Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 241

Ämne: REAPER!

  1. #181
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hittade inget snyggt :-)

  2. #182
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Jag kör Imperial. Tycker det är cleant och snyggt

    https://www.houseofwhitetie.com/reap..._imperial.html
    Senast redigerat av sickanovic den 2023-03-25 klockan 22:19.

  3. #183
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kör senaste reaper nu. Kul med nya time stretch-algoritmer! ReaReaRea och RrrEeeAaa.

  4. #184
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nya reaper kan normalisera filer efter rendering. Så om man inte vet ifall man har en peak här eller där kan man bara skita i det. Jättebra för att snabbt få ut skisser. Även om några enstaka peaks i dem kanske inte är hela världen heller.

  5. #185
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Upptäckte exclusive solo idag... finns säkert i alla program men fan vad skönt. Otroligt att jag efter typ tio år fortfarande blir glad när jag tänker på hur bra reaper är.

  6. #186
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Upptäckte exclusive solo idag... finns säkert i alla program men fan vad skönt. Otroligt att jag efter typ tio år fortfarande blir glad när jag tänker på hur bra reaper är.
    WTF kan man högerklicka på soloknappen!? <3

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya reaper kan normalisera filer efter rendering. Så om man inte vet ifall man har en peak här eller där kan man bara skita i det. Jättebra för att snabbt få ut skisser. Även om några enstaka peaks i dem kanske inte är hela världen heller.
    Förresten. En sak jag har undrat är om passet innan normalisering är i floats eller om det renderas till 16 (eller 24) bitar och därefter normaliseras. Jag tänker att det kan påverka om jag råkar ha väldigt låg utsignal från master. Vet du?

  7. #187
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, cmd+alt+klick <3<3

    Vet inte faktiskt. Gissar att de är smarta och kör float. Borde väl gå att testa med en signal på -144db eller vad det blir. Förmodligen egalt i de flesta fallen ändå

  8. #188
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Jag har tidigare varit DAW-hoppare och gillat att leka med olika periodvis. De har alla sina fördelar och nackdelar. Men för mig har Reaper visat sig ha så många fördelar att jag "tyvärr" hoppar alltmer sällan.

    Reaper

    Edit:
    Det viktigaste som det nästan alltid faller på är Monitoring FX Chain.

  9. #189
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Edit:
    Det viktigaste som det nästan alltid faller på är Monitoring FX Chain.
    Du menar att Reapers monitoring FX chain är bättre än alla andra DAW?

    Hur använder du den? (bara lite nyfiken)

  10. #190
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du menar att Reapers monitoring FX chain är bättre än alla andra DAW?

    Hur använder du den? (bara lite nyfiken)
    Monitoring FX Chain i Reaper är alltså en effektkedja efter masterbussen, som hörs vid vanlig uppspelning, men är avstängd vid rendering. Om det finns i alla DAWs nu så beror det på att jag har varit ifrån dem för länge.

    Där har jag just saker som jag vill ha när jag lyssnar, men som jag inte vill att andra ska höra, som Can Opener och hörlurskalibrering. Även en liten plug som jag kallar "Flip L/R". Samt plugggar för analys och referenslyssning. De flesta av dem är big no-no att råka ha aktiva vid rendering.

    Dessutom sparas den mellan projekt, så den alltid finns där.

  11. #191
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Innan Apple M1 var jag ganska trött på Apple, det var ingen av deras laptops jag ville ha och jag funderade på att byta till Windows, men skulle då vara tvungen att lämna Logic. Så kom Apple M1, och ingenting fungerade i början, men när allt rullade köpte jag en M2:a och är mycket nöjd med den.

    Men jag tänker på att jag ju faktiskt kände mig litet inlåst där ett tag, och att jag kanske kommer att känna samma sak igen om några år när min nu så fina Macbook Pro 16" börjar kännas gammal.

    Så då kom tanken att byta till Reaper.

    Jag kör mycket MIDI och många av Logics medföljande pluggar. Jag kör Behringer X-Touch, som jag börjar gilla mer och mer.

    Jag är hyfsat datorkunnig och jobbar inte professionellt med musik.

    Är ni många här som kör Reaper? På en modern Mac? Vad tycker ni? Kan ni jämföra med en senare version av Logic Pro X? Jag tänker att det nog inte kan vara så många eftersom den ligger under Övriga DAW.

    Vänligen, Ylan

  12. #192
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Reaper funkar hur bra som helst på min M2. Har någon wrapper för något plugin som är 32-bit (minns inte vilket) men det märks inte förutom att jag ser att programmet är där.

    Snabba renders blir det!

  13. #193
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reaper funkar hur bra som helst på min M2. Har någon wrapper för något plugin som är 32-bit (minns inte vilket) men det märks inte förutom att jag ser att programmet är där.

    Snabba renders blir det!
    Tack Oljud,

    Vilken DAW kommer du ifrån och varför bytte du? Kör du mycket MIDI?

    Vänligen, Ylan

  14. #194
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Jag ska försöka undvika ett heligt krig mellan entusiaster av olika program, så jag säger så här: Av alla jag har testat har Reaper den högsta tröskeln för att komma igång, men också det ojämförligt högsta taket när det kommer till att anpassa det till ens egna behov.

  15. #195
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska försöka undvika ett heligt krig mellan entusiaster av olika program, så jag säger så här: Av alla jag har testat har Reaper den högsta tröskeln för att komma igång, men också det ojämförligt högsta taket när det kommer till att anpassa det till ens egna behov.
    Tack, jag har förstått det.

    Kanske skall ge det en helg och prova på.

    Vänligen, Ylan

  16. #196
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Oljud,

    Vilken DAW kommer du ifrån och varför bytte du? Kör du mycket MIDI?

    Vänligen, Ylan
    Jag kom ifrån Logic, men det var ... 2010, så några datorer sedan. Kör en del midi, typ trummor, men inte särskilt mycket. Inget prat med andra enheter som kanske är det du tänker på.

    - - - Updated - - -

    Jo, det är inte helt pedagogiskt, kanske delvis för att det har så mycket funktioner. Men det kostar inget att testa, nedladdningen tar väl några sekunder, och det är väl värt det. Jag njuter fortfarande när jag ser andra använda sämre DAWs, eller tänker tillbaks på min tid i Logic (som nog är bra på sitt sätt men begränsade mig väldigt mycket).

  17. #197
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Kanske skall ge det en helg och prova på.

    Om du ska ge dig på Reaper så ska du ha Reaper Mania som stöd. Bara att söka på ämne och du blir upplyst. Reaper är lite meckigt till att börja med men med lite tid så lossnar det.

  18. #198
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Blev lite sugen på att testa reaper lite mer seriöst. Finns det något motsvarande external instrument i ableton? Typ att man kan skicka midi och ta emot audio på samma spår? Eller är det ett miditrack + ett audiotrack som gäller?

  19. #199
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Finns ingen skillnad mellan spår, du kan ha midinoter och en send till rätt utgång och så ljud in och effekter på alla spår. Och midin kan såklart påverka alla (i princip) parametrer i alla plugins du behagar ha på ljudet.

  20. #200
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Monitoring FX Chain i Reaper är alltså en effektkedja efter masterbussen, som hörs vid vanlig uppspelning, men är avstängd vid rendering. Om det finns i alla DAWs nu så beror det på att jag har varit ifrån dem för länge.

    Där har jag just saker som jag vill ha när jag lyssnar, men som jag inte vill att andra ska höra, som Can Opener och hörlurskalibrering. Även en liten plug som jag kallar "Flip L/R". Samt plugggar för analys och referenslyssning. De flesta av dem är big no-no att råka ha aktiva vid rendering.

    Dessutom sparas den mellan projekt, så den alltid finns där.
    Vet inte om monitor chain finns specifikt i reaper, men är lätt att lösa, du gör ett spår som du renderar och ett du lyssnar via, sen gör du renderspåret som ett underspår (med folder tracks) till lyssningsspåret, och alla vanliga kanaler under renderspåret. Vid render ställer du dig på renderspåret och i renderfönstret väljer att rendera aktivt spår.

  21. #201
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innan Apple M1 var jag ganska trött på Apple, det var ingen av deras laptops jag ville ha och jag funderade på att byta till Windows, men skulle då vara tvungen att lämna Logic. Så kom Apple M1, och ingenting fungerade i början, men när allt rullade köpte jag en M2:a och är mycket nöjd med den.

    Men jag tänker på att jag ju faktiskt kände mig litet inlåst där ett tag, och att jag kanske kommer att känna samma sak igen om några år när min nu så fina Macbook Pro 16" börjar kännas gammal.

    Så då kom tanken att byta till Reaper.

    Jag kör mycket MIDI och många av Logics medföljande pluggar. Jag kör Behringer X-Touch, som jag börjar gilla mer och mer.

    Jag är hyfsat datorkunnig och jobbar inte professionellt med musik.

    Är ni många här som kör Reaper? På en modern Mac? Vad tycker ni? Kan ni jämföra med en senare version av Logic Pro X? Jag tänker att det nog inte kan vara så många eftersom den ligger under Övriga DAW.
    Jag kör reaper professionellt, nästan dagligen, speciellt för immersivt multikanalsljud. Det är extremt sällan det har strulat. Funkat kalasbra och ytterst driftsäkert på gamla intel-macar och på moderna M1/M2. Och det känns otroligt effektivt, jag kör ibland paket av 64 ljudkanaler på samma spår, och 10-30 sådana paket samtidigt, funkade även på min MacBook Pro som var sista generationen innan M1, och kört liknande på Mac Pro (soptunnan) från 2014 fram till nyligen, rullat smärtfritt.

    Jag kör inte så mycket instrumentplugins i Reaper, tenderar till att köra sånt i ableton live, lite pga Max for live.

    Jag kommer från ableton live för mycket egna projekt, och Pro Tools i jobbet, men ju mer multikanalsljud (många högtalare, surround och ambisonics etc) jag kört så gick det inte att fortsätta köra PT. I Reaper är ju routingmöjligheterna i princip oändliga, och stöd för 64 ljudkanaler på varje spår (otroligt bra för higher order ambisonics). Sen är det ju också så mycket billigare!

  22. #202
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör inte så mycket instrumentplugins i Reaper, tenderar till att köra sånt i ableton live, lite pga Max for live.
    Ja, det är väl instrumentplugins jag kan vara rädd för att förlora, det är ju inte billigt att köpa på sig motsvarande allt det jag redan har i Logic.

    Vänligen, Ylan

  23. #203
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om monitor chain finns specifikt i reaper
    Här!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Reaper Monitoring FX.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	506,8 KB 
Id:	114504

  24. #204
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ska försöka undvika ett heligt krig mellan entusiaster av olika program, så jag säger så här: Av alla jag har testat har Reaper den högsta tröskeln för att komma igång, men också det ojämförligt högsta taket när det kommer till att anpassa det till ens egna behov.
    Jag såg något som inte fungerar i Logic. Jag installerade DrivenByMoss4REAPER och fick en ny funktion i min X-Touch:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Färgkodning.png 
Visningar:	15 
Storlek:	2,83 MB 
Id:	114510

    Det är bara sju färger, men gör att man kan titta litet mindre på skärmen.

    Vänligen, Ylan

  25. #205
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Reaper Monitoring FX.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	506,8 KB 
Id:	114504
    Ah!, toppen! Då kanske jag missförstod, det verkade som det fanns en fråga om det fanns. Jag använder inte den funktionen, men kanske borde helt enkelt. Skall testa hur det funkar i mitt arbetsflöde.

  26. #206
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Idag har jag utforskat möjligheterna med UI customization i reaper, alltså inte såna där theme-scriptgrejor utan bara hur man kan ändra UI direkt i programmet. Fan, jag e såld asså. Man kan ju få reaper att se ut och funka precis som ens egna hjärna fungerar, det är ju helt otroligt.

    Efter nuvarande musikaliska projekt e slutfört är det nog dags att switcha från ableton till reaper. Utöver att reaper verkar grymt är det också lite mer vänligt för oss som kanske inte har världens största inkomst

  27. #207
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Nice!

    Ja, det är en av de saker som gjorde att jag blev helt såld. Jag kollade en massa Reaper-videos på YouTube med Kenny Giogia och ändrade tills jag blev nöjd. Nu är det väl en korsning mellan Reason och Pro-Tools. Älskar customize funktionerna. Finns säkert ännu mer jag skulle kunna ändra. Sedan är det ju så sjukt stabilt också... ÄLSKAR Reaper!

  28. #208
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Ska bli spännande å se om jag kan komma upp i samma flow i reaper som jag hade i ableton, snabbt kunna skissa ihop låtidéer och så liksom. Framförallt gäller det att lista ut hur jag gör något som motsvarar abletons rack-system, kanske är det wiring-läget man ska lära sig...

  29. #209
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Efter lite undersökande så har jag lärt mig att ableton-flowet jag saknar i Reaper är en funktion som kommer i Reaper 7!
    Mer specifikt så heter det FX Containers, och ser ut att vara ungefär samma sak som racks i ableton. Reapers nuvaranade system med parallell routing inom ett spår är ju inte svårt eller dåligt på något sätt, det är mest att man måste klicka 10 ggr mer knappar än man behöver i ableton...

  30. #210
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Coooool!

  31. #211
    Overkligen
    Overkligen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kanske börjar bli dags att damma av Reaper igen och testa att göra lite elektronisk musik. Har tidigare använt det till livsfarlig black metal och då funkade det utmärkt.

  32. #212
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Verkar ju suvreänt, testar nu. Jag är lite lätt på fötterna så jag har aldrig gått med på ett arbetsätt. Reaper är den enda DAW:en som låtit mig göra det på ett logiskt sätt. En DAW ska routa signaler och spela in, inget mer. Det finns ingen som gör det enklare/bättre än Reaper.

  33. #213
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Overkligen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske börjar bli dags att damma av Reaper igen och testa att göra lite elektronisk musik. Har tidigare använt det till livsfarlig black metal och då funkade det utmärkt.
    Jag mixade Decapitated i veckan.

    Reaper is the Dark Souls of DAWs?

  34. #214

  35. #215
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fett! Då är det nog dags för mig å säga hejdå till ableton

    Det enda som verkligen känns svårt med å lämna ableton är ju dock stockpluggarna. Echo och grain delay är ju magiska till exempel

  36. #216
    Overkligen
    Overkligen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fett! Då är det nog dags för mig å säga hejdå till ableton

    Det enda som verkligen känns svårt med å lämna ableton är ju dock stockpluggarna. Echo och grain delay är ju magiska till exempel
    Till en början hade jag samma problem. Man saknar stockpluggarna från sitt tidigare DAW, men efterhand har jag börjat bygga upp en egen bank av pluggar och insåg här för ett tag sedan att jag ändå nästan uteslutande använder egna pluggar istället för de inbyggda och då blev bytet lättare. Har kört enbart Reaper i någon vecka nu och har ännu inte kört fast.

    Om någon har bra tips på Reverb och Delay pluggar så tar jag gärna emot tips. Känner att stockpluggarna i Reaper är lite svag på den punkten.

  37. #217
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Overkligen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om någon har bra tips på Reverb och Delay pluggar så tar jag gärna emot tips. Känner att stockpluggarna i Reaper är lite svag på den punkten.
    Det beror lite på om du är intresserad av att betala för dem.

    Jag använder iZotope Stratus och Soundtoys EchoBoy med behållning.
    Senast redigerat av barockugglan den 2023-10-19 klockan 12:26.

  38. #218
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Overkligen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om någon har bra tips på Reverb och Delay pluggar så tar jag gärna emot tips. Känner att stockpluggarna i Reaper är lite svag på den punkten.
    Här är ett antal bra gratis:

    ValhallaDSP FreqEcho och Supermassive https://valhalladsp.com
    Voxengo Oldskoolverb https://www.voxengo.com/product/oldskoolverb/
    TAL-Reverb https://tal-software.com/products/tal-reverb-4
    DReverb https://stone-voices.ru/vst/dreverb?lang=en

  39. #219
    Overkligen
    Overkligen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det beror lite på om du är intresserad av att betala för dem.

    Jag använde iZotope Stratus och Soundtoys EchoBoy med behållning.
    Tack för tipset!

  40. #220
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Overkligen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Till en början hade jag samma problem. Man saknar stockpluggarna från sitt tidigare DAW, men efterhand har jag börjat bygga upp en egen bank av pluggar och insåg här för ett tag sedan att jag ändå nästan uteslutande använder egna pluggar istället för de inbyggda och då blev bytet lättare. Har kört enbart Reaper i någon vecka nu och har ännu inte kört fast.

    Om någon har bra tips på Reverb och Delay pluggar så tar jag gärna emot tips. Känner att stockpluggarna i Reaper är lite svag på den punkten.
    Alltså, jag använder nästan enbart abletons stockpluggar, det är en otroligt stabil och spännande samling.

    Men nån på reddit tipsade om Kilohearts Essentials, ser ju ut som ett fantastiskt paket asså

  41. #221
    Overkligen
    Overkligen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av mono Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså, jag använder nästan enbart abletons stockpluggar, det är en otroligt stabil och spännande samling.

    Men nån på reddit tipsade om Kilohearts Essentials, ser ju ut som ett fantastiskt paket asså
    Har också hört bra om Kilohearts. Får ta och kolla in dem. Har för mig att Essentials dessutom är gratis.

  42. #222
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Vad gäller reverb så rekommenderar jag att du kollar in ValhallaDSP, VintageVerb eller Room för smör och bröd, Plate för .... Plate. Man får väldigt mycket reverb för 50USD. Han har aldrig rea så köp när det passa dig.

  43. #223
    Overkligen
    Overkligen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad gäller reverb så rekommenderar jag att du kollar in ValhallaDSP, VintageVerb eller Room för smör och bröd, Plate för .... Plate. Man får väldigt mycket reverb för 50USD. Han har aldrig rea så köp när det passa dig.
    Tack för tipset!

    Vad gäller Reaper 7 så verkar de ha fått in en väldans massa bra och nya funktioner.

  44. #224
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Ska man orka sig på att lära sig Reaper?

    Fick precis igång synk med midi/ljud mellan Renoise och Reaper (mha ReaRoute), vilket känns som ett perfekt sätt för mig att använda Renoise. Multitracka, redigera, göra pålägg osv.

    Kör Bitwig (3) annars och gillar det programmet men känns som Reaper kan bli ett bra komplement?

  45. #225
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hypercykel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska man orka sig på att lära sig Reaper?
    En av de bästa sakerna med Reaper är Kenny Gioia. Fler än 900 videos med tydlig pedagogik och avgränsade områden. Med Kenny blir Reaper lätt att lära sig

  46. #226
    Ylan
    Ylan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En av de bästa sakerna med Reaper är Kenny Gioia. Fler än 900 videos med tydlig pedagogik och avgränsade områden. Med Kenny blir Reaper lätt att lära sig
    Vet inte hur peppigt det är med 900 lektioner!

    Vänligen, Ylan

  47. #227
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Mastigt, men tack! Jag hoppas på att kunna använda erfarenhet från andra program + lite googling. Det svåraste är ju att få in alla knappkombinationer i muskelminnet. Är ju även bortskämd med bra fabrikspluggar i Bitwig. Har bara sneglat på Reapers pluggar men känns som det viktigaste finns?

  48. #228
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ylan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte hur peppigt det är med 900 lektioner!

    Vänligen, Ylan
    Man får skaffa barn och låta det gå i arv, kanske barnbarnen sedan kan visa farfar hur Reaper funkar lagom till testamentet?

  49. #229
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Hellre 900 kortare videos med sökbara rubriker än 2 st 5 timmars learn-every-thing-about-and-master-logic-pro så letar man upp det man behöver när man behöver.

  50. #230
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man får skaffa barn och låta det gå i arv, kanske barnbarnen sedan kan visa farfar hur Reaper funkar lagom till testamentet?
    Haha ja men lite så...

    Jag testade lite igen och kände direkt att det blir för mycket nytt att ta in. Tvivlar inte på att Reaper är grymt men just nu varken orkar eller hinner jag lära om.

    Fortsätter med Bitwig ett tag till.

  51. #231
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hypercykel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha ja men lite så...

    Jag testade lite igen och kände direkt att det blir för mycket nytt att ta in. Tvivlar inte på att Reaper är grymt men just nu varken orkar eller hinner jag lära om.

    Fortsätter med Bitwig ett tag till.
    Tröskeln är hög och den grafiska UI-designen är svårsmält.

  52. #232
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hm, någon som har kört samma projekt på mac och pc? En vst laddas inte (neural dsp gojira). Verkar som att det borde funka?

  53. #233
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm, någon som har kört samma projekt på mac och pc? En vst laddas inte (neural dsp gojira). Verkar som att det borde funka?
    Det borde fungera om båda datorerna kör samma format, alltså antingen VST eller VST3 och har samma version Gojira eller Gojira X. Är samma version och format av pluginen installerad på båda datorerna?

    Och är licensen aktiv på båda datorerna? Tänker på att det är iLok-licens och utfall du använder samma licens för båda datorerna. Så inget missats där. Men då borde ändå pluginen laddas och varna att licensen saknas iofs.

  54. #234
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hm, sant, kanske att windowsaren kör VST utan 3, får kolla!

    Jag kör en av trummisens tre licenser, men det funkar fint (han har mac), basisten har egen licens. Men det borde inte vara det.

  55. #235
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm, någon som har kört samma projekt på mac och pc? En vst laddas inte (neural dsp gojira). Verkar som att det borde funka?
    Vad menas med "laddas inte"?
    Du menar att den sloten är tom?
    Kan du i så fall exportera inställningen vid sidan om?
    Mest nyfiken, är någon slags passiv Reaperanvändare – kompabilitet över plattformar är ju alltid intressant.

  56. #236
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det visas som att pluginen inte finns installerad bara.

  57. #237
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det visas som att pluginen inte finns installerad bara.
    Aha, kanske finns en skillnad pc/mac i namngivning/numrering i koden som ställer till det? Rätt imponerande om den hittar de flesta tycker jag, men jag har aldrig sysslat med annat än AFF och OMF vid DAW-byte och det är ju bland det värsta okompatibilitetsdjävulen skapat.

  58. #238
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, måste vara något sånt? Men konstigt, det jag kan det på internet är typ ”använd vst så funkar det”

    Kanske ska testa vst utan 3 och det om det är bättre

  59. #239
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Skulle vilja lura min basist att byta till reaper från studio one. Hur gör man? Han saknar sina stock plugins, de kanske är skitbra. Svårt att argumentera med, Reapers är inte så hjälpsamma.

    Känns som att det kommer sluta med att jag går över (näää )

  60. #240
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok, en fråga om reaper, finns det ett sätt att begränsa vilka noter som syns i pianorullen? Jag programmerar trummor, så behöver bara 36-57. Resten hör bara att allt blir smått, och zoom/pan-styrningen i rullen ger mig krupp.

    Mina internetslagningar ger bara annat.

Liknande ämnen

  1. Reaper 4
    Av joule i forum Nyheter
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 20:21
  2. BCR 2000 & Reaper
    Av raffe303 i forum Övriga DAW
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 15:53
  3. Cockos Reaper
    Av sisältää i forum Övriga DAW
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 00:24
  4. Reaper
    Av rabulisten i forum Övriga DAW
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •