Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Flera stereoingångar?

  1. #1
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior

    Flera stereoingångar?

    Jag har ett presonus firebox och jag kör Cubase 6 elements. Men i Cubase kan jag som default bara välja stereo in när jag ska spela in ljudspår. Så jag måste gå in i VST connections och lägga till ett stereopar, då kan jag välja line in 3/4 för inspelning och det fungerar bra. Problemet är att denna inställning bara sparas för varje projekt, så varje gång jag öppnar ett nytt projekt så måste jag göra om denna inställning. Finns det något sätt att göra detta permanent?

  2. #2
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    Öppna tomt projekt, lägg till de in och utgångar du vill ha och spara som Template. File - Save as Template.

  3. #3
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    Jo det är ju kan man ju göra, men det känns ändå som något av en nödlösning ändå. Kan man inte ställa in detta permanent alltså?

  4. #4
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    Verkar inte så men det är väl inte så jobbigt om du ändå ska öppna ett nytt projekt måste du väl välja Template?

  5. #5
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Det är ingen nödlösning, utan det gör det hela mycket flexibelt, eftersom du kan ha flera olika templates, beroende på vad du vill göra. Du kan dessutom sätta upp olika VSTi-uppsättningar, så att du slipper gå in manuellt och ladda in pluggarna, utan du kan ha olika färdiga grunduppsättningar för olika musikstilar etc... Skitsmart, så börja använda det!
    Om du jobbar med templates, så kan du dessutom tvinga dig själv att skapa en ny mapp för varje nytt projekt, så att du slipper få alla audiofiler i en salig soppa i samma mapp, där du inte har en aning om vilka filer som hör till vilken låt...

  6. #6
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så att du slipper få alla audiofiler i en salig soppa i samma mapp, där du inte har en aning om vilka filer som hör till vilken låt...
    Haha Förstår inte alls vad du menar

  7. #7
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    Okej, det kanske inte är så illa då, om man skapar templates. Det är väl mest det att jag är van vid att det fungerar fint i Ableton Live, som jag använt mycket tidigare. Har nu skapat ett antal templates och det funkar fint än så länge.

Liknande ämnen

  1. Flera midi ut??
    Av Chabo i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 18:32
  2. flera VCO in i samma VCA?
    Av peppe i forum Modularer & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 18:24
  3. Flera ljudkort
    Av Real Parakeet i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 09:12
  4. USB med flera MIDI I/O?
    Av eXode i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 15:31
  5. Flera ljudkort i PC?
    Av Arete i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •