Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 415

Ämne: Mfb Dominion 1

  1. #121
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Bara" en 7a?
    7:a är rätt högt! Kanske blir mer efter lite tweakande ikväll.

  2. #122
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    7:a är rätt högt! Kanske blir mer efter lite tweakande ikväll.
    Det är nog sällan betyget går NER ju mer man lär känna en synt.. jag kan iaf inte påminna mig om att så varit fallet för mig. Analog Four var nog typ en 7/10 när jag fick den (numera 8.5+), Sub37 och Nord Drum ungefär samma... för att ta några färska exempel

  3. #123
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Ok nu har jag lekt lite med arp och sequencer och det var längesen jag kunde fastna på det här sättet med att bara skruva ljud, jag brukar alltid vilja hitta på någon låt efter ett tag men här är det svårt att låta bli att bara testa den här modulationskombinationen också, och den här och den här... Jo den här kan jag nog vänja mig vid.

    En grej bara, jag var sugen på att lägga ackord i sequencern mha parafoniska läget, men det verkar bli något knas så att framförallt på note off så går en del toner tillbaks så att tonerna fladdrar lite, typiskt som det lätt blir när man spelar för hand. Är det något handhavande fel när jag spelar in som jag kan fixa till, eller finns det en issue där?

  4. #124
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag gillar känslan i de bastanta rattarna, inte lätta som MS20-kit. De rejäla switcharna som kräver rejäla nypor. Jag är förundrad över att den klarar sig utan undermenyer med alla möjligheter. Jag är fortfarande impad av att spela ackord på en mono, parafoni med tre oscillatorer är grymt.

  5. #125
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De rejäla switcharna som kräver rejäla nypor. Jag är förundrad över att den klarar sig utan undermenyer med alla möjligheter.
    Swichrattarna är verkligen bastanta. En del av dem fungerar ju lite som menysystem tillsammans med sin värderatt, i och med att inställningen blir kvar när man skruvar till en annan parameter, som t.ex. när man sätter PW på en oscillator.

  6. #126
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok nu har jag lekt lite med arp och sequencer och det var längesen jag kunde fastna på det här sättet med att bara skruva ljud, jag brukar alltid vilja hitta på någon låt efter ett tag men här är det svårt att låta bli att bara testa den här modulationskombinationen också, och den här och den här... Jo den här kan jag nog vänja mig vid.

    En grej bara, jag var sugen på att lägga ackord i sequencern mha parafoniska läget, men det verkar bli något knas så att framförallt på note off så går en del toner tillbaks så att tonerna fladdrar lite, typiskt som det lätt blir när man spelar för hand. Är det något handhavande fel när jag spelar in som jag kan fixa till, eller finns det en issue där?
    OK Antimon, jag testar sequencern när jag kommer hem. jag har bara kört monosequencer hittills på Dom1. Men kolla hur key trig är ställd nere till vänster. den kanske påverkar. var det samma fenomen på fabrikspresets som programmerats i parafoniskt läge?
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-07-15 klockan 09:12.

  7. #127
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK Antimon, jag testar sequencern när jag kommer hem. jag har bara kört monosequencer hittills på Dom1. Men kolla hur key trig är ställd nere till vänster. den kanske påverkar. var det samma fenomen på fabrikspresets som programmerats i parafoniskt läge?
    Jag upptäckte att jag hade trig på efter ett tag, och ändrade. Det blev bättre, men jag tyckte fortfarande att det lät lite random konstigt på vissa toner. Ska experimentera lite mer ikväll. Har inte testat med presets.

  8. #128
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag upptäckte att jag hade trig på efter ett tag, och ändrade. Det blev bättre, men jag tyckte fortfarande att det lät lite random konstigt på vissa toner. Ska experimentera lite mer ikväll. Har inte testat med presets.
    om det tre VCO;erna har olika moduleringar, vågformer, oktavlägen m.m. , blir det klart hörbart när VCO;er växlar slumpmässigt. det kan faktiskt låta riktigt trevligt, och det är väl lite samma fenomen på en Korg Mono/poly om jag minns rätt?
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-07-15 klockan 10:55.

  9. #129
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Låter den bra , är det någon rapphet i enveloperna ? Är det hårdvaru envelopes ?

  10. #130
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter den bra , är det någon rapphet i enveloperna ? Är det hårdvaru envelopes ?
    Framförallt - hur långa är enveloperna? Vid sidan av det råsa bruset i Sub37:an så är ju dess riktigt korta enveloper och lfo:er största abert.

  11. #131
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter den bra , är det någon rapphet i enveloperna ? Är det hårdvaru envelopes ?
    tror LFO;er & Enveloper är digitala, dom har valbart slow/fast mode. sub37 har aningen snabbare envelope tycker jag, men Dom1 har ändå bra snärt i enveloper. det hörs tror jag på min demo på soundcloud (user jocks13)

  12. #132
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tror LFO;er & Enveloper är digitala, dom har valbart slow/fast mode. sub37 har aningen snabbare envelope tycker jag, men Dom1 har ändå bra snärt i enveloper. det hörs tror jag på min demo på soundcloud (user jocks13)
    Specen är väl att i slow mode så kan det max ta 40 sekunder för t.ex. en release att klinga ut - i slow mode tar allt fyra gånger så lång tid som i fast mode. Kan nämnas att man kan slå om slow/fast individuellt för var och en av de tre envelopesarna (2xADSR + 1xAD) eller LFOerna.

    Jag har hört andra prata om snärt i envelopes men aldrig riktigt fattat vad de pratar om - tycker alla syntar jag provat har snärtiga envelopes om man vill. Man får dock dra upp attacken ganska mycket innan man märker något, om det kan vara en indikation.

  13. #133
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Håller på och försöker förstå mig på sequencerns hold-knapp, försöker få toner att hålla i längre än ett steg och glidea över å sånt. Nån mer än jag som tycker att det där verkar vara buggigt?

  14. #134
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    @Antimon: det är inte världens snabbaste interface direkt, så ta det långsamt varje kort tryck på hold/pause efter spelad ton förlänger tonen ett steg (syns i displayen). håller du ner samma knapp längre, läggs istället ett paussteg in och displayen visar att sequencern avancerar ett steg. läs mer i den halvdana engelska instruktionen, men jag misstänker att den tyska är bättre skriven. ackord spelas in genom att hålla ner första tonen och lägga till en till två toner, innan du släpper första tangenten. det är old school teknik som gäller här.
    bend, modulation och glide läggs in innan en tangent trycks ner för varje sequencer-steg.

  15. #135
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Hm ok. Det tar nog ett tag att få grepp om den här.

  16. #136
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    ATTENTION !

    Dominion tråden tar upp ett problem med stepping från LFOn när man låter den svepa sakta pitchen , långsamt vibrato helt enkelt...kan ni testa och lyssna efter stepping, det måste vara en bug ?

    Min RHodes Chroma har stepping när man sveper pluse width med LFO tex men den är från 80 talet...

  17. #137
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ATTENTION !

    Dominion tråden tar upp ett problem med stepping från LFOn när man låter den svepa sakta pitchen , långsamt vibrato helt enkelt...kan ni testa och lyssna efter stepping, det måste vara en bug ?

    Min RHodes Chroma har stepping när man sveper pluse width med LFO tex men den är från 80 talet...
    Ok testar nu. Satte en LFO att svepa ett par oktaver med 1/10 sekunders frekvens. Kan inte urskilja någon steppning.

  18. #138
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Aha , okej , skönt , kan det vara en viss firmware som har stepping. Det vet jag skedde med gligli Prophet 600 mjukvaran. Enveloperna hackade sig igenom kurvan...men detlöstes fort, var en enkel programmerings goof.

  19. #139
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    En grej som jag har lagt märke till att det är inte så mycket bas i oscillatorerna. Jag har kämpat lite med att få till en schysst bas utan att lyckas. Så kollade jag på modularen som jag placerat strategiskt precis bakom Dominion, och patchade in en oscillator därifrån. Direkt fick jag till en mycket basigare bas. Kanske något att tänka på för bas-afficionados - har andra upplevt samma sak?

    För övrigt en lite magisk känsla att ta cv1 in i en extern oscillator - jag har haft modular ett tag men har inte pysslat så mycket med att patcha cv-signaler som är mer komplexa än rak pitch. Glide och pitch-lfo och sånt följer med så att den externa oscillatorn glatt glajdar med. Nåt annat än midis not av/not på.

  20. #140
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha , okej , skönt , kan det vara en viss firmware som har stepping. Det vet jag skedde med gligli Prophet 600 mjukvaran. Enveloperna hackade sig igenom kurvan...men detlöstes fort, var en enkel programmerings goof.
    när LFO sveper pitch långsamt kan man höra små förändringar av övertoner ibland. ang. modulation av filter ska man vara medveten om att filterdrive redan kommer in före klockan 12. så för renaste klangerna med resonans bör nivåer från VCO/noise ligga runt klockan 9-10. filtret har också grundkaraktären som många andra, att vid cutoff-svep med hög resonans kommer resonanstoppar att höras under svepet.

  21. #141
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En grej som jag har lagt märke till att det är inte så mycket bas i oscillatorerna. Jag har kämpat lite med att få till en schysst bas utan att lyckas. Så kollade jag på modularen som jag placerat strategiskt precis bakom Dominion, och patchade in en oscillator därifrån. Direkt fick jag till en mycket basigare bas. Kanske något att tänka på för bas-afficionados - har andra upplevt samma sak?

    För övrigt en lite magisk känsla att ta cv1 in i en extern oscillator - jag har haft modular ett tag men har inte pysslat så mycket med att patcha cv-signaler som är mer komplexa än rak pitch. Glide och pitch-lfo och sånt följer med så att den externa oscillatorn glatt glajdar med. Nåt annat än midis not av/not på.
    jag upplever dom-1 som väldigt linjär i volymen från VCO. den har inte heller nån inbyggd bassboost som på Roland jx8p, mks-80 m.fl. Moog har nog en annan volymskala tror jag. eller sitter det nån boost i filtret där också? på Dom1 kan man ju välja 12db LP-filtret, så boostas ett bredare frekvensområde med resonansen.
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-07-18 klockan 12:23.

  22. #142
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag är lite skraj för steppingen fortfarande , det testades med en extern LFO med samma stepping problem så det är alltså inte i LFO:n det ligger utan i Modulation Amount steget. Så testa att svepa sakta pitchen med bara en halvtons interval på pitch förändringen , hör man lite stepping då ?

  23. #143
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är lite skraj för steppingen fortfarande , det testades med en extern LFO med samma stepping problem så det är alltså inte i LFO:n det ligger utan i Modulation Amount steget. Så testa att svepa sakta pitchen med bara en halvtons interval på pitch förändringen , hör man lite stepping då ?
    OJ!, Nu hör jag vad du menar Firechild! långsam LFO i halvtonsintervall går faktiskt i små hörbara steg
    testade med LFO2 och LFO3, men samma fenomen hördes tyvärr.
    var läste du om problemet? har MFB kommenterat detta ännu?

  24. #144
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag släppte frågan på MFB's facebook nyss. då kanske fler blir medvetna om problemet, och efterfrågar en fix till den

  25. #145
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    https://www.gearslutz.com/board/elec...on-1-a-29.html
    Nej, jag vet inte om MFB fått nys om problemet men det känns som en ganska stor bug åtminstone för en analogtaliban som mig...

  26. #146
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Hm jag kan inte höra det, men det kan vara att jag inte är sån finsmakare med ljud. Jag testade både med LFO +modulation på osc2, och även lfo3 via mod ribbon. Jag provade även att bara modulera vco2 så att den gled in och ur synk med vco1, tänkte att då borde man höra effekten tydligt, men nej.

  27. #147
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag upplever dom-1 som väldigt linjär i volymen från VCO. den har inte heller nån inbyggd bassboost som på Roland jx8p, mks-80 m.fl. Moog har nog en annan volymskala tror jag. eller sitter det nån boost i filtret där också? på Dom1 kan man ju välja 12db LP-filtret, så boostas ett bredare frekvensområde med resonansen.
    Ja jag är väl inte någon expert på basar egentligen, hamnar ofta med en enkel sinuston. Tyckte ändå att med fullt öppet filter utan resonans så var det ett tunnare ljud från dom1-oscillatorerna än när jag drog in min Curetronic-oscillator. Fast man kan väl jobba sig runt det ändå.

  28. #148
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jämförde nyss Sub37 med Dom1 sågtandad med öppet 24db lågpassfilter: det finns en överton som är lite starkare på Sub37 i lägsta basregistret. Dom1 släpper i gengäld igenom mer diskant från oscillatorn. Sub37 har högre utsignal från VCO;er, utan att filtret behöver pressas. enveloperna är lite olika i design också tror jag. men det hindrar mej inte från att skapa träiga perkussiva ljud på Dom1, som annars Moog är så bra på.
    EDIT: jag jämförde även Karpens och Novation BSII sågtand på samma sätt: Dom1, Karpen och BSII är väldigt lika, men Karpen har lite mer toppdiskant än Dom1, med alla tre filterversioner öppna, och utan resonans. BSII låter lite mer som Karpen längst ner i basen, men får lite av Moogens överton en oktav högre upp, fast med mer toppdiskant. BSII enda lilla brist är låst filter keytracking.
    BSII är för mej en fantastiskt flexibel monosynt, som kan låta som många klassiska syntar. och den kostar under 4.000:- kronor!
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-07-20 klockan 12:03.

  29. #149
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Korkad fråga: vad är BSII?

  30. #150
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Novation Basstation II antar jag.

  31. #151
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Ok tack.

  32. #152
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jepp, justerade texten nyss. jag menade Novation Bass station 2
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-07-20 klockan 12:05.

  33. #153
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    En fråga: jag synkar från Ableton Live, och har precis spelat in med sequencern igång på Dominion 1. Nu vill jag köra in en annat spår med ett lead-ljud på Dominion, utan att använda sequencern. Men jag kan inte stoppa sequencern från att gå igång när jag startar inspelningen i Live! Jag har gått över i patchläge (LED ovanför "patch" lyser, LED ovanför seq/arp lyser inte), och tycker att då borde sequencern inte vara aktiv alls längre.

    Jag kan jobba mig runt det här genom att stänga av midi-synk i Live, men det vore skönt att slippa. Är det här en bugg, eller ska det vara så här?

    Edit: tog bort kommentar om arpeggiator - det hjälpte ju inte.

  34. #154
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Det borde väl i rimlighetens namn finns en valmöjlighet för ext/int sync?

  35. #155
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Men har du kollat midi event viewer eller vad det kan heta i Live så den inte skickar något annat än note on/off?

  36. #156
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    @Interzone: jo fast jag vill inte behöva gå in och pilla på ext/int - har jag lämnat sequencer mode så borde den inte starta nån sequencer tycker jag.

    @tonefloat: även om jag skickar midi sync och transport control fån Live, så vill jag att Dominion ska ignorera det om sequencer mode inte är aktivt.

    Nån förresten som vet vad MFBs emailadress till support är? Det finns ingen tydlig emailadress på deras hemsida, bara en länk som automatstartar emailklienten på datorn som jag inte konfigurerat mot nån emailadress.

  37. #157
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån förresten som vet vad MFBs emailadress till support är?
    Den här har jag använt mig av: support@mfberlin.de

  38. #158
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fråga: jag synkar från Ableton Live, och har precis spelat in med sequencern igång på Dominion 1. Nu vill jag köra in en annat spår med ett lead-ljud på Dominion, utan att använda sequencern. Men jag kan inte stoppa sequencern från att gå igång när jag startar inspelningen i Live! Jag har gått över i patchläge (LED ovanför "patch" lyser, LED ovanför seq/arp lyser inte), och tycker att då borde sequencern inte vara aktiv alls längre.

    Jag kan jobba mig runt det här genom att stänga av midi-synk i Live, men det vore skönt att slippa. Är det här en bugg, eller ska det vara så här?

    Edit: tog bort kommentar om arpeggiator - det hjälpte ju inte.
    Hallå Antimon, arpeggion och sequencern synkas till inkommande midiklocka. Arpeggion spelar i synk när du trycker ner tangent på klaviaturen, och aktuell sequencerslinga startar automatiskt om du är i sequencerläge. det framgår i stycket om tempo under Arpeggio. Du måste tyvärr stänga av midiklockan till aktuell midiport under preferenser i Live. tydligen påverkas inte midiklockan från Live hur man ställer in portar i Lives session & arrangement view. jag testade själv nyss
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-07-28 klockan 19:03.

  39. #159
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    @deadbeat: tack!

    @jocks1: tack för att du kollade! Känns som att det här är något man får leva med alltså. Inte hela världen, den går ju att jobba sig runt, men lite opraktiskt.

  40. #160
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @deadbeat: tack!

    @jocks1: tack för att du kollade! Känns som att det här är något man får leva med alltså. Inte hela världen, den går ju att jobba sig runt, men lite opraktiskt.
    RÄTTELSE! med nya firmware 1.10b går det att slå av midiclock
    - hanging notes in transpose function - fixed
    - transpose was set to 0 when switching between arpeggiator and sequencer - removed
    - transpose range was -12 ... +12 - changed to -12 ... +24
    - under some circumstances sequencer scale was wrong - fixed
    - Midi Clock reception now can be switched off if Tempo is set to 30 - added
    Bra att du tog upp frågan Antimon, för jag läste nyss info om firmware 1.10b från i våras

  41. #161
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Haha tempo ner under 30 alltså! Roligt sätt att lösa det, men det funkar ju. Tack för info!

  42. #162
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Någon mer som beställt och väntar på leverans?
    Det lär dröja lite tyvärr...

    About delivery situation Dominion 1:
    Because of lot of orders we arent able to deliver at once but try to improve this situation and hope to build all requested instruments until end of september.


    Doh! Vill ha min nu!

    http://mfberlin.de/en/home/

  43. #163
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Oj. End of September. Hos tysken står det end of August tror jag. :/

    Lika bra att ge upp att vänta och låta det bli en bra och tidig julklapp istället.
    Fokusera på annat under tiden.
    Som en skiff.

  44. #164
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Fick svar från Musicstore.de ang min leverans av Dominion.
    Den kommer in till de den 20/8.
    Men jag litar inte riktigt på det, pratade med Johan på Jam och han var rätt knäckt på MFB och deras leveranstider.
    De hinner helt enkelt inte med.

  45. #165
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sickanovic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick svar från Musicstore.de ang min leverans av Dominion.
    Den kommer in till de den 20/8.
    Men jag litar inte riktigt på det, pratade med Johan på Jam och han var rätt knäckt på MFB och deras leveranstider.
    De hinner helt enkelt inte med.
    WOW! är det fortfarande ett sånt sug att dom inte hinner med tillverkningen...
    Dom få maskiner som kommit ut och demats, samt Sonicstate's demo, har skapat en kassako för MFB tydligen.
    trist att ni som beställt för månader sedan, fortfarande inte fått era ännu...

  46. #166
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jag är en glad skogstomte!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	.-).jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	106,7 KB 
Id:	60439

  47. #167
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Tro fasen att det är efterfrågan, det är en riktig dundermaskin!

  48. #168
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    @Interzone: grattis

    @geminister: kan inte säga emot. Jag blir inte allmänt så entusiastisk över apparater längre, men den här känns rätt på väldigt många sätt.

  49. #169
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är en glad skogstomte!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	.-).jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	106,7 KB 
Id:	60439
    Snygg!

  50. #170
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är en glad skogstomte!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	.-).jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	106,7 KB 
Id:	60439
    Snablar vilken kombo du har Interzone ! Både System 100m och Dom1 behöver typ 10min för uppvärmning, sen låter det säkert hur fett som helst

  51. #171
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är en glad skogstomte!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	.-).jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	106,7 KB 
Id:	60439
    Vad är första intrycket Göran?

  52. #172
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Mycket trevlig. Tog en liten stund att komma in i; en del småsaker behövdes en liten kik i manualen för att greppa. Exempel: LFO1 modulerar VCO1. Jag skiftar till LFO2 istället. Inget händer. ...what?
    Jo, man är då tvungen att vrida lite på Modulation för att den nya källan ska 'kicka in'. Det tog ett litet slag att fundera ut.

    Men ljudet! Ojojoj vilket underbart ljud.
    Tangentbordet är topkvalitet från Fatar.
    Jo, envelope-faders är rejält vingliga.

    Nu han jag bara snabbtesta någon timme igår.
    Men det blir mer, och har jag nåt vettigt att tillföra lär det ske här.

  53. #173
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket trevlig. Tog en liten stund att komma in i; en del småsaker behövdes en liten kik i manualen för att greppa. Exempel: LFO1 modulerar VCO1. Jag skiftar till LFO2 istället. Inget händer. ...what?
    Jo, man är då tvungen att vrida lite på Modulation för att den nya källan ska 'kicka in'. Det tog ett litet slag att fundera ut.

    Men ljudet! Ojojoj vilket underbart ljud.
    Tangentbordet är topkvalitet från Fatar.
    Jo, envelope-faders är rejält vingliga.

    Nu han jag bara snabbtesta någon timme igår.
    Men det blir mer, och har jag nåt vettigt att tillföra lär det ske här.
    jepp, manualen behövs i början. en udda grej är att aftertouch, bend och modulation inte sparas med en patch. MFB kallar dom för performance tools. efter påslag behöver man justera in hur djupt aftertouch, bend och modulation ska gå. LFO3 kan dock växlas emellan low och high speed mode precis som LFO 1 & 2.

  54. #174
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jo, det har jag allt upptäckt. Intressant lösning.
    Däremot trackar inte VCO out helt ok när man kopplar in nåt annat externt. Detta ska kollas upp.
    Sen blir det lätt lite virrigt pga att LEDsen inte är konsekventa med hur de indikerar var men är någonstans.

    Men fortfarande en underbar synt!

  55. #175
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Kanske därför det segar... för de har fler barnsjukdomar som behöver fixas.....

  56. #176
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske därför det segar... för de har fler barnsjukdomar som behöver fixas.....
    Enligt Johan ska det bara vara tokbrist på resurser. Plus gissningsvis att de själva kan ha issues med sina leverantörer.

  57. #177
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, det har jag allt upptäckt. Intressant lösning.
    Däremot trackar inte VCO out helt ok när man kopplar in nåt annat externt. Detta ska kollas upp.
    Sen blir det lätt lite virrigt pga att LEDsen inte är konsekventa med hur de indikerar var men är någonstans.

    Men fortfarande en underbar synt!
    hm... min trackar bra med ms20m som kör CV-GATE. Däremot ligger cv-gate ut från dom1 en oktav fel. 16" på dom1 vco1 skickar ut 8" via cv-gate?! fick vid fråga till MFB ett kryptiskt svar att det ska vara så och kan inte ändras via firmware.

  58. #178
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hm... min trackar bra med ms20m som kör CV-GATE.
    Stämmer bra det. Jag hittade felet, som inte låt hos D1:an utan hos mitt kära 100m-system. Skickar man in CV i patchdelen på racken trackar den lite surt. Men om jag går direkt in på 112:an funkar det klockrent! Och eftersom det är likadant på alla racken så är det snarare en designmiss än ett fel.

    Nå, nog om 100m... detta är ju en tråd för Dominion.

  59. #179
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är en glad skogstomte!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	.-).jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	106,7 KB 
Id:	60439
    Jag har min Dominion 1 framför min lilla modular och måste säga att jag är lite i extas för hur jag kan patcha däremellan. Har inte fått så mycket nöje ur modularen tidigare, men nu känns det som att den verkligen kan leva upp tillsammans med MFBs goding.

  60. #180
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Kan bara hålla med!

    Symbiosen är fantastisk. Och även att 'slava' Dom1 med Euro!

Liknande ämnen

  1. MFB Dominion 5
    Av Wiktorion i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 13:02
  2. MFB Dominion X
    Av DanielW i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-12-21, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •