Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Roland SH1000 - Renovering (fd pris, isärplockad)

  1. #1
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator

    Roland SH1000 - Renovering (fd pris, isärplockad)

    God morgon,

    Lite offtopic-fråga kanske. Vad är ett rimligt bud för en isärplockad Roland SH-1000? Den skall vara "komplett" behöver nog gås igenom, eventuellt är utsignalen för låg osv. Jag har inte bjudit än men är i tagen med att öppna plånboken.

    500 riksdaler?

    Amonhoteph
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2012-05-01 klockan 11:08.

  2. #2
    Jeppe K
    Jeppe K är uppkopplad nu
    Jeppe Ks avatar
    Veteran
    Frågan är vad du tar i timmen för att sätta ihop den... Det är då du ser vad den kan vara värd...

    Har just beställt hem en snickare till vårt lilla hus. Ughh vad folk kostar i timmen. :/

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Jeppe K Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är vad du tar i timmen för att sätta ihop den... Det är då du ser vad den kan vara värd...

    Har just beställt hem en snickare till vårt lilla hus. Ughh vad folk kostar i timmen. :/
    Jag man leker inte bort folks timlöner nu för tiden! Fast värdet som kommer fram efter att jag satt ihop den speglar ju inte inköpsvärdet ... snarare bör det vara omvänt proportionerligt tycker man!

  4. #4
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag gav 2.500 för min i snudd på drifterskick för inte så länge sedan. Men det var nog ganska billigt tror jag. Dock låg annonsen på blocket några dagar innan jag slog till. Och för bara några veckor sedan var väl en ute för 3.500. Men den såldes väl ganska snabbt? Och begagnataffärerna tar väl några tusingar till... Men det är ju schysst att ha kunskapen att få en fantastiskt välljudande synth till lite pengar. Visste jag att den funkade när den var hopmeckad och jag kunde mecka ihop den själv skulle jag lätt kunna betala en tusing.

  5. #5
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gav 2.500 för min i snudd på drifterskick för inte så länge sedan. Men det var nog ganska billigt tror jag. Dock låg annonsen på blocket några dagar innan jag slog till. Och för bara några veckor sedan var väl en ute för 3.500. Men den såldes väl ganska snabbt? Och begagnataffärerna tar väl några tusingar till... Men det är ju schysst att ha kunskapen att få en fantastiskt välljudande synth till lite pengar. Visste jag att den funkade när den var hopmeckad och jag kunde mecka ihop den själv skulle jag lätt kunna betala en tusing.
    Tack för input!

  6. #6
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Ge inte för mycket. Du vet ju inte om den funkar förrän du har byggt ihop den. 1000:- ?

  7. #7
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ge inte för mycket. Du vet ju inte om den funkar förrän du har byggt ihop den. 1000:- ?
    Ja nej självklart inte Mer än 1k blir det definitivt inte, jag lutar mer åt femhundra riksdaler.

  8. #8
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG1829.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	105,3 KB 
Id:	37488

    Nu ligger de på vardagsrumsgolvet. Två, isärplockade, definitivt inte rökfria, Roland SH-1000. Dags att ta fram högtryckstvätten för lite seriös rengöring! Kostnad: 500 riksdaler stycket.

  9. #9
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Bra pris! Bara pottarna o rattarna är väl värda mer på gatan?

  10. #10
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra pris! Bara pottarna o rattarna är väl värda mer på gatan?
    Ja det skulle jag tro att de är faktiskt! Prio är så klart att få ihop iaf en fungerande maskin, om det inte blir två så går resten så klart som reservdels exemplar.

  11. #11
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Ett fynd om du får ihop dem till fungerande skicka och ett trevligt litet restaurationsprojekt på köpet.

  12. #12
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag har gjort nästan exakt likadant en gång, en av mina hade stått i en översvämmad källare och var full av jord och döda insekter! De är dock robusta små saker (inte insekterna) så båda spelade glatt efter lite TLC!

  13. #13
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Vackert! Hoppas du kan fixa dem. Vi behöver fler SH-1000 i Skåne!

  14. #14
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Lyllos! Superfynd :-)

  15. #15
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lyllos! Superfynd :-)
    Ja jag for nog anse att det var ett bra fynd

    Någon som känner folk i Lund/Malmö-området som är bra på träarbeten? Panelerna på båda maskinerna är slitna och påtagligt fula, jag skulle behöva nya gavlar och baksidor i Teak eller Mahogny men har inte ork/trähändigheten att göra dem själv. De är ganska små så det blir inte så mycket jobb eg.

  16. #16
    saddox
    saddox är inte uppkopplad
    saddoxs avatar
    Veteran
    Till och med stått en längre tid för att vara exakt.

    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har gjort nästan exakt likadant en gång, en av mina hade stått i en översvämmad källare och var full av jord och döda insekter! De är dock robusta små saker (inte insekterna) så båda spelade glatt efter lite TLC!

  17. #17
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG1841.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	96,7 KB 
Id:	37653

    Det närmar sig. Jag har testkört första exemplaret idag. Framförallt är det reglagen som behöver arbetas upp/rengöras, alla ljud och funktioner verkar fungera tillfredsställande (när väl reglagen reagerar, säg 80% av tiden). Det här exemplaret skall med tiden, hoppas jag, få nya paneler och nya rattar. Ny lack skall till på en del rostangripna ställen. Plus att jag måste få tag i bultar så att klaviatur och syntdel kan fästas i lådan igen - de var inte med i leveransen.

    Exemplar 2: Kan jag tänka mig att sälja. Den är i sämre kosmetiskt skick och saknar en del delar. Kretskorten är hela dock och utan att ha testat den skulle jag tro att syntesdelen är kurrant. Bilder kommer senare.
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2012-05-06 klockan 11:25.

  18. #18
    octolab
    octolab är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hej!
    Kul att du plockat ihop en av dem o att den fungerar hyffsat ;-)
    Jag har precis köpt en SH-1000 oxå i ok skick. Dock saknas en 'sliderknob' o sen fattas det den där metallbiten i en av de små rattarna. En av vågformerna "8' ramp" nästintill tyst... (vad göra?)
    Annars låter den riktigt nice :-D
    Har du nån slider o metallplupp till övers är ju frågan?
    Cheers / FLK

  19. #19
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    JAg vill fortfarande köpra en grön och vit "knapp" från framsidan om möjligt (se PM)

  20. #20
    Hinken
    Hinken är inte uppkopplad
    Hinkens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag köper också gärna en vit knapp från framsidan om möjlighet finns. Har också PM:at.

Liknande ämnen

  1. Pris på Roland System-100
    Av jonachi i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-01, 14:10
  2. sh1000
    Av snejl i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •