Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 286

Ämne: Ström Åt Folket (SVT-dokumentär om svensk elektronisk musik)

  1. #181
    Jätten
    Jätten är uppkopplad nu
    Jättens avatar
    Veteran
    dj spooky är grym på att hålla föredrag om elektronisk musik och hur olika utrycksformer uppstått kronologiskt utan att för den sakens skull göra någon vulgo historiedeterminism av det hela.

    appropå röda trådar.

    jag tycker att det var ett intressant val att inte snöa in på utländska influenser heller.

  2. #182
    excessivefunk
    excessivefunk är inte uppkopplad
    excessivefunks avatar
    Senior
    Alltså shit vilken mäktig dokumentär. Rös igenom flera partier...RIKTIGT BRA massa tummen upp och +++

  3. #183
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Jätten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    grymt. nu får någon ta och animera alla strömavsnitt med.
    You can do it!

  4. #184
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lovar dock att hålla mig mer i bakgrunden framöver.
    Det tycker jag inte du ska göra.

  5. #185
    deleted user
    shit vilken elektronisk musikhistoria Sverige ändå har .. R. Lundsten är väl den man känner till för egen del då. Ut med allt på soundcloud så man kan grotta ned sig i det

  6. #186
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    shit vilken elektronisk musikhistoria Sverige ändå har .. R. Lundsten är väl den man känner till för egen del då. Ut med allt på soundcloud så man kan grotta ned sig i det
    Fast samtidigt är det rätt tragiskt hur lite som gavs ut på skiva. Innan typ 1981 nästan ingenting. Den motvind de hade både i media och från musikbranschen är verkligen deprimerande. I alla fall om vi bortser från statligt finansierad EAM.

  7. #187
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Har inte sett den ännu, men tänkte glo på den på sista reprisen ikväll kl 23.30 i SVT.

  8. #188
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior
    Bästa musikdokumentären eller vad vi nu ska kalla den. Klippningen var det jag gillade mest, driv!

  9. #189
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som gillar Twice a man/Cosmic Overdose. VOD records har givit en box med tidigt material, en del tidigare outgivet:

    http://www.vinyl-on-demand.com/-1-333-412.htm

    Bra klipp där på SVT också med Knut Wiggen! Från 1963!
    Tack för tipset. Beställde nyss!

  10. #190
    Andreas T
    Andreas T är inte uppkopplad
    Andreas Ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte sett den ännu, men tänkte glo på den på sista reprisen ikväll kl 23.30 i SVT.
    Missa inte att se extra materialet, jag gillade särskillt intervjun med Marina Schiptjenko.
    http://www.svt.se/k-special/extra-my...trom-at-folket
    Senast redigerat av Andreas T den 2013-05-09 klockan 10:40.

  11. #191
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Det mest intressanta för min del var det som handlade om 50, 60 och 70-talen och som jag inte kände till innan men jag störde mig mycket på den snabba klippningen genom hela dokumentären där för mycket skulle hinnas med på en timme.

  12. #192
    rogerlinn
    rogerlinn är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jodå, jag har ju faktiskt lagt av att posta på 99musik ett tag, till stor del pga dina kommentarer, liknande denna.
    Men jag kom tillbaka.
    Lovar dock att hålla mig mer i bakgrunden framöver.

    Inga mer poster från mig denna månaden.
    Att kalla Outshapes inlägg för spam och reklam känns väldigt överdrivet. Han tipsar om evenemang som uppenbarligen intresserar många på dettta forum. Han försöker inte sälja något.

    Fortsätt posta och hålla dig i förgrunden.

  13. #193
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Grymt var det! Jag hade också lite svårt för klippningen i början men antingen blev det bättre efter ett tag eller så vande jag mig. Jag gillade att SHM kom med också. Idag hatar alla 99or dem men om 10 år kommer de att titta på det här programmet och hålla med om kopplingen.

  14. #194
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av rogerlinn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att kalla Outshapes inlägg för spam och reklam känns väldigt överdrivet. Han tipsar om evenemang som uppenbarligen intresserar många på dettta forum. Han försöker inte sälja något.

    Fortsätt posta och hålla dig i förgrunden.
    Ja, vad är det för fel på folk?

  15. #195
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Nu har jag sett den, gillar formen ändå som påminner mycket om tidiga Ström-avsnitten i radio. Snuttifierat kan man väl ha synpunkter på men om man vill förkovra sig i en viss grupp, skivlabel eller studio är det ju bara ett musklick bort. Älskade klippen med Knut Viggen efter eftertexten. <3!

  16. #196
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Helt fantastiskt bra. Bugar och lyfter på hatten. Bland det bästa som visats på SVT på väldigt länge.

    Efter att ha läst tråden och tagit del av vissa invändningar trodde jag att jag skulle ha lite svårt för formen, och vissa slutsatser. Men jag tycker att det var presenterat så balanserat att det fungerar. Självklart är inte det uppnådda, efterlängtade slutresultatet av svensk elektronisk musikhistoria arenahouse. Det fattar man som tittare, även om det till viss del framställs så.

    Gällande klippning så tycker jag det liksom Rotwang skrev att det var strålande. Vilken resa! Och jag kan inte komma på något annat sätt det skulle kunde ha gjorts på för att så mycket skulle kunnat hinnas med och så många fått så mycket sagt.

    Slutligen tack för genusperspektivet. Viktigt och bra gjort.

  17. #197
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Precis sett den på SVTPlay. Applåd!

  18. #198
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    Mycket bra! Kände mig lite gammal av klippningen men skitsamma. Gillade speciellt första halvan. Mera!

  19. #199
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Lite samlade tankar från mig...

    Citat Ursprungligen postat av Cyberwelt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fråga ifrån en newbie ... är outshape = Andreas Tilliander?
    Underbart att du inte fått ett rakt svar tycker jag. Väldigt 99-mässigt... *pssst, ja*

    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte min tekopp musik, men riktigt bra allmänbildning. Jag kände inte till "inaveln" i denna musikfamilj.
    Tänkte ni på hur mycket MS-20 var med? Det måste ju vara folksynten!
    SAS-Volvo ju!

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns massor med extramaterial på SVT's hemsida.

    35 minuter med Twice A Man
    16 minuter med Marina från Page.
    25 minuter med Johan Kinde från Lustans Lakejer.
    12 minuter med Calle Dernulf från bla P3 Dans.

    http://www.svtplay.se/video/1199346/...b=clips&sida=1

    Vi har ju åtskilliga timmar med material, men inga planer för det just nu iallafall.
    Ja, bara extramaterialet gjorde mig superglad (fast jag kokade te efter ett par minuter med Dernulf). Jag har redan hunnit fråga Eddie om Devo-overallen, men har inte fått nå't vettigt svar. :P Älskar att TaM presenterar sig som Dan och Karl och att Dan sedan konsekvent säger Ingemar. Anar jag en viss irritation från terminalkaptenen? *haha* Kindecitatet om Solina vs. Logan var jag tvungen att citera på fb för det var så fantastiskt.

    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det som slog mig mest var att det efter 80-talet i princip inte gjorts något som känns intressant. Med vissa undantag givetvis.
    We all know why... *host*digitalplankor*host*

    Och... sist men inte minst. Trist med missuppfattningarna i forum. Jag och de flesta med mig brukar förstå jättefågeln med ep-texten men allt blir väldigt konstigt när tråden editeras efteråt. När det gäller Skåneperspektiv så är det ju mest skitsnack. EMS ligger inte här, TaM pratar om Götet, hela ostscenen verkar cirkulera kring hufvudstaden. Däremot så ger extramaterialet en tydlig vink om fällan. Tills ganska nyligen var faktiskt steget mellan Tjockhult och övriga riket stort. För mig blev det mest tydligt när jag pratade med och läste om Nasa för en massa år sedan. De trodde på fullaste allvar att de var först med elektronisk pop i Sverige. Den fällan går fler 08:or i och det är sorgligt. Klart att det bor många på liten yta, men det innebär inte att kopplingen till influenser utifrån är mer given. Jag är skåning och naturligtvis ser jag det från min horisont, men Stadt Hamburg och 33/45 var viktiga (yes, part i målet, so sue me!), 80-talets syntpop och EBM grävdes sällan fram i Stockholm utan det närmaste nå'n kom var väl Uppsala. Att bolagen som släppte hade rötterna i Småland gnällde ingen över.
    Att både Håkan och Andreas är härifrån ger väl också en hint om att Skåne är med på kartan. Som att göra en internationell dokumentär om pop och hävda att England får för stort utrymme och skylla det på att de som klippt är britter.
    Vi saknar alla delar av "vår" musikhistoria och det är väl mindre konstigt. 58 minuter är 58 minuter och inte mer. Skulle jag drömklippa hade 90-talsdansen rykt ut på hakan, men det är jag. Tuffsyntens främsta export hänger ju här på 99 också och råkar komma från Helsingborg (vederbörande kan notera att jag inte nämnde ordet "f-pop" ). De största "synthtidningarna" gjordes i Småland/Skåne och Göteborg och skivorna bandades i valfri billig studio i närheten. En del av de större banden i genren såg Göteborgs Kåren och Lunds Mejeriet som givna gigplatser och klämde gärna in nå'n "köping" när de ändå var här osv.
    Sluta stirra på vad som missades utan se det för vad det är istället - en fantastisk start på fler vettiga musikdokumentärer i SVT kanske?!

  20. #200
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [...]se det för vad det är istället - en fantastisk start på fler vettiga musikdokumentärer i SVT kanske?!
    Önska får man alltid göra.

  21. #201
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Sjukt bra. Perfekt att visa sina barn så de kan sin bibel om vem som gjorde vad etc

  22. #202
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Jag måste säga att jag håller med dig Ƶl8R och jag tycker det är bra att få fler perspektiv på det hela.

    Samtidigt tycker jag att man måste ha en viss, nja.. respekt, för att kreatörer av en dokumentär måste få göra den enligt sin egen konstnärliga idé. I det här fallet tycker jag det verkar som att gänget nog intresserat sig lika mycket för formen som för innehållet varför den inte direkt har blivit någon encyklopedi över vare sig persongalleriet eller sambanden. Men det var väl så de ville göra den... Alla har olika smak och det har påverkat både urval och form. Naturligtvis.

    Det grundläggande problemet här är att den här typen av dokumentärer bereds alldeles för lite utrymme i TV (och radio?). Denna dokumentär skulle vara helt okontroversiell om den vore en av tio helt olika dokumentärer om svensk elektronisk musik. Det är för få röster på arenan, det är grundproblemet.

  23. #203
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    @Ƶl8R:
    Ja, jag är helt med på vad du menar och kritik är svårt. Inte minst om kreatören är (var?) en del av diskussionen.

    I princip delar jag din analys om dokumentärens brist på dokumentärt innehåll. Den är mer en slags upplevelsefilm men eftersom den presenteras som både "dokumentär" och "musikhistoria" så, ja det blir ett problem faktiskt.

    Sedan kan man ju som många här tycka att det är bra, häftigt och roligt i alla fall. Och att många, med tanke på hur svältfödd man är, är glada att den överhuvudtaget gjorts förstår jag. Men jag förstår också din invändning att det känns fel om den här historieskrivningen skall bli någon slags etablerad sanning. Risken finns. Många av dina invändningar är relevanta. Så det skulle behövas fler dokumentärer. Dagens medieklimat är tyvärr inte inriktat vare sig på fördjupning eller mångfald. Det är precis därför som man ständigt hör dessa ord upprepas som mantran.

    Apropå Kallback så är det ju en lite rolig parallell mellan hans sätt att kommunicera och "Ström åt folket". Båda har bestämt sig för en ganska extrem form inom vilken de framför sin kommunikation. Är det bra eller dåligt? Är det konst? Är det någon som hänger med? Vad vill de egentligen uppnå med sitt format?

    Frågor att grunna på lagom till kvälls...
    Senast redigerat av Oortone den 2013-05-11 klockan 00:27. Anledning: tempus

  24. #204
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite samlade tankar från mig...



    Underbart att du inte fått ett rakt svar tycker jag. Väldigt 99-mässigt... *pssst, ja*



    SAS-Volvo ju!



    Ja, bara extramaterialet gjorde mig superglad (fast jag kokade te efter ett par minuter med Dernulf). Jag har redan hunnit fråga Eddie om Devo-overallen, men har inte fått nå't vettigt svar. :P Älskar att TaM presenterar sig som Dan och Karl och att Dan sedan konsekvent säger Ingemar. Anar jag en viss irritation från terminalkaptenen? *haha* Kindecitatet om Solina vs. Logan var jag tvungen att citera på fb för det var så fantastiskt.



    We all know why... *host*digitalplankor*host*

    Och... sist men inte minst. Trist med missuppfattningarna i forum. Jag och de flesta med mig brukar förstå jättefågeln med ep-texten men allt blir väldigt konstigt när tråden editeras efteråt. När det gäller Skåneperspektiv så är det ju mest skitsnack. EMS ligger inte här, TaM pratar om Götet, hela ostscenen verkar cirkulera kring hufvudstaden. Däremot så ger extramaterialet en tydlig vink om fällan. Tills ganska nyligen var faktiskt steget mellan Tjockhult och övriga riket stort. För mig blev det mest tydligt när jag pratade med och läste om Nasa för en massa år sedan. De trodde på fullaste allvar att de var först med elektronisk pop i Sverige. Den fällan går fler 08:or i och det är sorgligt. Klart att det bor många på liten yta, men det innebär inte att kopplingen till influenser utifrån är mer given. Jag är skåning och naturligtvis ser jag det från min horisont, men Stadt Hamburg och 33/45 var viktiga (yes, part i målet, so sue me!), 80-talets syntpop och EBM grävdes sällan fram i Stockholm utan det närmaste nå'n kom var väl Uppsala. Att bolagen som släppte hade rötterna i Småland gnällde ingen över.
    Att både Håkan och Andreas är härifrån ger väl också en hint om att Skåne är med på kartan. Som att göra en internationell dokumentär om pop och hävda att England får för stort utrymme och skylla det på att de som klippt är britter.
    Vi saknar alla delar av "vår" musikhistoria och det är väl mindre konstigt. 58 minuter är 58 minuter och inte mer. Skulle jag drömklippa hade 90-talsdansen rykt ut på hakan, men det är jag. Tuffsyntens främsta export hänger ju här på 99 också och råkar komma från Helsingborg (vederbörande kan notera att jag inte nämnde ordet "f-pop" ). De största "synthtidningarna" gjordes i Småland/Skåne och Göteborg och skivorna bandades i valfri billig studio i närheten. En del av de större banden i genren såg Göteborgs Kåren och Lunds Mejeriet som givna gigplatser och klämde gärna in nå'n "köping" när de ändå var här osv.
    Sluta stirra på vad som missades utan se det för vad det är istället - en fantastisk start på fler vettiga musikdokumentärer i SVT kanske?!
    Tack för dina samlade tankar :-)
    Senast redigerat av Cyberwelt den 2013-05-12 klockan 11:47.

  25. #205
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Svinkul att se!

  26. #206
    ComputerLiebe
    ComputerLiebe är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Har precis sett den på play. Så jäkla kul att se, skitbra! Det vore skoj om det i framtiden kunde mynna ut ett gäng avsnitt till med tid för lite mer fördjupning i varje. Jättebra! Mer sånt i SVT! Eller mer synth åt folket kanske det heter. Hur som, jätteskoj att se! *tummen upp*


    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Några vänner och jag har gjort en K Special om den svenska elektroniska musiken från femtiotalet fram till nu.

    STRÖM ÅT FOLKET 3 maj 20.00
    Kommer även att publiceras i SVT Play

    K special. Svensk elektronisk musikhistoria från de första elektronmusikpionjärerna till dagens The Knife eller Robyn. Historien om musiken som ansågs obegriplig och skrämmande för att sedan bli folklig - och om Sverige som också förändrats, speglat mot den elektroniska musiken.

    Även i SVT2 4/5 och SVT2 8/5




    Vi som tidigare var Ström i P2 har alltså satt ihop en timme om den svenska elektroniska musiken.
    Sjukt jävla svårt att få med allt det viktiga och helt omöjligt att göra en dokumentär som är helt rättvis.
    Jag anser att vi gjort ett bra jobb, även om det finns bitar av historien vi inte fick med.

    Vi har bla intervjuat Adam Beyer, Jesper Dahlbäck, Marina Schiptjenko, Stonebridge, Twice A Man, Robyn, Björn Sandlund (Dataton), Ernst Nathorst-Böös (Propellerheads) etc etc etc.


  27. #207
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    Det dyker upp en musikvideo vid 19:12, 20:13 och 22:43, men det står inte vad det är för någon. Kan någon ge klarhet? Outshape? Ser ju sådär hårt och tufft ut att man blir lite nyfiken!
    Senast redigerat av Gollum den 2013-05-12 klockan 21:29.

  28. #208
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Gollum Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det dyker upp en musikvideo vid 19:12, 20:13 och 22:43, men det står inte vad det är för någon. Kan någon ge klarhet? Outshape? Ser ju sådär hårt och tufft ut att man blir lite nyfiken!
    Kan bara hålla med - såg om nu och blev inte klokare. Fick tankar om U-Bahn X och liknande, men det verkar inte heller matcha.

  29. #209
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Bara jag som inte alls klarade av att titta pga klippningen? Tror jag stängde av efter tio minuter. Sjukt störigt :-( synd, för det verkar ju intressant.

  30. #210
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara jag som inte alls klarade av att titta pga klippningen? Tror jag stängde av efter tio minuter. Sjukt störigt :-( synd, för det verkar ju intressant.
    Jag och några till stängde inte av men tyckte också den var ett problem.
    En hel del andra tyckte den tillförde en dimension.

    Jag har personligen inget mot snabbt rytmiskt klipparbete (Qatsitrilogin...say no more) men tyckte det kom i vägen för innehållet som jag tycker är viktigare i en dokumentär.
    Senast redigerat av Oortone den 2013-05-28 klockan 20:13. Anledning: arbete

  31. #211
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Klippa bild fort får man göra, det är när talet rytmiseras jag blir störd. Folk betonar saker, gör paus, osv, av en anledning.

  32. #212
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    en grej i efterhand som jag gillar med denna doumentär, är att sen den sänts så kan man snacka elektronisk musik med i princip vilken 50 talist som hellst och dom har fått en slags koll, men framför allt ett slags intresse. Många av dom låter ifs som om dom faktiskt vet vilken oerhört viktig roll sverige haft i elektronisk musik. Och det tycker jag nog att dom kan få tänka. I slut ändan handlar ju mycket med Musik om att man ska ta den åt sig.

  33. #213
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klippa bild fort får man göra, det är när talet rytmiseras jag blir störd. Folk betonar saker, gör paus, osv, av en anledning.
    Ja, det är respektlöst mot den intervjuade.

  34. #214
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det är respektlöst mot den intervjuade.
    "Yeah, but is it art, Eddie?"

  35. #215
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det är respektlöst mot den intervjuade.
    Exakt. För att inte tala om en som faktiskt ska ta emot informationen.

  36. #216
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Mozart blev också missförstådd i sin samtid.

  37. #217
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mozart blev också missförstådd i sin samtid.
    Kanske lite mer av den "verkshöjd" vi har diskuterat tidigare.

  38. #218
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden

  39. #219
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aphex Twin köpte sig en stridsvagn och Björk dansade på ett flak inne i sta'n.
    Typ året efter.
    Nu vet vi var de fick idén ifrån.

    Fast varför sjöng damen in i tinningloben på mikrofonen? Det blir ju inte bra ljud.

  40. #220
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller me. Man kunde va helt säker på att man slapp bli exploaterad på internet då.

    ikke
    - men logistics-sätt
    dom som drev/driver det backoffice e garanterat sköna själar, och det e deras arbetskraft jag hängde ut ··· <3
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-05-30 klockan 02:11. Anledning: min browser e inte frisk ! →- jag vet inte vad jag kan/ska donera → till kidney+TK

  41. #221
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mozart blev också missförstådd i sin samtid.
    blev han väl inte. han har alltid varit kass.

  42. #222
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    ja


    låg mest i sänglinnen och pekade & behövde hjälp (försäkringskasseFall #1)
    - men va skitduktig medproducent i samtiden
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-05-30 klockan 12:41. Anledning: han hade ADHD + BORDERLINE i dagens termer tror jag

  43. #223
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    OT--- Mozart missförstådd? jag hadde för mig att han var då tidens New Kids On The Block. Visst han spelade kanske inte på den fina arenan som stadstatern, men i den som han lirade i så var det minsst 7 gånger så mycekt folk, som friends arena typ, folklig sal. bara lite fattigare och grötigare publikare med ganska mycket ruttna grönsaker med sig uttifall att. ---OT

  44. #224
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    <OOT>
    Sedan året för Juno 106 baseras all Mozartkunskap på Milos Formans ej med historien överensstämmande dramatisering av farbror Wolfgans liv och elände. Inte Flür då utan d.ä.
    </OOPS>

  45. #225
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Repris repris!


    Dataton på bilden. Mannen bakom denna svenska synt är med och berättar.



    SVT2 Fredag 26 jun 2015 kl 20.00
    SVT2 Lördag 27 jun 2015 kl 15.25
    SVT2 Onsdag 1 jul 2015 kl 23.00
    SVT2 Lördag 4 jul 2015 kl 13.25



    http://www.svt.se/k-special/strom-at-folket-1

  46. #226
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Men ser att modularskägget har långa traditioner.

  47. #227
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Måste kollas.

  48. #228
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Verkar inte finnas på svtplay .

  49. #229
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar inte finnas på svtplay .
    Se brukar lägga ut efter tv-sändningen så förhoppningsvis ikväll.

  50. #230
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...nice!! Förlorade min gamla inspelning i digitalboxen men denna omgång hamnar på TiVo:n

  51. #231
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Se brukar lägga ut efter tv-sändningen så förhoppningsvis ikväll.
    Får hoppas!

  52. #232
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ska bli intressant att se igen nu 2 år senare och se hur pass den på verkat mig och hur jag nu kommer att reagera på den.

    Är det sagt så är det sant

  53. #233
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Den var kul att se igen!

  54. #234
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ja verkligen... och precis som jag trodde så var jag mindre kritisk denna gång... den kändes mer hemma

    Men tydligare blev den politiska aspekten och motsägesefullheten.

  55. #235
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    I vanlig ordning blev det irrelevant och obehagligt.

  56. #236
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Önskar Klass 7b i huddiksvalls kommunala läroverk refererar nästa gång. Samt mindre synt, om möjligt

  57. #237
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I vanlig ordning blev det irrelevant och obehagligt.
    Vad var det som var irrelevant och obehagligt?

  58. #238
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Ändrar mig helt. Klass 7b ska stå för redigering, musik och välja intervjuer.

  59. #239
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    ..?

  60. #240
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Det är korrekt - jag talar till en beväpnad lila farbror.

Liknande ämnen

  1. Musik-dokumentär: Dub Echoes
    Av Electroboy i forum Allmänt om musik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 16:42
  2. Ström - elektronisk musik i P2
    Av encore i forum Evenemang
    Svar: 422
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 01:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •