Sidan 41 av 44 FörstaFörsta ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SistaSista
Resultat 2 401 till 2 460 av 2589

Ämne: Elektron Analog Four

  1. #2401
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Hjälp mig. jag velar och börjar överväga att sälja min A4a.
    Ge mig patch-tips på feta agressiva ljud som biter igenom i mixen. Allt jag får till på senare tid med denhär är mellow plinkeliplonk som inte passar låtarna jag försöker göra.

  2. #2402
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hjälp mig. jag velar och börjar överväga att sälja min A4a.
    Ge mig patch-tips på feta agressiva ljud som biter igenom i mixen. Allt jag får till på senare tid med denhär är mellow plinkeliplonk som inte passar låtarna jag försöker göra.
    Satte mig och rattade lite fett och aggressivt. Obs att detta är en kvarts jobb, kan säkert finsjusteras mer.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A401.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	158,8 KB 
Id:	79994

    Osc 1.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A402.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	131,9 KB 
Id:	79995

    Osc 2.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A403.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	139,1 KB 
Id:	79996

    Osc 2, vy 2.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A404.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	141,5 KB 
Id:	79997

    Filter.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A405.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	155,4 KB 
Id:	79998

    Amp.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A406.jpg 
Visningar:	23 
Storlek:	125,3 KB 
Id:	80001

    Enevlope 1. Frekvens och resonans på filter 1, alltså lågpassfiltret.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A407.jpg 
Visningar:	22 
Storlek:	145,7 KB 
Id:	79999

    Envelope 2. Frekvens och resonans på filter två, högpassfiltret.

    Elakheten i den här synten kommer fram som mest när man matchar lågpass- och högpassfilter med varandra, och givetvis hjälper olika slags modulering till. Jag har inte gjort något med LFO:erna här, det går säkert att göra saker ännu elakare. Brus är avstängt, men det kanske spelar mindre roll.

  3. #2403
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hjälp mig. jag velar och börjar överväga att sälja min A4a.
    Ge mig patch-tips på feta agressiva ljud som biter igenom i mixen. Allt jag får till på senare tid med denhär är mellow plinkeliplonk som inte passar låtarna jag försöker göra.
    (Ska tilläggas att man VÄLDIGT lätt kommer in på området elpiano/orgel/mellow plinkeliplonk med A4 om man inte ser upp )

  4. #2404
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Oj. ambitiöst svar. Tackar!
    Ska testa den direkt.

  5. #2405
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj. ambitiöst svar. Tackar!
    Ska testa den direkt.
    Varsågod.

    Testa att byta ut fyrkanten i Osc 1 mot feedback, alltså symbolen med ett F. Lite reverb visade sig göra det fetare också. Dra ner A, D och R till noll och vrid upp S på alla envelopen så blir det ännu elakare.

  6. #2406
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varsågod.

    Testa att byta ut fyrkanten i Osc 1 mot feedback, alltså symbolen med ett F. Lite reverb visade sig göra det fetare också. Dra ner A, D och R till noll och vrid upp S på alla envelopen så blir det ännu elakare.
    Feedback. Ju nu börjar det hända saker.

  7. #2407
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Lite latare tips: finns ju en del fina gratis-packs att ladda på elektronsajten.

  8. #2408
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Speaking of - langa upp tips på alla feta sound packs ni ramlat över!

  9. #2409
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    hehe... själv blir det mest vråliga basar och vilda klockor ...
    Alla är olika.

    Men visst ligger hemligheten i lite resonerande HP filter... det är väl till och med avhandlat av dem själva? Alltså att filter nr.2 mår bäst av lite resonant.

    Typisk A4 bas i min mening:
    https://soundcloud.com/haraldbjork/a...ld-bjork-remix

    Typisk A4 klocktjaffsacid/Luke Vibert skruvat:
    https://soundcloud.com/haraldbjork/sic

    Har fått till ännu vråligare basar med mer tyngd nu. Kommer nytt släpp så småningom.

    Tycker den är ett perfekt smörrebröd när man vet i huvudet vad man vill ha.

  10. #2410
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Det jag ogillade med analog4 var att alla ljud lät som en snabb men stark borrmaskin

  11. #2411
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det jag ogillade med analog4 var att alla ljud lät som en snabb men stark borrmaskin
    Inte såg den ut som en synt heller.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bosch.jpg 
Visningar:	24 
Storlek:	133,8 KB 
Id:	80015

  12. #2412
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Nej, men smidigt att p-locka med chucken!

  13. #2413
    /mr
    /mr är inte uppkopplad
    /mrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HZA Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men visst ligger hemligheten i lite resonerande HP filter... det är väl till och med avhandlat av dem själva? Alltså att filter nr.2 mår bäst av lite resonant.
    Du tänker nog på ladderfiltret, filter 1, som har plattaste responsen (s k "öppet filter") om man skruvar upp resonansen en liten bit. Rensa filtersidan (Filter+Clear) för att se svaret i dold text.

    Eller så tänker du faktiskt på filter 2, vars resonanstopp kan motverka basen som ibland tappas i filter 1, speciellt på AF MkI. Men då är det snarare filter 1 som mår bra av det, Återigen Filter+Clear för att få tips om detta. :-)

  14. #2414
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Skit i basarna.. testa det här packet som borde få vara officiell Elektronpack istället.
    https://gumroad.com/l/scSML

  15. #2415
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av /mr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du tänker nog på ladderfiltret, filter 1, som har plattaste responsen (s k "öppet filter") om man skruvar upp resonansen en liten bit. Rensa filtersidan (Filter+Clear) för att se svaret i dold text.

    Eller så tänker du faktiskt på filter 2, vars resonanstopp kan motverka basen som ibland tappas i filter 1, speciellt på AF MkI. Men då är det snarare filter 1 som mår bra av det, Återigen Filter+Clear för att få tips om detta. :-)
    Ah kanske något sådant .

    Brukar typ ha resonans på båda och balansera något fint.
    Rätt ofta har jag använt filter 2 som en sinusbas i Roland SH anda.

  16. #2416
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Mk1:or börjar säljas till riktigt trevliga priser, vad vad skiljer mot mk2 förutom något "basigt" i kretsarna och separata ut? Kommer MK1 sluta uppdateras framöver?

    Generell elektron fråga, stödjer produkterna tvåvägs midi ex. mot lemur på ipad för att få överblick på parametrar?

  17. #2417
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    https://youtu.be/nm1X-w0kswI
    Så himla kul med rytmer

  18. #2418
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://youtu.be/nm1X-w0kswI
    Så himla kul med rytmer
    Endast analog 4?

  19. #2419
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jepp, tre röster med lite soundlocks och utan effekter (sommarbelastning på jobbet = hinna vrida lite ljud på kontoret <3(

  20. #2420
    rickardg84
    rickardg84 är inte uppkopplad
    rickardg84s avatar
    Senior
    Kan man använda conditional trigs och retriggers med CV/gate sequencern på denna? Var inne på att skaffa en digitakt ett tag och köra MIDI -> CV/gate från den men den sänder ju inte retriggers via MIDI.

  21. #2421
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Hur är det nu, är mjukvaran till MKI uppdateringsbar så även den kan ha olika längd per track?

  22. #2422
    iamrucke
    iamrucke är inte uppkopplad
    iamruckes avatar
    Veteran
    Yes upp till 64 steg per track. Yes till conditional trigs också men inte retrig.

    Dock har du ju arpeggiatorn som du kan få liknande resultat som med retrig på rytmen.

  23. #2423
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Kungligt!

  24. #2424
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    En fråga till er med A4. Hur funkar det med overbridge och CV/ut? Kan man om man använder CV utgångarna till att modulera eurorack styra detta via overbridge? Går det exempelvis att koppla CV-Ut till en max4live LFO i ableton live och på så vis modulera från ableton via overbridge/a4 cv ut till eurorack?

  25. #2425
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu har det visserligen uppdagats att jag är berusad... men drömde jag att det kom ett OS med advanced mode och individual time signature per Track?

  26. #2426
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Kan man använda den som ett MIDI->CV/Gate interfejs rakt av?

  27. #2427
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man använda den som ett MIDI->CV/Gate interfejs rakt av?
    Man kan ju spela den med extern midi-klaviatur så det borde väl gå. Har inte testat om det går med cv-spåret men enligt manualen borde det funka (s. 50). Får kolla när jag kommer hem, på söndag...

  28. #2428
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan ju spela den med extern midi-klaviatur så det borde väl gå. Har inte testat om det går med cv-spåret men enligt manualen borde det funka (s. 50). Får kolla när jag kommer hem, på söndag...
    Det funkar finfint, antingen via MIDI-kanalen som det är inställt att ta emot på eller via autokanalen.

  29. #2429
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man använda den som ett MIDI->CV/Gate interfejs rakt av?
    Absolut!

    Och den kan ju skicka mer än bara CV/Gate med olika intervall, spänning och polaritet...

  30. #2430
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/7krrUa1zaWU

    Jag älskar Analog Four.

    (DISCLAIMER - Jag har köpt min i butik i Stockholm till fullpris.)

  31. #2431
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Usch. Nu blev jag sugen. Men till fullpris?! Vilken ripoff...

  32. #2432
    Hur beroende är maskinen av overbridge och varför säljer alla?

  33. #2433
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ingen av maskinerna med overbridge är beroende av det, det är en bonus om du vill integrera med mac/win.

  34. #2434
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen av maskinerna med overbridge är beroende av det, det är en bonus om du vill integrera med mac/win.
    Och alla säljer inte. Min blir i alla fall kvar.

  35. #2435
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Sålde min. Ångrar det lite. Hade behövt den nu till vissa live-uppträdanden. Blir kanske en ny. Fast först köper jag en Digitone.

  36. #2436
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Mina två blir kvar. Snabbjobbade och skitkul. Dessutom den perfekta CV-sequencern. Jag kör Buchla (1.2v/oct), euro (1v/oct), EMS (.0,32v/oct), Korg MS (Hz/v) och mina syncussions som inte är så jättebra kalibrerade. Just Syncussion där stämmer inte spannet mellan oktaver plus att ett C inte är ett C. Med Analog Four-sequencern kan jag skala som jag vill och få Syncussion att stämma perfekt.

    (Bla bla bla. Disclaimer bla bla bla. Jag har betalat fullpris på Deluxe för min Analog Four MkII. Fick Analog Keys av Elektron som betalning för ett jobb, ett jobb som INTE handlar om att posta saker om företaget på diverse forum och i sociala medier)

  37. #2437
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har sålt min A4 MK1, använder inte Elektronmaskinerna just nu, men tänker att om jag behöver en så kommer jag kunna skaffa en igen. Samma sak med Rytm.

  38. #2438
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur beroende är maskinen av overbridge och varför säljer alla?
    Jag testade OB när det kom. Najs, men inget jag använde för faktiskt ljudkranande.
    Efter full release fick jag det aldrig att funka som det skulle av någon anledning.

    Sålde tillslut min för att ljudet inte var vad jag ville och för att få loss pengar till en annan maskin.
    Hade den haft ett vassare ljud så hade jag aldrig släppt den.

  39. #2439
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har inte en enda gång funderat på att sälja min och har inte mer än testat OB

  40. #2440
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Sålde mitt sista eurorack för att finansiera A4mkII för några månader sedan. Är väldigt nöjd med den! Låter svinbra, lätt- och snabbjobbad. Tydlig display, knappar och menyer. Har inte testat OB heller ännu.

    Den blev lite som en mittpounkt i studion. CV sequencern har jag bara testat två-tre gånger, men funkade fint med MS-20mini.

  41. #2441
    Tack för era svar! Tycker jag ser analog4 till salu överallt. Men det är säkert den vanliga storyn: "synten gjorde inge bra musik juh"


  42. #2442
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    WHOHOOO!


    The #AnalogFour and #AnalogRytm MKI and MKII are leveling up! Boasting a substantial OS boost – 1.40 on the Analog Four and 1.50 on the Rytm – this world-class duo is flexing their Elektron superpowers more impressively than ever before. Welcome to extra performance control, added sequencing potential, and increased machine power.


    https://youtu.be/mYxUiFA6N8Q


    SEQUENCER MIDI UT! Denna vet jag många önskat.
    Scale per track
    Tempo per pattern
    Parameter Randomization

    Plus mer.

    SHIT!

  43. #2443
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Ja vad bra! Scale per track och Midi ut från Seq!

    List of changes from OS 1.35B to 1.40
    Improvements

    All sequencer tracks can now be set to send sequencer data through the MIDI OUT or USB ports to control external, MIDI-equipped, gear. Each track sends note on/off and velocity data over MIDI.

    Added the possibility to set individual scale (speed of track playback set in multiples of the current tempo) per track.

    There is now an option to set a specific tempo for every pattern within a project.

    [MKII] New graphics are added for several parameters related to the filters, envelopes, and FXs.

    [MKII] Improved knob graphics to better display the min, middle, and max values.

    [MKII] Updated the graphics in the CONTROL INPUT 1/2 menus.

    Added support for Elektron Transfer.

    Implemented the functionality to randomize the parameter values on a parameter page. Press [PARAMETER] + [YES] to randomize parameters.

    [MKII] It is now possible to control multiple performance macros simultaneously with the QUICK PERF AMOUNT knob.

    Added Undo functionality in the NAMING menu.

    Pressing and holding FUNC, and then turning the knob for the DELAY TIME parameter now makes the parameter snap to on-beat values.

    [MKII] Changed the default setting for MIDI OUT to MIDI+USB for new projects.

    The user is now prompted to select SysEx transfer interface when sending project backups and USB+MIDI is selected.

    [MKII] The device's OS version is now shown in the EARLY STARTUP menu.

    [MKII] The LOAD PROJECT and SAVE PROJECT menus now include a header.

    Bug fixes
    [MKII] Audio errors were shown in test mode even if there were no actual errors.
    An error was shown in the MODULATION SETUP menu when selecting the FX or CV track as a destination.
    LFO depth was missing a minus sign when the value was between 0 and -1.
    The CV setup page settings were not updated properly if the settings were made after accessing the page from the GLOBAL SETUP menu and then accessed and viewed using [FUNC] + [CV A], and vice versa.
    When playing on the internal keyboard while receiving MIDI, incoming MIDI could in some cases be muted until another note was played on the internal keyboard.
    The function to press and hold [PERF] to see the parameter values for the performance macros did not work.
    The [KEYBOARD] could under some circumstances play at a wrong velocity after loading a new project.
    [MKII] [FUNC] + [KEYBOARD] keys combinations erroneously opened the CLICK and SWING menus.
    [MKI] [LEFT]/[RIGHT] keys changed the master tune in the opposite direction than expected.
    Tap tempo did not always update properly.
    [KEYS] MIDI was not sent on channel 16 in external keyboard mode.
    PITCH BEND was not shown as bipolar in the MODULATION SETUP menu.
    [MKII] In the SONG EDIT menu, the OCTAVE LEDs were incorrectly showing -1 for an untransposed pattern.
    [MKII] The TRACK LEVEL graphics showed max and min settings before the actual max and min value was reached.
    [MKII] Any settings made in CONTROL INPUT 1/2 were not automatically applied after re-boot.
    Parameters could get inverted when modulated with pitch bend at -64. For example, with PAN set to 0 and modulated with pitch bend: PB +63 (max) = full pan left, PB -63 = full pan right, PB -64 (min) = full pan left.
    There were incorrect start values when creating a non-kit lock such as trig condition or note length, if the trig contained a sound slot lock.
    Trigs with PRE and NOT PRE conditions did not trigger correctly the first time a pattern played.
    [MKII] Some encoders were set to change their parameters at the wrong speed.
    The pattern selection mode was not exited correctly when the pattern/bank selection pop-up window was closed by another pop-up window opening.
    [MKII] CONTROL INPUT 1/2 CV settings of zero/max was not applied until the menu was closed.
    The selection of characters on the NAMING menu pop-up screen, using the LEVEL /DATA knob did not behave correctly.
    It was not possible to edit chains when not in CHAIN mode.
    The sequencer started after preroll, even if it was paused before the end of the preroll.
    The shortcut [FUNC] + [UP]/[DOWN] on the SCALE menu to change length in increments of 16, only worked for the M.LEN parameter, but not for the TRACK LEN and PATTERN LEN parameters.

    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    WHOHOOO!


    The #AnalogFour and #AnalogRytm MKI and MKII are leveling up! Boasting a substantial OS boost – 1.40 on the Analog Four and 1.50 on the Rytm – this world-class duo is flexing their Elektron superpowers more impressively than ever before. Welcome to extra performance control, added sequencing potential, and increased machine power.

  44. #2444
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Och på KEYS!!! Jippi!

  45. #2445
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Verkligt fett

  46. #2446
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Mäktigt!!

  47. #2447
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Ja jävlar vilken fin uppdatering. Nu blir jag sugen på att skaffa en igen.

  48. #2448
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja jävlar vilken fin uppdatering. Nu blir jag sugen på att skaffa en igen.
    118:e gången gillt?

  49. #2449
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Tänker högt....
    Kan man skicka fler midinoter per steg per seq då?
    Du kan ju ha fyra noter per steg på en seq, sen är rösterna slut. Men med midi borde man ju teoretiskt kunna skicka fler noter per steg än vad det finns röster i synten... eller?

  50. #2450
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    118:e gången gillt?
    Ja haha! Fast det blir bara 3:e egentligen.

  51. #2451
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kan inte någon kasta ett par MKII på mig? Pretty please with sugar on top?

  52. #2452
    buoyfriend
    buoyfriend är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    \(^o^)/ Elektron 10 000 år!

  53. #2453
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänker högt....
    Kan man skicka fler midinoter per steg per seq då?
    Du kan ju ha fyra noter per steg på en seq, sen är rösterna slut. Men med midi borde man ju teoretiskt kunna skicka fler noter per steg än vad det finns röster i synten... eller?
    Verkar så:

    Citat Ursprungligen postat av dataline
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Analog Four can do 4 Notes per step. Rytm however does not do that, only 1 note per step.

    Yes, its basic midi functionality with Notes, Velocity and Note Length.

  54. #2454
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    otroligt bra, 5 spår MIDI ut på AK ! jag som precis investerat i en Squid Den har ju sina fördelar men inge bra o programmera Rytmen med ... Otroligt bra av Elektronerna o uppdatera sådan gamla maskiner! ända jag nu saknar är FUNC från DT då man kan ändra på alla spår samtidigt, men kanske inte världens viktigaste ...

  55. #2455
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    otroligt bra, 5 spår MIDI ut på AK ! jag som precis investerat i en Squid Den har ju sina fördelar men inge bra o programmera Rytmen med ... Otroligt bra av Elektronerna o uppdatera sådan gamla maskiner! ända jag nu saknar är FUNC från DT då man kan ändra på alla spår samtidigt, men kanske inte världens viktigaste ...
    Det blir väl ändå 6!

  56. #2456
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    SMARRIGT!

  57. #2457
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir väl ändå 6!
    ja, FX spåret med .. men hur många blir det på Rytm !?

  58. #2458
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja, FX spåret med .. men hur många blir det på Rytm !?
    ingen manual till rytm än, men till A4, så här går det till (o fiffigt enkelt):
    10.9.6 SEND MIDI
    Will, when checked, send the tracks note on/off (NOTE, LEN) and VELOCITY, sequencer data to the
    Analog Four MKII’s MIDI OUT for control of external MIDI devices. The MIDI data is sent on the track’s
    MIDI channel that is set in the CHANNELS menu. For more information, please see “12.5.3 CHANNELS”
    on page 58

  59. #2459
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    MEN, förmodligen kommer inte ARP funka MIDI ut ? Synd då AK arp är riktigt bra, intressent hur Transpose kommer funka m MIDI ut. Hem o prova ...

  60. #2460
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Scale per track och tempo per pattern kommer göra mitt liv såååå mycket enklare! Midi ut måste jag kika på hur jag bäst implementerar

Liknande ämnen

  1. Elektron Analog Four synthesizer
    Av Smultronizer i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 15:48
  2. Förstärkare: Analog-Digital-Analog, kan det vara bra ?!
    Av LCR i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 12:10
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •