Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Någon som testat Nektar Panorama P4 än? Eller sett någon test?

  1. #1
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior

    Någon som testat Nektar Panorama P4 än? Eller sett någon test?

    Precis som rubriken lyder så undrar jag om det är någon som testat eller läst någon test som kan länka. Har ju funnit ute nu ett par dagar så man tycker ju att någon borde kommit med lite reflektioner över den någonstans. Missade att förbeställa och nu är den slut överallt så jag väntar nog på den större klaviaturen som kommer framåt oktober. Är det någon här som har den?

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    +1, klart intressant, har bett dem om större bilder, vill se om den känns plastig eller ej.

    Bra europris nu gör att den kostar typ... överslags-slarvräknat 3 å 2 plus frakt plus minus hitådit something like that roundabout.

  3. #3
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tysken tar 3444 kronor. Och 65 öre

    http://www.thomann.de/se/nektar_panorama_p4.htm

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tysken å tysken, jag föredrar alltid tysken.

  5. #5
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Synd bara att den är jätteslutsåld hos tysken ;-) Och dv247. Är det någon som sett om den går att beställa någonstans? Någonstans där de fortfarande har den kvar?? ;-)

  6. #6
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Den ska tydligen inte vara så plastig.. Däremot är faders lite flimsy vilket är lite synd. Hade gärna hoppats på superduperbygge rakt igenom ;-)

  7. #7
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tysken å tysken, jag föredrar alltid tysken.
    Min lokala musikhandlare får något mörkt i blicken när Thomann kommer på tal. I den musikaffären får man inte nämna Thomann vid namn utan man får istället säga "Tysken" så vet alla vad man menar.

    Jag såg dock häromdagen en kund som kom in i affären och klagade på att han beställt bongotrummor från "Tysken" men de var trasiga vid leverans. Det skulle visst kosta drygt 1000 kronor att skicka tillbaka dem. Han frågade om musikaffären kunde ställa upp på några garantireperationer vilket förstås inte gick eftersom bongotrummorna inte var köpta i affären. Det var enda gången då min musikhandlare blev glad då "Tysken" kom på tal.

    Fast jag tror att min "Tysk" är billigare än din "Tysk" på Nektar

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tur att den är slut just nu då så man kan kväva sin GAS med eventuell eftertanke.

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Väldigt konstigt iaf att Pheads rekommenderar den så enormt uttalat (senaste nyhetsbrevet). Har ju funnits några innan med liknande specar; Korg Kontrol 49 / Micro Kontrol samt Novations display & rattrika varianter. Tror dock jag egentligen skulle vilja ha ngt ännu mer gediget, men Nektar har fin formgivning. Synd med all plast bara, plåt aluminium trä och glas är det nya svarta.

  10. #10
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Inte alls så dyr som ja trodde den skulle va, kul! Att PH promotar tycker jag är ganska naturligt då denna till skillnad från andra är specifikt utvecklad för Reason.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det var Kontrol 49 & Micro Kontrol också, i det närmaste. Togs de bort btw? Micro är seriöst snygg och med JP8-inspirerade aluminiumgavlar.

  12. #12
    zkh42
    zkh42 är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Jag har en P4:a och är sjukt nöjd med den!!! Köpte den via Thomann...

  13. #13
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Fick min igår och den är grymt trevlig. Bästa kontroller jag haft.

  14. #14
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Fick en överraskning av frun idag, hon beställde mig en P6! Tänk vad lite Amarone och ost kan göra för prylberget!

  15. #15
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Var köpte du (eller frun?) P6 ifrån? Jag antar Tyskland för det finns väl ingen återförsäljare i Sverige?

    Noterade att Panorama kommr att få stöd för Cubase samt att det kommer en ny Panorama utan keyboard.

  16. #16
    batmannen
    batmannen är inte uppkopplad
    batmannens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PGR Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var köpte du (eller frun?) P6 ifrån? Jag antar Tyskland för det finns väl ingen återförsäljare i Sverige?

    Noterade att Panorama kommr att få stöd för Cubase samt att det kommer en ny Panorama utan keyboard.
    Den kommer från Thomann. Hittade den inte alls i Sverige så det blev från tysken.

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hur bra håller den i en fäktningsmatch mot en Nord Lead?

  18. #18
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Hur är klaviaturet på denhär egentligen? De videos jag sett den demas så har det låtit väldigt plastigt och klonkigt så jag blir lite skeptisk. Man vill ju ha en gedigern kännsla på en pryl får så många lappar.

  19. #19
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Hur funkar det egentligen? Hur växlar man mellan att kontrollera enheterna? Räcker det att markera dem för att man ska få kontroll över dem?

  20. #20
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Menar du i racket? upp/ned - två knappar på kontrollern.

Liknande ämnen

  1. Nektar Panorama
    Av Smultronizer i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 09:36
  2. OPX ? någon testat ?
    Av mangan i forum Övrig mjukvara
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 15:36
  3. Någon som testat Beyerdynamic DT-880 Pro eller DT-48E?
    Av pressplayontape i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 01:32
  4. Någon som har eller testat Edirol PCR-M80??
    Av tolle i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •