Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 146

Ämne: Autechre - Exai

  1. #61
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    shit vad ny hype'ar detta märkliga band med sina 100% digitala sounds.
    Inte alls 100% digitalt. Inte för att det gör något. Inte för att det är hype.

  2. #62
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Pallade inte köpa igår, sånt strul med servern. Ska bli kul att höra nu. Tycker Oversteps är deras överlägset bästa så hoppas det inte är alltför mycket tillbakagång.

  3. #63
    deleted user
    Håller med om att det låter mycket Confield. I alla fall efter några spårs lyssnande. Har typ en och en halv timme kvar av lyssnande.

    För övrigt är Rae från den grå skivan sjukligt bra, ifall ni vill ha ett tips. Perfekt avvägning mellan riktigt bra smack och driv i trummet, kombinerat med smekande melodier.

  4. #64
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte alls 100% digitalt. Inte för att det gör något. Inte för att det är hype.
    Ok sorry. 120.000.000% digitalt menade jag.

  5. #65
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Skojar du bara eller tycker du ae är överskattade?

  6. #66
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Bara massa trams. Don't feed the troll.

  7. #67
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Överskattade så in i bänken & det låter absolut förjävligt i 9 fall av 10. Tvistat digitalt jävla blaj.

  8. #68
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior

  9. #69
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran





  10. #70
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Svårlyssnat och obegripligt för en del så kan det vara med musik och annan konst, det är väl bara att inte lyssna. Inte så att man blir bombarderad i affären eller gymmet direkt som med mycket annan musik.

    Jag gillar. Vet inte hur mycket än det brukar gå åt några varv innan det börjar sjunka in.. de lite mjukare spåren runt mitten har redan hittat fram iaf.

  11. #71
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nu är det trollnivå nästan!

    nej, men de har väl kört en del x0x? 606 i alla fall. eller inte. verkligen skit samma i alla fall. de är så jävla grymma på ljud&musik

  12. #72
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Rejält trolligt. PFfffff

  13. #73
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    Ja, så kan det vara hörrudu. Eller så är det helt enkelt så att alla köper inte det där trasiga digitala warpade smäcket. Har blivit lite skriven på näsan när jag hört lite äldre grejer med dem som är mer lyssningsbara om än inget som faller mig i smaken. Men i huvudsak så är grejerna jag hört med dem artifakt-digitalt stretchat svinkonstigt asjobbigt skräp. Kan inte hjälpa att jag tycker så.

  14. #74
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    Haters gonna hate

    Hoppas den slår Draft 7.30 vilket jag har svårt att tro.

    Hur var det? Var vi inne på spekulationer på vilket gear de använder i albumet? Hörde att de kanske hade fått sig några ex analogue four innan release.

  15. #75
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage


    Det ligger ett par Analog Four där under kanske.

  16. #76
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Cool story bro!

  17. #77
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Ignorera trollet så kanske det försvinner!

    Hur ser Autechres produktionsmetoder ut nu för tiden? Jag har läst en artikel i SoS men den var nog rätt gammal... Ett tag var det väl mycket elektronmaskiner? Och på Overstepskonserten i Göteborg för ett par år sedan såg det ut som Max/MSP på skärmarna. Det vore kul med lite uppdaterad information. Soundet på Exai tycker jag påminner mycket om Oversteps och Move of Ten, även om det kanske är lite hårdare nu och med mer fokus på rytmer.

  18. #78
    zeblar
    zeblar är inte uppkopplad
    zeblars avatar
    Veteran
    Gillar man att lyssna på ljud och inte musik i traditionell mening så är Autechre bra. Riktigt bra. Det är verkligen inte skräp som PF skriver utan motsatsen till skräp, superförfinad konst som bara växer ju mer man lyssnar. Det är lite som att skala en lök, man upptäcker ny lager men vissa får tårar i ögonen.

    Det är så härligt med Autechre, jag trodde verkligen att nu var det slut på leken och tillbaks till att göra en enkel platta. Men istället fortsätter dom ännu mer seriöst åt nått håll och gör ett nytt unikt album men som ändå fortsätter på Overstep 2010 temat.
    Senast redigerat av zeblar den 2013-02-09 klockan 12:10.

  19. #79
    credo
    credo är inte uppkopplad
    credos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zeblar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gillar man att lyssna på ljud och inte musik i traditionell mening så är Autechre bra. Riktigt bra. Det är verkligen inte skräp som PF skriver utan motsatsen till skräp, superförfinad konst som bara växer ju mer man lyssnar. Det är lite som att skala en lök, man upptäcker ny lager men vissa får tårar i ögonen.

    Det är så härligt med Autechre, jag trodde verkligen att nu var det slut på leken och tillbaks till att göra en enkel platta. Men istället fortsätter dom ännu mer seriöst åt nått håll och gör ett nytt unikt album men som ändå fortsätter på Overstep 2010 temat.
    Är helt med på linjen.
    Det är så kul att det finns några som utmanar och verkligen går in för sitt eget stuk.

  20. #80
    deleted user
    Efter en snabb genomlyssning tycker jag inte den här fortsätter på den sköna väg (tillbaka) som oversteps bjöd på, det här låter också tillbakagång men på det sämre sättet, inget fräscht. Exai är dock långt bättre än en del 00-tals-grejer dom gjort men som sagt inte oversteps-klass. Får se om jag ändrar mig efter längre lyssning men det brukar inte bli så.

  21. #81
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det här var faktiskt inte så jävla illa pinkat.
    Tusen gånger bättre än hur de låter idag.



    https://youtu.be/VPRhzW8bXuI

  22. #82
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ralmroth@hotmail.com Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant. De tappade mig efter Chastic Slides 1997, när de började köra med slumpartade rytmer och tempon som gled upp och ned i BPM-skalan...
    +1 jag gick tillbaka till jungle för att få lite konvontinella rytmstrukturer att väga upp rytmexplosionerna med. Men ja det här ser ju väldigt lovande. och jag är även imponerad av att de lyckats pusha sitt sound längre och längre på tidigare släpp. Även om jag inte nödvändigtvis velat lyssna på det.

  23. #83

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Bionik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter en snabb genomlyssning tycker jag inte den här fortsätter på den sköna väg (tillbaka) som oversteps bjöd på, det här låter också tillbakagång men på det sämre sättet, inget fräscht. Exai är dock långt bättre än en del 00-tals-grejer dom gjort men som sagt inte oversteps-klass. Får se om jag ändrar mig efter längre lyssning men det brukar inte bli så.
    Jag är inne på samma linje – det är lite för många spår där det låter som någon tappat en S/H-modul på ett trumset. Ett par spår är väldigt bra dock, så i mina ögon tror jag de skulle ha vunnit på att korta albumet. Oversteps är dock en ganska hög ribba, jag tycker det kvalar in på topp-3-Ae-album. Men det jag tror jag saknar är balansen mellan kaos och underliggande rytmer och låtstrukturer som de har lyckats pricka på en del album.

    @PF: det är ju inte så att de bara gjort kantiga rytmbaserade grejer. Jag tycker du ska ge Oversteps en chans, men ja, de har gått ganska långt från de mer melodiska grejerna de gjorde i början.

  24. #84
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag tycker Oversteps kvalar in på top 3 album, period. Men gillar också kaosgrejerna mycket, tycker dessutom att de brukar vara mer sofistikerade än bara slump.

    Vad gäller prylgrejer så körde de väl ett tag i alla fall: en kör monomachine+machinedrum, den andra kör mpd+nord modular g2. Fast de byter väl hejvilt skulle jag gissa. MaxMSP och sån används väl med men allra mest för sequencing tänker jag mig?

    snäll:
    http://www.youtube.com/watch?v=sqovQsi1GNA

  25. #85
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    The Void gillar Oversteps!

  26. #86
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Vissa av deras nyare grejer känns mest som en tävling i vem som kan glitcha loss mest och det orkar jag inte lyssna på längre stunder. Det är lite som t.ex. jazzonanister, wailande, Yngwie-gitarrister som mest bara vill visa hur skickliga de är och det är ju kul i 5 min kanske. Sedan blir det mest jobbigt. Men det är väl en smaksak helt enkelt. Däremot var de bra förr. Särskilt första plattan har snurrat mycket i mina lurar.
    Senast redigerat av rymdeko den 2013-02-09 klockan 16:16.

  27. #87
    deleted user
    haha, jag är lite inne på rymdekos tankebanor. Känns lite som deras fans mest är folk som håller på med elektronisk musik själva. Ett musikerband. Elektronmusikens Toto .

    Jag är inte alls förtjust i dem, tycker inte de är intressanta och jag tycker inte om deras ljudbild heller. I mina öron många fula ljud. Tycker dessutom att de låter exakt som väldigt många andra elektroniska akter som försöker vara annorlunda så de blir blå. Fast det kanske är tvärtom, att väldigt många andra låter som dem.

    Just att de inte tilltalar mig för fem öre gör att jag inte direkt tycker jag kan såga dem heller. Jag blir lite fascinerad av hängivenheten hos deras beundrare och det kan aldrig vara dåligt att beröra folk på det viset som de uppenbarligen gör. Jag själv är tydligt inte deras målgrupp, men alla kan ju inte lyssna på samma.

  28. #88
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett musikerband. Elektronmusikens Toto .
    Inte undrar på att jag gillar dem till viss del då.. De står inte stilla utan jobbar vidare i utkanterna av det musikaliska fältet. Men snarare elektronmusikens Zappa då

    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är inte alls förtjust i dem, tycker inte de är intressanta och jag tycker inte om deras ljudbild heller. I mina öron många fula ljud. Tycker dessutom att de låter exakt som väldigt många andra elektroniska akter som försöker vara annorlunda så de blir blå. Fast det kanske är tvärtom, att väldigt många andra låter som dem.
    ...jag tycker de är intressanta att följa men inget jag diggar (Zappa igen). Håller med om kopiorna dock... Musikhögskole-synth?

  29. #89
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men snarare elektronmusikens Zappa då.
    Aphex Twin.

  30. #90
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Haha! Autechre -> Toto. Skönt train of thought.

  31. #91

  32. #92
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Exakt hur det lät i printerrummet på 80-talet, med läck från bergsprängarradion i rummet intill.

  33. #93
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Riktigt så dåliga är väl ändå inte Toto..

  34. #94
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt hur det lät i printerrummet på 80-talet, med läck från bergsprängarradion i rummet intill.
    PF är du helt musikaliskt retarderad....

  35. #95
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    PF: men dåså, låter det 80-tal så kan du ju bara låtsas att det är refill-bläck i skrivaren så borde väl allt stämma?

  36. #96
    deleted user
    Gantz graf, det blev liksom färdigt där, allt efter det på samma tema är som billiga kopior även om det är autechre själva som gör det.

    När jag ändå pratar om annat än Exai, här är tre av mina favoriter, musik & tårar & grejer:


    https://youtu.be/G3FznotHuJA

    https://youtu.be/EPxMKJ-BtHU

    https://youtu.be/7nXcLBXR70M

    Var nära att ge upp hoppet innan oversteps, nu kan dom släppa skit i tjugo år, jag väntar ändå spänt på nästa släpp.

  37. #97
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Fan, see on see är så jävla tung. vad gör man? Stor Konst

  38. #98
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av splump Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rosa pantern & Avarten: det var detta jag kommenterade som printerrum på 80-talet.

  39. #99
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men i huvudsak så är grejerna jag hört med dem artifakt-digitalt stretchat svinkonstigt asjobbigt skräp. Kan inte hjälpa att jag tycker så.
    Ok att säga att man inte förstår det eller inte gillar det..ok , men inte säga at det är skräp. Autechre är ju ett oerhört bra och viktigt band som har stor musikhistoriskt relevans. De har verkligen tagit mkt från den elektroakustiska musiken och gjort det till populärmusik.
    Mina ungar t.ex. älskar Autechre... här går "second bad vilbel" och "gantz graf" för jämnan.... Dom är uppväxta med en stor musikbredd och därmed också fått ett gott musiköra och en god musikförståelse. Det gäller ju att träna örat...... se på alla stackare på landsorten som bara lyssnar på dansband...dom blir ju musikaliska krymplingar......

    Och Dessutom så blandar ju Autechre Analogt och digitalt hejvilt..... så det är inget 100% digitalt.

  40. #100
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Älskar Tri Repetae. Enda skivan jag äger med dem och troligtvis den enda jag kommer äga. Har strölyssnat på senare alster men aldrig fastnat.

    Samtidigt kan jag inte låta bli att fascineras över ljudlandskapen och Autechers förmåga att låta kallt bli varmt och vice versa trots att musiken inte lyckats tilltala mig.

    För övrigt tycker jag vi kan vara lite mer ödmjuka i vår framtoning gentemot varandra i allmänhet och sättet vi uttrycker oss på i synnerhet. Ingen är väl musikaliskt efterbliven för att viss musik inte tilltalar en. Samtidigt behöver man inte stånga sig blodig för att uttrycka sitt ogillande över något. Blir lite löjligt, enfaldigt och enahanda.

    That's my humble mumbo jumbo opinion...

    Har förresten vaknat ett antal gånger från mardröm efter att undermedvetet snappat upp C/Pach som en ond labyrint.
    Senast redigerat av lappalainen den 2013-02-10 klockan 17:40.

  41. #101
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lappalainen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    För övrigt tycker jag vi kan vara lite mer ödmjuka i vår framtoning gentemot varandra i allmänhet och sättet vi uttrycker oss på i synnerhet. Ingen är väl musikaliskt efterbliven för att viss musik inte tilltalar en. Samtidigt behöver man inte atånga sig blodig för att uttrycka sitt ogilla de över något. Blir lite löjligt, enfaldigt och enahanda.
    +1

  42. #102
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av lappalainen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen är väl musikaliskt efterbliven för att viss musik inte tilltalar en.
    Nu hoppade jag ju inte på PF för att det inte tilltalade honom...utan för att han dömde ut det som skit mm. Som jag sa ovan så är det ju helt ok att säga att man avskyr något eller inte förstå sig på något,,, men att döma ut något som skit osv... är att påstå att det är en objektiv sanning....det är fel.

    Sen tycker jag ärligt att man är lite musikaliskt retarderad om man dömer ut saker som skit, oljud osv och sätter snäva gränser för vad som är musik och inte. Nu vet jag ju att PF inte är sån....men precis som mig så tramsar han gärna ibland

    <3

  43. #103
    lappalainen
    lappalainen är inte uppkopplad

    Veteran
    Emu. Jag uppfattade det precis så som du förklarar. Å i samma andetag så framgår den vinklingen inte alltid, utan det blir lite VM i dräpande kommentarer utan att det tillför debatten/diskussionen något. På samma sätt som att principfast in absurdum hävda att all musik utan harmoniellt betingade element är skit.

    Med det sagt så är det bara att konstatera att all musik och konst inte riktar sig eller ens är menat för alla människor.

    Men ödmjukhet inför det man inte förstår/gillar/uppskattar skadar inte. Oavsett vem eller vad det gäller.

    Å Autechre är Otäcker musik.

  44. #104
    deleted user
    Spontant:

    Bladelores var fin och surrealistisk för att vara ambient. Spl9 manglade på riktigt bra. Recks on var väldigt straight forward för att vara Autechre.

    Överlag var Exai väldigt mycket mer musikalisk än vad jag förväntat mig.

    Slut och ut.

  45. #105
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Bonusspår från Jap releasen:

    www.youtube.com/watch?v=j_JCt0jv86I&hd=1

    Edit: Hmms, funkar video-taggen för er?

  46. #106
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    halvvägs in i irlite (get 0) är så jävla grymt. I övrigt tycker jag den är lite ojämn. Oversteps-genialt varvat med ful-shuffle a'la move of ten (som jag inte fastnat för alls). För övrigt är väl inte autechres ambientperiod så kul? Alltså som ambient är det väl okej, men det är ju inte Autechre, inget djup alls...

    ?

  47. #107
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    LiveRadiosändningen börjar strax! Deras brukar vara bra men det här är väl ingen maratonsändning tyvärr, då de ska ha en imorrn också...

    http://mixlr.com/autechre/me

  48. #108
    deleted user
    Tack som fan för tipset. Lyssnar nu. Det är snudd på old skool elektro.
    Senast redigerat av What Gives? den 2013-03-02 klockan 21:09. Anledning: bort me svärord

  49. #109
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Ja jävligt old school just nu hehe, lär ju knasa ur senare dock. Undrar hur länge de ska spela.. Jag skulle verkligen vilja höra dom spela live i radio nån gång. Börjar tröttna på att lyssna på deras spelning i Glasgow 2005 om och om och om igen, eller nää, tröttna har jag inte gjort, men man vill ju ha mer sånt!

  50. #110
    deleted user
    De körde en lur. Började med egna grejer, och nu ba: Mixa hip hop. Nu är det visst acid. Trodde inte de skulle mixa.

  51. #111
    deleted user
    Snart är det igång igen, igår/natt var vansinnigt bra! <3

  52. #112
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Cd received!
    Drar igenom hela skivan i ett kör nu. Enda som jag inte diggar hittills var 1 1 is. Resten är grymt.

  53. #113
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    1 1 is som är en av mina favoriter.. Har svårt för deco Loc dock.. Väntar spänt på min vinyl, sen så blir det listening party hemma hos mig..

  54. #114
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Haha, den som jag gillade ae har nåt för alla

  55. #115
    olivettis avatar
    Veteran
    Har lyssnat på hälften och är tveksam.
    Inget jag faller för direkt i alla fall.

    Har inte hört något av dem tidigare, så helt nytt för mig.
    Tänker inte heller avfärda det som skit, likt en del andra, för det är det ju inte.
    Men uttrycket säger mig inget, än så länge.

    Dock är jag långt ifrån främmande för "svår" musik.
    Kanske det som är problemet då jag känner igen mycket
    från gamla hjältar inom den elektroniska musiken, känns som jag
    hört det förr, fast bättre i mitt tycke.

    Nåja, det kanske fastnar efter ett tag.

  56. #116
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Jag trodde Autechre klassades som gamla hjältar inom elektronisk musik..

  57. #117
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av splump Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag trodde Autechre klassades som gamla hjältar inom elektronisk musik..
    he he
    för mig är de bara kids :-)

  58. #118
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Vad tycker du det låter som att de plankar då? Vad känner du igen deras sound ifrån?

  59. #119
    olivettis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av splump Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tycker du det låter som att de plankar då? Vad känner du igen deras sound ifrån?
    finns en hel del från några av Clusters skivor
    och framför allt från en uppsjö av deras soloskivor under 70 o 80-talet
    framför allt Moebius skivor
    och nu menar jag inte plankar som att de exakt kopierar, men man känner igen influenser mm
    men så är det ju med all musik, de nya tar från de äldre osv
    och det är ju så det alltid varit, och ska vara
    man inspireras och gör ngt eget av det

  60. #120
    mono
    mono är inte uppkopplad

    Avstängd på egen begäran
    Oj. Nu finns den på spotify också. Trodde warp hade lagt av med det för att få folk att köpa skivor istället, jag tänker mest på ufabulum, den är ju inte där. Lyssnade lite, Vad tråkigt det var jämfört med cd. Det ligger nåt i det, det är första gången jag känner en riktig skillnad, eftersom jag ännu är så ung så att jag knappt hunnit uppleva icke-spotify under tiden jag lyssnat på elektronika.
    Vad gött att jag har skivan då!

    Sorry för OT haha

Liknande ämnen

  1. Autechre
    Av imported_Niklas Hellgren i forum Skivor & artister
    Svar: 133
    Senaste inlägg: 2024-04-05, 10:40
  2. Hur tolkar ni Autechre?
    Av the örjan i forum Allmänt om musik
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2021-05-16, 07:40
  3. autechre!
    Av syked i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 17:24
  4. Intervju med Autechre
    Av jgb i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 22:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •