Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 233

Ämne: Avicii

  1. #121
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    För mycket drickande, som lett till pankreatit. Vid 23 års ålder. Han lär lagt av med sponken nu.

  2. #122
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Om man betänker hur mycket folk som spelar instrument, och har viss nytta av finmotorik, dricker på turné så förstår jag att det kan gå till överdrift för superstar dj's.

  3. #123
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mycket drickande, som lett till pankreatit. Vid 23 års ålder. Han lär lagt av med sponken nu.
    Aj fan, är det så? Jävligt tragiskt i så tidig ålder. Man får isåfall hoppas han kan hålla sig borta från supandet.

  4. #124
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Men vilken karriär...Man må tycka vad man vill om hans musik men killen har lyckats långt över förväntan. Nu har han fått Robbie Williams att sjunga på senaste singeln... Inte fy skam för en svensk 23åring m keps


    https://youtu.be/JDglMK9sgIQ

  5. #125
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vilken karriär...Man må tycka vad man vill om hans musik men killen har lyckats långt över förväntan. Nu har han fått Robbie Williams att sjunga på senaste singeln... Inte fy skam för en svensk 23åring m keps
    fått och fått, viftar du med tillräckligt mycket pengar hade nog Robbie sjungit med Lasse Stefanz också... Avicci tjänade väl en sisådär 160 miljoner kronor förra året, av det blir det möjligheter till både ohälsa och gästvokalister...

  6. #126
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Oh ja. Men 'Timpa' har ju tjänat in de pengarna. Så jag tycker fortf 23åringen lyckats riktigt bra ekonomiskt musikaliskt. Inte alla som fixar det

  7. #127
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Sen kan man väl tycka att turnéverksamheten för DJ's lämpar sig väldigt väl för att använda sig av inhyrda lookalikes, vilket ju minskar risken för utbrändhet rätt ordentligt.

  8. #128
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Ino.....

    Inte fy skam att spela med RW... inte särskillt creddit heller. Take That är väl avicci's förfädrar? Lite som göra en skiva med sitt 25 år yngre/äldre syskon, men få väldigt bra betalt för det.

    sorry för gubbinlägg... Jag kränks lite i munnvitan av den här "scenen"....

  9. #129
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oh ja. Men 'Timpa' har ju tjänat in de pengarna. Så jag tycker fortf 23åringen lyckats riktigt bra ekonomiskt musikaliskt. Inte alla som fixar det
    Nej, verkligen inte. Visst har han lyckats storartat!

  10. #130
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    jag tror fortfarande du skulle fixa det ännu större med hans pr-experter, hans designers, hans stylister, hans social-media kommunication team, art-director, personliga assistent, make-up artister, kostymerare, scenografer, ljus/ljud/allt-det-där-tecknicker, chaufförer och sponsorer, valsolo eventuellt att du skulle vara lite för omtänksam och för lite fåfäng.... (även om jag tror det är uppkommande trend på ödmjuka karaktärsdrag. )

  11. #131
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag tror fortfarande du skulle fixa det ännu större med hans pr-experter, hans designers, hans stylister, hans social-media kommunication team, art-director, personliga assistent, make-up artister, kostymerare, scenografer, ljus/ljud/allt-det-där-tecknicker, chaufförer och sponsorer, valsolo eventuellt att du skulle vara lite för omtänksam och för lite fåfäng.... (även om jag tror det är uppkommande trend på ödmjuka karaktärsdrag. )
    hahaha.. vettefan. Jag har försökt back in the days. Man måste vara extremt drivande, på, vassa-armbågar & dessutom ha en del flyt. Jag valde vid 25 års ålder att satsa på en civil karriär & fortsätta musikaliskt på deltid. Ångrar det inte. Det har gått rätt bra "civilt". Men jag har respekt för de som satsar ALL-in o lyckas. Ett litet fåtal av de jag växte upp med har lyckats o överlevt i musikproffsvärlden. Så jag respekterar Avicci & det han åstadkommit

    O jag diggar reSet oxå

  12. #132
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fått och fått, viftar du med tillräckligt mycket pengar hade nog Robbie sjungit med Lasse Stefanz också... Avicci tjänade väl en sisådär 160 miljoner kronor förra året, av det blir det möjligheter till både ohälsa och gästvokalister...
    Tror nog snarare det är Robbie som viftar med pengar i så fall.

  13. #133
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen kan man väl tycka att turnéverksamheten för DJ's lämpar sig väldigt väl för att använda sig av inhyrda lookalikes, vilket ju minskar risken för utbrändhet rätt ordentligt.
    Du vet inte så mycket om vad en DJ 2014 egentligen gör va?

  14. #134
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad en DJ 2014 egentligen gör va?
    inhyra lookalikes för att spela filer, för att hinna sälja red bull?

  15. #135
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    inhyra lookalikes för att spela filer, för att hinna sälja red bull?
    Ja, exakt. Alla musiker inom den elektroniska sfären trycker ju bara på en knapp å andra sidan, det vet vi ju sen länge. Jag ska nog själv skaffa en lookalike, verkar ju smidigt.

  16. #136
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    menar ju det hur bra som helst! du kanske borde dra den ett steg längre, och starta band med lookalikesen...

    fast ifs.... om jag mins den här filmen rätt, så är det en YPERLIGT dålig ide


    https://youtu.be/aOePV4B8I10


    edit: engelsk länk: http://www.imdb.com/title/tt0109942/

  17. #137
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du vet inte så mycket om vad en DJ 2014 egentligen gör va?
    Live-delen är jag väl förtrogen med & där hade ett gäng lookalikes funkat skitbra.
    En fascistoid hjältedyrkan bakom inhyrd ljusshow funkar lika bra med en approximation rent utseendemässigt, ingen hade märkt någon skillnad.

    Men visst, att spela gramofonskivor inför publik är en stor konst & medelmåttighetskulturen rullar på med oförminskad styrka.

  18. #138
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har aldrig gått på en DJ-konsert, men jag känner "vanliga" människor som gjort det & som gillar det & fått en kick av det. O artisteri enligt val solo är att (bl a) sprida känslor. Så jag dissar inte dessa gig. Jag ser det som promotion. O det är inte så annorlunda från alla tv-playback-gig som många gör/gjorde

  19. #139
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Studiohantverket imponerar, men inte masspsykoserna. Så funkar den här knarrige gnällgubben. Eller är det bara höstregnet som spökar?

  20. #140
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Studiohantverket imponerar, men inte masspsykoserna. Så funkar den här knarrige gnällgubben. Eller är det bara höstregnet som spökar?
    Du håller bara på o åldras Du minns väl vad tidigare generationer sade om Elvis, Beatles & vad våra föräldrar sade om "dunka dunka"

  21. #141
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du håller bara på o åldras Du minns väl vad tidigare generationer sade om Elvis, Beatles & vad våra föräldrar sade om "dunka dunka"
    Men just playback har väl inte direkt varit älskat någonsin förut.

  22. #142
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Det känns lite postmodernt att älska playback på något sätt. "Jag vet att ni vet att ni dyrkar en musiker som inte kan spela 'Till Paris' på något instrument." Skämt åsido, om folk vill tycka om Avicii så skall de väl få göra det, det påverkar ju inte mig.

  23. #143
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det känns lite postmodernt att älska playback på något sätt. "Jag vet att ni vet att ni dyrkar en musiker som inte kan spela 'Till Paris' på något instrument." Skämt åsido, om folk vill tycka om Avicii så skall de väl få göra det, det påverkar ju inte mig.
    Det uttalandet, om något, känns väl väldigt postmodernt?

  24. #144
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men just playback har väl inte direkt varit älskat någonsin förut.
    Precis.. Men det har de flesta "stora" artister gjort på TV. Så att Avicci, SHM, Ghetta m fl kör sina DJ-gig behöver man inte dissa.

    Generellt e jag lite "anti-diss" vad gäller artister o konst (ja förutom Yoko Ono o Håkan Hellström då)

  25. #145
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det uttalandet, om något, känns väl väldigt postmodernt?
    Ha ha, det har du rätt i. Jag är nog en större elitist än du till och med, Gumse. Kulturen har alltid blomstrat där pengarna funnits. I det moderna samhället med utjämnade ekonomiska resurser så kanaliseras dessa till Avicii medan vi för hundra eller tvåhundra år sedan fick, som jag ser det, objektivt bättre musik. Den tidens resurser gick till att sponsra skapandet av (och det koncentrerade lyssnandet på) ofta timslånga verk där tonsättaren som regel gått i skola i flera år för att studera teorin och lära sig hantverket och där lyssnarna som regel hade viss musikalisk utbildning själva. Det jag menar är bara att det inte är så mycket att göra åt gemene mans smak.
    Senast redigerat av Olof B. den 2014-10-14 klockan 11:17.

  26. #146
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har han nästan "gått in i väggen". Det där med att trycka på "Play" kan tydligen vara rätt ansträngande.
    Det där uttalandet känns märkligt bekant undra var/när jag kan kan ha hört det tidigare?

  27. #147
    Barbaron
    Barbaron är inte uppkopplad
    Barbarons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    inhyra lookalikes för att spela filer, för att hinna sälja red bull?
    Jag ser en möjlig karriär, tack för tipset!

  28. #148
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Lyssnar jag på Avicii på radio (vilket händer, i köket) så slås jag ofta av hur proffsig låtsnickare han är. 90-talssnacket om att allas närhet till dator gör oss bekväma med tekniken tror jag visat sig där. Talang, tålamod, mod, jävlaranamma och vad det månde vara är vidare ingredienser i soppan. Men det passar inte min smak, alltså lyssnar jag inte på det i andra sammanhang. På samma sätt är det med svinduktiga jazzmusiker. Jag imponeras, men jag trallar inte med.

    Får jag däremot välja livesituation dricker jag hellre stout i en källarlokal där ett jazzband spelar än hinkar folköl ur plastmugg på en fotbollsplan översållad av gapiga och svettiga Paradise Hotel-wannabes. Men det är ju inte Aviciis fel. Hela arenahousegenren (eller vad ni vill kalla den) är som en kombination av allt dåligt som funnits under min uppväxt: radioskval, folk utan egentligt musikintresse, "dunka-dunka", svettigt disco, house/acid/rave/whatever.

    Meeeeeeeeeeeeeeeen, jag tror inte för en sekund att det händer mycket live bakom skärmen. Det är nog lika aktivt som de pongspelande tyskarna vi alla gillar.

  29. #149
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha ha, det har du rätt i. Jag är nog en större elitist än du till och med, Gumse. Kulturen har alltid blomstrat där pengarna funnits. I det moderna samhället med utjämnade ekonomiska resurser så kanaliseras dessa till Avicii medan vi för hundra eller tvåhundra år sedan fick, som jag ser det, objektivt bättre musik. Den tidens resurser gick åt att sponsra skapandet av (och det koncentrerade lyssnandet på) ofta timslånga verk där tonsättaren som regel gått i skola i flera år för att studera teorin och lära sig hantverket och där lyssnarna som regel hade viss musikalisk utbildning själva. Det jag menar är bara att det inte är så mycket att göra åt gemene mans smak.
    Skall man försöka hitta historiska paralleller till DJ-kulturen så får man väl vända sig till 1700-talet & framväxten av speldosan. Där den verklige artisten då var urmakaren som tillverkade maskinen. Denne får då anses motsvara de människor som i studion skapar musiken idag.

    Eller möjligtvis vevpositivet, som väl har ännu äldre anor. Dock är jag här osäker om vem som är vem av positivhalaren & den dansande apan. Möjligtvis kan man se positivhalaren som skivbolagsmogulen & DJ'n som den dansande apan.

    Sen vill jag bara säga att jag inte försöker förminska en viss musikstil, det finns bra musik i alla genrer.
    Att dessa artister som jobbat & slitit i studion & hemma på kammaren vill ha en möjlighet att tjäna sitt uppehälle i en tid där det är svårt att leva på att sälja skivor begriper jag också.

    Det jag däremot har väldigt svårt att begripa är att "folk" är beredda att betala dyra pengar för att trängas med 1000-tals andra för att se någon i keps stå & veva med vänsternäven bakom en fejkad skivtallrik av plast & en inhyrd ljusrigg.
    Dessutom tycker jag att själva tanken på att stora pöbelhopar, som inte begriper bättre, står & skriker under en tribun där det står någon och gör... inget, ger en obehaglig fascistoid känsla. (jag är medveten om att jag är farligt nära Godwins lag)

    Jag vänder mig även mot bilden av att jag skulle vara elitist. Tvärtom så är jag väldigt folklig & vulgär, för att citera Carl Serung.

  30. #150
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skall man försöka hitta historiska paralleller till DJ-kulturen så får man väl vända sig till 1700-talet & framväxten av speldosan. Där den verklige artisten då var urmakaren som tillverkade maskinen. Denne får då anses motsvara de människor som i studion skapar musiken idag.

    Eller möjligtvis vevpositivet, som väl har ännu äldre anor. Dock är jag här osäker om vem som är vem av positivhalaren & den dansande apan. Möjligtvis kan man se positivhalaren som skivbolagsmogulen & DJ'n som den dansande apan.

    Sen vill jag bara säga att jag inte försöker förminska en viss musikstil, det finns bra musik i alla genrer.
    Att dessa artister som jobbat & slitit i studion & hemma på kammaren vill ha en möjlighet att tjäna sitt uppehälle i en tid där det är svårt att leva på att sälja skivor begriper jag också.

    Det jag däremot har väldigt svårt att begripa är att "folk" är beredda att betala dyra pengar för att trängas med 1000-tals andra för att se någon i keps stå & veva med vänsternäven bakom en fejkad skivtallrik av plast & en inhyrd ljusrigg.
    Dessutom tycker jag att själva tanken på att stora pöbelhopar, som inte begriper bättre, står & skriker under en tribun där det står någon och gör... inget, ger en obehaglig fascistoid känsla. (jag är medveten om att jag är farligt nära Godwins lag)

    Jag vänder mig även mot bilden av att jag skulle vara elitist. Tvärtom så är jag väldigt folklig & vulgär, för att citera Carl Serung.
    Jag tror inte killen i keps är grejen. Grejen är ljud och ljusshowen. Hög dunkadunka tillsammans med fyrverkerier, laserlampor etc. kan jag mycket väl tänka mig är rätt häftigt.

    Sen skulle jag nog vilja påstå att det kräver lika mycket tid och engagemang att lära sig hantera ett DJ-bord på ett bra sätt som att lära sig vilket annat instrument som helst.

  31. #151
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Om man hanterar ja. Veva näve och kör förinspelat är inte samma grej. Men en svinduktig DJ med ett halvdussin Technicssvarvar och ett skitlass backar med göttig vinyl. Då snackar vi.

  32. #152
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    två 1200er eller cdj eller dator och en back eller mapp med black music räcker bra. man behöver inte ens kunna beatmatcha.

    men man ska focus on the negative! att ingen istället häcklar i samplad trumpet-tråden gör mig mkt rädd!

  33. #153
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Vad för negativt innebär "att häckla" och var är samplad trumpet-tråden?

  34. #154
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Men är Avicii verkligen DJ? Jag trodde han var snubbe som satt hemma och gjorde låtar i Fruity Loops när han slog igenom.

    Sen blir väl liveshowen som den blir med den bakgrunden, men jag har aldrig hört honom omnämnas som dj tror jag...

  35. #155
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyssnar jag på Avicii på radio (vilket händer, i köket) så slås jag ofta av hur proffsig låtsnickare han är. 90-talssnacket om att allas närhet till dator gör oss bekväma med tekniken tror jag visat sig där. Talang, tålamod, mod, jävlaranamma och vad det månde vara är vidare ingredienser i soppan. Men det passar inte min smak, alltså lyssnar jag inte på det i andra sammanhang. På samma sätt är det med svinduktiga jazzmusiker. Jag imponeras, men jag trallar inte med.

    Får jag däremot välja livesituation dricker jag hellre stout i en källarlokal där ett jazzband spelar än hinkar folköl ur plastmugg på en fotbollsplan översållad av gapiga och svettiga Paradise Hotel-wannabes. Men det är ju inte Aviciis fel. Hela arenahousegenren (eller vad ni vill kalla den) är som en kombination av allt dåligt som funnits under min uppväxt: radioskval, folk utan egentligt musikintresse, "dunka-dunka", svettigt disco, house/acid/rave/whatever.

    Meeeeeeeeeeeeeeeen, jag tror inte för en sekund att det händer mycket live bakom skärmen. Det är nog lika aktivt som de pongspelande tyskarna vi alla gillar.
    100%

  36. #156
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad för negativt innebär "att häckla" och var är samplad trumpet-tråden?
    http://www.99musik.se/showthread.php...40#post2655140

    ja vafan inte ska man avfärda nån pga lirar samplat blås (detta enbart pga "hi tech jazz") självklart ej heller pga "är dj", det senare avslöjar dock 1000ggr mer ytlighet och okunskap än det förra så välj era trollningar väl!

  37. #157
    tut
    tut är inte uppkopplad
    tuts avatar
    Senior
    Jag har bott under en sten tydligen (radiotystnad i en månad). "Hörde" The Days för första gången idag. True story.

    Först ba. wow ba.
    sen ba. avicci ööh jaha såklart naaaaääääe.
    å då ba.... sången? öh yeah!
    åsså ba aaah Robbie aaah.
    ok!

  38. #158
    Vonrandom
    Vonrandom är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Cyberwelt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt sjukt att han får 1 000 000 per spelning utan att kunna spela ett enda ackord :-(
    ..men ni har rätt, han programmerar bra melodier..

    /Cyberwelt
    Han är självlärd pianist, längesedan jag såg videon, men visst säger han det någonstans där? ...

  39. #159
    Vonrandom
    Vonrandom är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men är Avicii verkligen DJ?
    Han är nummer sex på DJMAG top 100... http://www.djmag.com/top100
    Senast redigerat av Vonrandom den 2014-10-19 klockan 20:24. Anledning: fel siffra

  40. #160
    Vonrandom
    Vonrandom är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror nog snarare det är Robbie som viftar med pengar i så fall.
    Absolut. Sedan hans madonna-uppträdande har både "gamla" och "moderna" artister tydligen blivit besatta över att få ett samarbete med honom.

  41. #161
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    [gnäll]
    Kan inte nån rätta titeln på den här tråden? Han kallar sig Avicii
    [/gnäll]

  42. #162
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Nästan hela den här tråden består ju av fördomar, okunskap och bitterhet så jag tycker nog titeln är rätt klockren.

    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [gnäll]
    Kan inte nån rätta titeln på den här tråden? Han kallar sig Avicii
    [/gnäll]

  43. #163
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran
    The Days har både Vincent Pontare och Salem Al Fakir varit med och skrivit...och förmodligen har väl även Robbie sagt en del under låtens tillkomst. Det hörs. Inte heller första gången senaste åren som Avici får "hjälp" av "riktiga" låtskrivare. Han är rätt säker på att få ihop produktionen och har bra känsla för melodier. Frågan är hur långt han skulle ha kommit utan alla dessa collaborations. Bara spekulationer, men han känns inte som någon solid poplåtssnickare direkt...

  44. #164
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Som vilket företag som helst. Avicii är produkten/ansiktet utåt (på futuremusicvideon tidigare i denna tråd kan man ändå se att han är kunnig inom sitt område).
    Eller som storfilmer, skådisar kommer inte långt utan producenter, manusförfattare, regissörer m.fl. Alla bidrar på sitt sätt.
    Men visst kan man inneha alla rollerna själv och det sätter i vart fall jag personligen stort värde på, inom musiken, angående film så bryr jag mig bara om slutresultatet.

  45. #165
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nästan hela den här tråden består ju av fördomar, okunskap och bitterhet så jag tycker nog titeln är rätt klockren.
    Köper bara bitterhet/avundsjuka. Några fördomar eller okunskap har jag inte sett till.

  46. #166
    deleted user
    edit *äh, orka...*

  47. #167
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Nä höll med om det du skrev Skilling. En inverterad form av jante haha.

  48. #168
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Senaste låten är helt okej, väldigt catchy intro, MEN, sluta mastra sönder! Låten går ju inte att lyssna på med annat än liten kontorsradio, i hörlurar blir man ju sjösjuk! Låter som när jag lekt som DJ och kört allt genom limiter på max, bara för att alla gamla 80- och 90-tals låtar ska komma upp i nivå.

  49. #169
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Senaste låten är helt okej.
    Jag håller faktiskt med. Som radiopoplåtsskval är den inte helt hopplös. Det finns värre grejer i etern.

  50. #170
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Han fick iallafall Platinagitarren. Ett grattis är väl på sin plats.

    http://stim.se/sv/PRESS/Pressmeddela...gitarren-2014/

  51. #171
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    160'000'000SEK... satt undrade vilken andel det är av hela summan? borde vara 20-30%
    Men frågan är ju fortfarande om det går att slå så hårt utan hela maskineriet som kostar dom där 80-70% av kakan...?

  52. #172
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag tar tillbaka en del negativt jag sagt om Avicii...han är tydligen co producer på David Guettas låt Lovers On The Sun vilket ställer mycket i ett annat perspektiv , att han inte bara är en frontfigur ( DJ som vevar näve ) som är dålig på att ge credits till sina egna co-writers som jag missionerat...sorry Tim , du e grym ! Mvh Pudelchild

  53. #173
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Okej, jag pudlar min senaste pudel tillbaka.
    Allvarligt...Aviciis senaste cover Feeling Good är ju råbra men det beror ju på sången och det är alltså Avicii själv som sjunger eller hur tolkar ni en låt som är en Cover med artist Avicii?

  54. #174
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    jaha... jag trodde sångaren var hon den där svenska artisten från 20-talet... vad heter hon.. volvo?

  55. #175
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Grundidén är som vanligt. Plocka upp en cover som är 100 år. Putta in lite mordent sound. Och vips en dansgolvshit att kalla sin egen och generera pensionspeng med. Bra upplägg.

  56. #176
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jaha... jag trodde sångaren var hon den där svenska artisten från 20-talet... vad heter hon.. volvo?
    Nä;

    http://en.wikipedia.org/wiki/Audra_Mae

  57. #177
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ah! Just det..... så var historien: Nina Simone trodde hon skulle få sjunge med volvo om hon snodde lite låtar av Audra? Men då kom avicii och redde ut hela dramat! Det är ju därför han också är med i volvo videon! Asså, Artist namn och sånt är så förvirrande... vem bryr sig om dom inte är helt "rätt" liksom

    edit: ha! intressant! en låt med tradition!!! http://sv.wikipedia.org/wiki/Feeling_Good

    https://youtu.be/Djs5DzaHK7c
    Senast redigerat av reSet den 2015-05-11 klockan 19:09.

  58. #178
    pianist
    pianist är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Det ser bra beiget när teknosnubbar i toppluvor sitter vid mixerbord.. föredrar nästan dansband

  59. #179
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Avicci är representabel för 2010+, när "artisten" blir ett varumärke. Grattis till honom. Hoppas han mår bra & är lycklig

  60. #180
    @ndreas
    @ndreas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Den svenska avundsjukan märker man ofta inom musikvärlden tyvärr, när någon annan lyckas förutom sig själv ja då är det ett misslyckande för denna person, var stolta över Avicci istället. Tror att vilken person som helst på detta forum hade bytt liv med honom om man fått chansen

Liknande ämnen

  1. Topline! Hur Avicii inte skriver sina egna låtar!
    Av DjRymd i forum Allmänt om musik
    Svar: 203
    Senaste inlägg: 2016-04-11, 00:37
  2. Avicii vs Scooter
    Av Cyberwelt i forum Allmänt om musik
    Svar: 116
    Senaste inlägg: 2014-11-20, 16:42
  3. Avicii på studio forum
    Av kirre777 i forum Skivor & artister
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-07-13, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •