Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 149 av 149

Ämne: Casetillverkare

  1. #121
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    fan vad trist Slirak.... Viktigaste är ju att kommunicera känner jag??

    Jag kan leverera ett positivt omdöme i alla fall, angående Clicks and Clocks i tyskland. Verkligen jättebra service och fina produkter.

  2. #122
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    slirak: Du har inte reggat dig på Muffs och berättat om det där då? Dock så har han genom åren levererat många case till folk, så jag har lite svårt att tro att han har lurat folk på löpande band.

    Oavsett, inte ok.

  3. #123
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är ju sajten borta...
    Det är den va? isf uppe igen. https://www.samodular.com/

  4. #124
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    slirak: Du har inte reggat dig på Muffs och berättat om det där då? Dock så har han genom åren levererat många case till folk, så jag har lite svårt att tro att han har lurat folk på löpande band.

    Oavsett, inte ok.
    Jag har varit muffmedlem i flera år, men har dragit mig för att skriva detta offentligt. Borde väl göra det. Med tanke på beteendet mot minst en person till, att finns ytterligare meddelanden från andra om uteblivna svar (men inget om nån affär i samband me det) och att sajten försvunnit, så misstänker jag att han helt enkelt sakta men säkert gick i konken och att jag hamnade med svarte petter.

  5. #125
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är den va? isf uppe igen. https://www.samodular.com/
    Jaha, sedär, nu redirectar www.weedywhiz.com (som jag beställde från) till samodular. När jag gav upp hoppet nån gång i början av förra året så gjorde den inte det. Intressant, han säljer alltså fortfarande case. Då ska jag spamma honom igen. Jag har ju kvitto...

  6. #126
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Hm, intressant, samma VAT ID på Samodular som det var på Weedywiz.com - undrar om det betyder att det är samma bolag? I så fall antar jag att min tes att han gått i konken är fel och jag har fortfarande en legal motpart, det ger ju ändå visst hopp.

  7. #127
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Jag har handlat Buchla moduler från honom och mitt case är från honom men köptes begagnat (typ 2 månader gammalt) men både min vän jag köpte caset av och jag har bara haft bra bemötande och fått prylarna snabbt.

    Skulle rekomenderat honom utan att blinka före jag läste om ditt case Slirak...

    Prova att maila honom igen - grymt dålig stil men jag hoppas det löser sig.

  8. #128
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    I senaste mejlet från honom skrev han
    "I'm currently on vacation and will get the case out by the coming weekend." Det var den 3 januari. 2018. Mina mejl därefter har han inte svarat på. Så mitt hopp är svagt, men jag gör väl ett sista försök innan jag outar honom på muff.

  9. #129
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm, intressant, samma VAT ID på Samodular som det var på Weedywiz.com - undrar om det betyder att det är samma bolag? I så fall antar jag att min tes att han gått i konken är fel och jag har fortfarande en legal motpart, det ger ju ändå visst hopp.
    Jo men det är väl samma, här är presentationstråden på muff: https://www.muffwiggler.com/forum/vi...c.php?t=123837

  10. #130
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran

  11. #131
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo men det är väl samma, här är presentationstråden på muff: https://www.muffwiggler.com/forum/vi...c.php?t=123837
    Kanske det, jag gick alltid till weedywhiz.com och den såg annorlunda ut än dagens samodular.com, men det kan ju vara en ändring som gjorts efter att jag sista gången hittade till weedywhiz.com.

  12. #132
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Verkar vara lite random hur hans responstid är alltså. Kan väl vara med honom som med en del andra småföretagare, att de tackar ja till allt även om de egentligen inte har tid, för att de inte har råd att tacka nej. Och sen blir den som skriker högst servad först. Det har jag ju varit med om på jobbet en hel del gånger, när vi köpt tjänster av småbolag. (Jättebolag är ju inte precis kul att ha att göra med, de heller, fast på andra sätt.)

  13. #133
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    OK, är det nån här i tråden som varit i kontakt med Steffen angående mitt case? Men då måste ju denne nån veta mitt namn eller åtminstone min mejladress?

    Fick för några minuter sen en UPS-notifiering om att ett paket på 20 kg är på väg från Tyskland, men avsändaren framgår inte (nej, det är inte spam, men UPS sajt är inte världsbäst precis). Och nog för att jag är glömsk, men inte tusan kan jag komma ihåg att jag köpt nåt från Tyskland i den viktklassen - utom det där caset för två år sen då...

  14. #134
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Det här är ju sååå sjukt, det måste väl vara nån som läst den här tråden och kontaktat Steffen (aka Weedywhiz)???

    Annars är det här ju århundradets sammanträffande!

    Det framgår fortfarande inte vem som skickat paketet, bara att det är skickat via nån sorts logistikmäklarsajt som heter packlink.de. Jag kollade just mejlhistoriken och i den säger faktiskt Steffen att han kommer att använda just packlink.de och att paketet går i klassen 20 kg. Vilket alltså är just vad UPS-infon säger. Inget konstigt alls alltså, bortsett från att det mejlet från Steffen är från 2 november 2016...

  15. #135
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Men ändå rätt raskt marscherat av honom att snickra ihop case:t och skicka det på typ 24h? Hmm kanske inte om det är det han jobbar med.

  16. #136
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Eller så var det han skrev i mejlet från januari 2018 sant, att han faktiskt skickat caset nånstans vid den tiden (dvs efter över ett år), men att han fått det i retur pga skadad förpackning. Och sen har han skjutit på att återskicka det sen dess...

    För övrigt ser jag i mejlhistoriken att han i samband med att jag betalade uppskattade ledtiden till c:a fyra veckor. Vilket då skulle gett mig leverans i början av december 2016...

    OM det är nåt annat än caset, så undrar jag verkligen vad jag fylleköpt och sen glömt bort...!

  17. #137
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OM det är nåt annat än caset, så undrar jag verkligen vad jag fylleköpt och sen glömt bort...!
    Välkommen i klubben i så fall

    Håller tummarna att det är caset och att det kommer fram helskinnat

  18. #138
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BadPixel Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Välkommen i klubben i så fall

    Håller tummarna att det är caset och att det kommer fram helskinnat
    Ja, vad det än är, så ska det ju åtminstone inte fraktas av Postnord, så jag har visst hopp om att det kommer fram.

  19. #139
    iopop
    iopop är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, är det nån här i tråden som varit i kontakt med Steffen angående mitt case? Men då måste ju denne nån veta mitt namn eller åtminstone min mejladress?
    Hans site är nu länkad härifrån. Han kanske såg att det var mycket trafik ifrån 99musik.se, läste tråden och la samman ett och två. Hoppas allt löser sig!

  20. #140
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Så lyckades då UPS till slut leverera mysteriepaketet och det var mycket riktigt mitt case, beställt och betalt i november 2016 (!) som till slut anlände.

    Så nån som läst den här tråden måste ju ha kontaktat Steffen (om han inte lurkar här själv). Tack till dig, o du okände välgörare!

    Och det måste ju konstateras, vad man än kan säga om Steffen, han kan tametusan snickra modularcase! Caset är ju vackert som en dag! <3

    Nu har jag bara ett problem - till slut gav jag ju upp hoppet om att få mitt case, köpte ett annat, mycket större och fyllde det... Och jag har bara plats för ett case i den här storleken. Så nu får jag slita mig mellan att tvingas €-banta eller sälja det skitsnygga fincaset.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1783.JPG 
Visningar:	32 
Storlek:	2,01 MB 
Id:	88215Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8657.JPG 
Visningar:	25 
Storlek:	1,77 MB 
Id:	88216
    Senast redigerat av slirak den 2019-07-01 klockan 16:51.

  21. #141
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Har inte köpt av honom personligen men Arjan på 2manysynths ser ut att göra fina case.

    https://2manysynths.nl/

  22. #142
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag fyller på med två olika etsy-butiker jag handlat av.

    https://www.etsy.com/se-en/shop/SawandSolder
    https://www.etsy.com/se-en/shop/Ikocase

  23. #143
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    https://sinusoda.com/

    "Yo dawg! We heard you like modulars so we put your modular into a modular."

  24. #144
    wusty
    wusty är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://sinusoda.com/

    "Yo dawg! We heard you like modulars so we put your modular into a modular."
    Där ser man! Ett modulärt modulärcase

  25. #145
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Var det inte någon här i Sverige (på 99:an?) som började tillverka otroligt snygga case? Jag hittar inte. Senaste två åren tror jag.

  26. #146
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Kan det vara personen i Västerås du tänker på som annonserat på vend?

  27. #147
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Det kan vara så, ja. Men jag hittar inte vederbörande nu. Glömt vad han kallade sig. Verkade göra snygga case.

  28. #148
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator

  29. #149
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Exakt! Tack!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •