Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 408

Ämne: Vad använder ni för mixerbord?

  1. #121
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Fyra olika eurorackmixar med framför allt trummaskiner men även mycket annat jox, sen allt till en boss bx 16 där syntar, gitarr och bas sitter, för den rätta tuschen ; )

  2. #122
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Har ett skruttigt Emu 1820 m med medföljande patch mix mjukvara som får agera mixer för mig. Syntar in på alla 16 kanaler eller vad det blir genom mjukismixern till reason och mixern och effekter där.

  3. #123
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Jag gillar Emu 1820m! Föredrar ju riktiga rattar och reglar dock..

  4. #124
    nixpix
    nixpix är inte uppkopplad

    Senior
    Soundcraft Delta Theatre. Låter mkt bra och skön känsla i alla reglage. Gillar verkligen rattarna och reglarna i det bordet. Bra routingmöjligheter. Uppbyggt av moduler, så enkelt att byta kanaler och serva om det skulle behövas. Direkt ut på varje kanal har "halvbalanserade" utgångar, men inga problem och bättre än obalanserade. Saknas bara mätarbrygga.

  5. #125
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jag använder en liten Allen & Heath MixWizard WZ3 14:4:2 samt tre 96 håls bantam. Jag tycker den har rätt bra pre-amps och EQ for pengarna och 6 AUX send är alltid bra. Dessutom tycker jag de har lyckats få in ganska mycket i ett smidigt hemstudioformat, 100mm reglar, 4 bussar m.m.

  6. #126
    msdosmedicin
    msdosmedicin är inte uppkopplad
    msdosmedicins avatar
    Senior
    Jag behöver en hyfsad mixer, 6-8 kanaler, rent ljud och hyfsad EQ, max 5000 kr.. Tips?

  7. #127

  8. #128
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    jag kör med den Yamahaikanska portan AW16g. Den har alla nuendo algorythmer och spelar in på hårdisk. Naturligtvis kommer den med faders, men har bara en slice med rattar som är kontextuell.

    Jag brukade exportera alla spår separat ur den och mixa i ardour. Framför allt eftersom man gärna ville klippa bort lite misstag hit och dit från tagningarna. Men med tiden har man blivit tajtare på tagningar och det har ledt till att jag gör mixdown direkt i burken. Känns som att vara en liten scatch perry och är väldans kul! Jag har liksom alltid tyckt att det där med att mixa i datan känns som att sitta på ett kontor med excel ark. Jag kan ju inte riktigt rocka ut den som jag önskar medans jag sitter ner med en mus i handen.

  9. #129
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    Jag har precis köpt en Mackie VLZ3 1642, uppgraderat från en sliten brusande Behringermixer som hängt med i säkert 10 år.

  10. #130
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Vi har Köpt en Allen & Heath typ WZ3 16:2, bytt från macken vlz, har en samson rackmixer som submixer.

  11. #131
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag kör på ett sextonkanaligt Trident-bord. Helt förälskad i det, men funderar på att köpa en 1HE-rackmixer att ha som submixer för alla effektreturer innan de kommer tillbaka in i fin-Trident.

    Förslag? Ej Behringer.

  12. #132
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ha, när jag såg ditt inlägg nu så kom jag på att jag drömde om dig inatt outshape. Vi hamnade bredvid varan på ett flygplan men jag kom på att jag glömt mina syntar utanför och när jag hämtar dem skulle flyget lyfta men jag lyckades övertala flygverdinnan att släppa in mig igen och allt slutade med att jag och verdinnan kysstes. Trevligt. Snacka om ot.

  13. #133
    deadbeats avatar
    Veteran
    Ok med sidospår?
    Jag behöver en mixer med minst fyra sends och minst 16 kanaler. Helst (!) under 5000 kronor.
    Vad ska jag leta efter?
    När jag väl har köpt den lovar jag att återkomma mer OnT!

  14. #134
    R46.1
    R46.1 är inte uppkopplad
    R46.1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok med sidospår?
    Jag behöver en mixer med minst fyra sends och minst 16 kanaler. Helst (!) under 5000 kronor.
    Vad ska jag leta efter?
    När jag väl har köpt den lovar jag att återkomma mer OnT!
    Jag har just köpt en Mackie VLZ3 1642 som har 16 kanaler (10 preamps) och fyra sends, även två stereosubgrupper (eller fyra, jag vet inte riktigt hur det funkar). Direct out på de första 8 kanalerna. Kostar ny ca 4800 från thomann. Om du behöver 16 direct outs och klarar dig utan subgrupper så har allen heath en modell som heter mixwizard 16:2 som enligt vad jag sett brukar gå för runt 3500-4000 begagnad.

  15. #135
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör på ett sextonkanaligt Trident-bord. Helt förälskad i det, men funderar på att köpa en 1HE-rackmixer att ha som submixer för alla effektreturer innan de kommer tillbaka in i fin-Trident.

    Förslag? Ej Behringer.
    Speck X.Sum.

  16. #136
    Vcs3
    Vcs3 är inte uppkopplad
    Vcs3s avatar
    Senior
    Ny mixer hemma hos mig: Fostex 350 (den till vänster på bilden) 450:- på Myrorna. En riktig skitmixer.


  17. #137
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Spirit Studio 16 8 2 - låter bra, trevliga pre:s och kontakterna på ovansidan - mkt praktiskt! Sen får det perfekt plats ovanpå ett Yamaha CP70 Nackdelar är utseendet och avsaknad av mätarbrygga.


  18. #138
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Det här kör jag med när jag mixar utanför dator:


    Duger det för Boards Of Canada, så duger det för mig:

  19. #139
    deadbeats avatar
    Veteran
    Tack för tipset! Mackien verkar given!

    Citat Ursprungligen postat av R46.1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har just köpt en Mackie VLZ3 1642 som har 16 kanaler (10 preamps) och fyra sends, även två stereosubgrupper (eller fyra, jag vet inte riktigt hur det funkar). Direct out på de första 8 kanalerna. Kostar ny ca 4800 från thomann. Om du behöver 16 direct outs och klarar dig utan subgrupper så har allen heath en modell som heter mixwizard 16:2 som enligt vad jag sett brukar gå för runt 3500-4000 begagnad.

  20. #140
    Rutherford
    Rutherford är inte uppkopplad
    Rutherfords avatar
    Senior
    Jag kör en yamaha 03d med åtta extra in. Har en a&h 20/4/2 som komplement.

  21. #141
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Jag kör BX-16 i min lilla hörna. En vacker dag när jag flyttar till något större ska jag skaffa något mer hifi (utan att för den skull göra mig av med BX-16, den färgar så gött och är extremt smidig att ta med sig).

    edit: eller kanske inte mer hi-fi nödvändigtvis. Men mer eq, aux, subgrupper och sånt iaf.

  22. #142
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    En sån här phonic mr7 har jag.
    Den har allt, brusig eq, sladdriga reglar, pytterattar osv
    Men den har väldigt mycket av det goda också 2 svep, 6(8) aux, inserts överallt mm

  23. #143
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Jag har en behringer x2442 USB som huvudmixer och en roland m-160 som förmixer/summering för alla trummisar
    Har även tänkt koppla in en liten passiv mixer för att frigöra ngn mer kanal på huvudmixern

  24. #144
    1stScience
    1stScience är inte uppkopplad
    1stSciences avatar
    Senior
    Alto L20 som får hänga med ett tag till.
    Känns budget men låter helt ok. Väldigt lite brus. Interna effekterna är tråkiga men användbara i nödfall.
    Pottarna har börjat knastra en del.

  25. #145
    Aminozyra
    Aminozyra är inte uppkopplad

    Senior
    Ja har ett soundcraft delta dlx 8-4-2 som jag håller på att uppgradera till tänderna.

    Hade behövt ett mindre med några fler kanaler till en live spelning nästa månad.

    Det är på sätt o vis mitt vardagsrums bord oxå. Soffan kallas för mixplats.

  26. #146
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Behringer MX9000! Klart underskattat bord som låter riktigt bra. Snyggt är det dessutom :-)

    PS. Varför går det inte att ladda upp en vanlig jpg!?

  27. #147
    Skillybob
    Skillybob är inte uppkopplad
    Skillybobs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dagHB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    PS. Varför går det inte att ladda upp en vanlig jpg!?
    Det har blivit ngt knas med servern... They're on it

  28. #148
    _Peter_
    _Peter_ är inte uppkopplad
    _Peter_s avatar
    Senior
    Soundcraft Spirit Folio SX
    Bildlänk

  29. #149
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    8 kanalers Soundcraft 200B i superskick från Sveriges Television.

  30. #150
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Tjohoo, fick precis tag på en 4-kanalers Nagramixer från 60-talet!

  31. #151
    mikee
    mikee är inte uppkopplad
    mikees avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjohoo, fick precis tag på en 4-kanalers Nagramixer från 60-talet!
    Va NAJS! Har du bandaren med ?

  32. #152
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Jag har haft alla möjliga mixrar + ljudkortskombinationer men har landat på ett RME UCX. Det ersatte min Mackie 1640i gott och väl då jag inte behövde alla mic preamps, och jag tycker RME:s mic preamps låter way way bättre. Dessutom gav RME mig riktigt bra signalnivåer in i digitala domänen, något jag inte kan säga om Mackie. Att mixa i mjukvara passar mig, och om jag i framtiden behöver hands-on så finns ju Mackies underbara kontroller:

    http://mackie.com/products/mcupro/index.html

    UCX (mums):

    http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_ucx.php
    Senast redigerat av tinybox den 2013-11-19 klockan 01:28.

  33. #153
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mikee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va NAJS! Har du bandaren med ?
    typ 9 st!

  34. #154
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    soundcraft m8.
    gör jobbet. bra med direkta ut+4aux.

  35. #155
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    soundcraft m8.
    gör jobbet. bra med direkta ut+4aux.
    Kör också M8:an. 8 direct out rakt in i min Motu 828 med 8 in. Spela in 8 spår samtidigt i Logic/audacity är lite sådär... småskönt. Enda jobbiga är att den tar upp 1/3 av mitt skrivbord, så himla stor för att vara en 8 kanalare (använder bara 1 av de 4 stereokanalerna pga att de inte har direct out).

    Drömmen vore en 8 kanalare, med 8 direct out, som inte tar nån plats men ändå har EQ/mute/sliders och så. Och som inte kostar alltför mycket. Still looking.

  36. #156
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inget Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör också M8:an. 8 direct out rakt in i min Motu 828 med 8 in. Spela in 8 spår samtidigt i Logic/audacity är lite sådär... småskönt. Enda jobbiga är att den tar upp 1/3 av mitt skrivbord, så himla stor för att vara en 8 kanalare (använder bara 1 av de 4 stereokanalerna pga att de inte har direct out).

    Drömmen vore en 8 kanalare, med 8 direct out, som inte tar nån plats men ändå har EQ/mute/sliders och så. Och som inte kostar alltför mycket. Still looking.
    har exakt samma setup. 828mk3. dock in i live.
    och har samma problem. på tok för stort. och använder inga av stereokanalerna.
    har tom tagit bort rattarna från hela den delen av mixerbordet, och gett varje aux sin egna färg.

    jag har varit på jakt efter nån slags matrixmixer, alt. vanlig mixer med 8direkt ut och med minst 4aux.
    EQt använder jag i princip aldrig, så det kan helt gå bort.
    detta är så nära jag kommit, men den har inte dedikerade direkta ut
    http://www.thomann.de/se/omnitronic_...b44c515f8ba992
    men det är något jag skulle kunna använda live, istället för m8, och behålla m8 för inspelning.

  37. #157
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Tascam Porta One
    Mest så man har nåt att koppla
    in saker innan vidare in i
    ljudkortet.

    Tror bandaren funkar fortfarande också.

  38. #158
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har exakt samma setup. 828mk3. dock in i live.
    och har samma problem. på tok för stort. och använder inga av stereokanalerna.
    har tom tagit bort rattarna från hela den delen av mixerbordet, och gett varje aux sin egna färg.

    jag har varit på jakt efter nån slags matrixmixer, alt. vanlig mixer med 8direkt ut och med minst 4aux.
    EQt använder jag i princip aldrig, så det kan helt gå bort.
    detta är så nära jag kommit, men den har inte dedikerade direkta ut
    http://www.thomann.de/se/omnitronic_...b44c515f8ba992
    men det är något jag skulle kunna använda live, istället för m8, och behålla m8 för inspelning.
    Smart ide det är med egen färg för varje aux! Jag använder dock inte auxarna alls längre utan har alla mina prylar inkopplade i en patchbay och kör effekter genom den istället. Auxarna är ju fina live men eftersom de inte funkar vid inspelning via direct out så står de nu tomma. Eller gör jag nåt fel? Kan man Köra FX på auxarna och få FXn att köras ut via directout?

  39. #159
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ta in effektreturerna på vanliga spår? Om jag inte missförstår dig. Själv gör jag alltid så.

  40. #160
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ta in effektreturerna på vanliga spår? Om jag inte missförstår dig. Själv gör jag alltid så.
    Jo jag vet, så kan man göra. Men mina 8 kanaler är redan upptagna med synthar och trummaskiner "tyvärr"

    Fast har insett att det är rätt smidigt att bara ha allt i patchbayen och enkelt hoppa mellan synthar/effekter där lite hur som helst. Visst, jag kan inte köra 1 effekt på 2 synthar samtidigt. Sen är det såklart lite bökigt om man vill skapa en feedbackloop, om det ens går med en patchbay (har inte orkat kolla upp).

  41. #161
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran



  42. #162
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ta in effektreturerna på vanliga spår? Om jag inte missförstår dig. Själv gör jag alltid så.
    så gör jag med. lyckligtvis har jag inte så många instrument.

  43. #163
    volante
    volante är inte uppkopplad
    volantes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Slurp! Beskriv gärna soundet!

  44. #164
    Aminozyra
    Aminozyra är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Har du fått igång binsonet nu?

  45. #165
    freddy_n
    freddy_n är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Amek BC III

  46. #166
    fred
    fred är inte uppkopplad
    freds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Interzone Inc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig är en bra mixer och externa effekter nästan lika viktigt som synten. Just nu har jag en Behringer Eurodesk MX 3282A. I racket sitter ett gäng DBX kompressorer, delay och reverbs.

    Min signalkedja är just nu:

    • Syntar -> Analog Mixer -> Audio interface -> PC (Cubase)

    Jag kan även ha ett motsatt flöde:

    • Ett eller flera Cubase spår -> Audio Interface -> Mixer/Effekter ...och så hela vägen tillbaks. Jag kan alltså lägga på en analog kompressor på en plug till exempel.

    Arbetssätt ja... Beroende på spelar jag in en eller flera syntar samtidigt, och då till viss del mixade på MX32:an men alltid in på separata spår i Cubase (tappar subbarna till ingångarna på ljudkortet). Mestadels är det dock inspelning av ett spår i taget, och alltid slutmix i Cubase.

    Fast nu går jag och funderar på att gå över till en Mackie d8b Men det måste vara en förbättring när det gäller ljudkvalité, signalflöde och arbetssätt, och det återstår att ta reda på om det är det.

    Så för mig är det mycket viktigt med kringutrustning. (...så är jag ju en gammal ljudtekniker också.)
    Det verkar inte finnas någon tidigare tråd om det högintressanta ämnet kort signalväg och digital inspelning. Startade därför följande tråd på forumet:

    http://www.99musik.se/showthread.php...al-signalv%E4g
    Senast redigerat av fred den 2014-01-01 klockan 20:21.

  47. #167
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Snyggt Dar. Ser att du plockat ur din 4:1 mixer ur caset.
    Har precis gjort en modbeställning för direkt ut på mina.

  48. #168
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Det blev en ny mixer idag

    Har aldrig varit mer nöjd.

    http://instagram.com/p/iraplRpkCd/

  49. #169
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Åh, Thulo, fint. Jag tycker gott SSL kan släppa en mindre variant också, med 4 reglar men med möjlighet att summera 16 kanaler.

  50. #170
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Japp! Det blir nog en x-panda också så småning om

  51. #171
    hallows
    hallows är inte uppkopplad
    hallowss avatar
    Senior
    Yamaha 01v96i. Smidigt med inbyggt interface och allmänt lättjobbat. Fast ju mer jag tänker på det hade jag hellre velat ha ett analogt bord för summering och en bra kontrollyta istället.

  52. #172
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Min mixer har en tvillingsyrra på vend just nu... Shoppa fin brittisk plåt vettja. Han har redan sänkt 3000 och verkar vara trevlig (har mejlat kring annat) så det finns nog förhandlingsutrymme. Det är bergis i bättre skick än mitt som fortfarande är oljigt efter all konsertrök på Stadt Hamburg.

    http://vend.se/ad.php?205280
    http://www.blocket.se/malmo/Hill_Rem...=11&w=3&last=1

  53. #173
    hallows
    hallows är inte uppkopplad
    hallowss avatar
    Senior
    Min mixer har en tvillingsyrra på vend just nu... Shoppa fin brittisk plåt vettja. Han har redan sänkt 3000 och verkar vara trevlig (har mejlat kring annat) så det finns nog förhandlingsutrymme. Det är bergis i bättre skick än mitt som fortfarande är oljigt efter all konsertrök på Stadt Hamburg.

    http://vend.se/ad.php?205280
    http://www.blocket.se/malmo/Hill_Rem...=11&w=3&last=1
    Mmm, det hade varit trevligt... Fast jag tror inte sambon hade uppskattat storleken...

  54. #174
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av hallows Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm, det hade varit trevligt... Fast jag tror inte sambon hade uppskattat storleken...
    Äsch, så länge man orkar bära den kortare sträckor så.

  55. #175
    alof
    alof är inte uppkopplad
    alofs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har en TL Audio M3 som jag trackar igenom. Har blivit lite sugen på att testa deras ADAT-kort till den, någon som provat eller vill sälja sitt?

  56. #176
    Azzers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Grattis
    Själv väntar jag på en X-panda som ska kopplas ihop med mitt UAD Apollo 16 system.
    Fördel med SSL mixern är att den har flera auxar så kan tappa signal in i UAD effekterna.


    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blev en ny mixer idag

    Har aldrig varit mer nöjd.

    http://instagram.com/p/iraplRpkCd/

  57. #177
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Härligt Azzer! Det e så himla skönt att alla signalnivåer stämmer nu med mitt alpha link interface. Skickar man ut -20 så får man tillbaka det i samma nivå. Blir otroligt smidigt att inserta hw effekter och spela in osv. Kände att jag behövde master delen med cue mix o talkback före en massa kanaler.

  58. #178
    Azzers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ja SSL mixerna lär vara rätt exacta när det gäller specifiactioner och nivåer.
    Har själv funderat på om jag ska uppgradera senare och lägga till en X-desk för att komma åt masterdelen och flera kanaler.
    X-rack är också en variant som skulle funka.


    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt Azzer! Det e så himla skönt att alla signalnivåer stämmer nu med mitt alpha link interface. Skickar man ut -20 så får man tillbaka det i samma nivå. Blir otroligt smidigt att inserta hw effekter och spela in osv. Kände att jag behövde master delen med cue mix o talkback före en massa kanaler.

  59. #179
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Azzer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja SSL mixerna lär vara rätt exacta när det gäller specifiactioner och nivåer.
    Xlogic Superanalogue (från SoS):

    "The published specifications claim that the preamp input clips at a huge +26dBu, and noise and distortion is better than 0.003 percent. The bandwidth extends between 20Hz and 20kHz within 0.1dB and the -3dB point is 200kHz. Equivalent input noise (with a 150(omega) source) is -127dBu at maximum gain, and CMRR is better than 70dB at 10kHz."

  60. #180
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Blir nästa grej månne att låta bygga egna bord. Typ en återgång till 60-70-tal?
    Har funderat lite men ingenjörkompis. Det finms ju så mycket kvalitetsgrejor, relativt billigt, att du kan skräddarsy ditt egna studiobord utan att bli skinnad, (om du har det bra ställt med kompisar villiga att göra det lite billigare.)
    Typ chinakopior av nevetrafos. Billiga kretskortlösningar, kontakter osv kan man ju plocka från andra äldre bord om man vill.
    Red dot opamps osv.
    Vet ej, men detvore grymt kul med en sådan trend.

Liknande ämnen

  1. Vilken DAW använder du?
    Av Arete i forum Övriga DAW
    Svar: 119
    Senaste inlägg: 2015-07-23, 01:13
  2. Svar: 180
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 13:28
  3. vad använder ni?
    Av eetfuk i forum Stränginstrument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 20:51
  4. Hur använder ni Era patchbays?
    Av moogpower i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 19:28
  5. Vad använder man?
    Av Unitary i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 08:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •