändigtvis inte så stabilt än. Värt att tänka på.

  48. #108
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon med bra erfarenhet kanske kan skapa en tråd om detta här i "Övriga DAW". Det vore nog till stor hjälp för många ifall vi har några som kör Linux lyckat här på forumet. Själv har jag inte så mycket att komma med då jag inte fick det att funka längre efter någon update och gav upp. Kanske också kan nämnas vilka ljudkort som funkar bra.

    Finns det trådar om detta redan kanske de borde slås samman. För det vore toppen om vi hade en Goto-tråd gällande DAW på Linux. Jag är pepp på att testa igen.

    Reaper är en av de få som stöder Linux men samtidigt kanske inte Linux-trixande hör hemma i den här tråden.
    Kan rekommendera renoise, finns i demoversion och dom har dessutom bra instruktioner för installation och konfigurering av ljudet i linux för att det ska fungera bra till daws.

    Men annars instämmer jag med att det vore bra med en linuxtråd.

  49. #109
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Mixar i Reaper, importerar ljudfilerna från SD-kortet i min Zoomporta. Extrem nybörjare och prövar mig fram. Jag har fortfarande inte räknat ut kommandot för att splitta en ljudfil, så jag splittar rubbet vid cursorn och flyttar bort de delar jag inte vill ha kvar. Sedan kan man laga alla splittade filer som ”ligger an” mot varandra, men det känns helt bakvänt.

  50. #110
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Daionsavage Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mixar i Reaper, importerar ljudfilerna från SD-kortet i min Zoomporta. Extrem nybörjare och prövar mig fram. Jag har fortfarande inte räknat ut kommandot för att splitta en ljudfil, så jag splittar rubbet vid cursorn och flyttar bort de delar jag inte vill ha kvar. Sedan kan man laga alla splittade filer som ”ligger an” mot varandra, men det känns helt bakvänt.
    Är det inte bara att trycka på ”s” om du har ditt item/track markerat?

  51. #111
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    S.

  52. #112
    tinybox
    tinybox är uppkopplad nu
    tinyboxs avatar
    Veteran
    @modusoperandi
    Jag är en stolt ägare av Renoise, började min skapa musik med datorn bana med Fasttracker2. Har på gång att testa Redux, en tracker i din DAW. Jag tror det kan bli en bra affär.

  53. #113
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    ah coolt. är själv från trackerbakgrund även om jag haft en lång period där jag knappt använt det alls. försöker hitta tillbaka nu och inser att jag faktiskt trivs rätt bra i det, måste bara mangla in lite keyboard shortcuts så man får fart i skapandet igen.
    suttit i allt från protracker, ft2 och sen renoise.

    redux har jag oxo, men fick inte nån spontan "åh va nice"-känsla när jag testade det, kändes lite mer meckigt än jag önskade men hoppas att det kanske löser sig när jag blir mer hemmavan i renoise igen.

  54. #114
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Reaper 6 är nu släppt. Rätt många nyheter. Nedanstående är bara de större nyheterna.


    New in Version 6

    FX Plug-in Embedding: Embed small versions of some plug-ins into your tracks control and mixer panels, including ReaEQ, ReaFIR, ReaXcomp, graphical JSFX plug-ins, and more

    MIDI CC Envelopes: Handle MIDI CC data as continuous data envelopes, rather than discrete events; create smooth, musical articulations and effects

    Auto-stretch Timebase: Automatically stretch and reconform audio around complex tempo changes; easily work with tempo-mapped and live-played recordings together Routing Diagram:View and edit project routing using a high-level graphical patchbay emulation

    Retina/HiDPI: Automatic rendering to HiDPI and Retina displays; new Default 6 theme supports 100%, 150% and 200% natively

    Big Project Improvements: Vastly optimized behavior for projects with high (200+) track counts; Metal display support for massively faster screen drawing on newer macOS displays ..and

    More: New theme with extensive customizability via Tweaker script; Dynamic Split improvements; import and render media with embedded transient information; per-track positive or negative playback offset; faster and higher quality samplerate conversion; and many other fixes and improvements

  55. #115
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    installerade Reaper idag. Vill ha en hyfsad "light" DAW o köra på en Surface Pro 7. Funkar bra so far. Har inte läst ngn manual o har lite småstrul med markören. Vill gärna markera saker i pianorollfönstret men enda som syns är "pennan" (om man inte klickar exakt på en not/ton)

  56. #116
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Valsolo, testa Tracktion Waveform... den snurrar på de mesta. Finns en gratisversion som inte är särskild begränsad.

  57. #117
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    installerade Reaper idag. Vill ha en hyfsad "light" DAW o köra på en Surface Pro 7. Funkar bra so far. Har inte läst ngn manual o har lite småstrul med markören. Vill gärna markera saker i pianorollfönstret men enda som syns är "pennan" (om man inte klickar exakt på en not/ton)
    kan va bra o kolla lite guider om man vill confa upp reaper, finns även ett par riktigt bra grupper på facebook som hjälper dig med alla frågor.
    men vad du än vill customize'a finns det god chans att det går att göra. tar ju lite tid, men när det väl är gjort så.

  58. #118
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    installerade Reaper idag. Vill ha en hyfsad "light" DAW o köra på en Surface Pro 7. Funkar bra so far. Har inte läst ngn manual o har lite småstrul med markören. Vill gärna markera saker i pianorollfönstret men enda som syns är "pennan" (om man inte klickar exakt på en not/ton)
    Tjao, Provat att högerklicka. Jag har lasso där. Testa mer med alt, ctrl, shift kom o. Lite olika grejor, kopiera, sudda, måla midi notes.
    Senast redigerat av amenbrother den 2020-07-08 klockan 00:57.

  59. #119
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av amenbrother Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjao, Provat att högerklicka. Jag har lasso där. Testa mer med alt, ctrl, shift kom o. Lite olika grejor, kopiera, sudda, måla midi notes.
    Högerklicka visar inga alternativa markörer. Men ska undersöka manual - när jag får tid

  60. #120
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Det finns massor av tutorials på Tuben. Reaper Mania är en bra kanal tex. https://youtu.be/YXip4mOJ94I

Liknande ämnen

  1. Reaper 4
    Av joule i forum Nyheter
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 20:21
  2. BCR 2000 & Reaper
    Av raffe303 i forum Övriga DAW
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 15:53
  3. Cockos Reaper
    Av sisältää i forum Övriga DAW
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 00:24
  4. Reaper
    Av rabulisten i forum Övriga DAW
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •