Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 115 av 115

Ämne: Förvaring av vinylskivor

  1. #61
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av lappalainen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skruvade direkt. Är ju egentligen fyra hål i plattan per ben, men använder bara två skruv. Tror benen är den höga varianten på 17-18 cm. Ville också ha upp de lite om jag skulle få för mig att skaffa en spelare till + en mixer. Dessutom gör benen att hyllorna ligger mer dikt an mot väggen och inte hindras av golvlisten.
    Ja äldre ikea grejjer var ju alltid sågade för listen så man kunde ha list och sladd där men att den ändå låg mot väggen... så det är en bra anledning till ben. Jag brukar alltid ställa skivfodralen mot väggen när jag mixar och med glipa där så åker de ner och det bli en massa svärande

    Verkar ju rätt smidigt med Ekets benbottnar men jag tycker nog metallbenen du har är snyggare.

  2. #62
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja äldre ikea grejjer var ju alltid sågade för listen så man kunde ha list och sladd där men att den ändå låg mot väggen... så det är en bra anledning till ben. Jag brukar alltid ställa skivfodralen mot väggen när jag mixar och med glipa där så åker de ner och det bli en massa svärande

    Verkar ju rätt smidigt med Ekets benbottnar men jag tycker nog metallbenen du har är snyggare.
    Jag är rätt nöjd med våra Bestå i vardagsrummet förutom just glipan som uppstår pga golvlisten. Irriterar mig lite på den varje gång jag går förbi.

  3. #63
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bygg själv säger jag igen.
    +1

    Köpte 40 cm hyllplan som bygghandeln sågade upp i rätt längder för att det skulle bli kvadrater. Skruva ihop med 10 cm skruv. Vitmåla, häng i bakkant med kraftiga vinkeljärn. Klart!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skivor.jpg 
Visningar:	38 
Storlek:	182,6 KB 
Id:	75845

  4. #64
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Funderar lite till här. Vi har en rejäl golvlist och dessutom lutar golvet ganska så mycket nedåt från väggen. Men vi vill helst inte ha dammsamlarben.
    Smartast är då kanske att bygga hela sockeln och anpassa efter såväl lut som list. Att bygga hela möbeln känns lite overkill. Men en sockel kan man ju lätt knopa ihop.

  5. #65
    Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Senior

  6. #66
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peeter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men 35 cm. Alltså lika djup som hyllan? Alltså ingen lösning för listen.

  7. #67
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Spånskiva tål mycket, men IKEA vill väl inte lova mer än de kan hålla. Exempelvis kan man få "hängmatta" om man har för långa spann av ostöttat hyllplan.

    I mitt bygge är det ca 60 cm mellan stolparna. Däremellan har jag i vissa fack fullastat, vilket innebär ca 150 skivor, dvs ungefär 30-35 kilo. Så, jag tror nog grejerna håller. Men tänk till, det där med lutande golv och höga lister är strul att ta i beaktande.

  8. #68
    Östermalmstorg
    Östermalmstorg är inte uppkopplad
    Östermalmstorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    evirob: lägg den plant och blås med hårtorken på den och lägg sen en bok på så blir den nog platt!
    Om boken är större än plattan, absolut! Annars bör man ha t.ex. ett masonitstycke (släta sidan ned) så att spänningskrafterna blir så jämna som möjligt. I teorin är det möjligt att platta till en oplatt platta med tummen, men det är inte bra.

  9. #69
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Vill minnas att jag räddat några ospelbara vinyler i hushållsugnen någon gång.
    Låg värme en längre stund och en tung platta på.

  10. #70
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag körde några som stått i en varm bil på en parkering i bastun när jag var runt 20. Det är inget jag rekommenderar eftersom värmen de utsatts för redan påverkat spåren, inte bara formen.

  11. #71
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Östermalmstorg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om boken är större än plattan, absolut! Annars bör man ha t.ex. ett masonitstycke (släta sidan ned) så att spänningskrafterna blir så jämna som möjligt. I teorin är det möjligt att platta till en oplatt platta med tummen, men det är inte bra.
    Lägg den på spelaren och snurra i 45 och kör hårtork....

  12. #72
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag är också tillbaka här. Behöver mer plats för alla musikformat, och spelare... 78x30 stringhyllor, är dom för klena för vinyl? Kostar ju en slant, men är ruskigt snyggt

  13. #73
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Beror ju på hur mkt vinyl du har... men det borde ju finnas specs över hur mkt ett hyllplan skall klara.

  14. #74
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tror planen fixar det, men är det klassisk stringhylla är jag skeptisk till om konsollerna fixar det.

  15. #75
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Körde ju på Eket och de är ju mkt mindre och verkar ju klena som fan..körde Kallax nu till både mig och grabbens spelare och skivor...

  16. #76
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beror ju på hur mkt vinyl du har... men det borde ju finnas specs över hur mkt ett hyllplan skall klara.
    15kg per hyllplan är det jag hittar.

    Min tanke var att ha en hög rackare med typ följande hyllplan (1 längst ner):
    1. Vinyler
    2. Vinyler + en Technics 1200
    3. Mixer + en Technics 1200
    4. Stereo
    5. CD
    6. CD + kassetter

    Eventuella ytterligare hyllplan skulle ha annat som garanterat inte väger lika mycket.

  17. #77
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    15 kilo låter lite... en back vinyl landar på 20-25 normalt. 15 kilo 12" är ungefär 75 plattor.

    Är 30 djupet i centimeter? Då sticker vinylen ut och definitivt spelarna. Vill du sedan ha locken på får du problem vid öppnandet. Men det kanske du har kollat och mätt?

  18. #78
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    15 kilo låter lite... en back vinyl landar på 20-25 normalt. 15 kilo 12" är ungefär 75 plattor.

    Är 30 djupet i centimeter? Då sticker vinylen ut och definitivt spelarna. Vill du sedan ha locken på får du problem vid öppnandet. Men det kanske du har kollat och mätt?
    Bra gasmaskat, tack! Varför ska det vara så satans svårt att hitta snygga lösning?!

  19. #79
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra gasmaskat, tack! Varför ska det vara så satans svårt att hitta snygga lösning?!
    För att världen är ond och har anpassat bokhyllor till böcker - vilket elände.

    I tonåren och tills jag flyttade till hus körde jag IKEA Niklas. Extremt 80-taligt med krom och vitt. Men det och den där träiga Ivar var det enda som var djupt nog för vinyl. Ivar såg ut som gillestuga eller fritidsgård. Väl inflyttad här byggde jag på plats. För det finns fortfarande inget vettigt där ute. Åtminstone inte om man har lite fler än få skivor...

    Vilket påminde mig om att jag nog skulle hiva ut en ölback eller två på Tradera. De är visst heta bland hipsters och jag har väl 20 i förrådet sedan studentåren.

  20. #80
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tror du kan få riktigt bra pröjs för ölbackarna... Om de är gamla grönisarna så är de ju fan antika nu

  21. #81
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror du kan få riktigt bra pröjs för ölbackarna... Om de är gamla grönisarna så är de ju fan antika nu
    Jag trodde en var grön. Det visade sig vara fyra. Så japp, de ska ut också. De resterande orange kan stå ett tag till.

  22. #82
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fan vad man kånkat sådana backar..... Ryggen tackar

  23. #83
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan vad man kånkat sådana backar..... Ryggen tackar
    Skoja inte... en gång räckte dessa 20 till min samling. Men vid senaste flytten lyfte vi först ut ett ton vinyl via trappor från fjärde våningen och sedan in i huset. Jag hade så'n möjksyra att det tog en vecka att få upp skiten på andra våningen. Nu har jag bott här i 14 år och de har inte precis blivit färre. Jag tänker fasen dö här för jag pallar inte en flytt igen.

  24. #84
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Hahaha!

  25. #85
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skoja inte... en gång räckte dessa 20 till min samling. Men vid senaste flytten lyfte vi först ut ett ton vinyl via trappor från fjärde våningen och sedan in i huset. Jag hade så'n möjksyra att det tog en vecka att få upp skiten på andra våningen. Nu har jag bott här i 14 år och de har inte precis blivit färre. Jag tänker fasen dö här för jag pallar inte en flytt igen.
    Nej det var inte skoj.... bara min ömöblering här nu under dessa veckor har fan knäckt mig...känns inte skoj .....bara kånka böcker och skivor från ena delen av lägenheten till den andra... och jag har fan inte ens ett ton skivor

    Hjälpte polarn att flytta för ett par år sedan... förutom att han också är vinylsamlare så samlade han även på flipperspel... och hade hela vinden full av tegel och betongblock som han skulle ha till nåt konstprojekt........när han separerade i från tjejen bara ett halvår senare och ringde och ville ha hjälp så fick han ett vänligt men bestämt DRA ÅT HELVETE!!!!

    Fast backarna var ju allt i allo..dj kånk.. målar kånk... byggsten kånk.... så bara man ser en sån där back så får man ju psykosomatiskt rygskott

  26. #86
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    "Psykosomatiskt ryggskott" - given låttitel för en modulardrön!

  27. #87
    Out in the blue
    Out in the blue är uppkopplad nu
    Out in the blues avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Någon som testat Eket? Var den klen alltså? Går själv i tankarna på att köpa ny Vinylförvaring. Hmm har haft Expedit för ett antal år sedan men gillade inte de tjocka yttersidorna.

  28. #88
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Upptäckte att Bax Shop har lite olika hyllor för vinyl. Inte särskilt dyra heller. Fanns ett gäng b-stock just nu med.

  29. #89
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Upptäckte att Bax Shop har lite olika hyllor för vinyl. Inte särskilt dyra heller. Fanns ett gäng b-stock just nu med.
    Länk? Kategori?

  30. #90
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skoja inte... en gång räckte dessa 20 till min samling. Men vid senaste flytten lyfte vi först ut ett ton vinyl via trappor från fjärde våningen och sedan in i huset. Jag hade så'n möjksyra att det tog en vecka att få upp skiten på andra våningen. Nu har jag bott här i 14 år och de har inte precis blivit färre. Jag tänker fasen dö här för jag pallar inte en flytt igen.
    Känner samma sak och är uppe i 20 år nu...

    Men jag tänker att när jag skall flytta så ser jag till att säga upp så att man får en hel månad på sig, vecka ett för att sätta nån fondtapet och lite sånt som vaktmästaren bör fixa, Sen har man hela tre veckor på sig att bära allt i väldigt lugn takt. Eventuellt så kan man ha en efterfest, men grannarna är lugna så det får nog bli en förfest i stället

  31. #91
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag har visserligen inte lika många vinyler som många av er andra, men jag har alldeles snart fyllt hela nedre botten av min bokhylla med vinyler. Hyllplanet ovanför har sjutummare och kassetter, utöver böcker. Vet inte hur jag ska gå vidare. Har inte direkt någon vettig yta att leka med heller.

  32. #92
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag har dem i plastbackar, i staplade högar, i bokhyllor och som allt annat jag äger utspritt i hela lägenheten

  33. #93
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Länk? Kategori?
    https://www.bax-shop.se/dj-tillbehor/skiv-och-cd-lada

  34. #94
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Jag funderar på en sån här hylla från vidaxl. Jag har ett utrymme där den skulle passa ypperligt. Nån som har någon erfarenhet av vidaxl överhuvudtaget?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vidaxlhylla.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	17,3 KB 
Id:	115952
    https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-bokhy...286773017.html

  35. #95
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag funderar på en sån här hylla från vidaxl. Jag har ett utrymme där den skulle passa ypperligt. Nån som har någon erfarenhet av vidaxl överhuvudtaget?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vidaxlhylla.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	17,3 KB 
Id:	115952
    https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-bokhy...286773017.html
    Köpte en fotölj/stoldärifrån. Ytterst tveksam kvalite. När den började ge vika efter några månader blev jag sne och bröt sönder den förvånansvärt enkelt. Personligen hade jag inte proppat en sån där hylla full med svintung vinyl.

  36. #96

    Senior
    Kallax från IKEA är ett tips annars.

  37. #97
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Har inte handlat av dem, men en hel del omdömen från trustpilot var underhållande läsning

    Sedan vet jag inte hur mycket fel det kan bli på en möbel gjort av massiv furu - OM det nu är massiv furu.

  38. #98
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Tack! Misstänkte att det kunde vara på det viset. Priset var lite för bra för att vara sant.
    Jag ställde en fråga om hållbarhet till deras kundtjänst, ska bli intressant att se vad de svarar.

  39. #99
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    De verkar ha väldigt många olika varor (och säkert från olika underleverantörer med olika kvalitet). Massiv furu borde vara helt ok. Sedan hur företag i sig fungerar, kanske lite "bax-feeling"?

  40. #100
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kallax från IKEA är ett tips annars.
    Har den just nu. Men det sker en rumsrockad just nu. Skulle behöva en 3x3 konfiguration... har för mig att det fanns förut. De som finns nu är antingen för stora eller för små

  41. #101
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Såg den här snyggingen på en auktion. Men finns det ingen allmoge som passar till vinyl?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12514916_fullscreen.jpg 
Visningar:	3 
Storlek:	436,2 KB 
Id:	115953Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	12514911_fullscreen.jpg 
Visningar:	4 
Storlek:	437,7 KB 
Id:	115954

    https://www.bukowskis.com/sv/lots/13...ondon-1950-tal

  42. #102
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Jag köpte ett tidningsställ för att ha några av mina vinyler i, blev riktigt bra.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20231125_172148.JPG 
Visningar:	15 
Storlek:	2,58 MB 
Id:	115955

  43. #103
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Köpte den största versionen utav Kallax för vinylsamlingen (5x5 fack). Mycket bra möbel faktiskt som har flertalet tredjeparts-insatser vilket gör den roligare om du ni skulle vilja...

  44. #104
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag funderar på en sån här hylla från vidaxl. Jag har ett utrymme där den skulle passa ypperligt. Nån som har någon erfarenhet av vidaxl överhuvudtaget?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vidaxlhylla.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	17,3 KB 
Id:	115952
    https://www.vidaxl.se/e/vidaxl-bokhy...286773017.html
    Känns den vek är det ju lätt att förstärka den innan du fullastar.

  45. #105
    COSMIC60
    COSMIC60 är inte uppkopplad
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte ett tidningsställ för att ha några av mina vinyler i, blev riktigt bra.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20231125_172148.JPG 
Visningar:	15 
Storlek:	2,58 MB 
Id:	115955
    Den där skivan har jag! Lightnin' Hopkins ❤️

  46. #106
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    High Five!

  47. #107
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Fick ett jättekonstigt svar. "0,65kg per dm2". Vilket skulle ge 7 kg per kub. Känns orimligt lite, men de kanske inte kan garantera mer.
    Svaret var maskinöversatt desutom. Det känns oseriöst och ger en dålig magkänsla, jag passar på den här.

  48. #108
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick ett jättekonstigt svar. "0,65kg per dm2". Vilket skulle ge 7 kg per kub. Känns orimligt lite, men de kanske inte kan garantera mer.
    Svaret var maskinöversatt desutom. Det känns oseriöst och ger en dålig magkänsla, jag passar på den här.
    Hade jag också gjort. Fastän Kallax/Expedit bara är gjorda av knäckebrödspapp i träram och dränkta i lack så är dom förvånansvärt starka. Ett helt gäng arga tonåringar har inte lyckats ta sönder de jag har i hela huset

  49. #109
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är uppkopplad nu
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Nu har jag lagt lite google-tid på det här så här kommer lite inspiration:

    BrickBox - moduler som du kombinerar själv
    https://www.brickbox.es/en/product-c...rickbox-xl-en/

    Regal raum boon. Inte tillräckligt djup för att få plats med 1200 ovanpå, men annars toppen som kallaxalternativ som du kombinerar själv
    https://www.regalraum.com/en/boon-5x2-p-sideboard.html

    Tylko - väldigt flexibelt men dyrt (typ en nolla mer än de övriga)
    https://tylko.com/furniture-c/vinyl_storage/

    Fun generation - två såna här bredvid varandra skulle också kunna vara en lösning
    https://www.thomann.de/se/fun_genera...e.htm?atr=true

  50. #110
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hugo Hasslo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tylko - väldigt flexibelt men dyrt (typ en nolla mer än de övriga)
    https://tylko.com/furniture-c/vinyl_storage/
    Vilka fina!

  51. #111
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Kör Ikea Kallax (eller expedit?) och en annan Ikea variant för mina 1000+ vinyler. Har hållit i årtionden med flera flyttar. Den andra hyllan som jag glömt namnet på har jag själv förstärkt en smula.

    Dock har jag bara skivor på de två nedersta hyllplanen, böcker över det.

  52. #112
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20231213_153535.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	4,67 MB 
Id:	115976

    Har byggt denna i ett hörn. Funktionellt, ca 100 plattor per våning. Skulle behöva en till dock

  53. #113
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20231213_153535.jpg 
Visningar:	31 
Storlek:	4,67 MB 
Id:	115976

    Skulle behöva en till dock
    Eller så är det rensdags?

  54. #114
    rofo
    rofo är uppkopplad nu

    Senior
    Tidigare har jag testat flera olika hyllor med ben, men ingen har hållit måttet. Hyllplanen kroknar efter ett tag.
    Jag har även haft IKEA Expedit för just det ändamålet, att ha musikmaskin och vinylsvarv ovanpå möbeln.
    Nu har Expediten flyttat ut och vinylskivorna står på bottenhyllorna av en IKEA Billyvägg.
    Skivspelaren och övrig ljudanläggning står på en annan möbel.

  55. #115
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller så är det rensdags?
    Finns tyvärr en utrenshörna på ett annat ställe som samlar damm... det mesta som står framme är rent guld

Liknande ämnen

  1. Snedsvarvade vinylskivor?
    Av Ashaz i forum Skivor & artister
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-04, 13:03
  2. Temporär förvaring av synth
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 18:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •