Sidan 3 av 26 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 1539

Ämne: Korg MS-20 Mini

  1. #121
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men lär väl ha en sån här också.
    Tvivlar dock starkt på att den kommer låta "sådär vintagemysigt" :-)
    Förstår att det känns bättre nu, efter ett par dagars ångest!

    Jag tror den gamla låter STÖRRE!

  2. #122
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Kan inte någon ställa ny & gammal bredvid varandra?!

  3. #123
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte någon ställa ny & gammal bredvid varandra?!

  4. #124
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag gissar på att man byggt in en ARM-processor i den & kör programvaran från iPad-applikationen.

  5. #125
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Om 15% av storleken bara innebär 15% billigare så tycker jag dom tänkt fel. Om fullstor klaviatur innebär dubbel så dyr så fattar jag.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gissar på att man byggt in en ARM-processor i den & kör programvaran från iPad-applikationen.
    Stod ju analog i specarna?

  6. #126
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stod ju analog i specarna?
    Finns det någon officiell spec. från Korg, som jag missat, för jag har bara sett någon blogg som påstått detta?

  7. #127
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gissar på att man byggt in en ARM-processor i den & kör programvaran från iPad-applikationen.
    Skulle förvåna mig enormt. De andra nya produkterna som anknyter till MS20 är ju analoga?

    Plus detta då: http://waveformz.com/korg-confirm-ne...e-winter-namm/

  8. #128
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Så länge inget står här:
    http://korg.com/News
    så tar jag allt jag läser med en nypa salt

  9. #129
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte någon ställa ny & gammal bredvid varandra?!

  10. #130
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    låll

  11. #131
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det blir defintivt ingen Virtual analog variant så alternativet är en analog mini MS20 eller ingen alls.
    Men ,Jag utropar TJOHOOO!!!! Va kul !!!! Jag tror definitvt det är sant med tanke på de små mini burkarna med MS filter och att korg de facto firar 50 år.

  12. #132
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja, man kan ju alltid hoppas, det hade varit superkul om det blir verklighet.

    Jag garderar med ARM-processor + analoga filter.

  13. #133
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Okej , jag sätter en Behringer Mikrofon på att den blir analog Alternativt att det inte blir någon alls.

  14. #134
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Torsby!?

  15. #135
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Nu när man ändå är inne på spåret så kan vi börja hoppas på en mini Mono/Poly också men nu med äkta POLY läge
    Jag är faktiskt hyfsat säker på att det är rimligt med en ganska snarlik re-issue av en MS-20 för som sagt trots att den låter feting bra så var det hyfsat billiga ( låg-pris ) komponenter inuti den när det begav sig vilket innebär att det skulle bära sig även idag att använda riktiga analog komponenter rakt igenom. Känns lite läskigt att den har MIDI dock... ! Hoppas de inte tar bort Audio till CV funktionen.
    Senast redigerat av Firechild den 2013-01-21 klockan 17:13.

  16. #136
    Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    Jag kan tvivla på att den kommer att motsvara en riktig MS-20 såväl ljud- som featuremässigt.

    Minitangenter är ju offer (imo). Jag tyckte om att *spela* på min(a) MS-20, helt underbart + bliss. Kommer klaviaturet att fungera som på en riktig (hi-note "prio" med t.ex. möjligt "basduffs" vid hinotesläpp (imo väldigt nice <3)) eller blir det scanning? Och vad med ESP:n?

    Nåja, jag tror inte jag behöver bry mig så värst ändå. Kommer inte kunna köpa någon MS-20 oavsett modell på, ja, länge. Mycket länge, kanske. Uppförsbacken är både hög och lång.

  17. #137
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Jahapp, bara börja spara slantarna, kommer bli många syntar i år

    edit: Sjukt va exalterad man blir
    Senast redigerat av Linuz den 2013-01-21 klockan 19:05.

  18. #138
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag behöver verkligen inte en till men GAS:en är i topp ändå!

  19. #139
    Varkyar
    Varkyar är uppkopplad nu
    Varkyars avatar
    Veteran
    Och jag som är ny i synthvärlden och letar analogt hands-on!
    Bra start, svårt att välja: Minibrute, sub phatty eller en mini MS-20? Mer pengar kanske är svaret.

  20. #140
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Både Sub Phattyn och denna skulle må bra av desktop versioner utan klaviatur...
    +1. så kanske de kan dra av en tusenlapp eller mer.

    Sedan: modda på bananjack

  21. #141
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Sanningen gömmer sig i dessa lådor.

  22. #142
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men har man inte alltid sagt att det inte skulle gå att tillverka de klassiska analogerna idag pga att komponentpriset skulle bli för högt..? Vad har ändrats?
    Det är arbetskostnaden som styr - svaret får antagligen sökas kring Behringer City, varumärken som Cotech, etc kinesiska stora elektronikkomplex - sagda märken, minibruttar mfl lär knappast vinna varken kvalitets- eller FairTrade-utmärkelser

  23. #143
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Oh, jag vill ha en KRAV- och Fairtrade-märkt MS20! Med chokladsås och cookie dough!

  24. #144
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Min vanliga tråk-fråga: Patchminnen?

  25. #145

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Hackemoff Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min vanliga tråk-fråga: Patchminnen?
    ...och just såna frågor är förmodligen en bidragande orsak till att de stora varit tveksamma till reissues. MIDI, minnen, etc - var drar man gränsen till en nyproducerad klassiker, och när börjar man göra så stora ingrepp att puristerna inte vill ha den, samtidigt som nya köpare inte förstår varför man ska köpa en synt utan minnen, polyfoni, etc.

    Elgitarrer är ju lite mer tacksamma i det att det inte hänt så mycket med dem på ganska många decennier.

    (Men all heder och ära åt Korg som vågar ge sig på såna här projekt, antar att Monotribe & co har sålt mer än väl för att de ska våga sig på något sånt här.)

  26. #146
    deleted user
    Har dom glömt den där skruven i panelen som gör att filtret låter så bra? Eller är det utan skruv som låter bra? Vad glad jag blir att jag inte lagt det på minnet

  27. #147
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oh, jag vill ha en KRAV- och Fairtrade-märkt MS20! Med chokladsås och cookie dough!
    SEM och MOOG-pris då... Rigid plåtlåda ett par tusingar till i utpris, oldstyle-tryckt panel, ett par tusen till... Kvalitetskontroll, priceless

  28. #148
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Min syn på saken:

    Om man tittar lite på syntmarknaden utifrån - så har dom fullständigt stangnerat. Alla kör samma gamla Rompler/VirtualAnalog+Filter&FX i olika konstellationer.

    Mätt, är ordet!

    Om någon lyckas få fram en byggteknik av ordentliga kretsar till ett bra pris och man faktiskt kan få en riktig analogis för en lagom påse pengar - då är det det som är det nya nu. Ny + Analog + Prisvärd = Inte köpa lika dyr emulerad plugg.

  29. #149
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    ...det är NÄSTA år det händer


  30. #150
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Herreminjevadkulomdetstämmer.

    Jag blir glad om de har skalat den för 1v/oct

    Jag blir ännu gladare om de ändå behåller in/out för hz/v och s-trig så att jag ÄNTLIGEN kan komplettera min tia med en (ny-tjuga).

    Edit innan post: Jag struntar nog i v/oct. Kan jag bygga super-ms med min gamla är jag i fethimlen.

  31. #151
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...det är NÄSTA år det händer


  32. #152
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...och just såna frågor är förmodligen en bidragande orsak till att de stora varit tveksamma till reissues. MIDI, minnen, etc - var drar man gränsen till en nyproducerad klassiker, och när börjar man göra så stora ingrepp att puristerna inte vill ha den, samtidigt som nya köpare inte förstår varför man ska köpa en synt utan minnen, polyfoni, etc.

    Elgitarrer är ju lite mer tacksamma i det att det inte hänt så mycket med dem på ganska många decennier.

    (Men all heder och ära åt Korg som vågar ge sig på såna här projekt, antar att Monotribe & co har sålt mer än väl för att de ska våga sig på något sånt här.)
    Jo, men om man tar ex. Minibrute; Hade någon verkligen avstått från att köpa den för att den hade HAFT minnen? Själva tekniktänket har ju funnits sen 70-talet med "A/D, D/A, Mux, Demux osv." så det är ju inget komplicerat och dyrt att implementera, och annan "processorbaserad" elektonik finns ju redan i synthen. Jag dreglar ju också efter Minibruten och nya MS-20, men hade gärna lagt ut en femhundring extra för möjlighet att spara mina kreationer och snabbt få fram dem igen

  33. #153
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    nej för fan! Jag är så glad om jag slipper minnen. Det jag hatar mest med minnen är att när man slår på synthen så rattar den in sig efter ett preset. När jag slår på min modular så vet jag var är efter en snabb ratt/sladdkontroll!

  34. #154
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nej för fan! Jag är så glad om jag slipper minnen. Det jag hatar mest med minnen är att när man slår på synthen så rattar den in sig efter ett preset. När jag slår på min modular så vet jag var är efter en snabb ratt/sladdkontroll!
    Varför bygger då inte fler grejer med ändlösa controllers och tydliga lcd/led-ringar med position - kan den inte vara analog ändå? Det man tittar på behöver ju inte vara en fysisk pot, det kan lika gärna vara ett visuellt värde på en pot.

    Controllers blir ju bara billigare och bättre, så det borde inte vara ett problem att göra så och ända få fram en äkta analog krets i slutändan.

  35. #155
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför bygger då inte fler grejer med ändlösa controllers och tydliga lcd/led-ringar med position - kan den inte vara analog ändå? Det man tittar på behöver ju inte vara en fysisk pot, det kan lika gärna vara ett visuellt värde på en pot.

    Controllers blir ju bara billigare och bättre, så det borde inte vara ett problem att göra så och ända få fram en äkta analog krets i slutändan.
    Precis. Som Moog LP. Real Analog Control med diodring runt pot som känns och funkar just som pot och inte encoder. Mer sånt.

  36. #156
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Är det någon som sett artikeln i ett tyskt Keyboard magasin om denna mini MS20 ?

    Det är någon dåre som tydligen läst den artikeln enligt en Gearslutz tråd.
    Jag skämtade till det lite i tråden och skrev att det blir en begränsad upplaga på 200 ex
    Undrar om det får spinn ute i cyberspace ...hehe

  37. #157
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Absolut finns det en poäng! MEN det finns något intuitivt med att ha en synth som oavsett vad du hade senast ger det du hade sist. det får iaf mig att tänka på ett spännande sätt. Därför är jag jättenöjd med en synth utan minne eller som iaf startar upp med precis vad rattarna stod på och är den analog och semimodulär blir ju minnen hysteriskt jobbigt!

  38. #158
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    fan va gulligt, hoppas den låter som orginalet.

  39. #159
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    fan va gulligt, hoppas den brusar mindre än orginalet

  40. #160
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fan va gulligt, hoppas den brusar mindre än orginalet
    Jag antar Drifter håller med

  41. #161
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller helt med. Behöver verkligen inte tangenter.
    Fogsvans!!!

  42. #162
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Oj, vad jag hoppas att detta stämmer. MS20 är den mest övervärderande synthen på dagens begagnatmarknad enligt mig. Men 6000 kr hostar jag gärna upp för en nytillverkad. Det är 1500 kr mindre än vad jag betalade för min gamla. Det blir ett bra synthår. Först en mini MS20 och en sedan en Sub-fetis.

  43. #163
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Ja, hoppas också det stämmer. Till skillnad från sub phattyn är detta rykte mycket osäkrare och svårare att verifiera så det är bara att hålla tummarna... Melodiesinmono verkade iofs ha lite inside info

  44. #164

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Jaa....för 600 EUR är det en winner...dagens penning värde 5 496,48 (så det blir väl 5595kr eller rent av 5495! )

    sedan behöver man bara en sub-moog också

    Någon nämnde Oberheim? var det sant??
    Mvh

  45. #165
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Man får nog lägga på moms på det priset gissar jag. 7-8000:- är nog troligare.

  46. #166

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man får nog lägga på moms på det priset gissar jag. 7-8000:- är nog troligare.
    A tusan...tyckte det stod EUR i länken ovan.
    Mvh

  47. #167
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man får nog lägga på moms på det priset gissar jag. 7-8000:- är nog troligare.
    Nej, priset enligt uppgift är €600 ink VAT/TAX (priset påstås komma från en tysk tidningsartikel).

  48. #168
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Lordlondon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaa....för 600 EUR är det en winner...dagens penning värde 5 496,48 (så det blir väl 5595kr eller rent av 5495! )

    sedan behöver man bara en sub-moog också

    Någon nämnde Oberheim? var det sant??
    Mvh
    Det var nog jag och då referrerade jag till Son Of 4Voice som jag hoppas dyka upp , men har du inte redan en nytillverkad SEM så är ju den mer rätt i sammanhanget Sub Phatty och mini MS20.

    Det enda felet med SonOf4Voice är ju att den är fruktansvärt ful med sin avlånga design. Man hade hellre kunnat ha tangenter på den alternativt byggd SEM:arna 2 +2 ovanför varandra och programmerdelen avlång längst ner.
    Senast redigerat av Firechild den 2013-01-22 klockan 10:37.

  49. #169
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Men varför mini? Det borde inte kosta mer att producera en i full storlek? Vem fan vill ha barntangenter/rattar/jack??

  50. #170
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, priset enligt uppgift är €600 ink VAT/TAX (priset påstås komma från en tysk tidningsartikel).
    Ah, ok, fel av mig då, trodde det var ett direktöversatt japanskt pris, då brukar det vara ex moms. Grymt pris om det stämmer.

  51. #171
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Det kanske kommer en lyxvariant senare som 15% större än den klassiska.

  52. #172
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske kommer en lyxvariant senare som 15% större än den klassiska.
    Japp, den klassiska Education modellen ! Den som inte blir nöjd med storleken då får stå i skamvrån

  53. #173
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men varför mini? Det borde inte kosta mer att producera en i full storlek? Vem fan vill ha barntangenter/rattar/jack??
    Billigare att tillverka pga att de har redan alla delarna från MS-20i-controllern, du får plats med fler enheter per pall när man fraktar dem, väger mindre, går åt mindre material än till en stor...

  54. #174

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var nog jag och då referrerade jag till Son Of 4Voice som jag hoppas dyka upp , men har du inte redan en nytillverkad SEM så är ju den mer rätt i sammanhanget Sub Phatty och mini MS20.

    Det enda felet med SonOf4Voice är ju att den är fruktansvärt ful med sin avlånga design. Man hade hellre kunnat ha tangenter på den alternativt byggd SEM:arna 2 +2 ovanför varandra och programmerdelen avlång längst ner.
    Tack!
    Mvh

  55. #175
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Billigare att tillverka pga att de har redan alla delarna från MS-20i-controllern,
    Men det var väl inte exakt samma panel?

  56. #176
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Men det var väl inte exakt samma panel?
    tror int ja heller.
    sen är väl ms20i mindre än 15% mindre?

  57. #177
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    För mig spelar det ingen större roll , tangenterna på den vanliga MS20 är väl ingen höjdare egentligen.
    Jag hade helst haft en MS20 rack

  58. #178
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Men när är det tänkt att det ska bekräftas från Korg egentligen?

  59. #179
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Till helgen under NAMM mässan.

  60. #180
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tror int ja heller.
    sen är väl ms20i mindre än 15% mindre?
    "The Limted Edition 84% scale MS-20 replica controller is worth the price alone!"
    http://www.vintagesynth.com/korg/legacy.php

    Verkar vara samma...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •