Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Varför ingen musik på MTV?

  1. #1
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran

    Varför ingen musik på MTV?


  2. #2
    orchidee
    orchidee är inte uppkopplad
    orchidees avatar
    Senior
    såg den igår! blir så glad av den

  3. #3
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Även om det är en humoristisk video, så stämmer det ju.

  4. #4
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Ja saknar chill out zone och när Party Zone fortfarande var värt namnet.

  5. #5
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Lysande! :-D

  6. #6
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja saknar chill out zone och när Party Zone fortfarande var värt namnet.
    Jag kom på mig med att leta efter en Like knapp till din post :P
    Sedan skämdes jag lite.

  7. #7
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Att säga att piratkopieringen är orsaken är så verklighetsfrånvänt. Piratkoperingen hade ju inte blivit ett sådant problem om branschen hade lyssnat på konsumenternas behov från början.

  8. #8
    stabilt
    stabilt är inte uppkopplad
    stabilts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att säga att piratkopieringen är orsaken är så verklighetsfrånvänt. Piratkoperingen hade ju inte blivit ett sådant problem om branschen hade lyssnat på konsumenternas behov från början.
    +1

  9. #9
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Konsumenternas "behov" är "nu och gratis".
    Produktion tar tid och är inte gratis.

    Vad är verklighetsfrånvänt? Att inbillningen att det skulle förhålla sig på något annat vis legitimerar att man tar del av andra människors arbete mot deras vilja. Dvs att man bryter mot de villkor som följer med produkten man vill ha.

  10. #10
    Bulvanskägg
    Bulvanskägg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fildelningskramarna tycks ha den här märkliga åsikten att intellektuellt och konstnärligt arbete inte är något "riktigt" arbete och därför ska vara gratis. Det fnissiga är ju att när de sedan själva drabbas vänder de plötsligt 180 grader.

  11. #11
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att säga att piratkopieringen är orsaken är så verklighetsfrånvänt. Piratkoperingen hade ju inte blivit ett sådant problem om branschen hade lyssnat på konsumenternas behov från början.
    Det är precis som med rattfylleri. Vi hade inte haft ett så stort problem med folk som kör fulla om lagstiftarna hade lyssnat på medborgarnas behov från början.

  12. #12
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja saknar chill out zone och när Party Zone fortfarande var värt namnet.
    +1

    Och 120 minutes.


    Sedan spelades det en hel del budget och hemmagjorda musikvideos på nätterna också, så allt som visades var inte kommersiella miljonsproduktioner.

  13. #13
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    MTV från början spelade videos gratis, sedan började de vilja ha en del av kakan, dvs pay to play. Detta förändrade vilkoren, skivbolagen skulle först betala dyra videor, sedan betala MTV för att spela dem. Bolagen var mindre intresserade, speciellt när de hade mindre pengar/vinster. MTV numera gör samma fejkade sk realityserier som alla andra TV bolag.

  14. #14
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Om ni tror att konsumenterna vill ha allt gratis så har även ni missbedömt situationen. Spotify är ett tydligt exempel på det. Jag tror att många är beredda att betala mer om det finns ett större utbud.

    Problemet är att lösningarna hela tiden är för lite och för sent. Nu är redan piratkoperingen igång och tillgången på musik är i princip oslagbar på vissa sidor. Det kommer vara svårt att konkurrera med under nuvarande former av licensavtal och revirsinpinkande av skivbolag. Hade man inte blundat för problemet innan det blev så här hade man haft en mycket större chans att undvika detta. Men, det kräver samarbete och viljan till det är precis det som saknas.

    Att ingen är beredd att betala är bara skivbolagens sätt att skylla ifrån sig. Dom tappade bollen och vill inte erkänna det.

  15. #15
    deleted user
    Shit vilken retrotråd! Känns väldigt 2006.

  16. #16
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att ingen är beredd att betala är bara skivbolagens sätt att skylla ifrån sig. Dom tappade bollen och vill inte erkänna det.

    Nej. Det är deras musik. Om erbjudandet inte passar så kan man avstå. Det legitimerar inte att man mot upphovspersons vilja väljer att ta ändå, bara för att det är lätt att komma undan. Musiker, skivbolag och distributörer är inte allmänhetens slavar, vars arbete kan omfördelas med tvång efter första, bästa nyck.

  17. #17
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Jag håller med, piratkopiering är inte legitimt. Det är inte heller orsaken till att branschen ser ut som den gör, det är snarare ett symptom. Värt att nämna är även att de som piratkopierar lägger i genomsnitt mer pengar på musik/konserter/osv än de som inte gör det, så problemet verkar vara att konsumenterna upplever att värdet har minskat.

  18. #18
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    120 minute -Steve Blame och MTV Alternatives.

    Jag tror seriöst att skulle en kanal börja sända musikvideos med repotage om studioarbete och live dokumentärer så skulle det gå skit bra....Man kan även spela låtar utan videos och låta VJ's sätta bilder för oetablerade band. Jag har iden och konceptet, frågan är vilken kanal som är sugen?

  19. #19
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är precis som med rattfylleri. Vi hade inte haft ett så stort problem med folk som kör fulla om lagstiftarna hade lyssnat på medborgarnas behov från början.
    Sen in i tråden, men den där flög högt över mitt huvud och jag har lite panik för att jag inte fattar poängen!

Liknande ämnen

  1. Varför måste man förklara vad musik är?
    Av jazzdoktorn i forum Allmänt om musik
    Svar: 386
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 19:26
  2. Varför gör ni inte musik?
    Av theVOID i forum Allmänt om musik
    Svar: 191
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 13:16
  3. Varför hatar vi musik som är fejk?
    Av Oortone i forum Allmänt om musik
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2012-07-17, 18:22
  4. Varför görs det inte mer T.D musik?
    Av psyjazz i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •