Sidan 5 av 44 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 2589

Ämne: Elektron Analog Four

  1. #241
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran

  2. #242
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag lödde mina egna igår... Du vill ha stereojack 6,3 mm att stoppa in i A4, ut skall du ha två monojack på 3,5 mm. Har inte sett färdiga sådana någonstans.

  3. #243
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    oki, då blir det att löda då... tack JGB!

  4. #244
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Alternativt om du hittar stereo 6,3 mm till två mono 6,3 mm, då kan du sedan koppla dit sådan där döppe-kabel.

  5. #245
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Den här borde väl fungera om man slänger på två RCA till telepluggar?
    http://www.thomann.de/se/the_sssnake_yrk2030.htm

  6. #246
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    3.5a i stereoänden dock så man får ha en adapter där med...

  7. #247
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    http://www.thomann.de/se/pro_snake_tpy_2009_jpp.htm 6.5 X 2St 6.5. Det måste ju va stereå ut från A4 som skall spitta upp till mono. Hittar inte med två gånger 3.5 till er andra...

    Finns i varianterna 0.9 /1.5/3 meter.

    Är det någon som vet om kvalitén är ok?
    Senast redigerat av Modellear den 2013-01-09 klockan 11:27.

  8. #248
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    den ser ju funkis ut; 2x konverters för 6.5orna bara. Tack för tipset!

  9. #249
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Att tänka på är att det kan bli rätt tungt för 3,5-jacken med 6,3-kontakt+konverter. Beroende på hur du har din Dark Energy så blir det även en massa kablage ivägen.

  10. #250
    SH-101
    SH-101 är inte uppkopplad
    SH-101s avatar
    Senior
    Bara ett tips för den mindre händige:
    Default står ju utgångarna ställda så det går att köra med vanlig mono 6.3->3.5 (dvs. ring står ställd mot jord). Funkar ju bra om man t.ex. bara behöver CV/GATE eller så. (då alltså en signal per utgång).

    Själv gillar jag att löda och fixa snyggt med krympslang

  11. #251
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag kör med dessa, funkar alldeles utmärkt.

    Fel av mig, det är ju dessa jag har:
    http://www.thomann.de/se/pro_snake_tpy_2003_jbb.htm

    Men dessa funkar fint

    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.thomann.de/se/pro_snake_tpy_2009_jpp.htm 6.5 X 2St 6.5. Det måste ju va stereå ut från A4 som skall spitta upp till mono. Hittar inte med två gånger 3.5 till er andra...

    Finns i varianterna 0.9 /1.5/3 meter.

    Är det någon som vet om kvalitén är ok?
    Senast redigerat av Marv den 2013-01-09 klockan 12:19.

  12. #252
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Någon annan som har problem efter att ha uppdaterat till senaste os:et 1.02B? Min A4:a har börjat haka upp sig väldigt ofta. Ofta inom bara någon minut.

  13. #253
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Har inte kört överdrivet mycket med den, men jag har inte haft några sådana problem.

    Efter några dagars rattande är jag fantastiskt nöjd. Det enda jag, just nu, känner att jag saknar lite är de två eq-rattarna från Monomashine.

  14. #254
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Har haft lite dåligt med tid för min. Använder den mest som vanlig ljudmodul och den låter ju kanon men har inte använt den till det den är köpt för än - away from computer sequenser ihop med maskintrumman. Men det kommer... betyg så här långt; kanon!

  15. #255
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Jo filtren vill man ju helst ha till annat!

    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har inte kört överdrivet mycket med den, men jag har inte haft några sådana problem.

    Efter några dagars rattande är jag fantastiskt nöjd. Det enda jag, just nu, känner att jag saknar lite är de två eq-rattarna från Monomashine.

  16. #256
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo filtren vill man ju helst ha till annat!
    Japps.

  17. #257
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Hmm, nu börjar jag ledsna lite. Är det inte meningen att man måste hålla in "Function" + Clear för att rensa ett pattern?
    Min rensar pattern ifall jag håller in ex. E (ovanför Trig Mute) + pattern knapp 1 + play. Wtf!? Upplagt för felrensning ju då man switchar patterns när man trycker på play!

    Är detta en feature eller en bugg?
    Senast redigerat av drifter7508 den 2013-01-10 klockan 16:44.

  18. #258

  19. #259
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    kul video :-) Kikat på den tidigare.

    Någon som har koll på min fundering ovan?
    Ska det vara så?

  20. #260
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Yes verkar då.
    Men varför ska du trycka på play samtidigt som du "håller in ex. E (ovanför Trig Mute) + pattern knapp 1" ?

    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, nu börjar jag ledsna lite. Är det inte meningen att man måste hålla in "Function" + Clear för att rensa ett pattern?
    Min rensar pattern ifall jag håller in ex. E (ovanför Trig Mute) + pattern knapp 1 + play. Wtf!? Upplagt för felrensning ju då man switchar patterns när man trycker på play!

    Är detta en feature eller en bugg?

  21. #261
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, de fick ta in hjälp, eftersom det var så svårt att förstå sig på Elektronprylarna att de hellre suktade efter något som liknar en stor gul pulka...

  22. #262
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Klart kul video. Parameterlåsning är grejen.

  23. #263
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Någon som orkar beskriva kort hur jag får den rackaren att lira med ms20?
    Tycker jag testat alla varianter snart.

  24. #264
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes verkar då.
    Men varför ska du trycka på play samtidigt som du "håller in ex. E (ovanför Trig Mute) + pattern knapp 1" ?
    Ifall jag switchar snabbt (vilket jag gör) från ex pattern 1 till pattern 2 och trycker in play så är det ju kört. =O
    Dvs jag hinner inte släppa fingrarna från E+P2 knapparna innan jag hunnit trycka på play därav disaster!
    Sitter i ryggmärgen på mig.

    Finns ingen som helst logik bakom att denna dolda funktion ska finnas där.

  25. #265
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Men varför trycka play?
    Den byter ju iallafall?

    Du behöver bara trycka säg E+Trig för att byta pattern...


    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ifall jag switchar snabbt (vilket jag gör) från ex pattern 1 till pattern 2 och trycker in play så är det ju kört. =O
    Dvs jag hinner inte släppa fingrarna från E+P2 knapparna innan jag hunnit trycka på play därav disaster!
    Sitter i ryggmärgen på mig.

    Finns ingen som helst logik bakom att denna dolda funktion ska finnas där.

  26. #266
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Nej. Jag trycker ex. stop sen play för att byta mellan olika patterns jag jobbar med.
    Jag tänkter inte vänta igenom alla 64 steg för att den ska switcha auto. till nästa pattern.
    Detta när jag jobbar med olika patterns så att säga.

  27. #267
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Ah ah ok.
    Jo det e sant om man envisas med (har flinka fingrar så man råkar) att hålla in de tre knapparna samtidigt så raderar man... skulle kunna lägga in en undo som på octan kanske... Skulle räcka med function+play kommandot helt klart... Vikten av ett säkert sätt att byta patterns kanske är viktigare än att kunna cleara patterns snabbt.



    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Jag trycker ex. stop sen play för att byta mellan olika patterns jag jobbar med.
    Jag tänkter inte vänta igenom alla 64 steg för att den ska switcha auto. till nästa pattern.
    Detta när jag jobbar med olika patterns så att säga.
    - - - Uppdaterad - - -

    Jag byter dock pattern först och sedan trycker jag stop och play, kanske därför jag personligen aldrig råkat radera.

  28. #268
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag vill minnas i någon elektron tråd så rekommenderas det "vinklade" telekablar ut så att de skulle ta mindre plats i racket. Nu har jag lagt på tok för lång tid på att försöka hitta var det var, trodde det var Kroffe som tipsade. Vill någon vänlig själ leda mig rätt i mörkret?

    tack på förhand

  29. #269
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Det går lite trögt med min A4. Att se mig själv sysex dumpa ljud ett i taget gav flashback från 98. Måste säga att det krävs lite manual för att få kläm på den. Min nya blänkande Korg EMX (andra gången jag äger en sådan) är ju så busenkel att jag blir gråtfärdig.

    Har haft 2 system failure men det kan jag svälja.

    Måste erkänna att jag styrt den från electriben istället för tvärtom när något snabbt ska ner i minnet.

    Men jag måste säga att den låter mycket bra och jag måste bara över den där första tröskeln. Ofta får jag en känsla av att den ibland vill krångla till saker på ett ingenjörsmässigt sätt. När jag tror att en sak ska lösas på ett visst sätt vill den ofta göra det lite krångligare men möjligtvis kanske något smartare.

    Dock står Logic och Omnisphere och dammar i ett hörn, inte uträknade men de kommer att ta chansen om den kommer. Jag ser följande scenario som den största faran för min A4, jag backar inte maskinen och uppdaterar OS vilket leder till en major fuckup där typ några parametrar fuckar upp men inte alla utan lite subtilt knäppt så jag inte märker det direkt.

  30. #270
    Ernesto
    Ernesto är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    En (kanske dum) fråga om denna: Kan man lägga in trumkits/skapa egna analoga trumljud som man lägger in i sewuencerns steps? Förstod jag Sonicstate-videon rätt så skulle detta funka, vilket då gör den till ett slags analog groovebox. Någon som vet hur det funkar?

  31. #271
    Marv
    Marv är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Ernesto Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En (kanske dum) fråga om denna: Kan man lägga in trumkits/skapa egna analoga trumljud som man lägger in i sewuencerns steps? Förstod jag Sonicstate-videon rätt så skulle detta funka, vilket då gör den till ett slags analog groovebox. Någon som vet hur det funkar?
    Det går alldeles utmärkt. Dessutom, genom att använda parameterlås kan man styra vilket ljud som används för respektive step/steg i sequencern. Så genom att endast använda ett track kan man få till enkla trum/percussion-patterns.

  32. #272
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va jobbigt bra!
    Precis när jag började känna mig lugn!

  33. #273
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag tycker att det är nog typ den enklaste sequencern jag använt.
    klicka rec håll ner en trig och tryck på en av "mini tangenterna". Klicka på slide knappen, langa in lite slide:ar och sedan accentknappen för accenterna.

    Mini-klavet är en riktigt fin uppdatering som jag saknar mycket på octan... Snurra fram melodier med potarna är lite omständigt.

    A4:ans sequencer är som en modern förenklad och visuellt överskådlig MC-202/MC-4:a.

  34. #274
    deleted user
    Haha jag hade inte ens sett accent o slide knapparna
    Här har man kämpat med parameterlåsningar på volym o dylikt

  35. #275
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Manualer är för mesar?

  36. #276
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Manualer är för mesar?
    Jag kan inte läsa

  37. #277
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Behovet av att kunna läsa försvann i och med youtubes intåg...
    Vissa manualer är ju roligare än andra... Elektrons manualer är inte superkul.
    Men det är ju det 99 finns för att man fråga om saker man inte orkar läsa sig till .
    Hade ingen aning om vad trig mute var, trots att jag fipplat en del med maskinen. Inte gått in på djupet med parameterslide än, men det verkar kul.... Typ ringmod svep och så . Var sak har sin tid.



    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan inte läsa

  38. #278
    deleted user
    utforskar varje del för sig av maskinen, varit med så pass länge i gamet att allt faller på plats tids nog, faktiskt inte ens tänkt på att läsa manualen än, så pass enkel maskin.

  39. #279
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Måste inflika att jag är nöjd med den, förbannat nöjd.

  40. #280
    /mr
    /mr är inte uppkopplad
    /mrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste inflika att jag är nöjd med den, förbannat nöjd.
    Det är nog ömsesidigt!

  41. #281
    smokemon
    smokemon är inte uppkopplad
    smokemons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra demo, sjukt snabb han är på att ratta! Kopplar först nu möjligheterna med att kunna parameterlocka , man blir lite sugen..

  42. #282
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Sonic Lab videon var en av de bättre demos jag sett på A4. Gjorde mig lite sugen.

  43. #283
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Blev också pepp av Sonicstate-videon. Det enda som dämpar köpglädjen lite är det här med kits. Funkar det på samma sätt som i md/mm? Det är mitt största problem med dom, tappar flytet när jag måste ut i redigera kit-läget, hade verkligen önskat att det var bättre integrerat med sequencern.

  44. #284
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Älskar micro timing, det jag saknade mest på md & mm. Skönt att slippa lfo-trixa till sånt.

  45. #285
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Kan man kopiera banker?

  46. #286
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Spara samma som en ny bara?

  47. #287
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Inget som har något att säga om kits?

    Vad jag egentligen undrar är om jag behöver hoppa mellan helt olika lägen eller om ett pattern är helt "self-contained" sas.

  48. #288
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Kan kolla när jag kommer hem, men det är säkert någon här som redan vet

  49. #289
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag skulle ju kunna kolla manualen, men det är liksom ingen sport

  50. #290
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Kits är grymt! Antingen om man vill ha samma ljud som man rattat på i samma stadie som man är vidare i nästa pattern har man samma kits låsta till de patterns. Om man vill ha nya inställningar för nästa pattern låser man ett nytt kit till den. Även väldigt smidigt att reloada kits.

    - - - Uppdaterad - - -

    Kits är grymt! Antingen om man vill ha samma ljud som man rattat på i samma stadie som man är vidare i nästa pattern har man samma kits låsta till de patterns. Om man vill ha nya inställningar för nästa pattern låser man ett nytt kit till den. Även väldigt smidigt att reloada kits.

  51. #291
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Kollade precis på Sonic Lab vidoen, fasiken vilken cool liten maskin, trodde inte att den var så pass flexibel. Ja så nu blev man köpsugen igen....

  52. #292
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    hür?

    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spara samma som en ny bara?

  53. #293
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Välj vilken KIT-plats du vill spara på, spara?

  54. #294
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Men det var ju en bank jag ville kopiera jü

    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Välj vilken KIT-plats du vill spara på, spara?

  55. #295
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Fungerar det inte likadant med banker? Som odlarn sade? Sorry, missade att det var banker.

  56. #296
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Hehe, jag syftade på kit med

  57. #297
    ZX81
    ZX81 är uppkopplad nu
    ZX81s avatar
    Senior
    Fick min Analog Four i går, och måste säga att jag inte direkt blev överväldigad av grundljudet. Å andra sidan så borde jag vid det här laget kanske ha lärt mig att det tar ett tag att bemästra Elektrons maskiner. Otroligt mycket enklare maskin än Octatrack - var igång och sekvenserade två externa maskiner (SEM, Minitaur) på nolltid efter att jag tagit upp den ur paketet.

  58. #298
    Fippe
    Fippe är inte uppkopplad
    Fippes avatar
    Veteran
    Skönt att den är enklare än octatrack.

    Hur upplever ni den som liveburk? Måste man planera mycket med kits och patterns som med de tre andra burkarna. Eller är det enklare att starta från noll eller några ljud och sen bygga vidare och vidare?

  59. #299
    Out in the blue
    Out in the blue är inte uppkopplad
    Out in the blues avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har inte riktigt hunnit grotta ner mig i maskinen men jag gillar den i stort.
    En sak är att man behöver skruva upp de höga registren på mixerbordet en aning för att få till bättre klarhet i ljudet.
    Sen att det enbart finns 128 platser för egna ljud (Sounds) är lite lite... Det finns ifs plats för 128 kits x 4 tracks där man kan spara ljud men man kommer inte åt de ljudplatserna ifrån Sounds...

  60. #300
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Out in the blue Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte riktigt hunnit grotta ner mig i maskinen men jag gillar den i stort.
    En sak är att man behöver skruva upp de höga registren på mixerbordet en aning för att få till bättre klarhet i ljudet.
    Sen att det enbart finns 128 platser för egna ljud (Sounds) är lite lite... Det finns ifs plats för 128 kits x 4 tracks där man kan spara ljud men man kommer inte åt de ljudplatserna ifrån Sounds...
    Kommer nog en +Drive-uppgradering för 3 500:- om ett tag

Liknande ämnen

  1. Elektron Analog Four synthesizer
    Av Smultronizer i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 15:48
  2. Förstärkare: Analog-Digital-Analog, kan det vara bra ?!
    Av LCR i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 12:10
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •