Resultat 1 till 22 av 22

Ämne: Rack Extensions, var?

  1. #1
    Gargoyle
    Gargoyle är inte uppkopplad
    Gargoyles avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Rack Extensions, var?

    Jag har precis upgraderat till Reason 6.5 och tänkte att det skulle vara kul med lite rack extensions. Jag laddade ner de två gratis "pluggarna" från Propellerhead körde dem genom Authorizern men nu kan jag inte finna dem i Reason. Även RE mappen är tom. Jag kan se att de är installerade när jag klickar på Rack Extensions i Reason (så att Authorizern öppnar upp).

    Vad har jag missat?

    Fridens,

    Gargoyle

  2. #2
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vet ej. Har en av dem i kontot på Propellerhead. Trycker sen på download. Då direkt så öppnas Reason och där kommer en ruta upp som säger att det inte går att uppna filen eller pogrammet på grund av att filen inte hittas. Allt detta sker utan att jag gör något alls...

    Verkar vara lite småbuggar så här till en början! Har själv inte tid att rota i något i dag.

  3. #3
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    Jag laddade ner gratispluggen och den la sig under Create -> Utilities.

  4. #4
    Gargoyle
    Gargoyle är inte uppkopplad
    Gargoyles avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Create -> Utilities hade varit ett bra ställe att lägga sig tycker jag. Men nej, ingenting där.

    Mystiskt.

  5. #5
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Det är bara pusar som är gratis men du säger att det är två som är gratis, vad har jag missat?
    Jag fick i alla fall till det nu för det var jag som inte tänkte rätt för när man trycker på Download så skall man välja Authorizer men jag valde Reason där. Fungerar för mig nu

    Något har väll blivit fel i nedladdningen så gå in på ditt konto och försök igen där...

  6. #6
    Gargoyle
    Gargoyle är inte uppkopplad
    Gargoyles avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Saturation Knob är den andra gratispluggen.

    Testade att radera dem och installera igen. Fortfarande inga Rack Extentions för mig.

  7. #7
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Jag bara tror att det är något som segar sig när man uppgraderar eller köper Reason. Det tar ett tag innan det man vill göra fungerar...

    Köpte hela Reason i går och det tog ett par timmar innan det fungerade. Som sagt. Det hela verkar lite buggigt.

    Alltså inte Reason i sig utan Själva köpandet och registrerandet, vipps så ändrar sig något i kontot och så fungerar det. Du kan lika gärna vänta ett par timmar och vipps så fungerar det om det nu inte är så att det är något som är fel på riktigt.

    Så var det för mig i går för jag fick av någon anledning 6.0 an registrerat på kontot... och naturligtvis så fungerade det inte då jag faktist hadde installerat 6.5 på datorn. Efter ca tre-fyra timmar stod det på mitt konto att jag uppgraderat till 6.5! Det blev lite jobbigt för jag höll på att avinstalera massa saker och grejade under tiden. Vänta var allt som behövdes men det vista man ju inte om... Säger inte att det absolut är så men det kan ju mycket väl vara så att det är lite överbelastning på servrarna just nu eller nått sånt? Mitt tipps i alla fall. Bara vänta...

  8. #8
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    Jag laddade hem Saturation Knob. När jag skulle starta om Reason så får jag meddelandet att vissa RE (Try-licenser) bara kan köras online, men att jag kan starta Reason utan dem eller genom internetverifikation.
    Till saken hör att jag har nyckeln isatt i datorn och inga problem att starta Reason utan Saturation Knob.

    Frågan är ju då hur gratis Saturation Knob egentligen är, om det är en Try-licens?

  9. #9
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Assar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är ju då hur gratis Saturation Knob egentligen är, om det är en Try-licens?
    Saturation Knob "Free until Aug 14" Vill i alla fall tacka för jag såg den inte ens...

    Hoppas det fixar sig för dig för sånt där strul kan man bli knasig på. Blev lite sur i går och var nära att maila och ge upp det vill säga kräva penga tillbaka. Detta är ju anledningen till att jag inte har hållt på med mjuvaror under alla år... Vad händer när man vill komma i gång jo en massa jälva strul

    Jo ett tipps är att läsa lite i forumet på Propellerhead. Det finns en särkilld tråd där för trubbel. Det står lite där om att dom jobbat 24/7 och att det är lite småstrul men att dom måste vila lite nu.

  10. #10
    Gargoyle
    Gargoyle är inte uppkopplad
    Gargoyles avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Internetverifikation var nyckelordet. Nu funkar det.
    Men det känns ju inte helt hundra att man måste vara ansluten till nätet för att kunna använda sina pluggar tycker jag.

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nej de borde time'a ut automagiskt. Störigt med verifieringsdialogen trots att nyckeln sitter i.

  12. #12
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Authorizern hittar inte ens min ignition key fast den är inpluggad.
    Har försökt olika varianter i en halvtimme snart...

    Jag är inte van vid att det är så här struligt med Propellerheads.
    Det börjar infinna sig en känsla av missnöje som jag aldrig känt tidigare när jag haft med Propellerheads att göra.

  13. #13
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Hopplöst...

  14. #14
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hopplöst...
    Du har alltså Dongeln... Har du inte då fått key nummer i någon box på ett papaper och att man sen gor in på kontot på Propellerhead och skriver in detta?

    har själv inte fått dongeln så vet ej hur det ser ut men...

  15. #15
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Den "ska" tydligen fråga efter verifiering trots att dongle sitter i när man har valt att testa RE-pluggar.

    Provade nämligen att starta programmet utan att verifiera och då dyker inte RE-grejerna upp.

  16. #16
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har alltså Dongeln... Har du inte då fått key nummer i någon box på ett papaper och att man sen gor in på kontot på Propellerhead och skriver in detta?

    har själv inte fått dongeln så vet ej hur det ser ut men...
    Fick det att funka precis. Byte från Firefox till Safari var tricket. Pust. Helvete vad frustrerad jag var där ett tag

    Nä, fick inga nummer i lådan denna gång. Bara ett meddelande att licensen redan var förinstallerad och klar.
    Dongeln är faktiskt snygg som faen. Metallic-röd och fin.

  17. #17
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Ha ha, Pulsar är verkligen grym!

  18. #18
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Hmmm... Har samma problem här. Laddade hem uppdateringen till 6.5 igår och verifierade det. Laddade hem de två rack extensions som är gratis och det står i authorizern att de är installerade. Men jag hittar dem inte.

    Hur gör man för att få upp verifieringsrutan när man startar programmet? Får inte jag...


    edit: fick rätt på det. bara plocka ut usb-stickan och starta programmet en gång med verifiering över internet så dök de upp
    Senast redigerat av bitbob den 2012-06-22 klockan 19:53.

  19. #19
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    kapar tråden lite. har rack extensions jag inte ser i reason. verkar som att bar de som är installerade syns i authorizern. måste man ladda ner dem i webbläsaren? jag trodde de man hade köpt skulle synas i reason? har jag missat något?

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Gå in på ditt konto på sajten, fliken Rack Extensions och tryck på Sync All.

  21. #21
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Cool tack! Trodde det funkade i reason. Här ska polariseras och glitchdelayas.

  22. #22
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Gott!

Liknande ämnen

  1. Vilka tillverkare skulle ni vilja se göra Rack Extensions?
    Av Audible Beauty i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 10:11
  2. Roland XV5080 vs Yamaha Motif Rack vs Korg triton Rack?
    Av Bullen i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 00:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •