Sidan 57 av 57 FörstaFörsta ... 7 47 53 54 55 56 57
Resultat 3 361 till 3 380 av 3380

Ämne: ARP 2600 - DIY

  1. #3361
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snyggt!
    Men människa! Du har ju inga muttrar?!?

  2. #3362
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av volante Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    väldigt snyggt!! nån som vet om det går att koppla ur led-sen (ledsen?) helt för extra retro-look om man skulle bli sugen på det?
    Jag har bytt ett motstånd i LED-drivkretsen så att man kan dimma ned till helt släckt. Jag använder inte belysningen.

  3. #3363
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snyggt!
    Men människa! Du har ju inga muttrar?!?
    Frågan är: När är bygget så klart och färdigtestat att man vet att man inte kommer att behöva ta bort kortet från panelen fler gånger?

    Det får bli ett jobb åt nåt underbetalt barn.

  4. #3364
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är: När är bygget så klart och färdigtestat att man vet att man inte kommer att behöva ta bort kortet från panelen fler gånger?

    Det får bli ett jobb åt nåt underbetalt barn.
    Uppenbarligen aldrig. När jag skulle spela tidigare idag brusade vänster högtalare kraftigt och när jag körde hörlurar istället så hördes ändå ljud ut ur samma högtalare. Jaja. Blir till att öppna upp när tid finnes.

  5. #3365
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hur var det med noise-generatorn i TTSH v1 - har sett att det på en del håll skrivits att den är felkonstruerad? På min tar det några minuter för den att hoppa igång, tänker att det kanske skulle ha med detta att göra?

  6. #3366
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var det med noise-generatorn i TTSH v1 - har sett att det på en del håll skrivits att den är felkonstruerad? På min tar det några minuter för den att hoppa igång, tänker att det kanske skulle ha med detta att göra?
    Ja, det rekommenderades att man skulle använda en annan transistor än i BOM. Men jag använde originalet och det brusar så fint så...

  7. #3367
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur var det med noise-generatorn i TTSH v1 - har sett att det på en del håll skrivits att den är felkonstruerad? På min tar det några minuter för den att hoppa igång, tänker att det kanske skulle ha med detta att göra?
    Jag har bara byggt rev2, och använde bc337 istället för 2n5172 vilket funkade bättre, fick nog stoppa in en resistor extra har jag för mig. Men att den kickar igång först efter ett tag låter som ett termiskt problem.

  8. #3368
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hmmm, kanske ska testa att byta 2n5172 mot bc337 vid tillfälle. Hittade beskrivning på DSL mans sida:
    https://www.dsl-man.de/plugins/servl...t/view/7864339

  9. #3369
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Tog upp min TTSH från studion till lägenheten. I studion hamnade jag bara vid ett av eurorack systemen istället, så min TTSH har inte fått den kärlek den borde i snart 7 år. Nu står den och spelar lite random medan jag pysslar med annat. Igår spelade jag in en simpel patch som vaggade familjen in i nån form av halvkoma:


    https://youtu.be/K-1xHy73ItE

  10. #3370
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Skitsnyggt mush! Längtar tills min kommer fram från gömman under pingisbordet.

    (En lite fundering... varför heter den egentligen TTSH... borde det inte vara TSH.., för det är väl allmänt känt att originalet heter twenty-six hundred?)

  11. #3371
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Tack. och... Two-Thousand-Six-Hundred som nog handlar mer om vem som läser. År tvåtusen vs. år tjugohundra igen... Seks og tyve hundrede. SOTH.

  12. #3372
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Fint mush!

    Haha, familjen trodde det slagit över när jag lade mig i gästrummet med TTSH på lite s/h som insomningsmusik.. Blev väldigt glad när jag vaknade framåt 4-hugget och möttes av min glatt spelande lilla lysande vän..😄 Vissa instrument gillar man mer än andra.

  13. #3373
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack. och... Two-Thousand-Six-Hundred som nog handlar mer om vem som läser. År tvåtusen vs. år tjugohundra igen... Seks og tyve hundrede. SOTH.
    Ja, står ju t o m Two-Thousand-Six-Hundred på panelen.
    Jättefin truddelut Mush! <3

  14. #3374
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Precis, det jag menade var bara att de som byggde originalet säger ju 26-hundra och inte 2-tusen 6-hundra. Men visst är det en petitess som ingen bryr sig om. Jag kommer fortsätta kalla min Mini Meanie, för det står också på panelen, och låter tuffare än TTSH.

  15. #3375
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis, det jag menade var bara att de som byggde originalet säger ju 26-hundra och inte 2-tusen 6-hundra. Men visst är det en petitess som ingen bryr sig om. Jag kommer fortsätta kalla min Mini Meanie, för det står också på panelen, och låter tuffare än TTSH.
    Det skulle vara konstigt att kalla den twenty-six-hundred eftersom det är vad originalet heter?
    På samma sätt som VCS3 klonen heter Phutney och inte Putney.

  16. #3376
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det skulle vara konstigt att kalla den twenty-six-hundred eftersom det är vad originalet heter?
    På samma sätt som VCS3 klonen heter Phutney och inte Putney.
    Det har du rätt i.

  17. #3377
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Jag tog upp min ttsh från studion för typ ett halv år sedan, för att låta den stå på en hylla, lite för högt upp i vårt kök/allrum. Jag har seriöst aldrig riktigt fått använt den till trots att jag nog var en av de första vanliga byggarna att bli klar med den. I studion använder jag hellre mina modularsystem av någon anledning. Och efter att den stått och dammat nu i ett halvår så lekte jag lite igen med den. Den är sjukt brutal ändå, till trots att den saknar allt jag vanligtvis bygger mina patcher kring. Här är den sequencad med Analogfour som också gör rytm och lägger effekt på TTSH:


    https://youtu.be/jtADPK5x4Ns

    Jag måste använda den mer i framtiden, helt klart.

  18. #3378
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skitsnyggt mush! Längtar tills min kommer fram från gömman under pingisbordet.

    (En lite fundering... varför heter den egentligen TTSH... borde det inte vara TSH.., för det är väl allmänt känt att originalet heter twenty-six hundred?)

    ...kanske TwenTySixHundred...

  19. #3379
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Kommer inte ihåg vem som ställde frågan men nu har jag svaret:

    Nej, KARP Oddy potentiometer capparna passar INTE på TTSH, de har för litet hål.

  20. #3380
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Såg att Lisa Bella Donna hade en TTSH ovanpå sin Arp 2600 i senaste videon om hennes studio. Trevlig video f.ö.
    https://youtu.be/L8vf99skSCU

Liknande ämnen

  1. ARP 2600
    Av enapa i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2020-04-11, 12:15
  2. ARP 2600 - 99% död!
    Av Position Zero i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2016-08-12, 23:11
  3. Arp 2600 priser
    Av drdreas i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 15:04
  4. ARP 2600
    Av kalkis i forum Övrig mjukvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 19:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •