Sidan 44 av 44 FörstaFörsta ... 34 40 41 42 43 44
Resultat 2 581 till 2 589 av 2589

Ämne: Elektron Analog Four

  1. #2581
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    @Odlarn. Jag har förvisso en Analog Keys och har inte använt separata ut men som jag förstått det fåe man bara effekt på mastern iom att det är gemensama sends för alla kanaler snarare än separata inserteffekter på varje kanal.

    En annan A4/AK-fundering. Jag har en Keys i studion och en A4 mkI hemma. Den sistnämnda har inte använts så mycket senast året sen jag skaffade Keys men funderar på om jag skulle använda den lite mer med tanken att kunna flytta grejer till Keysen i studion. Vad är lättaste sättet att dela projekt/kits/patterns mellan dessa, helst utan dator? Någon sysex-app till iOS och camera connection kit? Eller finns det annan smart lösning?

  2. #2582
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Liten fundering.
    Om man jackar ut en röst på en separat utgång. Försvinner effekt-senden då, eller skickas den ändå dit?
    Sendeffekternas return skickas endast till main out. Separata utgångarna är alltså helt sendeffekt-fria.

  3. #2583
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Ok, tackar!

    Men går den ändå in i efx till main när man jackat ut den?

  4. #2584
    59min
    59min är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan A4/AK-fundering. Jag har en Keys i studion och en A4 mkI hemma. Den sistnämnda har inte använts så mycket senast året sen jag skaffade Keys men funderar på om jag skulle använda den lite mer med tanken att kunna flytta grejer till Keysen i studion. Vad är lättaste sättet att dela projekt/kits/patterns mellan dessa, helst utan dator? Någon sysex-app till iOS och camera connection kit? Eller finns det annan smart lösning?
    skulle oxå vilja ha ngt sådant, men det är Transfer som gäller via dator (vet inget annat?). Rytm har väl en sån app? Jag exporterar mina projekt till molnet/drobbox, så har man backup + möjlighet flytta mellan men med dator. Men lätt o glömma ... Hoppas Transfer kommer till iOS

  5. #2585
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skulle oxå vilja ha ngt sådant, men det är Transfer som gäller via dator (vet inget annat?). Rytm har väl en sån app? Jag exporterar mina projekt till molnet/drobbox, så har man backup + möjlighet flytta mellan men med dator. Men lätt o glömma ... Hoppas Transfer kommer till iOS
    Är det så att Transfer är det enda som gäller nu? Tidigare, med C6, trodde jag det var ren sysex-överföring och jag tänkte att Transfer var ett pråligare och mer specifikt anpassat verktyg men att vanlig sysex fortfarande fungerade. Om det är så att Transfer är ett krav numera är ju det också ett rejält legacyproblem den dagen Transfer lägger av. I dgasläget hade dock en Transfer-app för iOS varit guld.

  6. #2586
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, tackar!

    Men går den ändå in i efx till main när man jackat ut den?
    Japp. Går att ställa in så det inte händer i routing-inställningarna.

  7. #2587
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det så att Transfer är det enda som gäller nu? Tidigare, med C6, trodde jag det var ren sysex-överföring och jag tänkte att Transfer var ett pråligare och mer specifikt anpassat verktyg men att vanlig sysex fortfarande fungerade. Om det är så att Transfer är ett krav numera är ju det också ett rejält legacyproblem den dagen Transfer lägger av. I dgasläget hade dock en Transfer-app för iOS varit guld.
    Det funkar finfint med tredjepartsprogram som har stöd för att fånga och skicka sysex-dumpar. Tror det finns till iOS, t.om.?

    Enda nackdelen är att det är krångligt och går väldigt långsamt att göra det på det viset. Transfer använder inte sysex och det har en massa smarta funktioner för att göra backup på allt eller bara delar. Rekommenderar varmt att göra det med Transfer istället, om inte annat för att slippa sitta i flera timmar med det.

  8. #2588
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp. Går att ställa in så det inte händer i routing-inställningarna.
    Tack!

  9. #2589
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Och nu blev jag med får också.

    Hade mk1 precis när den kom, men denna (mk2) känns ju som en annan best.

    Har bara fingrat lite än, känns väldigt genomtänkt i UIt.

Liknande ämnen

  1. Elektron Analog Four synthesizer
    Av Smultronizer i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 15:48
  2. Förstärkare: Analog-Digital-Analog, kan det vara bra ?!
    Av LCR i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 12:10
  3. Elektron
    Av 18db i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 01:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •