Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 88

Ämne: Diy-case

  1. #1
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

    Diy-case

    jag startade en case-tråd, men det kanske är bättre med separata trådar.

    Är det någon som har diyat här? Jag undrar lite var materialkostnaderna i delar skulle kunna hamna på för en enkel skiff, typ den här: http://1.bp.blogspot.com/-QVRIBuM3zg...93119-8829.jpg även om jag nog skulle bygga lite bredare själv. Hade tänkt sälja de Bugbrand-lådor jag har eftersom de är djupa, och bygga något billigare själv. Samt köpa moduler för mellanskillnaden.

    Är inte jättehändig men borde väl fixa en sån här. Skippar ädelträbiten, och behöver inte få till världens snyggaste kanter liksom.

    Någon som har erfarenhet?

  2. #2
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Om man inte har tillgång till ett snickeri så är det ganska svårt att få det bra.

    Det är väldigt lätt att såga i trä, och det krävs inte så mycket prylar. Men det blir ofta snett och vint, vilket gör att det ser sjukt illa ut. Det blir inte ens snyggt på ett bra sätt!

    En girsåg med girlåda (eller en sådan på skena) är ett måste. Sen är det bra om man har fil/rasp/sandpapper också. Om du tänker limma ihop lådan (enklast) så behöver du tvingar också. Ska du skruva, glöm inte att borra hålet först.

    Alla prylar för detta går att få tag i ganska billigt på ClasseO. Men som vanligt - billig utrustning = billigt resultat.

  3. #3
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok. Har inga av de här grejerna. Får väl börja med att jaga snickarboa.

    Tack.

    Förresten – materialkostnader? Är det nära att bara köpa en någon annan byggt? Typ han tysken, wheedywhizz? Nu vet jag inte vad han tar heller iofs...

  4. #4
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Att köpa trä kostar typ ingenting. Om du inte ska ha ädelträ förstås. I Stockholm köper jag i en butik som heter Material, korsnigen Östgötagatan/Folkungagatan - Eftersom den ligger centralt så är allt dyrt - En lyxpinne hyvlad furu kostar typ 20:-, om man köper den på brädgården kostar den säkert bara 5:-. Men jag orkar inte åka ut till Fredells, så det får kosta 15:- extra. Dock så går det ju aldrig åt mer än några meter, så det blir ju ingen större kostnad...

    Ja, vad kostar det hos de som gör sådana här jobb? Jag funderar ibland på om jag skulle beställa ett snyggare än det jag gjort själv...

  5. #5
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok, det låter väldigt överkomligt ju. Bor förvisso i Göteborg men något liknande ska väl finnas här.

    Det var väl någon här som beställde skiff från tyskland? Minns inte vem nu, bara. Kom fram!

  6. #6
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Jag byggde ett eget case för den totala summan av ca. 1600kr. Det är ett 9U*84hp med träsidor, trätopp, plåtrygg och botten. Jag köpte rails och mutterskenor från Schneiders för typ 200kr. PSU samt 3 bussbrädor för kanske 1000kr och resten gick åt till bets, lack och gummifötter.

    Resultatet kan jag posta senare ikväll! Det blev inte supersnyggt, men det duger. Någon gång i framtiden ska jag nog köpa en proffsbyggd låda eller montera allt i ett flightcase för säkrare transport!

  7. #7
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    splump köpte väl med? Var är splump??

    Rails tänker jag att jag kan skippa då Bugbrand (frac) alltid är multiplar av 1,5 tum breda. Kan vara en dum ide...

    Ser gärna bilder på det!

    Transport, ja. Man skulle bygga till lock från början. .....

  8. #8
    SH-101
    SH-101 är inte uppkopplad
    SH-101s avatar
    Senior
    Har också byggt själv. Ska leta upp bild. Vet ej kostnad då jag sneakade virket från svärfar. Rails och PSU från 99musik-köpes och bus-board från Schneiders för ett par hundra.

  9. #9
    SH-101
    SH-101 är inte uppkopplad
    SH-101s avatar
    Senior
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	modular.jpg 
Visningar:	205 
Storlek:	103,9 KB 
Id:	40391

    Ber om ursäkt för bilden efter betsning ... inte vidare illustrativ :P

  10. #10
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om man inte har tillgång till ett snickeri så är det ganska svårt att få det bra.

    Det är väldigt lätt att såga i trä, och det krävs inte så mycket prylar. Men det blir ofta snett och vint, vilket gör att det ser sjukt illa ut. Det blir inte ens snyggt på ett bra sätt!
    Det är detta som jag är orolig för. Man borde väl dock kunna få bitarna tillsågade på fredells eller liknande? Att bara skruva ihop och måla lådan ska väl gå utan att göra att det ser ut som en femårings första slöjdprojekt.

  11. #11
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Byggde också själv, sambon är slöjdlärare så jag fick låna maskinhyvel, bandsåg etc. Utan det blir det nog meckigt att få till det, o andra sidan är min referens en 2a utan någon form av garage eller dylikt. Köpte plank och limmade till sidor, mdf bakstycke, PSU ebay (power one) samt skenor från tyskland. Samma som levererar till doepfer, minns inte vad som hette nu på rak arm. Blev billigt och tillräckligt snyggt, men jag lade ner ett par kvällar o andra sidan.

  12. #12
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 7dv6 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är detta som jag är orolig för. Man borde väl dock kunna få bitarna tillsågade på fredells eller liknande? Att bara skruva ihop och måla lådan ska väl gå utan att göra att det ser ut som en femårings första slöjdprojekt.
    Fredells tar 25:- per kap om man vill ha sakerna fixade... Och då är det kap som i att kapa en MDF i 2 bitar. Inga avancerade former. Så visst går det!

  13. #13
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fredells tar 25:- per kap om man vill ha sakerna fixade... Och då är det kap som i att kapa en MDF i 2 bitar. Inga avancerade former. Så visst går det!
    MFD är kanske lite tungt, borde det inte gå med 8mm plywood om man har små reglar i hörnen för att inte behöva skruva in i plywoodsidan?

    Det blir ju en del kap, fan då blir det ju billigare med en köpeskiff nästan hur man än gör. Funderar på att titta förbi snickaren i kvarteret och fråga om han bara kan sno ihop en låda för en femhunka svart. Lär ju ta honom ca 20 minuter att göra det.

  14. #14
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Sen kommer ju hela grejjen med lock också. Om det ska vara portabelt för spelningar är ju ett lock en fin sak.

  15. #15
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag vill ju kunna transportera det till gig patchat.

  16. #16
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hm. Jag känner ju också en slöjdlärare. Fast han bor i Uppsala. MEEEN..!

  17. #17
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm. Jag känner ju också en slöjdlärare. Fast han bor i Uppsala. MEEEN..!
    Kan inte någon händig stockholmare (slöjdlärare eller ej) bara börja massproducera 6U-skiff med lock? 5-6cm djupt, lättvikt så man kan flyga med det. Vore så skönt.

  18. #18
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Iofs, om man ska gigga kanske det är skönare med metallbåtar ändå... Bugbrandstyle. Fan!

  19. #19
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Jag byggde ett gäng case till mitt bands syntar. Jag köpte en cirkelsåg och en sågskena på Clas O. Sedan tog det mig 7dagar att bara såga upp alla bitarna jag behövde. Jag var verkligen livrädd varje gång jag skulle slå på sågen och få till ett bra snitt.
    Det kändes som att jag fick såga om varje bit två gånger. Det hade gått klart mycket enklare om jag köpt en Festo sänksåg och skena för 6000 kr då hade jag sågat upp allt på en timme. Så helt klart när det kommer till cirkelsågar så är det verkligen dag och natt mellan en 800 kr Black and Decker och en Dewalt eller Festo.

    Hittade lite bilder från mitt case byggande, så här i efterhand är jag verkligen glad att jag genomförde bygget som jag tänkt mig och vi har varit ute och spelat väldigt mycket och lådorna och syntarna har hållit! Jag funderar på att bygga ett modular case bara för att komma igång igen med hobby fixandet!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00540.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	88,7 KB 
Id:	40402Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Nytt case.jpg 
Visningar:	208 
Storlek:	88,9 KB 
Id:	40403

  20. #20
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja det är väl kanske den där första verktygsinvesteringen som känns lite styv för att bygga ett endaste 3U case.

  21. #21
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Jag byggde ett rack av furuskivor från Clas O i köket för några år sedan. Sågade med fogsvans och sandpapprade mig till döds. Det var såg- och slipspån överallt efteråt. Så jag skulle också säga att man nog gärna vill ha tillgång till ett snickeri/slöjdsal med riktiga verktyg. Jag tycker att det känns helt ok att betala någon annan för att bygga åt mig också för den delen.

  22. #22
    Kloo
    Kloo är inte uppkopplad
    Kloos avatar
    Senior
    Att slänga ihop den typ av case vi pratar om här kan inte vara särskilt komplicerat för en möbelsnickare eller likn. Framförallt om man inte ska ha något finlir utan bara funktion. Har funderat flera gånger att fråga runt lite här i Gbg men det blir inte av. Ett annat problem är ju att när du fyllt ditt DIY-case (kanske inte en skiff då, eftersom det ev. räcker med en..) så vill du ha ett likadant till eller kanske nån påbyggnad. Då måste du på't igen

  23. #23
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 7dv6 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det är väl kanske den där första verktygsinvesteringen som känns lite styv för att bygga ett endaste 3U case.
    Jag kom på i går kväll när jag postat inlägget att det går faktiskt att hyra Festo sänksåg och skena + dammsugare på maskinuthyrningsställen. Det kan inte kosta så mycket. Har du dammsugare kopplad till sågen så kan man jobba i lägenheten.

  24. #24
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ibland blir jag så jävla trött på allt krångel med alla prylar!! Eller på att det kostar. Köp, sälj, köp, sälj, kolla priser, kolla frakt, köp, sälj, ångra dig. Etc

  25. #25
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag byggde ett rack av furuskivor från Clas O i köket för några år sedan. Sågade med fogsvans och sandpapprade mig till döds. Det var såg- och slipspån överallt efteråt. Så jag skulle också säga att man nog gärna vill ha tillgång till ett snickeri/slöjdsal med riktiga verktyg. Jag tycker att det känns helt ok att betala någon annan för att bygga åt mig också för den delen.
    Uhhh precis, det är ju mardrömsscenariot. Men du har väl något monorocket-case nu väl för mobilt modulerande?

  26. #26
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ibland blir jag så jävla trött på allt krångel med alla prylar!! Eller på att det kostar. Köp, sälj, köp, sälj, kolla priser, kolla frakt, köp, sälj, ångra dig. Etc
    När jag känner så så brukar jag bara sätta igång och gå på känslan och se vad det blir i slutänden, det är lätt att man blir för teoretisk när man ska bygga något! Att strosa runt på ett byggvaruhus brukar få igång tankarna och lösningarna!

  27. #27
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Kanske det. Undrar mest om det blir bra för livebruk. Hemmarack kan jag säkert bygga liksom.

  28. #28
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske det. Undrar mest om det blir bra för livebruk. Hemmarack kan jag säkert bygga liksom.
    Precis, väldigt olika att bygga någonting som ser ok ut på skrivbordet och inte faller sönder av att man använder det, eller att bygga någonting som ska hålla för att resa och gigga med, med elektronik i för 20 papp dessutom. Kanske bara är dumsnålt att snåla på skiffen.

  29. #29
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Mmm dumsnålt var ordet.

    Bara det att Bugbrand inte säljer sina skiffar än pga något strul. Det finns ett par i omlopp, men inte mer än så. Jaja.

  30. #30
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm dumsnålt var ordet.

    Bara det att Bugbrand inte säljer sina skiffar än pga något strul. Det finns ett par i omlopp, men inte mer än så. Jaja.
    Fast för att omedelbart säga emot mig själv: Det finns väl inga gig-skiff (alltså stadiga med lock) att köpa? Då blir det väl Doepfers 6U Suitcase typ men den väger ju mer än handbagage redan innan modulerna är i.

  31. #31
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nej, visst. Har en 6U från Thon, men den är mest luft.

    Bugbrands racklådor är stadiga. Sådana i ett träcase känns ganska tryggt.

    Flyger man med "rätt" bolag kan handbagage väga en del, så länge man kan lyfta upp det själv.

  32. #32
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 7dv6 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns väl inga gig-skiff (alltså stadiga med lock) att köpa?
    Monorocket S3

  33. #33
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Monorocket S3
    Jo, det är väl fint. Är det ett sånt du har emp?

  34. #34
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 7dv6 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uhhh precis, det är ju mardrömsscenariot. Men du har väl något monorocket-case nu väl för mobilt modulerande?
    Ja, skiffmodellen. Råkade snubbla in på MeMe Antenna i New York (Williamsburg) när jag vandrade runt planlöst, och där var den. Jag tolkade det som ett tecken.

    Så här ser den ut fast min är svart. 90 HP bred. Min var utan PSU vilket var bra eftersom jag hade en uZeus redan. Tror de levereras med MakeNoise PSU nuförtiden.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	300.JPG 
Visningar:	121 
Storlek:	28,4 KB 
Id:	40430
    Senast redigerat av emp den 2012-09-14 klockan 00:12. Anledning: bild

  35. #35
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag köpte billiga hyllplan på Biltema och så lämnade jag det till ett snickeri för tillsågning, tillsammans med en ritning.
    Det blev inte särskilt dyrt alls, men bra.
    Sen limmade och skruvade jag ihop det själv. Inte svårt.

  36. #36
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har fått fatt på en duktig möbelsnickare som har gjort instrumentlådor och rack-lådor för prylar som ska ut på turné. Han har en stor verkstad i Stockholm med allt som behövs och han lät väldigt rimlig när vi pratade priser för en 6U skiff i plywood med lock. Jag ska skicka lite mått och förslag till honom.

    När jag kommit någon vart och har lite bilder lägger jag upp dem här. Han kan säkert ta upp fler beställningar när han kommit in i eurorack-tänket.

  37. #37
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Fett!

  38. #38
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Jag tänker ev. sälja mitt hembyggda 9U case i höst. Vill ha ett med lock men kan inte riktigt bestämma mig. Monorocket har väl lock på sina större case också va?

  39. #39
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Jag gjorde ju en tokful skiff (som snart gått laget runt här?) som inte behöver exponeras mer, men detta lilla case är jag mer stolt över:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bugwood.jpg 
Visningar:	178 
Storlek:	49,8 KB 
Id:	40521

  40. #40
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    GRYMT!

  41. #41
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    7dv6, ett sånt här kanske du skulle låta möbelsnickarn bygga? http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=67096

  42. #42
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av m Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    7dv6, ett sånt här kanske du skulle låta möbelsnickarn bygga? http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=67096
    Jag tror jag vill ha det helt platt för att få ner volymen så mkt som möjligt. Bättre att orna ett litet utfällbart ben eller dylikt för att vinkla upp hela skiffen. Jag behöver ha den platt för att kunna ha den smidigt framför min 9U också.

  43. #43
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det är jag som har den nu! Då är man skiff-svåger med halva 99an då.

  44. #44
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Jag vill ha monorockets MX6! En 6U låda med inbyggd 6U skiff ju!

    Synd att den antagligen kostar skjortan, men jag har fler skjortor!

  45. #45
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av evirob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ha monorockets MX6! En 6U låda med inbyggd 6U skiff ju!

    Synd att den antagligen kostar skjortan, men jag har fler skjortor!
    Jag är nästan säker på att jag skrev om det här för bara någon dag sedan, men den har slutat tillverkas (jag tänkte köpa en sådan själv för några dagar sedan). Däremot så finns det nu en ersättande modell som är lite bredare. Priset är €1170 om jag inte missminner mig. Väntetiden är MINST 3-4 månader.

  46. #46
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Priset är €1170 om jag inte missminner mig.
    Oj, det är ganska saftigt.

  47. #47
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Vill bara göra lite gratisreklam för wheedywhizz - har två case som han gjort, och det är ett fantastiskt hantverk. Jag har hyfsade skills när det kommer till trä (döm mig inte efter min första skiff), men han är den europeiska kungen på synth-trä.

  48. #48
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är nästan säker på att jag skrev om det här för bara någon dag sedan, men den har slutat tillverkas (jag tänkte köpa en sådan själv för några dagar sedan). Däremot så finns det nu en ersättande modell som är lite bredare. Priset är €1170 om jag inte missminner mig. Väntetiden är MINST 3-4 månader.
    Big City Music har några av den gamla modellen kvar för 850$. Om jag räknat rätt så blir det typ 8500kr nånting med moms och tull. Fortfarande billigare än att köpa det nya av schneiders.

  49. #49
    evirob
    evirob är inte uppkopplad
    evirobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill bara göra lite gratisreklam för wheedywhizz - har två case som han gjort, och det är ett fantastiskt hantverk. Jag har hyfsade skills när det kommer till trä (döm mig inte efter min första skiff), men han är den europeiska kungen på synth-trä.
    Nu känns det som att jag kapar tråden, sorry Oljud!

    Jag vill ju ha något portabelt, så det får bog bli doepfers koffert! Den kostar väl typ 4000kr med ström och lock?

  50. #50
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av evirob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Big City Music har några av den gamla modellen kvar för 850$. Om jag räknat rätt så blir det typ 8500kr nånting med moms och tull. Fortfarande billigare än att köpa det nya av schneiders.
    Japp, men då en gammal modell med eventuellt sämre PSU (jag minns ej detaljerna). Den nya är dessutom 80HP större och widescreen

  51. #51
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av evirob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vill ju ha något portabelt, så det får bog bli doepfers koffert! Den kostar väl typ 4000kr med ström och lock?
    Tänk på att de väger ganska mycket (tror 7kg + moduler + kablar), de är ju portabla men inte riktigt slänga över axeln och gå och repa.

  52. #52
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Vad är ni för sillmjölkar? Så tunga är de inte...

  53. #53
    7dv6
    7dv6 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Många flygbolag har ju 10kg som gräns för handbagage också. De flesta av mina moduler skulle rymmas i ett mycket grundare och lättare case än Doepfers väska, så att kolla efter alternativ till det tycker jag inte är så konstigt.

  54. #54
    codemuzak
    codemuzak är inte uppkopplad
    codemuzaks avatar
    Senior
    Det enklaste är väll att köpa rails sedan gå till en case firma som bygger ett case och skruvar in skenorna! Ett case i den storleken du letar efter kostar troligtvis runt 2000 kr att få byggt. Vill du ha caset lättare används kolfiber skivor i stället för björk plywood. Jag kommer inte ihåg vad det materialet heter men jag har det uppskrivet någonstans.

    CM


    Citat Ursprungligen postat av 7dv6 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många flygbolag har ju 10kg som gräns för handbagage också. De flesta av mina moduler skulle rymmas i ett mycket grundare och lättare case än Doepfers väska, så att kolla efter alternativ till det tycker jag inte är så konstigt.

  55. #55
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Nu kan ni andas ut! Har äntligen fått tummen ur och bytt ut min prototyp i papp mot plywood, har dessutom en vän grym på att måla och som fick fria händer.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1253.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	98,6 KB 
Id:	55567 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1256.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	91,3 KB 
Id:	55568 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1312.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	99,6 KB 
Id:	55570 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1313.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	100,2 KB 
Id:	55571

  56. #56
    bing
    bing är uppkopplad nu

    Veteran
    :-)

  57. #57
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1313.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	100,2 KB 
Id:	55571
    Man får gratulera. I den vinkeln tycker jag det påminner om övre delen av ett flipperspel. Vilket ju kan få en att börja fundera på nya hybridleksaker...

  58. #58
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hehe tackar, insåg på prototypen att jag ofta började trumma på sidorna så när en kompis hade ett par knappar över var jag tvungen att testa. Maths ch 2 och 3 ut går (på insidan) via knapparna till varsin utgång så jag kan använda dom till att skicka valfri spänning eller någon signal direkt.

  59. #59
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fan vad snyggt..och kool... som ett flipperspel med duttarna på sidan

  60. #60
    palmeyouth
    palmeyouth är inte uppkopplad
    palmeyouths avatar
    Senior
    Riktigt snyggt

Liknande ämnen

  1. DIY MOTM case för 10 moduler.
    Av sebsongs i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2017-10-18, 19:25
  2. oljuds diy-case
    Av oljud i forum Modularer & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-06-24, 14:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •