Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Rundgång i Pro Tools 10 – måste ha fått hjärnsläpp?

  1. #1
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran

    Rundgång i Pro Tools 10 – måste ha fått hjärnsläpp?

    Kamrater,

    Jag har just inhandlat min nya stormembransmikrofon och satte mig för att lattja lite. Nu var det förvisso ett tag sedan jag var flink på Pro Tools, men jag måste helt ha glömt hur tusan jag routar I/O, för jag får total rundgång så fort jag record-enable kanalen med mikrofonen. Input gain eller närhet till monitorer har ingen effekt, utan det verkar vara att jag kopplat helt galit.

    Setup:
    Pro Tools 10.2
    iMac 27' mid 2011
    Mac OS 10.7.4
    Mbox 2

    I/O (default stereo mix)
    Input: 1,2; spdif1;2
    Output: 1,2

    Mikrofonkanalen så väljer jag input 1, där jag kopplat in micken och sedan output 1-2. Är det här jag fått det om bakfoten?Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2012-09-11 kl. 12.51.24.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	74,0 KB 
Id:	40378

    Micken är rätt inkopplad, fantommatad och med rätt gain med mera. Jag har ett vagt minne av att jag brukade ändra något i core audio manager, men där verkar det inte finnas många alternativ. Är det någon annan inställning i datorn som jag helt har glömt bort, eller har jag helt glömt bort hur man spelar in?

    Det blev lite av en nybörjarfråga det här. Men hur som helst tacksam om någon kan peka mig i rätt riktning.

  2. #2
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Upddate:

    Verkar inte vara något problem egentligen, då det går att spela in och allt verkar låta normalt. Det ser bara ut som det är rundgång på insignalen, men resultatet blir helt normalt. Verkar det som.

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2020-12-10, 13:35
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 21:16
  3. Munspel rundgång
    Av Doggen i forum Blåsinstrument
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •