Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bygga mixer?

  1. #1
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran

    Bygga mixer?

    Jag vet att det låter som ett hopplöst långtråkigt projekt osv osv men jag är inte ute efter något avancerat här.
    Jag är ute efter en mixer med exempelvis 4 monoingångar med gain -->insertjack --> volymratt. Eventuellt pan för stereoutgång, men det är inte nödvändigt.

    Om man börjar med gain, är denna då tillräckligt clean? Har byggt den men endast använt som effektpedal på bas där den funkar fint, och detta projekt är lite mer studioorienterat, alltså är brus inte alltför önskat. Dist vid hög gain är helt ok.

    Insertjack och volymratt är ju lätta bananer, och sen är det ju då själva ihopmixningen av signaler, vilken inte borde vara alltför avancerad?

    /Max

  2. #2
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    http://sound.westhost.com/project94.htm addera lite knaster i kring en dual op-amp TL072
    ignorera delen med tonekontroll kanske + addera resistor +brytjack för "insert" efter vanlig mix-ingång

    med micro pottar + 3.5mm jack borde den få plats i en tändsticksask med gaffat 9v batt eller nåt - då det nästan e större än bygget i sig


    btw: TL072 funkar som komplement till 4558
    4558 hade jag på sockel i ext in på CS-10 och ja dom distar NAIS
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-02-20 klockan 02:37. Anledning: men gick sönder lätt - spräkte upp ett öppet sår i ryggen på en 4558 bl.a *OP-GNYL*

  3. #3
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Perfekt! Tack jens!

  4. #4
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    http://musicfromouterspace.com/index...W=1670&VPH=764

    inserts fixar du lätt med tvåpoliga brytjack

Liknande ämnen

  1. Bygga enkel mixer.
    Av manneokoko i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2019-05-07, 00:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •