Sidan 4 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 181 till 240 av 408

Ämne: Vad använder ni för mixerbord?

  1. #181

    Veteran
    Klurade länge på att bygga ett 16-6-2 bord med 4 insert punkter på varje kanal, med bara pan ingen EQ, för sedan tex köra EQ som outboard för att kunna välja rätt EQ för rätt uppgift.
    Ville även ha en balanskontroll på en av insertarna för att kunna göra parallell effektprocessning.
    Jaja, det var då det.

  2. #182
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag har haft planer på att bygga ett modulärt minimixerbord främst för livebruk i säkert 10 år...får se om det blir det eller tung moddning av något mindre vanligt bord. Är lite sugen på att göra panelerna i kretskortsmaterial som typ Bugbrand med små moduler där man tex kan byta ut eq-sektionen mot ett ms20-filter och sånt. och CV in till VCA:erna så klart.
    Formfaktor som ett äldre Mackie 1202, de utan reglar.

  3. #183
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    ?? Skulle de vara schnygga?? Ja det kanske dom är. Jag tror också på trenden att bygga själv, kompakt men bra, har också drömt om att bygga mitt eget bord sen hur länge som helst. Drömmer om stora ..öh spakar o rattar...

  4. #184
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    På tal om modulära mixers så kom jag och tänka på denna som Zähl utvecklade tillsammans med Cwejman.
    Inkorporerar modulär cv signal i ett mixerbord.

    http://www.zaehl.com/pro-audio/produ...r=3&de_com=com

  5. #185
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    fyfan vad maffigt!

  6. #186
    deleted user
    Letar förbryllad efter någon prisreferens på deras byggen, allt är ju custom men en 8kanalersversion skulle vara kul att veta pris på

  7. #187
    EnkelMagnus
    EnkelMagnus är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Letar förbryllad efter någon prisreferens på deras byggen, allt är ju custom men en 8kanalersversion skulle vara kul att veta pris på
    "If you have to ask the price, you can't afford it" JP Morgan

    Master modul 4000 mono kanal 1500 stereo kanal 2000 Cwejman kanal 4000












    Euros

  8. #188
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Euros? WAT?

    Jag är också sugen på att bygga en mixer. Men det känns som om det kommer kosta mer än vad det smakar.

  9. #189
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    samma dröm här. fast en sak i taget: först båten som mixern ska vara på. kommer förmodligen vara samma rumm som kontrollerar scenen i kölet med, som man proddar i.

    edit. fast egentligen är drömmen bara custom mixer. bygga den får en annan passagerare göra ★
    Senast redigerat av reSet den 2014-01-13 klockan 13:26.

  10. #190
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Hade tidigare en Boss MX8SR (fint ljud men brusade lite väl mycket) men hittade en Mackie LM3204 som jag är väldigt nöjd med och har kört ett tag nu.

    Senast redigerat av sickanovic den 2014-01-14 klockan 08:36.

  11. #191
    herr Vogel
    herr Vogel är inte uppkopplad
    herr Vogels avatar
    Senior
    Jag summerar synthar (endast) med lite fx send/return ifall det behövs genom en fådd Yamaha MV1602 som sen går in i ljudkortet. Om det sen är klokt eller inte det vet jag inte, måste försöka göra ett A/B test nån gång snart, d v s spela in t ex en stereosignal direkt in i ljudkortet och genom mixern o jämföra.

  12. #192
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Mina planer blir att använda existerande Outboard preamps, och sedan lägga till moduler, en passiv eq, två tappningar, för medhörning, en pan och passiv regel.
    Sedan passiv subroup och aktiv master.
    Fast med en del china trafos med stepupgain, mellan sektionerna.
    Golden age har ju använt chinatrafos med karaktär i still med neve, typ marinair och carnhill osv med gott resultat.
    Hoppas min elektrikerkompis tycker det är värt o satsa på bara..

  13. #193
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Zthee: du vet vad jag tänker nu...
    Vi hörs om det...


  14. #194
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Att vi ska bygga ett mixerbord?

    Calrec EQ, gSSL kompressor på varje kanal!

  15. #195
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    En busskompressor på varje kanal? Ja, varför göra som alla andra?

  16. #196
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det kanske går att göra varje kanal till en buss, så att man inte behöver en mastersektion, och sen är det självklart CV-in på alla kanaler, och panorering! Och, och och!

  17. #197
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Zthee: du vet vad jag tänker nu...
    Vi hörs om det...

    klart att det kommer finna plats för er på båten! Ni behöver inte skriva motiveringsbrev! <3

  18. #198
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Använder en behringer X-någonting. Tråkigt ren och neutral, men bra. Funderar på en humpa eller byta upp min 4kanalersporta mot en 8 och använda den som mixer. Gillar tanken att minimera antal prylar.
    Någon mer som kör sin porta som mixer? Hur är eq på t.ex. Tascam 488?

  19. #199
    SEKVENS
    SEKVENS är inte uppkopplad

    Senior
    Lånar en soundcraft efx-8
    låter gött!
    men jag fattar inte riktigt hur det funkar med fx-senden, vart ska jag koppla in den?
    och när jag drar i fade-rarna har jag inte volym, utan fx volym. Alltså de interna lexicon effekterna.
    Har de med pre/post fader att göra?
    ?
    Senast redigerat av SEKVENS den 2014-05-19 klockan 21:46.

  20. #200

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av SEKVENS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men jag fattar inte riktigt hur det funkar med fx-senden, vart ska jag koppla in den?
    och när jag drar i fade-rarna har jag inte volym, utan fx volym. Alltså de interna lexicon effekterna.
    Har de med pre/post fader att göra?
    Min gissning: FX-ratten går alltid till Lexicon-effekten, och den går att byta mellan pre/post fader via knappen bredvid "2 track". Du vill förmodligen ha den i post fader-läge. (Annars får du effekten du beskriver, om jag förstår rätt – är effekten i "pre fader" så kommer du höra effektreturen från spåren oavsett om regeln är i botten.)

    Externa kopplar du in via "aux 1 out" och "stereo return", och jag misstänker att du kan använda "FX bus out" för att koppla in en andra effekt istället för Lexiconen.

  21. #201
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    mixerbord.. För min del är synthar whateva. Men har en fetisch för det där perfekta bordet.
    Tror det är Antingen Neves nya med SAE eller trident 88. Om inte undertone audios superbord.
    Just nu trackas det genom en studer 169. Samt en del mix genom ett lite äldre custombord.
    Men mest i datorn. I bandet används Octatrack som keymixer.

  22. #202
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Inget bord.
    Allt mixas i Pro Tools där alla grejjer går rakt in i.
    Mixerbord är inte det endast för live bruk

    Har 2 st Universal Audio 4-710D som ger mig mic preamps och AD konvertering samt ett AVID HD 8x8x8 interface för ytterligare Line ingångar.

  23. #203
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Jag behöver en liten mixer för mina drönarmaskiner. Nån som har nått bra tips?

  24. #204
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    jag tjötar ofta om små soundcrafts.. prisvärda, robusta och med varmt ljud. hm dom borde börja tillverka i euroformat.

  25. #205
    Limestream
    Limestream är inte uppkopplad
    Limestreams avatar
    Senior
    Allen & Heath Mixwizard i studion och en liten Mackie 1202 VLZ som sub/modulärmixer.
    AH har fina EQ men är inte så ren i summeringen som lilla mackien är.
    Överväger en heldigitaliserad lösning för studion men har alltid lite onda aningar om latensproblem.
    Kanske blir en Motu 828 så småning om.

  26. #206
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Snälla Bullen, jag är troligen på jakt efter en mixer, siktar på en highend, inte för stor 8-12 vanliga kanaler. Har suktat efter ssl xdesk, men vilka andra alternativ skulle ni rekommendera?

    Alternativet skulle kanske vara att uppgradera till ett highend-ljudkort med 8-12 in och ev. köra en summeringsmixer efter ljudkortet.

  27. #207
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snälla Bullen, jag är troligen på jakt efter en mixer, siktar på en highend, inte för stor 8-12 vanliga kanaler. Har suktat efter ssl xdesk, men vilka andra alternativ skulle ni rekommendera?

    Alternativet skulle kanske vara att uppgradera till ett highend-ljudkort med 8-12 in och ev. köra en summeringsmixer efter ljudkortet.
    Jag har en xdesk och innan körde jag med high end ljudkort och summeringsmixer.

    Jag måste säga att det är en helt annan grej att tracka genom ett mixerbord och få direktlyssning. Inge strul med latecy och man har större möjligheter när man jammar.

    Har nog aldrig varit så nöjd med nåt som med xdesken, den låter förjävla bra både till tracking och till mixning.

    Alternativen jag kikade på va Trident/Oram, Speck, Amek, Zähl och Toft.

  28. #208
    SEKVENS
    SEKVENS är inte uppkopplad

    Senior
    Namn:  1.png
Visningar: 1171
Storlek:  55,1 KB
    Nån som vet...vad är det här för mixer?

  29. #209

  30. #210
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    nu för tiden, ardour3

  31. #211
    8_bit
    8_bit är inte uppkopplad
    8_bits avatar
    Senior
    TAC Bullet 2

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0141_zps7d711d92.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	70,8 KB 
Id:	52054

  32. #212
    SEKVENS
    SEKVENS är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av merics Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack

    Är den värd att satsa på?
    Den verkar så liten och fin, men de kanske inte ens tillverkas längre...
    Vad finns för alternativ?
    Senast redigerat av SEKVENS den 2014-05-29 klockan 21:20.

  33. #213
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en xdesk och innan körde jag med high end ljudkort och summeringsmixer.

    Jag måste säga att det är en helt annan grej att tracka genom ett mixerbord och få direktlyssning. Inge strul med latecy och man har större möjligheter när man jammar.

    Har nog aldrig varit så nöjd med nåt som med xdesken, den låter förjävla bra både till tracking och till mixning.

    Alternativen jag kikade på va Trident/Oram, Speck, Amek, Zähl och Toft.
    Jag har kikat mycket på Toft's 8-kanalare, men är lite osäker på soundet, den kommer väl säkert inte fram hela vägen till Trident-land, men är säkert tillräckligt bra. Det känns viktigt att det är rätt känsla i grejerna, så därför känns Specks små rackmixers lite osexiga, men jäkligt bra. Det jobbiga med Toft ATB är att dom är lite i största laget rent fysiskt, men man får ju EQ med, vilket man saknar i SSLen. Hmm.
    Undra hur Radials API500-mixer låter?
    Det fina med SSLen är att den skulle få plats fint på mitt studiobord framför datorskärmen.

  34. #214
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Boss BX16... men behöver kolla efter något med fler EFX send/return. Tips?
    Indigo hade en eller två MX2642a till salu, är inte överförtjust pga tidigare erfarenheter av Behringerbord men har sjukt dåligt med pengar så det får kanske bli något sådant...
    Senast redigerat av Batteriet den 2014-05-29 klockan 22:04.

  35. #215
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det fina med SSLen är att den skulle få plats fint på mitt studiobord framför datorskärmen.
    Den sitter mycket fint där!

    http://instagram.com/p/iraplRpkCd/

  36. #216
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    dräggel!

  37. #217
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kikat mycket på Toft's 8-kanalare, men är lite osäker på soundet, den kommer väl säkert inte fram hela vägen till Trident-land, men är säkert tillräckligt bra. Det känns viktigt att det är rätt känsla i grejerna, så därför känns Specks små rackmixers lite osexiga, men jäkligt bra. Det jobbiga med Toft ATB är att dom är lite i största laget rent fysiskt, men man får ju EQ med, vilket man saknar i SSLen. Hmm.
    Undra hur Radials API500-mixer låter?
    Det fina med SSLen är att den skulle få plats fint på mitt studiobord framför datorskärmen.
    Toft finns i olika revisioner och de diffar ganska så mycket.
    Men väldigt kortfattat så låter EQn både jättebra och samtidigt inte alls så bra. Den låter bättre än vissa andra Trident-EQs, men betydligt sämre än exempelvis CB9066 eller A-Range. Främst botten i ATB-EQn tycker jag för lätt blev grumlig. Masterbussen på den jag hade lät dessutom verkligen skit.. så den patchade jag alltid förbi.
    Funktionaliteten på dem är däremot i topp. Jättefina att jobba med. Jag hade kanske behållt det jag hade om inte mina pluggar hade låtit bättre.

  38. #218
    xyltburk
    xyltburk är inte uppkopplad
    xyltburks avatar
    Veteran
    Allen&Heath ZED-14. Är det något att ha? Jag antar att den är bättre än min nuvarande Behringer MX602, men det är väl å andra sidan det mesta.

  39. #219
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Tascam M-216. Är jättenöjd. Hade inte skadat med off-knappar på kanalerna, men det funkar. Sexigt är det.

  40. #220
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag använder mig av ett Behringer Xenyx 1002 http://www.thomann.de/se/behringer_xenyx_1002.htm. Men jag skulle behöva 1-kanal till.
    Problemet är att jag har begränsat om plats och kan inte ha ett fysiskt större mixbord (dimensionen på mixbordet är 189 x 220 x 47 mm).

    Är det någon som har ett förslag på mixbord med 12 ingångar och är max 200 x 220 mm?

  41. #221
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Behringer UFX1604. Låter bra (!) och spelar in 16 kanaler direkt på USB-minne. Sjukt nöjd.

  42. #222
    barka
    barka är inte uppkopplad
    barkas avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    soundcraft m8 och är sjukt nöjd. har dock inte så mycket att jämföra med.

  43. #223
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Kolla in Tascam MM-1. Den har fyra send. Har en själv och tycker den funkar fint.

    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Boss BX16... men behöver kolla efter något med fler EFX send/return. Tips?
    Indigo hade en eller två MX2642a till salu, är inte överförtjust pga tidigare erfarenheter av Behringerbord men har sjukt dåligt med pengar så det får kanske bli något sådant...

  44. #224
    Padre
    Padre är inte uppkopplad
    Padres avatar
    Senior
    Jag har använt samma goa Mackie 1604-VLZ PRO sen nästan tio år tillbaka. Riktigt bra analogbord med låga brusnivåer, svepbart eq o mycket annat matnyttigt... Men det bör nog snart pensioneras då kanalerna egentligen inte räcker till längre... Funderar på att uppgradera mig till ett Mackie 32-8 med mätarbrygga. De är tokbilliga nuförtiden.

  45. #225
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan har jag en av de där billiga 10-15 år gamla Yamaha-mixarna... vad heter de? MG12 eller något sånt? Den ballade ur för kanske fem-sex år sedan och flera kanaler slutade fungera. Jag plockade ner den från vinden för kanske ett år sedan och som genom magi fungerade den perfekt och har gjort så sedan dess. Jag har tänkt att uppgradera till en "finare" mixer, men varje gång jag är på väg att beställa en A&H så hejdar jag mig. Kan inte riktigt motivera det eftersom mina öron säger att "visst, den är inte fancy, men den låter helt prickfritt". Så än sålänge är den kvar.
    ...så har kanalerna börjat bli opålitliga igen och eftersom jag inte kan ha det så nu i en mycket studiointensiv period, fick jag lägga alla andra köpeplaner åt sidan ett tag. Jag behöver också byta ljudkort eftersom mitt Mackie övergavs av tillverkaren typ ett år efter att det var nytt och det beter sig funky med nyaste OSX:et. Utöver det har jag känt att jag behöver en multieffekt till.

    Har kikat på A&H i flera år, men något klickar inte riktigt, så jag tittade förstrött på vad Yamaha gör nuförtiden och.... voila!

    Jag har tyckt mycket om min gamla MG-mixer och nya generationen är ju faktiskt exakt vad jag vill ha nu. Ok ok ok det är inte creddigt och coolt, men jag kommer att älska denna:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	MG12XU-0.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	101,4 KB 
Id:	53058

    Mixer, SPX-FX och ljudkort i ett.

    Oglamoröst, men känns så jäkla rätt. Beställd är den och jag antar att den anländer nästa vecka.
    Senast redigerat av Skilling den 2014-07-25 klockan 01:22.

  46. #226
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Vilken Mackie var det dom övergav? ..sneglar ju alltid på 1640i, men om det ska vara så...då får det vara..

  47. #227
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken Mackie var det dom övergav? ..sneglar ju alltid på 1640i, men om det ska vara så...då får det vara..
    Det var ett märklig och billigt ljudkort som hette Satellite. Onyx och bra. Det har gjort ett mycket bra jobb för en spottstyver, men nu lämnar jag det bakom mig.

    1640i tror jag de tar hand om på ett annat sätt, det är ju en helt annan produkt med en annan status i deras sortiment. Fast googla och kolla. Är det problem med det lär du väl hitta träffar som visar det ganska lätt.

  48. #228
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställd är den och jag antar att den anländer nästa vecka.
    <3 Yamaha

  49. #229
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    yamaha är bäst! den renaste nollan i universum. Japansk Qi, fast i ljudform.

    jag har för tillfället yamaha mg10/2 och förutom att det är rattar i stället för volymfaders, så är den perfekt! jag bytte den mot cash och min älskade MG166C när jag flyttade från spanien av logistiska skäl. It's just the best, och priset är ljuvligt, tack vare att ingen verkar tycka den är särskillt cool. Jag antar att yamaha har en slags "generic General Midi stiffness" taggad i loggan?

    edit: (sen är jag ifs ganska ointresserad av EQ på en HW mixer: jag spelar ju in synthar. dom har filter och rösten behöver inte censureras så värst om tagningen är bra. )

  50. #230
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    yamaha är bäst!
    Eller hur!

    Nåja, det finns ju många bra mixers, men jag är verkligen riktigt nöjd med den nya. Låter precis hur bra som helst och är löjligt rolig att jobba med. Effekterna är riktigt bra överlag, jag gillar SPX, även om modulationseffekterna är de som sticker ut mest. Det är ju också de som klarar sig bäst med bara en parameterratt. Chorusen är helt briljanta. Svinbra. De kommer jag att använda mycket. Just ja, funkar helt klockrent som ljudkort också. Bara att tuta och köra (OSX).

    Ska köpa nån rack-SPX också. Dags att nörda in på Yamaha ett tag.
    Senast redigerat av Skilling den 2014-07-29 klockan 23:59.

  51. #231
    SEKVENS
    SEKVENS är inte uppkopplad

    Senior
    Vad sägs om den här? http://m.blocket.se/goteborg/Radiomi....htm?ca=15&w=1
    Jag letar efter en mixer med bra preamps.

  52. #232
    otechn
    otechn är inte uppkopplad

    Senior
    Kör mackie 1402 just nu, funkar fint!

  53. #233
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Har någon vänlig själ något tips på vettig kompakt mixer med många effektsänd (minst 6 st)?

  54. #234
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SEKVENS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad sägs om den här? http://m.blocket.se/goteborg/Radiomi....htm?ca=15&w=1
    Jag letar efter en mixer med bra preamps.
    Fiiin. I gbg med :-s

  55. #235
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Kör med Boss BX8 men även jag skulle vilja ha lite fler effect send/return. Vill dock inte ha ett för stort bord eftersom jag inte har mycket plats hemma.

  56. #236
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör med Boss BX8 men även jag skulle vilja ha lite fler effect send/return. Vill dock inte ha ett för stort bord eftersom jag inte har mycket plats hemma.
    nä det är svårt att få plats, något av mackies mindre 12/14 kanalers kanske passar dig? eller det kanske bara är två sends på dem också
    16-kanalaren är det ju fler på vill jag minnas iaf

  57. #237
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har någon vänlig själ något tips på vettig kompakt mixer med många effektsänd (minst 6 st)?
    A&H MizWizard av någon modell är ett exempel.

    Men det känns nu som att den här tråden börjar svämma över lite med OT?

  58. #238
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Hm.. för att jag frågade om tips på vilket mixerbord jag borde använda i tråden "Vad använder ni för mixerbord?"?
    isf. formulerar jag om mig:
    Jag använder ett Phonic MR7X. Men vill egentligen ha ett nytt med fler effektssänd...
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    A&H MizWizard av någon modell är ett exempel.
    Men det känns nu som att den här tråden börjar svämma över lite med OT?
    Tackar annars för tipset

  59. #239
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    CR-1604

    + Skönt sound
    + Simpel layout
    + 4 Sends/returns
    - Inga stereokanaler

  60. #240
    TRIGOUT®
    TRIGOUT® är inte uppkopplad

    Avstängd


    tascam +

    M-208
    M-308


    FOSTEX MODEL: 3030 → JÄVLAR VA BRA DEN OVERLOADAR
    INKÖPT FRÅN VOLANTISß
    MEN SOMNADE PÅ NATTBUSSEN OCH VAKNADE OCH PLING·PLING·PLING! KLEV AV NÅGONSTANS
    BUSSEN STANNADE VID NÄRMASTE HÅLLPLATS MITT I EN DJUNGEL LJUNGELD → DET BRANN SOM TUSAN BAKOM BUSSHYTTEN

    KLEV DIT OCH FRÅGADE OM EN KUNDE ÅKA MED HEM TILL GARAGET [ANNARS 5 MIN PROMENAD, NU E VI EN HALVTIMMA BORT - MEN DOM SLÄPPTE MIG UTANFÖR PORTEN [ SÖDERTÖRNARE IDAG ]

    ÄLSKAR ATT TÄLJA I MIXERSKITEN
    → EQ E FASEN DET VIKTIGASTE INSTRUMENTET ATT DRA I OCH RIDA PÅ

    - FINNS PÅ ALLA MIXRAR BILLIGT SOM DYRT
    Senast redigerat av TRIGOUT® den 2014-09-17 klockan 16:27. Anledning: → dundraSkiten med frijazz ←

Liknande ämnen

  1. Vilken DAW använder du?
    Av Arete i forum Övriga DAW
    Svar: 119
    Senaste inlägg: 2015-07-23, 01:13
  2. Svar: 180
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 13:28
  3. vad använder ni?
    Av eetfuk i forum Stränginstrument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 20:51
  4. Hur använder ni Era patchbays?
    Av moogpower i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 19:28
  5. Vad använder man?
    Av Unitary i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 08:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •