Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 6 7 8 9 10
Resultat 541 till 565 av 565

Ämne: Buchla Easel 2013

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    Har du en 208e? Kan du inte spara i en 225e/206e då?
    Nej 208 finns inte i E... ingen digital styrning alls..förutom genom iprogram card.

Så Ja Outshape det går inte att spara det som finns i Easeln (om jag inte missat något helt)...det finns ingen digital avläsning. Däremot så är det häftigt att en synth från 70-talet faktiskt har ett interfejs som funkar fint med modern teknik.

Ipad appen är jävligt sjysst för att styra Easeln dom har gjort den väldigt bra faktiskt.... sen finns ju även program för styrning med MAX/MSP.. så det finns många intressanta möjligheter.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2017-11-30 klockan 12:40.

Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    Easeln funkar perfekt utan.
    FAN!!!

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage

zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    ...det finns ingen digital avläsning.
    Det borde ju egentligen varit enkelt att fixa. Potarna och programkortet summeras vid samma punkt. Bara sätta läsningen där och köra.
    Enda ställena det hade blivit problem är i mixerdelen, eftersom då sitter potarna i signalvägen. Men överallt annars så är det spänningsstyrt. Nåväl, BEMI tyckte annorlunda och det hade säkert ökat priset med några tusen.

Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Hur gör man för att få tag på en sån här egentligen? Finns det någon europeisk återförsäljare där man kan ställa sig på kö eller är det lurpassa på MuffWiggler som gäller?

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    Hur gör man för att få tag på en sån här egentligen? Finns det någon europeisk återförsäljare där man kan ställa sig på kö eller är det lurpassa på MuffWiggler som gäller?
    Hör med potmodular: http://postmodular.co.uk/buchla

Jonlin
    Jonlins avatar
    Senior
    Tack! Hittat ett ställe som har i lager.. nu ska jag bara våga köpa med

Tack! Hittat ett ställe som har i lager.. nu ska jag bara våga köpa med
    Gör't! *avis*

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Foxtone?

Men ska du verkligen lägga dom pengarna? ..den är ju sjysst men om den är värd 40+k får jag nog säga ett jättestort nja till. Ska du ändå lägga pengar i den storleksordningen varför inte satsa på ett 200e system i stället... börja med en Skylab tjacka en grund och sen bygg på vart efter.

Jonlin
    Jonlins avatar
    Senior
    Mmh jag velar fram och tillbaka mellan Skylab och Easel, precis så, eller System 1/2. Eller inget av dem. Det bästa hade ju varit att köpa begagnad men jag är inte bekväm med att lägga de pengarna till en privatperson om det skulle uppstå fel.

Jonlin
    Jonlins avatar
    Senior
    Det går inte att koppla passiva båtar till BEMI's Easels, stämmer det?

Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad
    Ƶl8Rs avatar
    Vintage
    Det går inte att koppla passiva båtar till BEMI's Easels, stämmer det?
    Alltså hur tänker du då? Blir ju lite knepigt med kabeln ur väskan... men vanliga gamla Easeln har bara två utgångar i båtarna medan LEM-208 och Easel K har fyra.... kanske har även de nyare Easel även fyra platser men har inte sett någon med det.... adaptrarna är samma som till större casearna så jag antar att du kan driva ett par båtar...men att få ut sladden blir ju problem som sagt.

Jonlin
    Jonlins avatar
    Senior
    Ah, jag hade för mig att jag hört att folk kopplat på det sättet men att det inte går längre, tänkte att det var en feature de plockat bort. Men då är det ju inget att fundera på ändå.

Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Väcker den här tråden till liv igen då det verkar som att jag ska bli med easel.
    Efter ett år av gas, velande och diverse eurorack "Buchla-kloner" så är det nog dags att få det här ur systemet.

spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Kul, det finns bara ett sätt att bota "Easel-klådan" och det är att köpa en Easel. Eurorack kan inte bota det, man lägger bara ut massa (eurorack-)pengar på vägen och i slutändan inser man att, även om det är mycket pengar, så hade det varit mest ekonomiskt att köpa en Easel direkt.

Det är min erfarenhet iallafall.

Sen, efter Easeln, kommer givetvis behovet att köpa mer Buchla så ekonomin går åt helvete åndå men det är en annan historia.

outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    Kul, det finns bara ett sätt att bota "Easel-klådan" och det är att köpa en Easel. Eurorack kan inte bota det, man lägger bara ut massa (eurorack-)pengar på vägen och i slutändan inser man att, även om det är mycket pengar, så hade det varit mest ekonomiskt att köpa en Easel direkt.

Det är min erfarenhet iallafall.

Sen, efter Easeln, kommer givetvis behovet att köpa mer Buchla så ekonomin går åt helvete åndå men det är en annan historia.
    Detta är helt sant.

spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    Detta är helt sant.
    [Spoiler] Och när man väl ruinerat sig på Buchla och börjar snegla på nästa system, Serge, så kommer den här upplevelsen...

Senast redigerat av spanky den 2017-04-01 klockan 03:02.

segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    [Spoiler] Och när man väl ruinerat sig på Buchla och börjar snegla på nästa system, Serge, så kommer den här upplevelsen...

Hahahaha!

Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior

Känns som en naturlig utveckling haha!

nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Är det någon som använder / byggt någon expander eller BOB?
    Verkar vara en hel del smarta features på expander kortet - en del måste jag testa för att första va de gör..
    Kommer köpa en 208r rev 2 med expander nu (3:dje gången gillt!)

Denna är också stämd till 1.0v och har en MIDI in så man kan styra från valfri sequencer / keyboard och i off läge enbart ta MIDI klocka.

DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Jag har en BOB på g men har haft lite dåligt med tid att fixa det sista. Finns några ljudexempel på min instagram: https://www.instagram.com/p/BR9OLrLD...ken-by=dr_korg

nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DrKorg Visa inlägg
    Jag har en BOB på g men har haft lite dåligt med tid att fixa det sista. Finns några ljudexempel på min instagram: https://www.instagram.com/p/BR9OLrLD...ken-by=dr_korg
    Coolt - låter hur bra som helst - Ser fram emot att få höra mer..längtar efter att få min..

DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    Coolt - låter hur bra som helst

Tack!

HZA
    HZA är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    Är det någon som använder / byggt någon expander eller BOB?
    Verkar vara en hel del smarta features på expander kortet - en del måste jag testa för att första va de gör..
    Kommer köpa en 208r rev 2 med expander nu (3:dje gången gillt!)

Denna är också stämd till 1.0v och har en MIDI in så man kan styra från valfri sequencer / keyboard och i off läge enbart ta MIDI klocka.
    Outshape har massa häftiga expanders

outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

Liknande ämnen

1. Kalabalik på Tyrolen 2013 - 16-17 Aug 2013 - Alvesta
    Av Katzenjammer i forum Evenemang
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-08-19, 16:31
  2. 2013-01: På gång i din musik!
    Av Katzenjammer i forum Allmänt om musik