Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 81

Ämne: Modulargrid.net

  1. #1
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden

    Modulargrid.net

    MODULARGRID.NET

    Denna eminenta planner förtjänar en egen tråd. Den stöder för tillfället Euro, Buchla, Serge, 5u och Dotcom. Utvecklingen har gått rasande fort. Snubben som gör den (solitud på muffwiggler) är alldeles lysande.

    Skulle hemskt gärna se era system i denna planner! Det är bara att posta en länk.

    Mitt monster, som den är byggd i dagsläget -> http://www.modulargrid.net/e/racks/view/1431
    En leksak jag tänkt bygga ihop snart -> http://www.modulargrid.net/e/racks/view/3509

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Resultatet ser fint ut, men vägen dit är beströdd med taggar. Jag gillar inte alls hur man hittar de moduler man vill lägga till, det är för stort och jag måste scrolla hela tiden. http://www.modularplanner.co.uk/ är fortfarande det bästa gränssnittet jag har sett hos alla varianter på modularplanering, synd att han inte orkade med att uppdatera den. Däremot så har den några andra problem eller saknade features jämfört med den här.

  3. #3
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    För mig går det mycket fortare att söka upp en modul och klicka på den, istället för att som i modularplanner gå igenom listor av moduler.

  4. #4
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Och den funkar fint på iPad <3

  5. #5
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Jag är inte heller så förtjust. Jag kunde inte dra moduler till andra platser från början a'la modular planner och interfacet är för stort. Borde inte gå utanför skärmen på 1680x1050.

  6. #6
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är inte heller så förtjust. Jag kunde inte dra moduler till andra platser från början a'la modular planner och interfacet är för stort. Borde inte gå utanför skärmen på 1680x1050.
    Det går inte utanför skärmen för mig (1336x768)? Såvida jag inte zoomar in? (zooma med CTRL och +/-) Det är ju svårt att sitta med ett 336hp rack utan att det går utanför skärmen.... Blir det knas även om du kollar på ett 84 hp?

    Det där med att man inte kan lämna moduler utanför racket vänjer man av sig med. Liksom de andra dåliga vanor man fått från modularplanner.

    Jag förstår faktiskt inte alls er kritik... Modulargrid är oändligt mycket bättre än någon annan planner, jag tror inte att någon använder något annat om ett år. Men visst, jag fortsatte också med modularplanner några veckor efter att modulargrid kom, just eftersom det var för jobbigt att bygga upp mitt system igen. Men efter att ha gett det nån halvtimme och byggt klart var jag frälst. Nu är det superenkelt att flytta om i racket, göra kopior osv. Om ni tycker att det är oanvändbart så gå in och lämna förslag direkt till utvecklaren. Han lyssnar. http://www.muffwiggler.com/forum/vie...559&highlight=

    Men jag vill inte diskutera vilken planner som är bäst (trodde detta redan var avgjort), jag vill se era rack!

  7. #7
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Tycker det verkar funka ganska bra, hade också betydligt enklare att hitta särskilt doepfer iom att det gick att filtrera på funktion. Det jag inte fattar är hur man stökar runt bland modulerna i ett fullt eller nästan fullt rack när den inte tillåter överlappande? Eller jaha, ibland visar den grönt och byter plats eller skjuter iväg men det där verkar inte rulla så bra än.. svårt att flytta en stor modul t.ex. Också lite buggar med att grejer hamnar i raden ovanför eller sätter sig skevt i höjdled tills refresh. Men annars så, kan bli en vinnare helt klart.

  8. #8
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Jag hade först problem med att någon modul hade försvunnit när jag kom tillbaka till sidan men nu verkar det funka.
    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/230

  9. #9
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade först problem med att någon modul hade försvunnit när jag kom tillbaka till sidan men nu verkar det funka.
    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/230
    Fett! Hur använder du din Mutagen? Jag är nog lite trångsynt med den och använder den uteslutande som vanlig ljudmixer.

  10. #10
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SYN7HOR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fett! Hur använder du din Mutagen? Jag är nog lite trångsynt med den och använder den uteslutande som vanlig ljudmixer.
    Någon gång så har jag använt sequencer för att muta kanaler rytmiskt fast för det mesta så är det bara en vanlig mixer. Det är väldigt trevligt och flexibelt med tre bussar så man behöver väl inte hitta på så mycket mer med den...

  11. #11
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    (http://www.99musik.se/showthread.php...ergfestivalen) är en låt där mutagen används till just att slå av/på kanaler med triggar)

  12. #12
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Sådärdå, fick lägga till M25 och Encore frekvensshiftaren men det var det värt, skönt att äntligen få det aset i sina korrekta 23(!) hp från början. Får se om jag behåller z8000 nu när Rene dykt upp men iaf. Har inte byggt det här case't än, men tanken är att lägsta raden är en löstagbar skiff, därav uZeus.

    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/4430

  13. #13
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Det här var kalas!

  14. #14
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SYN7HOR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där med att man inte kan lämna moduler utanför racket vänjer man av sig med. Liksom de andra dåliga vanor man fått från modularplanner.
    Fast det var inte det, det var att jag inte kunda byta rad förrens den första är full. Jag kan inte dra och släppa moduler i racket, det är något jag ogillar.
    Senast redigerat av eXode den 2012-11-23 klockan 13:19.

  15. #15
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Senast redigerat av nrdvrgr den 2012-11-23 klockan 13:22.

  16. #16
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Min pyttesetup som den ser ut idag - mer ska det bli dock!

    http://modulargrid.net/e/racks/view/4447

  17. #17
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänkte faktiskt be dig att posta ditt, ska bli kul att försöka förstå hur ett Sergesystem är uppbyggt! Men vågar man? ...Vill inte bli som dig!

    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min pyttesetup som den ser ut idag - mer ska det bli dock!

    http://modulargrid.net/e/racks/view/4447
    Du skulle behöva en Phonogene i den där! Så kan du multitracka vettu! Ser att du har kvar 132-4 du köpte av mig, har du använt den flitigt?

  18. #18
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    132-4 är kalas! Hade den inför poly först, men sen är den ju perfekt till drones - outsen sitter alltid inkopplade i mixern i princip. Jag kikade på phonogene, men det är nog inte riktigt min grej. har ALLDELES för mycket samplers i alla mina setups. Nån måtta får det vara!

  19. #19
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av SYN7HOR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vågar man? ...Vill inte bli som dig!
    Trodde alla ville bli som mig?
    Skämt åsido, klart man vågar. Man kan ju alltid sälja om man tröttnar. Serge tar lite längre att snöa in på (egen erfarenhet) och är inte "instant gratification" när man patchar. Men när man börjar djupdyka i systemet och förstår hur allt hänger ihop så tittar man inte tillbaks...

  20. #20
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Huston, we have a problem :o
    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/4506

    Det saknas säkert något viktigt i detdär. Och ändå får grejjerna inte plats på en rad. :P


    Edit: Ändrat om en massa sen den posten. Käns som man måste ha en liten beautycase också...
    and so it starts.
    Senast redigerat av Ashaz den 2012-11-24 klockan 13:27.

  21. #21
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Edit: Ändrat om en massa sen den posten. Käns som man måste ha en liten beautycase också...
    and so it starts.
    Eller skaffa en Dark Energy?

  22. #22
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Huston, we have a problem :o
    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/4506

    Det saknas säkert något viktigt i detdär. Och ändå får grejjerna inte plats på en rad. :P


    Edit: Ändrat om en massa sen den posten. Käns som man måste ha en liten beautycase också...
    and so it starts.
    Särskilt iom att den lilla uZeus inte kommit än, den du får av mig är den "stora" på 4HP!

  23. #23
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Viktor: Detaljer, detaljer
    Sådär. stoppade i två.

    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller skaffa en Dark Energy?
    hm. Det är ju faktiskt en tanke att köra den modulen separat.

    *Flytta runt en massa*

    Sådär. Nu fick man ju faktiskt plats med en hel del ändå.

  24. #24
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Du kan ju skippa A-190 också om du kör DE.

  25. #25
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan ju skippa A-190 också om du kör DE.
    Kan man? Funkar DE som midi to cv då? För jag behöver ju det till GWS coskå.

    Kom på att det ju behövs en adsr ändå. Och då blev det inte plat för mixer/attenuator grejjerna. gaaah.
    Vill egentligen ha in fler modulationskällor också.
    Funderar på om man inte skulle mata en liten case full med lfos och grejjer ändå.
    Senast redigerat av Ashaz den 2012-11-24 klockan 19:07.

  26. #26
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Tycker Griden är riktigt bra faktiskt.
    mitt system.. (det som inte finns ännu är HD mk2, PEG och Mutamix). Mutamixen väntar jag på men den kommer ju aldrig...
    http://www.modulargrid.net/e/racks/view/1772

  27. #27
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Viktor: Detaljer, detaljer
    Sådär. stoppade i två.


    hm. Det är ju faktiskt en tanke att köra den modulen separat.

    *Flytta runt en massa*

    Sådär. Nu fick man ju faktiskt plats med en hel del ändå.
    Det där blir ett jävligt fett system - jag började själv med 111-5, riktigt smart och bra grej att kunna ha en DE i racket och jobba med den modulärt

  28. #28
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man? Funkar DE som midi to cv då? För jag behöver ju det till GWS coskå.
    Jupp. Så kör jag. Funkar fint.

    Men nu börjar det kanske bli lite off topic

  29. #29

  30. #30
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Här är min Buchla:
    http://www.modulargrid.net/u/racks/view/3817

    Och min Serge, ritade och laddade upp min custom panel (den som ligger längst ner). I det fullstora hålet nästan i toppen ska min custom sequencer panel sitta men jag har inte hunnit rita den än.
    http://www.modulargrid.net/s/racks/view/3818

    Plats för en m-odule till, det bara måste bli en WAD.

  31. #31
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Alltså, bara en sån grej att det är kollektiv editering. Mailade Manfred Fricke och har satt mA på en hel del MFB-grejer. Nu kan man ju faktiskt planera ström, pengar och storlek på alla möjliga moduler. Och sen att man kan kolla på sin modular på olika datorer. åhh, så jävla nice. Aldrig mer modularplanner!

  32. #32
    SH-101
    SH-101 är inte uppkopplad
    SH-101s avatar
    Senior
    Det jag saknar (om jag inte är dum och det dykt upp den senaste tiden) är att jag alltid flyttar moduler MELLAN mina lådor för att planera den ultimata layouten. Vilket inte alls gick att göra sist jag testade.

  33. #33
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Det vore fint. Nu får man simulera det genom att lägga till extrarader i den enda lådan. Så gör iaf jag.

  34. #34
    solitud
    solitud är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Just wanted to drop in and say hello! I am the Modular Grid guy and for sure I am interested in your opinions and how to make things better. Unfortunately I can not speak swedish so I have to rely on Google translate, which gives by the way some funny results
    Anyway: hello!

  35. #35
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av solitud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just wanted to drop in and say hello! I am the Modular Grid guy and for sure I am interested in your opinions and how to make things better. Unfortunately I can not speak swedish so I have to rely on Google translate, which gives by the way some funny results
    Anyway: hello!
    Hi! Welcome! And thanks for this great tool.

  36. #36
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Såja... Nu är det bara Rubicon och Max/min som fattas... Sedan är det fullt igen. Känns skönt på ngt vis.
    http://www.modulargrid.net/e/racks/image/9135.jpg

  37. #37
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såja... Nu är det bara Rubicon och Max/min som fattas... Sedan är det fullt igen. Känns skönt på ngt vis.
    http://www.modulargrid.net/e/racks/image/9135.jpg
    Är det inte bättre att sätta rené och choises i nederkant så slipper du spagettidyka varje gång du ska joxa med dom

  38. #38
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Nä. Då får man vända på handleden istället. Det gör väldigt ont. Hade så först men det var jävligt svårt att trycka på Rene med naglar... Spaggettidykning dunkar rätt bra för mig. Grejerna sitter ungefär som du ser i ett rackskåp i lagom sitthöjd.

  39. #39
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Och jag planerar en skiff som ett Touch System under året. Då ramlar Rene ner där. Tillsammans med PP som ska in.

  40. #40
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och jag planerar en skiff som ett Touch System under året. Då ramlar Rene ner där. Tillsammans med PP som ska in.
    Precis så har jag det

  41. #41
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Min senaste plan.... http://www.modulargrid.net/e/racks/image/10146.jpg

    Skulle hemskt gärna vilja peta in 2 st A-178:or också (16 hp).... argh. Vägrar köpa fler lådor. Kanske ett mini att ha 178:or i iofs...

    Kan jag använda Echophon som masterklocka? Tänkte köra den till Logoien nere till vänster och vidare mot höger...

    Vad tror ni om FX6 som sista modul innan (aktiva) monitorer? Tänkte köra in mono i den och använda den som mono>stereo. Är det dumt att köra hela analoga härligheten genom en billig digitaleffekt?
    Senast redigerat av SYN7HOR den 2013-01-12 klockan 14:48.

  42. #42
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Var är din filtersektion?

  43. #43
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var är din filtersektion?
    Haha, ska jag ta det som en pik?

    Har ju fyra st Doepfer-filter + 2st Optomix (och PB och Maths om det krisar), så det räcker med filter. Saknar dock ett filter med cv-styrd Q/res.

  44. #44
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Ja, ta det som en pik

    Optomix är ju inget filter! MAths är inte heller ett filter. !

    Här är min senaste plan... skiffen längs ned ska börja byggas inom kort... med design av mig och jgb... kommer bli cool!

    http://www.modulargrid.net/e/racks/image/1772.jpg

  45. #45
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Ser jag inte en vcNoiz där minsann? Nice

  46. #46
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    jo, den ska in. A118 ut. Någon som vill köpa en A118 om en månad?

    och den är bara 6hp... finfint. Brus ska inte ta plats, bara finnas... borde nästan kunna vara standard i varje kabinett/låda... integrerat i trafot kanske

  47. #47
    nitr09
    nitr09 är inte uppkopplad
    nitr09s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Efter era fem-rätters middagar kommer lite havregrynsgröt:

    lilla
    stora


  48. #48
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Det gör du helt rätt i Odd Bob. Så här sitter den i min låda.

  49. #49
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Var som bekant lite spektiskt mot denna sajt initialt men de har gjort flera riktigt bra förändringar. Känns nu som en värdig och t.o.m. kompetentare ersättare till gamla modularplanner.

  50. #50
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    nitr09: Vad har du den manuella gaten till?

    Perault: Du har många små kompetenta moduler i din låda.

    eXode: Sajten är riktigt bra... jag tycker översikten är mkt bättre än tex modularplanner.

  51. #51
    nitr09
    nitr09 är inte uppkopplad
    nitr09s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nitr09: Vad har du den manuella gaten till?
    Jag har precis flyttat om i dessa lådor och gaten var inte planerad utan en del av ett byte. Men jag gillar den. Eftersom knapp 3 är kopplad till A-100-bussen kan jag opatchat trigga ADSRen i 111-5an. Sen har jag testat använda gate 1 som manuell mute av kontrollsignal. Tänker också ha den som manuell styrning av 151an.

  52. #52
    99JJQ
    99JJQ är uppkopplad nu
    99JJQs avatar
    Veteran
    Modulargrid är ett jävla gift som att gå på vinprovning när man försöker hålla sig nykter.

    Men jag har bidragit med en modul nu:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	C911P_small.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	47,2 KB 
Id:	45146

  53. #53
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Så långt jag förstår ska det vara möjligt att lägga till moduler och bidra med information, men jag lyckas inte komma så långt. Jag får bara upp ett formulär där användarnamn och lösenord ska fyllas i igen och igen....
    Det är lite pyrt, eftersom det bara fattas en modul för mig - Moon modulars 594 Multiples.

  54. #54
    99JJQ
    99JJQ är uppkopplad nu
    99JJQs avatar
    Veteran
    Jag upptäckte efter ett tag att man fick klicka på någon bekräfta-att-du-är-medlem länk. Sedan kom direkt ett mail med en ny länk att klicka på...sedan gick det

  55. #55
    Palle
    Palle är inte uppkopplad

    Senior
    Var finns den länken, undras det? Jag har provat med ' Request a new confirmation email' ett antal gånger, utan att få något.

  56. #56
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    senaste planen...
    Senast redigerat av Odd Bob den 2013-05-25 klockan 15:09.

  57. #57
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    reviderat...
    AM + brains + a152 på ingång... blir fett!

  58. #58
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    vansinnesfärden/planen fortsätter....


  59. #59
    revolverman
    revolverman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Mitt system som det ser ut just nu. Men när skattepengarna kommer då blir det en ny rad
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_35982.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	107,1 KB 
Id:	47081

  60. #60
    revolverman
    revolverman är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Så här hade jag tänkt att det skulle bli..
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modulargrid_35987.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	109,4 KB 
Id:	47085

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •