Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Pro Tools 10 - olika versioner?

  1. #1
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran

    Pro Tools 10 - olika versioner?

    Funderar på att skaffa Pro Tools för lite enklare ljudbearbetning till mina filmprojekt.
    Men har noll koll på PT så kollar med er här.
    Är ute efter något billigt som jag kan importera OMF och AAF till.
    Men hur begränsade är dom billiga som kommer med Mbox?
    Fanns ju en gratis version innan men den hade bara 8 kanaler har jag för mig.
    Vill nog minst kunna köra med typ 32 kanaler. Ska vara något enkelt, inget dyrt TDM system.
    Ska även fungera i Mountain Lion.

    Någon som har något tips på vad man bör skaffa? Och var köper man det billigt?

  2. #2
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Kör protools 8, Mac med en mbox2pro. Funkar väldigt bra för det mesta, grymt att klippa audio med och tillräckligt med kanaler.
    Lite osäker på omf-filer och så, funkar inte i 8an vad jag vet, lite dålig koll på PT10....

  3. #3
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja OMF och AAF funkar att importera i PT10. PT8 behöver DV toolkit för att kunna importera. Det finns mindre versioner som följer med Ljudkort, Protools Express och med M-Audiokorten hänger med Ett PT SE: Dålig koll på, men tror det är ordentligt bantat.
    5 papp är en slant men PT10 funkar fint och har det mesta nu, utom Surround som man måste köpa till.

    PT 10 kostar 5400
    Crossgrade from LE. 3200


    Ett billigt sätt skulle vara att köpa en Mbox2 Med ex. PT8 och köpa en Crossgrade.
    Crossgraden är knuten till serienumret på hårdvaran, så det räcker inte att köpa en beggad. PT8LE på Ex. ebay.

    >>
    Vad som är viktigt att kolla upp är att det inte är reggat nån PT10 Crossgrade sedan tidigare. För då blir köpet ändå att du måste köpa PT10 för fulllpriset.


    Får passa på de andra bantade versionerna. Möjligen gör de vad du behöver. Kanske nån annan kan fylla i..?



    Edit
    Kollade tyskpriserma nu. Det ser ut som om nypriset på Mbox 3 + Mini inkl. PT10 understiger vad jag skrev ovan på begagnat.
    -- Texten kan stå kvar ang. Crossgraden..
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2013-04-07 klockan 11:01. Anledning: Edit

  4. #4
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag skulle vänta lite tills AVID har gjort sin presentation på MusikMesse. De släpper ny mjukvara på mässan.

  6. #6
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Tack för utförligt svar - uppskattas!
    Har installerat PT10 demo så kan prova det i 30 dagar.
    Så kan man passa på att avvakta och se vad om händer på MusikMesse.
    Såg att det kom något mail från Avid om att de skulle komma med något nytt.

  7. #7
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2013-04-08 klockan 20:36.

  8. #8

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Förlåt off topic men orka upgradera igen *mutter* ( Har PT10 och älskar det, kört PT sedan 4:an)

    Mvh

  9. #9

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av reverbsvansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp nu var det en 11 på gång!
    Det fick en egen tråd: http://www.99musik.se/showthread.php...6-Pro-Tools-11

  10. #10
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Skaffade precis MBox 3 Mini med PT10 för att jag behöver en något mer portabel lösning än min Digi 003-konsoll. 3 499:- på 4Sound är ett helt OK pris –.MBoxen är liten och "byggd som en tank" som det heter, och låter riktigt bra.

    Köper du nu får du tanka PT11 gratis när den kommer. PT11 har en del skoj nya funktioner som offline bounce t ex.

Liknande ämnen

  1. Någon som A/B-jämnfört olika virus-versioner, ljudet alltså ?
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 21:53
  2. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 21:56
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •