Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Hjälp mig bestämma mig för om jag skall köpa en defekt Juno 106

  1. #1
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran

    Hjälp mig bestämma mig för om jag skall köpa en defekt Juno 106

    Många 106-trådar nu, jag vet. Men behöver inspel här. Har fått erbjudande om att köpa en J-106 där allt fungerar ypperligt förutom att tangenterna inte inte triggar ljud. Alla reglage etc funkar, och den tar mot midi.

    Han vill ha 3000 för den.

    Vad tror ni? Fixar jag det enkelt? Skall jag köpa? Har fått frist till 12 i morgon.

  2. #2
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    jag skulle nog ta den!

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    OK pris om man nu vill ha en så'n. Jag skulle sagt nej (för jag vill ingen ha), men om man tycker den är sjysst som ljudmodul så är det väl ganska vettigt...

  4. #4
    deleted user
    2k skulle jag ge.

    3k är antagligen inte helt oskäligt.

    Beror kanske lite på hur du trakterar syntarna? Använder du inte tangenter är det ju ett fynd, använder du dem är det inte lika kul.

    Nu kanske någon som kan säger att det förmodligen är enkelt att fixa och då är det ju en no-brainer.

  5. #5
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Är du bra på att reparera syntar eller kommer du att bomba oss med noob-frågor?

  6. #6
    El_Bruto
    El_Bruto är inte uppkopplad
    El_Brutos avatar
    Senior
    Är det fel att ställa noob-frågor på 99an? I så fall har jag nog hamnat fel..

  7. #7
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Inget fel att ställa de frågorna här, nej.

  8. #8
    deleted user
    Nej, bomba på med Noobfrågor! Jag lär inte kunna hjälpa dig, men det finns ju andra.

  9. #9
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Har ju sett någon tråd om en kille som byggde ett Juno106 rack.. Det hela handlar om ifall ditt mål är att få en fungerande keyboard eller om du nöjer dig med att ha en ganska STOR "modul"..

  10. #10
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Ja precis det beror helt på vad du tänkt dig med den, kan du leva med att trigga den med midi eller från en annan klav , så är det ju fine. Att laga den, kommer ju säkert att kosta sig en slant om du inte gör det själv, och då kanske det hade vart vettigare att köpa en som fungerar felfritt. I mitt fall hade ja nog slagit till.

  11. #11
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Om alla tangenterna är tysta låter det som ett relativt enkelt fel typ en kabel som är av eller en buffertkrets som pajat.

  12. #12
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Tack så mycket för alla svar. Jag passade på den till slut, då det var vajsing med flera saker med den. Bland annat säljaren

    @ Erik G - Visste inte att detta forumet bara var för mossiga veteraner som sover med lödkolven under kudden. Men eftersom du frågar; ja - jag kan reparera en synth hjälpligt, och har självförtroendet i relativt gott behåll på den fronten. Men jag blir bättre för varje år jag hänger här på 99:an.

  13. #13
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Nightfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack så mycket för alla svar. Jag passade på den till slut, då det var vajsing med flera saker med den. Bland annat säljaren
    Bra drag då - säljarfelen är de som är svårast att rätta till!

  14. #14
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nightfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @ Erik G - Visste inte att detta forumet bara var för mossiga veteraner som sover med lödkolven under kudden. Men eftersom du frågar; ja - jag kan reparera en synth hjälpligt, och har självförtroendet i relativt gott behåll på den fronten. Men jag blir bättre för varje år jag hänger här på 99:an.
    Anledningen till att jag frågade var att det är en ganska viktig sak att ta ställning till om man ska köpa en defekt synt.
    Om man är bra på att laga syntar kan det vara ett fynd, men om inte så riskerar man en onödig utgift för något som kanske bara blir stående i värsta fall.
    Kanske borde lagt till en i min fråga.

  15. #15
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Is all goood! Ha en strålande helg!

Liknande ämnen

  1. Pc/Mac. Hjälp mig att bestämma mig.
    Av outshape i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 19:43
  2. Vilken klavitur skall jag köpa?
    Av macmike i forum Övriga instrument
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 18:56
  3. vad tycker ni man skall köpa?
    Av ntg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 16:24
  4. PC vad skall man köpa????
    Av tolle i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 00:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •