Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: "Aggregated devices" på Mac fungerar inte

  1. #1
    MrOaiki
    MrOaiki är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    "Aggregated devices" på Mac fungerar inte

    Jag har gjort en sammanalagen enhet (Aggregated devices på mac) mellan två enheter på min iMac. 1. den inbyggda mikrofonen och 2. "Line in" på baksidan av datorn. När jag tittar på Macens inställningar, där man kan välja enhet för ljud in/ut, så ser jag att både linje in och mikrofonen är aktiv när jag markerar min sammanslagna enhet. Allt verkar alltså funka, nivåerna ger utslag både när jag knackar på mikrofonen i linje in och när jag knackar på den inbyggda mikrofonen. Jag är 100% säker på just den biten.

    Men så till problemet… Det låter bara ur ena mikrofonen i Garageband och Audiacity. Vad gör jag för fel?!

  2. #2
    DrKorg
    DrKorg är uppkopplad nu
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Är det den inbyggda som fungerar i garageband då?
    Vad är det för mac?
    Fungerar "line in" micen om du bara väljer den i garageband?

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Tror inte Garageband och Audacity kan hantera mer än en ingång (mono eller stereo) i taget. Du väljer i programmet den ena (inbyggda) eller den andra (Line in) ingången - inte båda samtidigt.

  4. #4
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    ditt sammaslagna \ aggregate device måste vellan väljas i programmens audio\midi preferenser också in}out
    nu verkar det som du bara slagit ihop dem vid själva skapandet och sett att det funkar där i huvudinställningarna

    → det blir ju ETT NYTT device och det borde ju programmen kunna ta <även om det innehåller fler komponenter än default> -- eller e det jag som e dum ?
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-02-03 klockan 05:14. Anledning: det blir ju en summering av signalerna men EN ingång för programmen ?

Liknande ämnen

  1. Aggregated devices på mac
    Av PF i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2021-01-18, 13:38
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 16:13
  3. Clone'a "audio devices"?
    Av bmeeks i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:50
  4. "No audio devices found"
    Av sisältää i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 00:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •