Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Arturia Hybrid Madness!

  1. #1
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran

    Arturia Hybrid Madness!

    Såg att Arturia kör en kampanj där man välja en eller flera mjukvarusyntar när man inköper nån av deras "hybrid instruments". Tänkte slå till på en Arturia Factory på jam och får då välja 2 av Arturias mjukvarusyntar utan extra kostnad. Tror det blir Oberheim SEM V och Juppe-8:an. Nån som tycker att de är helt värdo och ska satsa på nån av de andra? Har kollat lite demos på youtube men ljudet på tuben kan man ju aldrig lita på...

    (Man kan välja mellan Oberheim SEM V, Jupiter-8V, Prophet V, ARP2600 V, Minimoog V, CS-80V, Moog Modular V) http://www.arturia.com/evolution/en/...s/intro87.html
    Senast redigerat av erko den 2012-05-24 klockan 16:02.

  2. #2
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Jag kör mycket med Arturias V collection och tycker de har gjort ett riktigt bra jobb!

    Ok, det är inte en äkta Minimoog eller en äkta ARP 2600, men de har annat att erbjuda.
    Något som är positivt är att man nästan har oändligt med ljudpatchar, som ställs in automatiskt när du sparar ditt arbete och laddas direkt när du öppnar det på nytt.
    På samtliga ”syntar” från Arturia kan du assigna alla reglage, så du kan få full kontroll över ”synten” från din midi-keyboard.
    Ljudet kanske inte låter 100% äkta, men de låter tillräckligt bra (kanske 80-90% lika).
    Jag har inget att jämföra med när det kommer till ljud, men jag skulle kunna tänka mig att det är som att jämföra mellan CD och vinyl. Om du jämför dem direkt mot varandra så märker du skillnad, men inte annars.

    Du kan göra massa av bra grejor och du får en känsla över interfacet från t.ex en ARP-2600 eller Jupiter 8 och du betalar bara 10-del av vad en riktig skulle kosta. Du kan köra 10 MoogModular utan att få platts brist…

  3. #3
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior
    Köpa en Spark och få V-collection på köpet tycker jag låter som den bästa dealen.

  4. #4
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    NON, tack för tankar om Arturias syntar. Bra att veta att det verkar vara lättjobbat och att saker och ting sparas på fiffigt sätt. 80-90 % "rätt" ljud låter fint för mig! Slog till på en factory idag så har 2 mjukis-syntar att ladda ner...

    Och signal tack för synpunkt men behövde ingen trummis utan var ute efter lagom stort klav. Men en bra deal helt klart med tanke på att bara V-collection verkar kosta 499.00 €.

Liknande ämnen

  1. Juno1-madness
    Av hasparigus pink i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •