Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gamla plugins på existerande Cubase Studio 4 i nya Cubase 7?

  1. #1
    PeterM
    PeterM är inte uppkopplad
    PeterMs avatar
    Veteran

    Gamla plugins på existerande Cubase Studio 4 i nya Cubase 7?

    Alltså...
    Jag har Cubase Studio 4 installerat (och tänker behålla det ett tag, just in case...) och har installerat alla VST-pluggar i typ C:\Program Files (x86)\Steinberg\Cubase Studio 4\VSTPlugins\blablabla

    Häromdagen installerade jag Cubase 7 och tänkte att det hade ju varit BALLT LIKSOM om man slipper installera om alla pluggar igen och bara kan köra från gamla Cubase 4 Studio-directoryt, men där finns ju även en drös med Steinberg-pluggar...

    Ångest.

    Någon som fixat det eller var ni (till skillnad från mig) smarta och installerade alla 3rd party plugins i en separat folder redan från början? :P

    Det _verkar_ fungera, men den borde ju stöta på något problem, annars är det ju inte realistiskt

    Erfarenheter?

  2. #2
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Smartaste stället att installera pluggar, är en mapp upp från där du har lagt dem nu - dvs c:\program files\steinberg\vstplugins\ . Då kommer alla Cubaseversioner att hitta dem utan problem. Ligger de under Cubase-versionens vstplugins-mapp, så är det bara den versionen som hittar dem automagiskt. Du kan ställa in fler sökvägar i plugin-menyn i Cubase, så söker programmet där också, men det är ju smidigare att installera dem i den generella mappen från början istället...

  3. #3
    PeterM
    PeterM är inte uppkopplad
    PeterMs avatar
    Veteran
    Jag tänkte att det hade nog varit lika bra att installera dem i typ C:\VSTPlugins, men så förutseende var jag ju inte.
    Nåja. Låter det vara om det funkar. Vill inte joxa runt i onödan. Det var inte asball att installera Komplete 8.

Liknande ämnen

  1. Öppna gamla SX3 projekt i Cubase 4 ?
    Av Regenholz i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 14:21
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 23:01
  3. Öppna directx plugins i cubase?
    Av Pinto i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •