Sidan 9 av 44 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SistaSista
Resultat 481 till 540 av 2589

Ämne: Elektron Analog Four

  1. #481
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    de kanske inte läser här på helgen har ni tänkt pådet

  2. #482
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    äh vad fan så länge det låter. jag är ledsen men det är faktiskt ni som har hvuvet i arslet. sida upp och sida ner om pot-blanketter på 808 och sånt.

    alltså det är ju dåligt att de gå sönder men för bruket borde man ju kunna skita i det

  3. #483
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    jag vill också påpeka att jag har tunga smärtstillande i mig nu så jag är lite frikostigare med orden haha

  4. #484
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är som att köpa en kran som läcker lite grann.
    Nej det är som att köpa en fullt fungerande kran men där kromet åker av och den är rostig inunder redan första veckan. Men det skulle ju alla köpa..äh den funkar ju. Det är ju ett litet företag.... osv.. HA-HA-HA.. det är både komiskt och sorgligt..

    Skicka tillbaka maskinen och kräv en förklaring och en maskin med sjysst lack + kräv prisreducering för förlorad arbetstid för att du varit tvungen att skicka tillbaka maskinen.

  5. #485
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    kan man krana kranen

    - - - Updated - - -

    kan den se ut som en 303?

  6. #486
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Men man får ju vad man betalar för liksom...
    En avancerad CV/gate sequencer med 4 ut och 6 programmerbara kanaler och funktioner som avancerade arpeggiatorer, LFO:er.
    4 röster med multum med funktioner.
    Smidigaste jäkla programmerbara sequencern jag träffat...
    programmerbara effekter som heter duga!

    Det är så mycket under huven så priset är löjligt lågt egentligen.

    Sedan är det ju en smaksak om de lägger krut på finishen och sätter pris därefter säg 12-13 papp eller snålar in på sminket och langar ut ett billigare konsumentpris.

    Vart skulle technon vart idag om 303:an producerades i ett luxus höljde, de som tog den till vad den är idag skulle knappast haft råd med den...

    Sedan kan jag tycka att Elektron kanske skulle valt ett plasthölje av kvalité istället för plåt med dålig finish men men.
    Man vill ju resa lätt liksom, kolfiber hade vart något . Och vart sitter batteriluckan?

  7. #487
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    äh vad fan så länge det låter. jag är ledsen men det är faktiskt ni som har hvuvet i arslet. sida upp och sida ner om pot-blanketter på 808 och sånt.

    alltså det är ju dåligt att de gå sönder men för bruket borde man ju kunna skita i det
    Äh men nu får du väl ge dig...är du med i en sekt eller nåt.... rent idiot snack. Köper man en ny produkt från ett företag som just profilerar sig med sin kvalitativa industridesign..osv så är det ju helt åt helvete. Men jag tror det råder lite panik hos Elektron nu för det är en smärre katastrof för dom så som de marknadsför sig.

    Om de inte tar ansvar och kör öppna kort med problemet så tänker jag köra en hårdkampanj om det på varenda jävla musikforum jag kan hitta.. tycker att det är riktigt uselt.

  8. #488
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    nej jag förstår ju att ni är ledsna för det men samtidigt så är det bara syntar. de är inte till för att titta på.

    hej hej

  9. #489
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    det kanske är fult det här men det är ju trevligt när saker ser använda ut. mint condition är ju dött

  10. #490
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men man får ju vad man betalar för liksom...
    En avancerad CV/gate sequencer med 4 ut och 6 programmerbara kanaler och funktioner som avancerade arpeggiatorer, LFO:er.
    4 röster med multum med funktioner.
    Smidigaste jäkla programmerbara sequencern jag träffat...
    programmerbara effekter som heter duga!

    Det är så mycket under huven så priset är löjligt lågt egentligen.

    Sedan är det ju en smaksak om de lägger krut på finishen och sätter pris därefter säg 12-13 papp eller snålar in på sminket och langar ut ett billigare konsumentpris.
    Vad är det där för djävla resonemang. Vad är det du försvarar. Är nog inget problem att hålla samma pris även med Sjysst lackering...vilket det givetvis var det som det var tänkt att vara. Det där är dåliga ursäkter...varför försvarar du dom?

    Vart skulle technon vart idag om 303:an producerades i ett luxus höljde, de som tog den till vad den är idag skulle knappast haft råd med den...
    Fast en 303:a har aldrig tappat färgen när man tar på den det nöts bort efter idogt vridande. Skulle snarare säga att de hållit bra efter 30 år... trots att det är en plastlåda.

    Sedan kan jag tycka att Elektron kanske skulle valt ett plasthölje av kvalité istället för plåt med dålig finish men men.
    Man vill ju resa lätt liksom, kolfiber hade vart något . Och vart sitter batteriluckan?
    Tycker bara det här sektaktiga försvarandet är hellöjligt och det håller inte när man byter ut det mot vilken produkt som helst.

    Jag älskar Elektrons produkter och vill verkligen ha en A4. Men att köpa en som det är nu är helsjukt. Ingen har klagat på funktionen.... men det spelar liksom ingen roll.

  11. #491
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    alltså jag försvarar ju inte sektartat. har knappt rört en elektron. tycker bara det är ett välda fokus på hur syntar ser ut här, eller om de kommer öka/minska i pris osv

  12. #492
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det kanske är fult det här men det är ju trevligt när saker ser använda ut. mint condition är ju dött
    Vad är det för värktabletter du tar? ......verkar ju ha spolat net hjärnan i slasket...... jag tar det helt enkelt inte på allvar
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2013-03-10 klockan 11:37.

  13. #493
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    haha tabletter!! jag fick i armvecket

  14. #494
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    alltså jag försvarar ju inte sektartat. har knappt rört en elektron. tycker bara det är ett välda fokus på hur syntar ser ut här, eller om de kommer öka/minska i pris osv
    Ja då ska du inte försvara Elektron, hur det ser ut är ju just en stor del av marknadsföringen. Det är därför det blir extra hårt när det drabbar dom.

    Sen handlar mkt av synthar i dag om design, en TB-303:a är inte bara ett instrument utan ett kultföremål, ett identitetsobjekt mm.
    Jag känner konsthandlare som sitter på ett par mint 303:or just för dess design. Varför tror du band kör playback med musik gjort i ableton men står och rattar en JP-8 på scen..... identitet, stil..osv..... dessa objekt har trancsenderat sig själva som instrument till att bli industriella konstverk.

    Det är just det som Elektron alltid kört på att skapa kultobjekt från start som delvis säljer sig på designen... det handlar om identitet, du är en Elektronanvändare, "en vän".

    Uppenbarligen har propagandaministeriet på elektron lyckats väl i och med att alla håller dom om ryggen samtidigt som de blir påsatta bakifrån


    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha tabletter!! jag fick i armvecket
    Ah the good stuff

  15. #495
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    jo visst de har nog lite panik över det här. de och TE ägs väl av grafiker typ. men ändå

    japp. mycket gott. nu ska jag sova :-)

  16. #496
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Haha.
    Verkar mer vara din A4 abstinens som spökar här att tolka av din aggressiva attityd .

    Nämen visst det är skittrist att lacken är kass liksom.
    Vet inte om du har företag själv eller har gett ut någon produkt?
    Men det finns många faktorer som kan spela in vid en produktion av något.

    Det finns ju en rad aspekter som tid, ekonomi vilka kan pressa saker.
    Det är jäkligt enkelt att säga att en bättre lackering inte skulle kosta ett smack men...
    Jag kan tänka mig att de var i ett läge där de ville få produkten på marknaden pga planering, press osv.
    De fick kontakt med en leverantör som sa sig kunna leverera en låda till ett förmånligt pris inom ett datum som passade.

    De är inte konstigare än när man ger ut skivor, man hugger på ett företag som säger sig kunna leverera en bra produkt till ett vettigt pris, om man inte har testat presseriet förr kanske man får en skiva som låter bra men har ett fult tryck och viseversa.
    Och vipps så finns de ute i butik och då blir det jobbigt att göra något åt saken. Ett rutinerat företag kontaktar ju först och främst en producent de jobbat med tidigare, kvalitetssäkrar sedan produkten med lite slumpartat plockade ex ur ordrar och om de upptäcker problem återkallar de samtliga ex, river kontraktet och hittar en ny leverantör.

    Men Elektron är ju hyfsade färskingar. Sedan kanske vi tycker att de är värsta företaget för att vi är lite insnöade på en liten nisch. Där de är superhjältar.

    Kan inte se varför Elektron skulle valt en annan låda än Octaburken om de inte fått ett förmånligt erbjudande och hoppats på fördelar som ett lägre tillverknings-/konsument-pris osv.

    Tråkigt men detta är inte helt ovanligt med små företag som inte har en långtgående rutin eller är oberoende av ekonomiska aspekter alternativt skiter i sådant. Grunddrivet i Elektron är kanske inte främst lyxig finish utan användarvänlighet till runtlallande artister. Det är ett väldigt ungt och litet företag.

    Försvarar ingen, tänker bara logiskt.
    Om man blir besviken är det ju bara att lämna tillbaks produkten och få pengarna tillbaks?
    Sedan kan man tycka att de borde gå ut med något offentligt uttalande. Känns som att det kan bli bökigt med många returprodukter...

  17. #497
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tänker logiskt, nej det är ju just det du inte gör. Dvbs argumenten håller inte ur någon aspekt utan blir snarare ett ad hoc överslätande. Sen har ju Elektron hållt på i 15år vilket är lång tid i den branschen. De har starka produkter som dominerat dans och electronica marknaden i rätt många år... tror knappast de gått med förlust eller är särskilt orutinerade vid det här laget.

    Man bör också stå för sin marknadsföring vilket man uppenbart inte gör.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Static-Push-Statement-2.png 
Visningar:	52 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	44744

  18. #498
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    hihi. ok.
    Aja alla har sitt sätt att se på saken .
    Fantastiskt kompetent maskin iallafall, använder den varje dag och njuter.
    Senaste OS update var toppen. Bara en sådan feature att någon sitter och knackar kod och typ lägger till små bonusar som nya stämbara suboscillatorer och nya features är värt varje korona.

    Får hoppas att de släpper en mkII med snygg lack så du kan få utlopp för dina lustar .

    Nu är det lekdags.
    Någon som vet hur man asignar envelope och LFO för att kontrollera MS-20, gate:s och noter lirar fint i såväl arpeggiator och seq med Hz/V i tuning 130 men klurar på envelope och LFO... Jag läste att man skulle trigga med linjärt värde men fattar inte riktigt?

  19. #499
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

    Hihi... översläta... översläta... svamla i nattmössan...osv......ZZzzzzzz

    Saxat från Elektrons egen sida...
    "The Amibition

    Making music should be fun. That is why our in.stru.ments are de.sig.ned the way they are. They are made to encourage creativity and exploration. But functionality is not the only thing that is important to us. We want to create beautiful machines, perfect fusions of technology and aesthetics. An Elektron machine should offer the superior experience only a lovingly crafted piece of hardware can provide."

    "The Team

    The Elektron team possesses a wide range of competences. Our skills include electronic engineering, hardware and software programming, journalism, graphic design, interaction design and music industry experience. More or less all of us are musicians. This makes us a dynamic company with a firm grasp of all aspects of product development. We know what it takes to make good machines."
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2013-03-10 klockan 13:05.

  20. #500
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Nu skrev jag en massa... Sen kommer man åt något så är hela bibeln borta... Jag blir fullständigt galen.

    HZA: Väl skrivet, Ungefär så tänker jag ochså. Sker en massa och så kom jag åt nån knapp och samma sak hände i går också... Skit. är ju Modellör och har ju sett hur mycket man jobbar med en produkt. Resurser att skicka den till Kiruna och låta den gå runt där på en bana finns nog inte.

    Emul8tor: Jag håller smått med dig men måste reta dig lite innan jag håller med om något. Du har ingen va!

    Nä men jag håller faktiskt med där i det du säger å är en vara ny så finns det egentligen inte mycket att snacka om. Personligen så har jag dem ju hemma och därför ligger det smått åt håller där man vill att det skall vara snyggare. Skulle jag dra runt dem och spela på ställen så skulle jag nog inse att man får släppa ytfinheten för länge sedan.

    Nä jag tycker att det är trist och tristast är det för Elektron för det är dom som förlorar på det. Och där ser jag en risk för går det allt för illa så är man ju rädd att dom går kull. Det betyder att det kommer inge mer produkter från dem.

    Som någon skriver där... Lossnar stora bitar. Korrigerad plåt syns under! Man måste prima sån plåt om det skall hålla och det blir ändå problem på längre sikt med det där. Håller max 15-20 år sen blir mjukgörarvandring och spänningar i material för mycket så det går sönder av sig själv. Det är exakt sån behandlad plåt som sticker ut under alla fönster utomhus. Det är behandlat med en grå hinna som skall skydda mot rost.

    Det luktar väldigt mycket elskåp som skall hänga på lyktstolpar och hålla i 50 år. Där har inte kosmetisk någon betydelse. Att det då är målat på fel sätt och att Elektron själva inte känner till problemet i sig är förståeligt. Men den firma dom anlitat borde ju kunna det dom håller på med och Elektron borde ju stoppa maskinen och kräva nya med en annan lackeringsmetod nu mens det ens går.

    Att dom inte säger något är väldigt konstigt ja. Det är ju samma som allt annat som är fel. Det är inte bara att gasa på och hoppas att ingen märker något. För den som förlorar på det är Elektron och ingen annan för man kommer ju att vänta vid nästa lansering av en produkt och inte blir det någon förhandsbeställning. Inte från min sida i alla fall eller... Fan det är ju en underbar maskin och jag ångrar liksom inte att jag köpt den. man får nog heltenkelt stå ut...

    Blir elektrons nya feature! E lacken lossar ju på grund av vår leverantör! Vi ber om ursäkt för detta! Vi släpper garantin så att den gäller om du målar om den. Något sånt minst eller nej... Alla borde få ett nytt skal som håller om än fulare men ändå OK.
    Senast redigerat av Modellear den 2013-03-10 klockan 13:21.

  21. #501
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Vadå.
    Jag har sagt min åsikt om det hela.
    Du tycker annorlunda.
    Jag respekterar det!

    Hoppas seriöst (och tror nog) att de inser att valde fel leverantör av lådor.
    Deras miss kommer säkert kommer få en negativ effekt. Kolla på sådana som dig själv.
    De kunde varit lite självsäkrare på sin produkt och skippat lite marknadsföringsjippo och lagt de slantarna på en komplett produkt.
    Men de är lite naiva, släpper produkter för tidigt osv. Rent förnuftigt skulle Analog Four kommit hösten 2013 då mjukvaran först nu känns komplett. Till hösten kanske de faktiskt hade hunnit med ett "riktigt" poly-läge.

    Men jag tycker det är lustigt med folk som får konspirationsnoja och typ säger att Elektron är jävulen för att färgen flagnar.
    Som sagt, litet färskt företag. Företag som Akai gör kvalitets missar, kolla MPC1000.
    Jag tror nog inte det var Elektrons mening att jävlas med dig Emulator. Men kanske?

    Tyckte förövrigt själv att Elektron var fånerier typ snygga maskiner med dåliga ljud innan jag skaffade Octan.
    Nu kanske de är fula maskiner som låter bra?


    Ps. Jag är frälst Ds.


    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Hihi... översläta... översläta... svamla i nattmössan...osv......ZZzzzzzz

    Saxat från Elektrons egen sida...
    "The Amibition

    Making music should be fun. That is why our in.stru.ments are de.sig.ned the way they are. They are made to encourage creativity and exploration. But functionality is not the only thing that is important to us. We want to create beautiful machines, perfect fusions of technology and aesthetics. An Elektron machine should offer the superior experience only a lovingly crafted piece of hardware can provide."

    "The Team

    The Elektron team possesses a wide range of competences. Our skills include electronic engineering, hardware and software programming, journalism, graphic design, interaction design and music industry experience. More or less all of us are musicians. This makes us a dynamic company with a firm grasp of all aspects of product development. We know what it takes to make good machines."

  22. #502
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Äääääääh.. trodde denna tråden handlade om Analog 4.

  23. #503
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja jag försöker:


    Någon som vet hur man asignar envelope och LFO för att kontrollera MS-20, gate:s och noter lirar fint i såväl arpeggiator och seq med Hz/V i tuning 130 men klurar på envelope och LFO... Jag läste att man skulle trigga med linjärt värde men fattar inte riktigt? ???

    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äääääääh.. trodde denna tråden handlade om Analog 4.

  24. #504
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    "ambitiösa på tampongbruket

    Making music ARE NOT FUN. That is why our AKWARDS are the way they are. They are made to encourage creativity and exploration AFK TRENDS. But functionality is not the only thing that is important to us. We want to create beautiful machines, YES THE perfect fusions of technology and aesthetics. An Elektron machine should offer the superior experience only a lovingly crafted piece of hardware can provide *A.N.F MAKE OF FUN

    *http://en.wikipedia.org/wiki/Algebraic_Normal_Form


    "The Team

    The Elektron team possesses a wide range of competences. Our skills include electronic engineering, hardware and software programming, journalism, graphic design, interaction design and music industry experience. More or less all of us are musicians. This makes us a dynamic company with a firm grasp of all ASBEST of product development. We know what it takes to make good machineRASPIRATORS 4 GOOD LIVES…
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-03-10 klockan 15:01. Anledning: WEE NEED DONATIONS :PUSS&KRAM:

  25. #505
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Men det är konstigt för färgen flagnar ju inte på Octatrackens chassi, A4 ser ju ut att ha samma?
    Klart det suger att färgen trillar av men jag tror inte de skiter i det faktumet, man kan ju inte bara trolla fram en massa nya skal till alla färdiga och utskickade produkter. Sen är det ju självklart att de ska fixa det, men det gör dom väl också? Man får väl pengarna tillbaka om man skickar tillbaka den?

  26. #506
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    äääääääh.. Trodde denna tråden handlade om analog 4.
    -- nej men du e välkommen endå, MAN GÖR SAKER TILL inte KÖPER SAKER FÖR

  27. #507
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av msdosmedicin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är konstigt för färgen flagnar ju inte på Octatrackens chassi, A4 ser ju ut att ha samma?
    Klart det suger att färgen trillar av men jag tror inte de skiter i det faktumet, man kan ju inte bara trolla fram en massa nya skal till alla färdiga och utskickade produkter. Sen är det ju självklart att de ska fixa det, men det gör dom väl också? Man får väl pengarna tillbaka om man skickar tillbaka den?
    Nej, det är inte samma. Analog Four har en matt (snygg) finish. Octatrack är mer blank.

  28. #508
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av ~~
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men det är konstigt för färgen flagnar ju, klart det suger att färgen trillar av
    ytmänniskor fan låter det annarolunda eller


    BLIR SÅ JÄVLA SUR & ER GUD SA ATT DET E BRA
    -- fan hade låderna varit EUNIKKA HENS utan TXT och färg hade ni gjort bättre musik då eller sämre som ni menar och skriker om !!?
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-03-10 klockan 15:16. Anledning: fundra 3 varv

  29. #509
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fan låter ytmänniskor annarolunda eller
    De brukar låta lite mörkare när färgen flagnat..

    Men Octatrack är ändå ganska matt, den har ju lite "rivig" yta liksom. Skulle vilja se (och höra) en A4 på nära håll.. Machinedrum tycker jag är deras snyggaste dock.

  30. #510
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    hej min mick e negerfärgad på munmudden.. jag vill inte orera den
    vill ha de flagnande vita gärna och spotta i för att de låter bättre av samma sort

  31. #511
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    det jag försöker förklara e att SKIT I YTA .. jag har fan slipa mina grejjer och skiter i vad den snälla butiken har målat med och lagt pengar på !!!


    SÄTT ER NER och gilla lägget och måla om själva + byt ut kranar om det inte passar era fingrar !! man får fan inte sitta och klaga egentligen om man kan lösa det själv !!!
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-03-10 klockan 15:25. Anledning: å där han ni mig nu med skit i kring en på FIX

  32. #512
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ett litet tips om typ ljudet försvinner på en röst och ni tror att maskinen gått sönder.
    Prova att spela en ton på det lilla klaviaturet.
    Hände mig någon gång. Det va som att en ton med oängligt sustain hade låst sig över allt annat .

    Klicka på transpose knappen och klicka ur alla tracks innan ni börjar programmera.
    Jobbigt när man ändrar transponering i någon låt och sedan hoppar tillbaks till en låt som man oavsiktligt råkat ha transponering på några spår för... helt plötsligt låter flöjten sur liksom...

    Nollställ alltid Perf paramterarna innan ni börjar!

  33. #513
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Det är väldigt lätt att skruva av frontplate om du vill latcha! Många multipla knappkommandon på dessa dock.
    Elektron Mortal Combat...


    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det jag försöker förklara e att SKIT I YTA .. jag har fan slipa mina grejjer och skiter i vad den snälla butiken har målat med och lagt pengar på !!!


    SÄTT ER NER och gilla lägget och måla om själva + byt ut kranar om det inte passar era fingrar !! man får fan inte sitta och klaga egentligen om man kan lösa det själv !!!

  34. #514
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det jag försöker förklara e att SKIT I YTA .. jag har fan slipa mina grejjer och skiter i vad den snälla butiken har målat med och lagt pengar på !!!


    SÄTT ER NER och gilla lägget och måla om själva + byt ut kranar om det inte passar era fingrar !! man får fan inte sitta och klaga egentligen om man kan lösa det själv !!!
    Men du missar ju precis som HZA hela poängen. Elektron faller på eget grepp, Enligt dom själva så handlar det lika mkt om estetik som teknik om du läser deras egna utsagor. Alltså håller inte deras produkt vad de själva utlovar. Min volvo funkar precis lika bra om jag går ut och mattlackar den svart med rosa knutar... det har liksom inte med saken att göra. A4 är en grym jävla musikmaskin ingen går väl emot på den punkten (förutom att dom snålade på outputs). Vad de hela handlar om är att de inte levererar vad de utlovar och att de ignorerar felet och skiter i konsumenterna.

  35. #515
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ja var fan håller vi på med? Äch... fast folk måste ju säga sitt annars tror kanske Elektron att det är ok. Håller dom på att skita i att åtgärda lacken och skicka ut samma lack då är det illa.

    Jag är ändå glad och nöjd med min. 95% nöjd 5% funderar över lacken. det är väll lite ... vad händer sen. Lossnar text så man får börja rita på den om ett par år.

    Bara att vänta på nästa OS alltid lika kul varje gång! trotts dålig lack helt underbar maskin, köp den!

  36. #516
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jo men vist måla om den ni bara med då ryker garantin, direkt- Antar jag. Jag vill göra det vågen men...och du har väll rätt typ men...

    Eller har någon läst igenom garantin?

  37. #517
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden

    GREJEN HÄR E

    - skit i firman - kör
    - hämtade in H5N1_BALKONGkåpan för foto just för denna tråd
    - mpc dock

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0445.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	86,0 KB 
Id:	44750Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0446.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	92,4 KB 
Id:	44751
    SER JU LÅNG VÄG ATT KJOLEN INTE FUNKAR, OCH NI KLAGAR PÅ FÄRG ??? <3<3<3
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-03-10 klockan 16:00. Anledning: DET HATT BOTT FÅGLAR I SKITEN . KÅPAN VA FULL MED FJÄRDAR PÅ INSIDAN

  38. #518
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ah helt rätt!!! Exakt den yta jag tänkte på eller ärgad koppar med lite sliprondellmärken hit och dit. Och så 70 glans klarlack rätt över. Postpunk är det ända rätta... Skall se ut som panelen i nått gammalt förfallet kärnkraftverk. Eller något som legat på dyngstacken...

    Kan ju lite ådring och marmorring så vit marmor kanske... Eller hm. Röd sammet och utklippttroskant härlig burlesk stil.

    Jag gillar ju fisk så man får väll garva ett laxskinn och limma fast detta.

  39. #519
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vadå.
    Jag har sagt min åsikt om det hela.
    Du tycker annorlunda.
    Jag respekterar det!
    Nej min vän det handlar inte om åsikt, utan om en haltande logik.

    Hoppas seriöst (och tror nog) att de inser att valde fel leverantör av lådor.
    Deras miss kommer säkert kommer få en negativ effekt. Kolla på sådana som dig själv.
    De kunde varit lite självsäkrare på sin produkt och skippat lite marknadsföringsjippo och lagt de slantarna på en komplett produkt.
    Men de är lite naiva, släpper produkter för tidigt osv. Rent förnuftigt skulle Analog Four kommit hösten 2013 då mjukvaran först nu känns komplett. Till hösten kanske de faktiskt hade hunnit med ett "riktigt" poly-läge.
    "sådana som jag själv"??? vadå en vaken konsument. För mig som konsument så spelar det ingen som helst roll om det är ett litet företag, eller om dom har valt dålig leverantör osv. Det enda som är viktigt ur konsumentsynpunkt är att jag får det som företaget utlovat. I det här fallet så har de inte lyckats leverera det utan verkar helt skita i konsumenterna.
    Marknadsföringen är inte ett jippo utan en väl integrerad del av produkten.


    Men jag tycker det är lustigt med folk som får konspirationsnoja och typ säger att Elektron är jävulen för att färgen flagnar.
    Som sagt, litet färskt företag. Företag som Akai gör kvalitets missar, kolla MPC1000.
    Jag tror nog inte det var Elektrons mening att jävlas med dig Emulator. Men kanske?
    Åter igen...vad är det du svammlar om. Vem har konspirationsnojja???? Ett företag som hållt på i denna branschen i 15 år med så pass starka produkter är knappast färska. Ska vi dessutom utgå i från deras egna text så är de ju oerhört kompetenta. Det jag förvånas av är att du med flera bara slätar över det. Det är ingen skillnad om Akai eller Elektron tabbar sig..huvudsaken är att man rättar till problemet vilket AKAI gjorde vill jag minnas.

    Tyckte förövrigt själv att Elektron var fånerier typ snygga maskiner med dåliga ljud innan jag skaffade Octan.
    Nu kanske de är fula maskiner som låter bra?
    Nej det är ett företag som ligger helt rätt i tiden och har förstått att det handlar om helheten, att upplevelsen är lika mkt estetik som teknik, det handlar om varumärkesnisch, image och design,,,, Teenage Enginering har ju också fattat grejen.


    Ps. Jag är frälst Ds.
    Jag tror dig.. det är lite som att argumentera med jehovas vittne... dörren är stängd från början
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2013-03-11 klockan 09:51.

  40. #520
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    - skit i firman - kör
    - hämtade in H5N1_BALKONGkåpan för foto just för denna tråd
    - mpc dock

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0445.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	86,0 KB 
Id:	44750Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0446.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	92,4 KB 
Id:	44751
    SER JU LÅNG VÄG ATT KJOLEN INTE FUNKAR, OCH NI KLAGAR PÅ FÄRG ??? <3<3<3
    He-he.. ja du är en mästare på estetiken. Ska du köra den linjen och sen påstå att det inte handlar om estetik, image, design osv.... ~~~ är väl 99:ans starkaste varumärke med oerhört estetiskt språk/bildspråk. Kallback är lika mkt en konstuktion som Elektron.. bara produkterna är annorlunda, men det retoriska och etiska språket finns där.

    Men till skillnad från Elektron så håller du ju vad du lovar ...som jag sa, du missar poängen.

  41. #521
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller har någon läst igenom garantin?
    nej men jag har skikka en egentillverkad gaffaplånbok med 10 kroner i till dom som sponsor
    -- det e fan mer en va någon här har gjort - utan att ha köpt deras manskiner <3
    -- samt RÅDfrågat om jag kan få köpa en jacka med delektronlogos på för att sponsa dem just för att det e fan bra jobb dom utför!

    -- svaret var -- det skulle bli för dyrt för alla parter <3<3<3
    Senast redigerat av ~~~ den 2013-03-10 klockan 16:36. Anledning: familen på företget e ju så mänsligt härliga!! prata med source inte här! om ni e ledsna tycker jag!

  42. #522
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Hahahaha... H5n1 "det har bott fåglar i skiten" <3 ... Lika kul varje gång jag tänker på den episoden. Du är bäst Ålar!

  43. #523
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ok du har rätt och jag har fel farsan!

    Ska vi sätta punkt här så vi kan ha tråden till tips och trix angående Analog Four istället?



    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej min vän det handlar inte om åsikt, utan om en haltande logik.



    "sådana som jag själv"??? vadå en vaken konsument. För mig som konsument så spelar det ingen som helst roll om det är ett litet företag, eller om dom har valt dålig leverantör osv. Det enda som är viktigt ur konsumentsynpunkt är att jag får det som företaget utlovat. I det här fallet så har de inte lyckats leverera det utan verkar helt skita i konsumenterna.
    Marknadsföringen är inte ett jippo utan en väl integrerad del av produkten.




    Åter igen...vad är det du svammlar om. Vem har konspirationsnojja???? Ett företag som hållt på i denna branschen med så pass starka produkter är knappast färska. Ska vi dessutom utgå i från deras egna text så är de ju oerhört kompetenta. Det jag förvånas av är att du med flera bara slätar över det. Det är ingen skillnad om Akai eller Elektron tabbar sig..huvudsaken är att man rättar till problemet vilket AKAI gjorde vill jag minnas.



    Nej det är ett företag som ligger helt rätt i tiden och har förstått att det handlar om helheten, att upplevelsen är lika mkt estetik som teknik, det handlar om varumärkesnisch, image och design,,,, Teenage Enginering har ju också fattat grejen.



    Jag tror dig.. det är lite som att argumentera med jehovas vittne... dörren är stängd från början

  44. #524
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    emu: Sicken grinolle du är. Har Elektron officiellt gått ut och sagt "vi skiter i det där med lacken" eller har de tagit tillbaka maskiner med lackproblem för att sedan skicka nya? Du kan lita på att de inte är nöjda med vad underleverantören har presterat...

    Jag håller helt med om att det inte skall vara den här sortens problem, och vad jag vet så åtgärdar de problemet. Så vad är det du fiskar efter? Att de skall be om ursäkt på 99musik?

  45. #525
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    emu: Sicken grinolle du är. Har Elektron officiellt gått ut och sagt "vi skiter i det där med lacken" eller har de tagit tillbaka maskiner med lackproblem för att sedan skicka nya? Du kan lita på att de inte är nöjda med vad underleverantören har presterat...

    Jag håller helt med om att det inte skall vara den här sortens problem, och vad jag vet så åtgärdar de problemet. Så vad är det du fiskar efter? Att de skall be om ursäkt på 99musik?
    Indirekt säger dom ju att dom skiter i lacken eftersom de inte kommenterar ett dyft till oss konsumenter.

    Kommer min maskin tappa färg om ett tag?

    Är det bara vissa batchar som har dessa problem eller är lacken dålig på alla?

    Är problemet löst nu?

    Elektron har en stor kundkrets här och deras tystnad känns tyvärr inte professionellt.
    Jag känner mig inte nöjd som köpt en ny maskin, vågar ju fan knappt ta i den, o noll info om hur omfattande bekymret är.

  46. #526
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Är det någon som tycker att det är ok?

  47. #527
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ska vi splittra upp tråden. Tycker att man vist måste få säga sitt om saken men det blir tråkigt att göra det här.

  48. #528
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Yes!
    Vem gört?

  49. #529
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Såhär sjöng min medan vi diskuterade iallafall;

    http://soundcloud.com/haraldbjork/sic

    Det är en sak som inte är producerat av A4:an i realtid, det är den hackande rösten, den är filtrerad genom två röster.
    Bilden är dedikerad till Hemulator.

    Ps. inga externa effekter Ds.

  50. #530
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    emu: Sicken grinolle du är. Har Elektron officiellt gått ut och sagt "vi skiter i det där med lacken" eller har de tagit tillbaka maskiner med lackproblem för att sedan skicka nya? Du kan lita på att de inte är nöjda med vad underleverantören har presterat...

    Jag håller helt med om att det inte skall vara den här sortens problem, och vad jag vet så åtgärdar de problemet. Så vad är det du fiskar efter? Att de skall be om ursäkt på 99musik?
    Jag blir mest förbannad när folk försöker trivialisera saker med dumma argument. Sen tycker jag hela problemet är väldigt tråkigt i och med att jag VERKLIGEN vill köpa en själv fortast möjligt.

    Jag tycker deras tystnad är ur-ruttet i och med att de uppenbarligen fortfarande säljer maskiner som har problemet (verkar ju vara mer eller mindre alla för eller senare). Så det handlar ju inte bara om att ändra de nya utan att faktiskt tala om problemet för köpare och säga vad de gör för att åtgärda problemet. Hemsidan kör ju vanliga hypen.


    Så kom inte med nåt "fiskar efter ursäkt"..osv det är bara tramsigt. 99:an är väl typ Elektrons största fanbase i Sverige flera 99:or är Elektroner eller har god kontakt med dom...som du själv. Så jag tycker väl i alla fall de kunde droppa lite info om hur det går. Samma på Elektron-Users.

    Men jag förstår att problemet är enormt i och med att förmodligen alla A4 tills dags datum lider av samma problem och att om alla skulle returnera så skulle de gå ner på knä. Därför är de tysta och rider ut vågen, ge skrikarna nya maskiner sen glöms det hela bort. Gammal beprövad retorik som vi sett förr.

  51. #531
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Hörru Emu tänk på attityden... Förstår att du är illa berörd men otrevligheter gör ingen sommar ok?

  52. #532
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hörru Emu tänk på attityden... Förstår att du är illa berörd men otrevligheter gör ingen sommar ok?
    Otrevligheter??? Skojar du ...hur känslig är du.....


  53. #533
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ämnet är Analog Four........ Är det nåt som diskuteras här som inte har med A4:a att göra?

  54. #534
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag gör en ny tråd... Om lacken i offtopic... är det ok för alla? Bett jgb flytta allt dit.

    Lite lättare att hålla reda på allt menar jag
    Senast redigerat av Modellear den 2013-03-10 klockan 19:53.

  55. #535
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo, det blir ju lite dubbelt liksom.
    Jag vet att det låter extremt klyschigt men min personliga uppfattning om tillvaron är att saker och ting inte blir bättre bara för att man spyr galla på ett forum.

    Jag har personligen inte haft super mycket problem med lacken. Nu har dock mitt ex fått några väldigt oprovocerade skavanker.
    Så jag har hört av mig till dem. Självklart kan jag lämna tillbaka mitt ex då jag har 3 års garanti.
    Men jag kan inte tänka mig att vara utan den som det är nu då jag dels använder den i jobbet och dels får ut en hel del livskvalité var dag av den...

    Jag personligen kan se flera orsaker till att det blivit som det blivit, som jag skrev tidspress, ekonomi osv osv. Med detta menar jag inte att försvara utan spekulera kring diverse olika logiska anledningar till att det blivit som det blivit. Ska även fråga dem då problemet helt nyligen kommit att beröra mig.

    Att Elektron är ett litet och hyffsat orutinerat företag kan väl tas som fakta? Dock tycker inte jag att det rättfärdigar deras tystnad och att de inte har gått ut och kommenterat kvalitetsbristen offentligt. Men de kanske undersöker saken, vidden och orsaken. Om man som drabbad hör av sig är jag säker på att man får en ursäkt, men för ett offentligt uttalande kanske de vill ha lite att gå på. Återigen spekulationer...

    Kanske är de giriga vampyrer eller så har de helt enkelt fullt upp och försöker finna en bra lösning. Jag vet iallafall med tanke på OS update frekvensen att deras programmerar sitter och sliter arslet av sig för att produkten ska bli bättre. Och det har han också lyckats med.

    Att Elektron är ett litet orutinerat företag kan väl ses lite i att ingen av deras produkter släppts i färdigt stadie...
    Octan är ju inte än idag en komplett produkt enligt mig då den saknar en del fundamentala funktioner och tänker lite fel här och där...

    Som det är nu kan man lämna tillbaka produkten om man inte är nöjd, 3 års garanti är rätt schysst ändå.

    Även om det finns lite Elektron fans här på 99an så tror jag att den internationella marknaden är rätt skeptisk mot deras senare produkter, eller det var iallafall intrycket jag fick? Och jag tror att de kommer bli lidande av denna miss vilket är tråkigt men rätt.

    Så det är tråkigt för alla.

    Jag personligen är ändå nöjd med min produkt även om det kan tyckas konstigt enligt vissa.
    Och jag är inte beredd att vänta år och dagar för att de ska åtgärda sitt misstag och ta fram en produkt med ny lack.

    Men åter igen det beror helt på vad man är för person, jag och Emulator till exempel tänker olika.
    Även om han tror att alla människor tänker likadant bara att vissa har rätt och andra har fel. Eller har jag fel här också?

    Som jag ser det kan man agera på två sätt behålla produkten men höra av sig till Elektron och påpeka kvalitetsmissen eller skicka tillbaks sitt ex. att sitta och svära förändrar ingenting.

    Jag tycker hela grejen är rätt trivial.
    If you don't happy please give back.

  56. #536
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Vet inte, jag är som jag är.
    Men jag gillar inte när man inte respekterar andras åsikter.
    Det är en grundläggande princip jag tycker att vi ska värna om.

    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Otrevligheter??? Skojar du ...hur känslig är du.....


  57. #537
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte, jag är som jag är.
    Men jag gillar inte när man inte respekterar andras åsikter.
    Det är en grundläggande princip jag tycker att vi ska värna om.
    I beg to differ. Jag respekterar inte andras åsikter när de inte har goda argument bakom sig. Att acceptera en åsikt bara för att den är en åsikt är idioti. Jag tror inte heller du tycker det av vi tar lite mer graverande exempel som åsikter kring kön, ras.... osv. Därimot så drar vi gärna fram sådant som "värna om andras" åsikter när det är för obekvämt att diskutera osv... jag ser det som en livsfarlig mekanism.

  58. #538
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, det blir ju lite dubbelt liksom.
    Jag vet att det låter extremt klyschigt men min personliga uppfattning om tillvaron är att saker och ting inte blir bättre bara för att man spyr galla på ett forum.
    Men jag spyr ju inte galla utan kommer med goda argument,,, inte minst Elektrons egna. Missade du det?

    Jag har personligen inte haft super mycket problem med lacken. Nu har dock mitt ex fått några väldigt oprovocerade skavanker.
    Så jag har hört av mig till dem. Självklart kan jag lämna tillbaka mitt ex då jag har 3 års garanti.
    Men jag kan inte tänka mig att vara utan den som det är nu då jag dels använder den i jobbet och dels får ut en hel del livskvalité var dag av den...

    Jag personligen kan se flera orsaker till att det blivit som det blivit, som jag skrev tidspress, ekonomi osv osv. Med detta menar jag inte att försvara utan spekulera kring diverse olika logiska anledningar till att det blivit som det blivit. Ska även fråga dem då problemet helt nyligen kommit att beröra mig.

    Att Elektron är ett litet och hyffsat orutinerat företag kan väl tas som fakta? Dock tycker inte jag att det rättfärdigar deras tystnad och att de inte har gått ut och kommenterat kvalitetsbristen offentligt. Men de kanske undersöker saken, vidden och orsaken. Om man som drabbad hör av sig är jag säker på att man får en ursäkt, men för ett offentligt uttalande kanske de vill ha lite att gå på. Återigen spekulationer...

    Kanske är de giriga vampyrer eller så har de helt enkelt fullt upp och försöker finna en bra lösning. Jag vet iallafall med tanke på OS update frekvensen att deras programmerar sitter och sliter arslet av sig för att produkten ska bli bättre. Och det har han också lyckats med.

    Att Elektron är ett litet orutinerat företag kan väl ses lite i att ingen av deras produkter släppts i färdigt stadie...
    Octan är ju inte än idag en komplett produkt enligt mig då den saknar en del fundamentala funktioner och tänker lite fel här och där...
    Vad har det här för relevans?

    Som det är nu kan man lämna tillbaka produkten om man inte är nöjd, 3 års garanti är rätt schysst ändå.
    Helt klart sjysst. Även om en del problem skulle kunna undvikas om de informerade om problemet på hemsidan. Det är ju inte direkt kul att behöva skicka tillbaka en maskin som man förälskat sig i och kanske är beroende av i sitt arbete (som du själv säger).

    Jag personligen är ändå nöjd med min produkt även om det kan tyckas konstigt enligt vissa.
    Och jag är inte beredd att vänta år och dagar för att de ska åtgärda sitt misstag och ta fram en produkt med ny lack.
    Nej jag förstår att du är nöjd med din produkt rent funktionsmässigt. men hade du fått välja så hade du ju helst velat ha en sjysst och aldrig behövt tänka på problemet. Men hör av dig till dom och hör hur läget är och så får de skicka ut en ny sjysst maskin innan du skickar tillbaka din så ditt arbete inte blir lidande. Kundservice

    Men åter igen det beror helt på vad man är för person, jag och Emulator till exempel tänker olika.
    Även om han tror att alla människor tänker likadant bara att vissa har rätt och andra har fel. Eller har jag fel här också?
    Ja du har fel. Det handlar om bra eller dåliga argument motsägelser...osv. Inte vad man är för person....

  59. #539
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag vill verkligen stoppa men det är svårt för att jag nu känner mig provocerad på ett inspirerande sätt.
    Det är just det som är det fina och viktiga med oliktänkande.

    I en konflikt tycker jag personligen att det är av högsta vikt att sätta sig in i motpartens tankebanor, idéer, tillvaro osv. för att förstå varför denne agerar som den gör. Jag anser detta fundamentalt för att kunna nå en lösning. Om jag inte försöker sätta mig in och försöker förstå så slutar jag nog som en bitter person tillslut misstänker jag.

    Och det är du som bestämmer vad som är bra och dåliga argument?
    Och de oliktänkandes åsikter idiotiska och fel?

    Jag kanske formulerade mig slarvigt men det är självklart inte åsikterna som ska respekteras utan just att få ha andra åsikter utan att få behöva höra att man är en idiot... bli inspärrad, avrättad osv.

    Är inte just det man uttrycker en del av ens person?

    Världen är motsägelsefull min vän. Allt är inte svart eller vitt.

    Hur vart det med den nya tråden?





    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag spyr ju inte galla utan kommer med goda argument,,, inte minst Elektrons egna. Missade du det?



    Vad har det här för relevans?


    Helt klart sjysst. Även om en del problem skulle kunna undvikas om de informerade om problemet på hemsidan. Det är ju inte direkt kul att behöva skicka tillbaka en maskin som man förälskat sig i och kanske är beroende av i sitt arbete (som du själv säger).


    Nej jag förstår att du är nöjd med din produkt rent funktionsmässigt. men hade du fått välja så hade du ju helst velat ha en sjysst och aldrig behövt tänka på problemet. Men hör av dig till dom och hör hur läget är och så får de skicka ut en ny sjysst maskin innan du skickar tillbaka din så ditt arbete inte blir lidande. Kundservice



    Ja du har fel. Det handlar om bra eller dåliga argument motsägelser...osv. Inte vad man är för person....

  60. #540
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill verkligen stoppa men det är svårt för att jag nu känner mig provocerad på ett inspirerande sätt.
    Det är just det som är det fina och viktiga med oliktänkande.
    Bra

    I en konflikt tycker jag personligen att det är av högsta vikt att sätta sig in i motpartens tankebanor, idéer, tillvaro osv. för att förstå varför denne agerar som den gör. Jag anser detta fundamentalt för att kunna nå en lösning. Om jag inte försöker sätta mig in och försöker förstå så slutar jag nog som en bitter person tillslut misstänker jag.
    Absolut.. håller med.

    Och det är du som bestämmer vad som är bra och dåliga argument?
    Nej det ger sig själv i bristen på koherrens som i fallet med dig eller Elektron eller genom rent logiska motsägelser. T.ex. Elektrons egna utsagor och marknadsföring är inte förenligt med dess handlande osv.

    Och de oliktänkandes åsikter idiotiska och fel?
    Det beror på åsikternas innehåll och form. Klart åsikter kan vara idiotiska och fel. Åsikter är sällan grundande (tyvärr) i kunskap.

    Jag kanske formulerade mig slarvigt men det är självklart inte åsikterna som ska respekteras utan just att få ha andra åsikter utan att få behöva höra att man är en idiot... bli inspärrad, avrättad osv.
    Nej jag tycker det är helt ok att kalla någon för idiot om han envisas med att ha en åsikt trots att det finns goda argument eller fakta som talar emot. Jag tycker helt klart människor i lag är alldeles för toleranta mot idiotiska åsikter som bygger på skrock ..osv.
    Är inte just det man uttrycker en del av ens person?
    Den frågan är väl den svåraste och det kräver ett Lååååååååånnnngttt utlägg som jag nog inte drar här

    Världen är motsägelsefull min vän. Allt är inte svart eller vitt.
    Fel igen. Det finns inga motsägelser i världen, den fungerar perfekt. Motsägelserna finns i den mänskliga kunskapsapparaten mm.
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2013-03-10 klockan 23:24.

Liknande ämnen

  1. Elektron Analog Four synthesizer
    Av Smultronizer i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 15:48
  2. Förstärkare: Analog-Digital-Analog, kan det vara bra ?!
    Av LCR i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 12:10
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •