Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: ilok-nyckel i USB-hub?

  1. #1
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran

    ilok-nyckel i USB-hub?

    Hej,

    Börjar fundera på att testa PT, men man måste ju ha iLok-nyckel. Mina USB-portar är redan upptagna, så frågan är om den funkar bra i en USB-hubb? Även hubb utan strömkälla? Har haft problem med Syncrosoft-nyckel i det scenariot.

    Och har iLok möjlighet att överföra licensen från USB-nyckeln till en mjukvaruapp på datorn, som man kan med Syncrosoft-licenser?

    Mvh
    /Jonas

  2. #2
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Inga problem med iLok i hub, har inte haft problem med min syncrosoftnyckel heller iofs så det kanske mer beror på huben. Jag kör något billigt nu och det fungerar bra. Waves USB-disk bråkar lite ibland men det är en annan historia.

    Du kan flytta licenser mellan ilok's via ilok.com men du kan inte licensiera en maskin med en licens som ligger på iloken. Du måste ha med dig skiten jämnt.

  3. #3
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Kör protools med ilok i usb-hub, funkar fin fint...

  4. #4
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Jag har både eLicenser och iLok i USB-hub. Har kört med hubbar från både D-Link och Logitech, men alltid hubbar med egen nätdel, som jag tror är säkrare om man inte vill riskera strul.

  5. #5
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Egen nätdel är helt klart att rekommendera, men inte alltid praktiskt. Och inte alltid det hjälper heller. Min Syncrosoft-nyckel gjorde mitt lilla Akai LPK25-keyboard instabilt, i två hubbar och även med nätagg. Nu har jag inte kvar LPK25:an, men det är alltså den erfarenheten som var orsaken till min fråga. Låter ju lovande dock. Tack för svaren!

  6. #6
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    iLok i USB-Hub funkar fint även här. Inte haft något problem, med att köra utan strömkälla.

  7. #7
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Och har iLok möjlighet att överföra licensen från USB-nyckeln till en mjukvaruapp på datorn, som man kan med Syncrosoft-licenser?
    Hur gör man det ? Betyder det att ja kan fimpa dongeln till cubase då ?
    Det vore ju superbt

  8. #8
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur gör man det ? Betyder det att ja kan fimpa dongeln till cubase då ?
    Det vore ju superbt
    Vet inte om man kan göra det med alla Syncrosoft-licenser. Men med Arturias kan man det. Man överför den mha av eLicenser-mjukvaran. Nackdelen är förstås att man blåser licensen för gott om hårddisken kraschar. Vet iofs inte om det funkar i så fall om man har backup och återställer från den. Tänker inte testa...

  9. #9
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Nje låter lite risky förstås... får fortsätta med donglen ett tag till

  10. #10
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Det riktigt fina med att man kan föra över licenser till/från hårddisk är att man vrååålenkelt kan kopiera licenserna, men exakt hur man gör får ni fundera ut själva. (Nej, jag kör inte nån enda mjukvara pirat, men jag haaaaaaaaatar kopieringsskydd)

  11. #11
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Samma sak fungerar f ö med många mjukvaror där man autenticerar en dator mot en licensserver, där man flyttar licenser fram och tillbaks mellan server och dator. Adobes lösning t ex.

Liknande ämnen

  1. usb nyckel.
    Av leere i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •