Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: ...

  1. #1
    Rotwang
    Rotwang är inte uppkopplad

    Senior

    ...

    ...
    Senast redigerat av Rotwang den 2019-06-16 klockan 04:11.

  2. #2

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Men så var det ju den där idiotgrejen med avsaknad av utgående styrmöjligheter... tjat tjat)
    Du kan ju skicka CV ut, vad mer behövs?

    Det har blivit extra trångt sen de lade in den nya mixern, men du kan gömma undan valda delar och det går också att snabbt växla mellan vad som ska visas med F-tangengerna. Det hjälper iallafall något.

  3. #3
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Man köper sig en gammal tjockmonitor och kör 800x600 på den?

  4. #4
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    som att tapetsera lägenheten genom brevinkastet!
    LOL och +1 på detta. Nu använder jag inte reason, men tycker att detta gäller för de flesta program idag: För Photoshop och Indesign har jag en 26" för arbetsytan och en 24" som fylls till 90% av paletter. De gångerna jag jobbar på min laptop blir jag fullkomligt galen...

  5. #5
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    En vane fråga. Jag hade svårt för F5 (Mixer), F6 (Rack) och F7 (Sequencer) i början men när man väl lär sig det så är det inte så jobbigt. Däremot hade jag gärna haft en andra skärm att köra sequencern på.

    Jag hoppas också att de i framtiden implementerar att man kan dela mixern och racket vertikalt istället. De är som gjorda för att ha sida vid sida på samma skärm och inte över och under så att man får de jobbiga "brevinkasten" som jag kallar dem.

  6. #6
    uc.t
    uc.t är inte uppkopplad
    uc.ts avatar
    Veteran
    Jag kör på min macbook pro 13" Ibland om jag ska sitta länge att jag kopplar in en 17" och kör racket och mixern på den, och sequensern på booken. Det handlar nog mest om vana. hade en tidigare version på en netbook, men då blev d allt pilligt.

  7. #7
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Jag kör iofs inte Reason men har just nu 4 skärmar. Ska upp till 6 skärmar är målet. Vissa gnäller på att "vad ska du med det till??" men det funkar skitbra för mig, både i jobbet och absolut i musikskapandet. Har man problem med översikten får man isåfall göra några nackövningar.

    Har fortfarande så här
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	studio2.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	34,9 KB 
Id:	42197

    /Mein

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Sequencern är faktiskt riktigt grym med många funktioner som bjuder på nytänkande, t ex Blocks. Racket kan byggas i sidled så det är hyfsat ändå, även om den som inte är van vid Reason kanske skulle vilja se vissa grejer i större "skala". Kör man Mac så kan man alltid hålla in CTRL och scrolla med musen för att zooma.

  9. #9
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jag kör ifs med "härrkiga" Cubase och till det har jag två 27-tummare.

    Och jag tror att oavsett vilken DAW man än väljer är skärmyta en åtråvärd hårdvara. Så bästa lösningen är att ha många (fler än en) skärmar och lägga upp arbetsytorna som man vill ha dem.

    Eller så skippar man DAW och trycker in alltehoppa på en flerspårig rullbandare.

    Love
    G

  10. #10

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mixern är hur go som helst! <3
    Den vill man ju låta bre ut sig i all sin prakt.
    Vissa saker behöver man ju inte ha framme hela tiden, typ signalvägsväljaren, dynamikdelen när man inte skruvar på den, osv. Då tar det mindre plats.

  11. #11
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    F5 F6 F7 på 23" widescreen här. Funkar hyfsat. Men man hade ju velat ha fler.

  12. #12
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är den enklaste, mest resurssnåla midisequensern som finns, och som kan rewire:a till Reason?
    SEQ24 ? Men ingen aning om hur den pratar med Rewire eller något sånt? Gratis så...Det gör inte ont att prova.

  13. #13

    Veteran
    1st 22" 2048x1152
    Toggle med F5,F6,F7. Man lär sig snabbt.

  14. #14
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Rotwang Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att knåpa i ett enkelt laptopfönster är ju verkligen (fint gammalt uttryck jag tidigare använt) som att tapetsera lägenheten genom brevinkastet!
    ...eller vanka runt i en jättestudio iklädd en svartmålad moppe-tratt, manövrerandes allt med ett pekfinger och andra handen på ryggen...

  15. #15
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    MBP17" 1920 x 1200 & rsn5 (så ingen fetmixer); racket till vänster, seq på hela skärmen bakom (klickar på det fönster jag använder allt eftersom)...funkar, men använder rsn mest för midi-redigering - totalt vektoriserat ableton live GUI (a la aalto) tror jag nog mer på än färdigritade instrumentbilder med fejk-3D...

  16. #16
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag kör cubase på 22tum... Inga problem. En sak i taget liksom. Har aldrig sett något som helst behov av nåt annat...


    (okej det var en reasontråd kom jag på nu, men låter mitt skryt om spartanskt daw-ande stå kvar )

  17. #17
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag brukar för ordningens skull köra varje del i en egen combinator. Så kan man smidigt minimera allt som man inte jobar med just då och kan få riktigt stora projekt mer överskådliga.

Liknande ämnen

  1. Tips för elektronikstudio i trångt utrymme
    Av freddan2 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2019-05-21, 00:12
  2. ...
    Av Rotwang i forum Stränginstrument
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 22:53
  3. Grön fest - Umeå 05/03
    Av Jätten i forum Evenemang
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 08:41
  4. Mac mini+Liquid mix+Firepod=trångt?
    Av axeman i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:05
  5. Grön inspiration
    Av kungkokos i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 02:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •