Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 126

Ämne: Universal Audio UAD-tråden

  1. #61
    Dodac
    Dodac är inte uppkopplad
    Dodacs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har demat culture vulture nu i en vecka och jag kan bara säga att den rockar så jävla fett!!!!!!!
    Måste tyvärr köpa den nu =(
    Kan bara hålla med!! Köpte den och har kört den en månad nu dagligen på i princip allting (printar spåren förstås) och den låter precis hur bra som helst. Jag högg på deras 40%-deal och "fick med" bla 1073 preampen och Fairchild-pluggarna. Dags att avyttra Fairchild-burkarna äntligen
    Fantastiskt! Lyxigt!

  2. #62
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    Ska köpa ett Apollo, är det någon som har ett sånt plus PCIe-kort, hur fungerar det? Delar den upp så man först använder ljudkortets dsp-kraft och sedan PCIe-kortets? Vill helt enkelt slippa latencyn så långt som möjligt.

  3. #63
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    Ok, listade ut det, visste inte att det fungerade som vanligt om man la pluggar i daw.

  4. #64
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Kör du firewire Apollo borde du ju höja latencyn för hela systemet dessvärre. Kedjan är inte starkare än dess svagaste länk.
    Thunderbolt Apollo borde vara i paritet med PCIe.

    Jag kör UAD Satellite på firewire och där kan man inte köra low latency mode tyvärr. JAg stör mig enormt på latencyn. Hade inte pluggarna låtit så otroligt bra hade jag skippat UAD för länge sedan. Ge oss NATIVE versioner nu UA

  5. #65
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör du firewire Apollo borde du ju höja latencyn för hela systemet dessvärre. Kedjan är inte starkare än dess svagaste länk.
    Förklara för en idiot, varför måste jag höja för hela systemet?

  6. #66
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Någon som inhandlat AMS RMX 16 ännu? hur är den?

  7. #67
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som inhandlat AMS RMX 16 ännu? hur är den?
    Helt otroligt makalös!! <3 Definitivt min favorit nu. Sorry Lexicon m.fl.


    https://youtu.be/nREuBT1BW_Q


    https://youtu.be/7HlA-hi3vWs

  8. #68
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Jag fick tag på ett quad pcie till slut. Har dock lite problem med det. Det startar lite sporadiskt. Kanske var 3:e gång. I annat fall så blinkar lysdioden rött 4 gånger med c:a en halv sekunds intervall och sedan är den släckt några sekunder för att sedan blinka med samma intervall igen. När det väl går igång så funkar det perfekt. Har anmält det till supporten men inte fått svar än. Har även kollat med förre ägaren och han hade enligt uppgift inte haft några liknande problem men han körde det å andra sidan i ett thunderboltchassi så det känns inte riktigt jämförbart.

    Jag har testat att sätta kortet i en annan pcie-plats men det hjälpte inte. Jag har även installerat om programvaran som rekommenderas men inget resultat.

    Jag misstänker egentligen att det är något vajsing med strömförsörjningen. Antingen att den får för lite ström eller att moderkortet inte släpper på vid rätt tillfälle. Jag har testat några av de beräkningsmodeller som finns för strömförsörjning och de brukar ligga på 650-750w som rekommendation (jag har ett 650w corsair). Nätaggregatet är 5 år gammalt i år. Antar att det inte slits ut på den tiden men jag hade faktiskt problem med det efter c:a ett år användning. Kommer inte ihåg om jag fick ett nytt eller om de lagade det gamla.

    Någon som har någon fundering kring detta? Mitt system ser ut så här;

    Motherboard: ASUS X99-S
    Cpu: Intel i7 5820K 3,3 GHz 15MB
    gpu: ASUS STRIX GTX 970 DC2 OC
    mem: Crucial 16GB (4x4GB) DDR4 2133Mhz
    psu: Corsair HX650W
    ljudkort: RME PCIe raydat

    I övrigt är pluggarna som väntat helt fantastiska.

  9. #69
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag hade samma problem med ett UAD-2 Duo PCIe. Fitzpatrick bytte ut det helt sonika.
    Kortet satt dock i en Hackintosh så jag vet inte om det var känsligare då men det nya fungerade perfekt.

  10. #70
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade samma problem med ett UAD-2 Duo PCIe. Fitzpatrick bytte ut det helt sonika.
    Kortet satt dock i en Hackintosh så jag vet inte om det var känsligare då men det nya fungerade perfekt.
    Ok. Jag får väl invänta svar från supporten.

  11. #71
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Lyckades till slut lösa mina problem. I ett utslag av desperation så började jag demontera komponenter från moderkortet (bluray-spelaren, ljudkortet etc). Efter att ha tagit bort två av minnesmodulerna märkte jag en klar förbättring. Efter ytterligare eskapader i BIOS så hittade jag en inställning där man kunde sätta hastigheten på minnesmodulerna (istället för auto-detect). Efter det har allt funkat perfekt.

    Antagligen är det relaterat till bootsekvensen på något sätt. Antingen är uad-kortet ovanligt känsligt eller så kanske mina minnesmoduler svarar ovanligt långsamt. Hur som helst så löste det sig till slut.

    UAD:s support som man hört mycket gott om har dock inte varit speciellt bra. De försökte hela tiden driva linjen att jag skulle gå över till windows 7 istället. Dessutom vägrade de att berätta vad LED-sekvensen betydde.

  12. #72
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Efter ytterligare botaniserande i ärendet så verkar även CSM-modulen vara inblandad. Jag provade att inaktivera den och det verkar som om det snabbade på boot också så det kanske snarare var den som strulade än minnena.

  13. #73
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Aha , intressant. Jag var mer inne på att datorn bootade för snabbt och att inte UAD kortet hann initialisera sig , men felet verkar vara det motsatta ?

  14. #74
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha , intressant. Jag var mer inne på att datorn bootade för snabbt och att inte UAD kortet hann initialisera sig , men felet verkar vara det motsatta ?
    Ja. Eller så kanske saker sker i fel ordning. Svårt att veta.

  15. #75
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran

  16. #76
    Dodac
    Dodac är inte uppkopplad
    Dodacs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jess, det är mitt gotofjäderreverb just nu och lägger det på alldeles för många källor
    Fantasktiskt fint på sång!

  17. #77
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Vet inte hur länge sen UAD gjorde det, men de har ändrat sina priser från USD till Euro och kritiken har inte låtit vänta på sig:

    http://www.uaudio.com/review/akg-bx-20-reverb/?rating=1

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	UAD får pisk.PNG 
Visningar:	67 
Storlek:	71,4 KB 
Id:	61266

  18. #78
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    Ruttet, de var ju inte direkt billiga innan...

  19. #79
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Lite mer info;
    http://uadforum.com/general-discussi...cy-change.html

    Det är alltså vårat kära EU som fixat till detta;
    http://rsmi.com/publications/border-...companies.html

  20. #80
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Nu finns inte Dimension D, Space Echo och CE-1 att köpa längre pga att deras avtal med Roland gått ut. Ni som har dem kommer ha fortsatt support, men inga nya kunder kommer kunna köpa dem. Tänkte bara nämna det i fall någon går i tankarna om att köpa UAD.

  21. #81
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Såg också det, tur att man köpte dessa för ca 1 år sedan de är verkligen riktigt bra effekter till just synthar.

  22. #82
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg också det, tur att man köpte dessa för ca 1 år sedan de är verkligen riktigt bra effekter till just synthar.
    Verkligen. Sjukt bra pluggar, kan användas på det mesta känns det som. Trist i varje fall.
    Senast redigerat av Peter70 den 2015-09-22 klockan 09:44.

  23. #83
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu finns inte Dimension D, Space Echo och CE-1 att köpa längre pga att deras avtal med Roland gått ut. Ni som har dem kommer ha fortsatt support, men inga nya kunder kommer kunna köpa dem. Tänkte bara nämna det i fall någon går i tankarna om att köpa UAD.
    Kan man tänka sig att Roland släpper egna Space Echo etc på nån plug-out plattform i framtiden? Aira FX?

  24. #84
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Om det var någon som ville ha en sista möjlighet att lägga beslag på deras Dimension D har någon lirare en UAD2 - Solo tillsammans med den pluggen utlagd för 1500:-

    https://vend.se/314792-universal-audio-uad-2-solo

  25. #85
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det var någon som ville ha en sista möjlighet att lägga beslag på deras Dimension D har någon lirare en UAD2 - Solo tillsammans med den pluggen utlagd för 1500:-

    https://vend.se/314792-universal-audio-uad-2-solo
    Tack för tipset. Har mejlat honom. Har ingen pciplats. Men bara pluggarna är ju värda pengarna. Hoppas bara man kan överföra pluggarna UTAN att man har SOLO'n inkopplad... I värsta fall får jag installera Solon på min gamla Mac Pro, överföra o sen använda dem på andra macken.. (om det går) ... hmm...

  26. #86
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för tipset. Har mejlat honom. Har ingen pciplats. Men bara pluggarna är ju värda pengarna.
    Det är lugnt. Men vad gäller de andra pluggarna var det väl mest de där gratispluggarna som alltid följer med. Skulle du i vilket fall slå till så kanske vi kan hitta en lösning där jag nog skulle kunna tänka mig att splitta kostnaden och att jag tar kortet. Om det är intressant?

  27. #87
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om det var någon som ville ha en sista möjlighet att lägga beslag på deras Dimension D har någon lirare en UAD2 - Solo tillsammans med den pluggen utlagd för 1500:-

    https://vend.se/314792-universal-audio-uad-2-solo
    Sedan 1/1/2014 kan man inte göra en överföring av licenser kopplade till UAD1 kort, tyvärr. Ruttet av UA, vad kostar det att ha en server gående?

    BTW, finns det något intresse för UAD1 kort? Någon som behöver fler, jag har fyra stycken som samlar damm.

  28. #88
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan 1/1/2014 kan man inte göra en överföring av licenser kopplade till UAD1 kort, tyvärr. Ruttet av UA, vad kostar det att ha en server gående?
    Nu gällde ju det här UAD2. När de skippade UAD1 körde de ju också något inbytesprogram. Missade man dock det är det ju tyvärr värre.

  29. #89
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peter70 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu gällde ju det här UAD2. När de skippade UAD1 körde de ju också något inbytesprogram. Missade man dock det är det ju tyvärr värre.
    Ok, jag läste lite för snabbt. UAD2 solo är inget problem.

  30. #90
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har demat culture vulture nu i en vecka och jag kan bara säga att den rockar så jävla fett!!!!!!!
    Måste tyvärr köpa den nu =(
    Jag köpte den för ett tag sedan och han börjat använda den nu. Hå hå hå! Men vad med kräm den drar...

  31. #91
    deleted user
    För er som saknar dimension d, så släpper uad nytt fx-paket, studio-d, brigade chorus och galaxy delay. Garanterat samma emuleringar bara nytt skin för att slippa Rolands inblandning.

  32. #92
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För er som saknar dimension d, så släpper uad nytt fx-paket, studio-d, brigade chorus och galaxy delay. Garanterat samma emuleringar bara nytt skin för att slippa Rolands inblandning.
    Verkar ju onekligen så:

    "Introduced in 1979, the Roland Dimension D* chorus is famous for injecting spatialization, and sweet, subtle modulation. Used as a 'secret sauce' by everyone from Brian Eno to Stevie Ray Vaughan, this legendary rack piece is an ideal example of functional simplicity.
    The Studio D Chorus plug-in for UAD-2 hardware and Apollo interfaces is an exacting emulation of this sought-after rack unit, deftly capturing its musical bucket-brigade circuit, the key to its complex range of sounds and textures."

    €149 är ju inte så blodigt heller (för att vara UAD).

    Ni som testat, finns det något annat, native, som kommer i närheten?
    Senast redigerat av perault den 2016-08-02 klockan 22:54.

  33. #93
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Är ju inte ett dugg likt

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DD.JPG 
Visningar:	50 
Storlek:	19,3 KB 
Id:	69081

  34. #94
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar ju onekligen så:

    "Introduced in 1979, the Roland Dimension D* chorus is famous for injecting spatialization, and sweet, subtle modulation. Used as a 'secret sauce' by everyone from Brian Eno to Stevie Ray Vaughan, this legendary rack piece is an ideal example of functional simplicity.
    The Studio D Chorus plug-in for UAD-2 hardware and Apollo interfaces is an exacting emulation of this sought-after rack unit, deftly capturing its musical bucket-brigade circuit, the key to its complex range of sounds and textures."

    €149 är ju inte så blodigt heller (för att vara UAD).

    Ni som testat, finns det något annat, native, som kommer i närheten?
    ERS är väl den enda "rena" native-pluggen...

  35. #95
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Nya 8.70 släpptes idag.

    Roland-prylarna är utbytta mot dessa.

    Namn:  uadrolandclones.JPG
Visningar: 648
Storlek:  9,9 KB

    Hoppas nu bara att ens gamla projekt inte pajas pga uppdateringen..

  36. #96
    perry
    perry är inte uppkopplad
    perrys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    -all owners of the previously branded equivalent plug-ins automatically receive the new equivalent
    plug-in for free when v8.7 is installed and authorized. The previously branded plug-ins also get installed with v8.7 - you get both and can use either one.

    Detta bör ju inte strula till nått. men jag väntar nog nån vecka till innan jag vågar ladda ner det.

  37. #97
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Går det att använda tex ett UAD-2 Satellite octo thunderbolt som "DSP expander" jämte sitt vanliga ljudkort och spela/spela in softsynthar och audio med UA pluggar som inserts utan störande latency (dvs "som vanligt" i DAW) ? Jag använder LPX på en Imac late 2013 i7@3.1 med thunderbolt 1 och focusrite kort oftast ställt på 128 samples latency.

    Eller är det i praktiken "bara" för mixning trots thunderbolt ? Var lite sugen på UA men det föll i glömska när Rolandpluggarna (särskilt Space Echo) försvann ...

  38. #98
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    du kommer få störande latency. det är bara UAs interface, typ apollo etc du kan tracka,spela in, med UA pluggar utan störande latency

  39. #99
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Tack Kalle2000. Har faktiskt övervägt Apollokort. Men det känns lite "snikigt" att även de dyraste fortfarande endast är quad. Vill gärna ha allt externat "samlat" utan för många kedjor av prylar. Får fundera lite. Kanske kommer något uppdaterat Apollo framöver

  40. #100
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Kalle2000. Har faktiskt övervägt Apollokort. Men det känns lite "snikigt" att även de dyraste fortfarande endast är quad. Vill gärna ha allt externat "samlat" utan för många kedjor av prylar. Får fundera lite. Kanske kommer något uppdaterat Apollo framöver
    Även med Apollo-kort får man dock latency med softsyntar. Det är bara vid inspelning av externa saker, med effekter via kortet, som det är utan latency.

  41. #101
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    I Pro Tools adderas Latency till hela systemet så om jag har EN (1) UAD plugg på ett helt annat spår och spelar på en hårdvaru synth som jag lajnar rakt in i Pro Tools mixern så blir det latency på min gamla MIDI lösa Solina också när jag spelar "live" och lyssnar via Pro Tools mixern. Väldigt irriterande så UAD, japp låter kanon men bara vid mix.

  42. #102
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Tack perault och Firechild. Jag använder vanligtvis kanske uppemot 80 % mjukisar, resten mestadels hårdvarusynthar men även några sångspår. Andra instrument förekommer också, men ytterst sällan, så UAD kanske inte passar mig... .
    Oh well, får se om det kanske går att testa lite i någon musikaffär i tex Stockholm eller Göteborg framöver Tror inte jag kan få till något "hands on" i Halmstad

  43. #103
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Om man har ett mer oldschool arbetssätt att mixen är en separat slutprocess när alla filer redan ligger i arranget så fungerar ju UAD perfekt. Men om man som de flesta nuförtiden proddar och "mixar" under arbetets gång så blir det lite irriterande med extra latencyn som tillkommer om man lägger på UAD pluggar direkt. Jag har löst det på detta tvådelade sätt.
    A. Jag använder enbart native pluggar i arbetsfas, tex Waves och Duende, sedan i slutmix lägger jag UAD pluggar på de viktigaste spåren, i mitt fall nästa enbart sång spår.
    B. Eftersom UAD reverben låter kanon vill jag redan från början använda dessa så jag hostar reverben i ett separat program Mainstage och kör 8 ADAT ut från ProTools ljudkort till ett MOTU ljudkort som Mainstage använder och sedan en digital stereoretur till aka till ProTools mixern. På så sätt har jag en separat UAD latency i Mainstage men fortfarande låg latency i Pro Tools. Detta kräver ju dubbla ljudkort och lite extra in and outs...men det fungerar jättebra med ProTools HD för där behöver man nästan alltid ett extra ljudkort som man lyssnar på Spotify och Youtube i etc eftersom man inte kan köra system ljudet via TDM motorn när man väl startat Pro Tools...utsäkta utsvävningen

  44. #104
    Kalle2000
    Kalle2000 är inte uppkopplad

    Senior
    intressant! låter extremt krångligt, och dyrt,. skulle man inte kunna integrera Apollo interfacet på nått sätt?

  45. #105
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Med ett vanligt Apollokort av förra generationen (quad/dual) så får man 16 kanaler in i datan. Men om man vill ha flera kanaler då och inte vill skaffa ett kort till.. Någon som löst detta på något fiffigt sätt?

    Aggregated device i OSX? ja.. nej..?

    Asså jag klarar mig ju på 16 visst.. Men om det fanns nåt enkelt sätt så kanske..

  46. #106
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Hemulen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med ett vanligt Apollokort av förra generationen (quad/dual) så får man 16 kanaler in i datan. Men om man vill ha flera kanaler då och inte vill skaffa ett kort till.. Någon som löst detta på något fiffigt sätt?

    Aggregated device i OSX? ja.. nej..?

    Asså jag klarar mig ju på 16 visst.. Men om det fanns nåt enkelt sätt så kanske..
    Om du använt upp de analoga ingångarna och ADAT in så är det väl stopp och det blir till att koppla in ett till ljudkort och aggregera.
    Har ingen aning om det funkar bra med ditt Apollo dock! (Jag har själv bara det mindre Apollo Twin som jag aggregerar med ett annat kort, det funkar dock fint)
    Alternativt byta ut det gamla Apollot mot nyare (det finns väl ett nu med fler ingångar tror jag?) eller byta till annat fabrikat.

  47. #107
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du använt upp de analoga ingångarna och ADAT in så är det väl stopp och det blir till att koppla in ett till ljudkort och aggregera.
    Har ingen aning om det funkar bra med ditt Apollo dock! (Jag har själv bara det mindre Apollo Twin som jag aggregerar med ett annat kort, det funkar dock fint)
    Alternativt byta ut det gamla Apollot mot nyare (det finns väl ett nu med fler ingångar tror jag?) eller byta till annat fabrikat.
    Tack för svar!

    Du har nog rätt. Det behöver väl bli ett nytt kort + aggregated device. Jag tänkte om det var något jag missat eller någon möjlighet jag inte tänkt på liksom..

    Jag tror, utifrån det lilla jag läst, att det ska funka att aggregera med apollo så jag kanske får testa det..

  48. #108
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Ja låna ett kort o testa? mitt lilla Apollo och mitt focusritekort har inte bråkat alls

  49. #109
    perry
    perry är inte uppkopplad
    perrys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Mitt Apollo och fokusrite funkade i 5min typ. Körde den med ADAT och efter att spelat in hälften utav instrumenten så blev det nått märkligt klockfel mellan apollo-fokusrite-protools. Helt plötsligt lär allt väldigt slött och sångerskan jag hade lagt sånt med lät lite väl karl aktig. .. jag fick "stämma" om alla spår några cent innan jag kunde fortsätta det jobbet. Köpte ett till apollo istället.

  50. #110
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag använder apollo, aggregate med olika interface konstant. Funkat skitbra. Hur många som helst. Stabilt (som dr alban hade sagt)

  51. #111
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Hm.. Det verkar lite slumpartat det där om det funkar eller inte.. Jag måste nog helt enkelt låna ett till kort och testa så får jag väl utvärdera sen..

    Men hur blir det med latencyn t.ex. om man kör aggregated? Apollo har ju ganska låg latency men ett annat kort kanske inte har lika låg. Får hela paketet den högre latencyn då bara, eller?

    Tack för svar!

  52. #112
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har inte märkt ngt. Aggregerar med MX1, TR8 o boutiquesyntar. Niemas problemas

  53. #113
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ERS är väl den enda "rena" native-pluggen...
    SKnote har en snarlik som heter DDD

  54. #114
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Någon här som har både ett Apollon & en liten Twin samtidigt? Där TXIN'n kan användas som "fjärrkontroll". Erfarenheter??

  55. #115
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    MacOS 10.12 Sierra Compatibility Info

    UAD v8.7.4s allows Apollo and UAD-2 hardware and software to operate with macOS Sierra on Thunderbolt-equipped Macs. There are currently no known compatibility issues with UAD v8.7.4s and macOS Sierra.

    Apollo FireWire operation under macOS Sierra is coming in the very near future. Full testing and qualification of macOS Sierra will arrive in early 2017.


    https://help.uaudio.com/hc/en-us/art...atibility-Info

  56. #116
    rili
    rili är inte uppkopplad
    rilis avatar
    Senior
    UAD v9 med console 2 för windows är äntligen här!

  57. #117
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Tack för tipset rili!

  58. #118
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    --VIKTIGT!--

    Efter att jag installerat v9 så gjorde j som j brukar, dvs gick in och gick igenom dess settings så att allt såg ok ut enligt mina förutsättningar.

    Bl.a. *Menu->View->Settings->MIDI->Device satte jag till mitt MIDI-klaviatur. Tyckte j verkade logiskt o fint. Men ack!
    Vad som hände var att MIDI-klavvet inte funkade i något program (Cubase, Reason, VST-host, Arturia V etc).

    Höll på att få mindre panik och trodde att klavvet hade lagt av. Felsökte i nästan två timmar. Testade till slut det på min Mac, funkade.
    -"Ok, MIDI-klav ej sönder."

    Var nästan på väg att återställa datorn, men gjorde till slut en googling på UAD software apollo problem från den senaste månaden och hittade tack o lov hinten om ovanstående* inställningar och satte tillbaks den till 'None'.
    Nu funkade allt som det skulle igen.

    Så ändra INTE på den inställningen i onödan!!!

  59. #119
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Nya Console 1 MKII kommer att ha stöd för uad-pluggar.
    Senast redigerat av kirre777 den 2017-01-19 klockan 12:42. Anledning: typo

  60. #120
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    ...och jag som hoppades att det i denna tråd apropå NAMM skulle stå...
    "Samtliga UAD-2 plugins nu även i Native versioner"!
    TC Electronic har ju portat sin DSP reverb plug VSS-3 (TC egna hårdvaruburkar, Pro Tools TDM och Powercore ) till helt native nu så det bör ju gå.
    Jag vägrar dock köpa nativeversionen i detta fall...har redan köpte pluggen två gånger till Powercore och sedan TDM...låter ju bra men algoritmen är ju gammal som gatan numera och varken retro grynig eller Bricasti top notch

Liknande ämnen

  1. Universal Audio Apollo
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-03-18, 11:02
  2. Universal Audio UAD-2
    Av Katzenjammer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 161
    Senaste inlägg: 2012-07-22, 10:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •