Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 118 av 118

Ämne: JAM i konkurs?

  1. #61
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Hedervärt var namnet!

  2. #62
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Ja, heja Jam! (för övrigt tycker jag att 4-sound bör förtvina)

  3. #63
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hejja Johan!

  4. #64
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Ja, hejja!

  5. #65
    pellen
    pellen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, heja Jam! (för övrigt tycker jag att 4-sound bör förtvina)
    Jag säger inte emot, men just nu är 4sound det enda lokala vi har här i stan, så det vore bra om de kan klara sig tills jam återetableras (hoppas går ju).

  6. #66
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av pellen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag säger inte emot, men just nu är 4sound det enda lokala vi har här i stan, så det vore bra om de kan klara sig tills jam återetableras (hoppas går ju).
    Jag har varit inne där ibland eftersom butiken på Folkungagatan är så brutalt mycket närmare tjejens bostad än Jam. Men vilken trist butik...
    Nej, sorry, kablar löder jag själv och maskinerna shoppar jag här och på diverse auktionssajter + vend... Men håller en tumme för att Jam överlever gör jag ändå.

  7. #67
    Hackemoff
    Hackemoff är inte uppkopplad
    Hackemoffs avatar
    Senior
    JAM har alltid sedan starten varit en frisk fläkt i musikaffärs-Sverige. De tog ju alltid in de lite mer udda prylarna och var de enda som handlade med begagnade analogsynthar och samtidigt satsade på att nå ut till hela landet.

    Minns också hur lokala Musikbörsen-butiken på 90-talet ofta försökte sälja saker som de inte hade på lager till listpris, men då hade man alltid JAM som referens, tack vare deras utförliga hemsida.

    Tack Johan (och resten också) för er insats, och lycka till i framtiden!

  8. #68
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    hm,var det inte så att Estrad musik (senare 4sound) som kampanjade för att grossisterna inte skulle leverera p.g.a. prissättningen? först mot keyboard city, och senare mot Jam... Det påverkade Jams sortiment om jag inte minns fel. sedan 1980 har jag bränt pengar på musikgrejer ser ni, en elefant glömmer aldrig, hehe!

  9. #69
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hejja Johan!
    +1

  10. #70
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hm,var det inte så att Estrad musik (senare 4sound) som kampanjade för att grossisterna inte skulle leverera p.g.a. prissättningen? först mot keyboard city, och senare mot Jam... Det påverkade Jams sortiment om jag inte minns fel. sedan 1980 har jag bränt pengar på musikgrejer ser ni, en elefant glömmer aldrig, hehe!
    Därför finns inte Yamaha och Roland i JAMs sortiment.

  11. #71
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det är en ganska speciell bransch...
    4Sound säljer Luthman prylar.
    DLX säljer Englund Musik prylar.
    Varför ? Luthman äger 4Sound och Englund Musik äger DLX. Sedan är det ju större ägare i sin tur som äger båda typ...
    Yamaha och Roland är ju Jättar och kräver att man skall ha ett visst grundsortiment för att få vara Roland eller YamahaCenter.
    Jag antar att man fortfarande får köpa enstaka saker från Roland men då är marginalen så pass dålig att man hellre avstår.
    Rent historiskt har JAM varit ganska prisaggressiva vilket gjort andra butiker lite små putt och därmed kanske Estrad Musik gnällde till Luthman som då bestämde att sluta sälja till JAM , ja bollen är rund. Helt otroliga turer i denna bransh. Tex har ju Musikbörsen och 4 Sound nu samma ägare, vars kedjer tidigare var konkurrenter med stort K.

  12. #72
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    En annan intressant fråga är hur grossister som Luthman och Fitzpatrick kan sätta upp priser för slutkundsledet.
    Är inte sånt olagligt? Rätta mig gärna om jag har fel ...

    Exempel:
    http://e-line.fitzpatrick.se/servlet...22301=MO-LPHS2
    http://www.luthman.se/Produkt/Preson...ioBox_1818_VSL

  13. #73
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Assar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan intressant fråga är hur grossister som Luthman och Fitzpatrick kan sätta upp priser för slutkundsledet.
    Är inte sånt olagligt? Rätta mig gärna om jag har fel ...

    Exempel:
    http://e-line.fitzpatrick.se/servlet...22301=MO-LPHS2
    http://www.luthman.se/Produkt/Preson...ioBox_1818_VSL
    Det är olagligt att inte låta återförsäljarna själva sätta priset, men det är tillåtet att sätta upp ett rekommenderat pris. Anledningen till att det finns sådana "listpriser", är att alla vill ha ett pris att utgå från när man räknar rabatter etc. Det blir enklare att hantera då, än om man bara får reda på inköpspriset.
    På utrikiska kallas det MSRP (Manufacturer's Suggested Retail Price) eller RRP (Recommended Retail Price) - och vissa bidrar också med att ange ett "street price", men det är lite olika.

  14. #74
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    borde väl egentligen hålla käft men kan inte! Skulle aldrig sätta min fot på JAM varje gång jag haft med dem att göra har det strulat och aldrig får man svar. Skit service!

  15. #75
    Assar
    Assar är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av alexw Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    borde väl egentligen hålla käft men kan inte! Skulle aldrig sätta min fot på JAM varje gång jag haft med dem att göra har det strulat och aldrig får man svar. Skit service!
    Det där är ju lite intressant. Det verkar som att uppfattningen om Jam är väldigt polariserad.
    Till skillnad från dig så har jag handlat av både Jam Gitarrer och Jam Synt med utmärkt bemötande och bra priser.
    Konstigt att uppfattningarna kan gå så isär.

  16. #76
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Inte ens jag (som är "konkurrent" till JAM - pytteliten, men dock...), har någonsin blivit dåligt bemött - varken här på hemmaplan när Malmö-butiken fanns - eller de gånger jag har haft kontakt med Johan.

  17. #77
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    REON från Japan!!! Spännande, mycket spännande MU/.com modulerna???

    Ps. Alltid blivit väl bemött på JAM...dycker det är dötrist att handla från butik på nätet.

  18. #78
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Har bara varit på Jam här i Malmö medan det fanns men då tyckte jag att det var den trevligaste affären vi hade. Synd att de fick stänga.

  19. #79
    MelodiesInMono
    MelodiesInMono är inte uppkopplad

    Senior
    Är så glad över att JAM Syntotek finns kvar!!
    //Knegare från en annan musikaffär.

  20. #80
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Om jag utgår från mig själv köper jag ändå de flesta av mina brukssyntar i Sverige, t ex min PEK på just JAM. Även om jag kan kapa momsen hos tysken så behöver man ju support ibland, och jag har ingen lust att försöka maila nån onlinesupport eller skicka syntarna söderut om det blir problem och bråttom. Däremot köper jag tillbehör (stativ, kavlar, pedaler, adapters) online. Det känns som en ond spiral; butikerna har färre 'roliga' syntar, folk kommer inte dit, butikerna minskar utbudet ännu mera, alla handlar på Schneiders, Musicstore eller Thomann. Trist! Jag minns hur det var på 90-talet med KBC, Estrad, (då nyöppnade) Jam m fl...

  21. #81
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Jag glömde en viktig sak vissa erbjuder: LEASING. Jam har i alla fall haft synt-leasing, den kanske mest förmånliga av ägarformer...

  22. #82
    d-boy
    d-boy är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av alexw Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    borde väl egentligen hålla käft men kan inte! Skulle aldrig sätta min fot på JAM varje gång jag haft med dem att göra har det strulat och aldrig får man svar. Skit service!
    Samma här. Jag har gett dem så många chanser, men de lyckas alltid fukka upp genom att:
    a) Inte svara på mejl över huvudtaget
    b) Svara på mejl efter lång tid, men inte svara på följdfrågan

  23. #83
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Jam slogs med generalagenter i flera månader innan jag fick min mpc5000 utbytt på garanti. Det var först när Luthman tagit över agenturen i Sverige för Akai som det löste sej . det enda som dom nu varit dåliga på är den Mopho key softcase som jag skulle få med på köpet vid ett inbyte förra sommaren. den har dom fortfarande inte tagit hem, som dom lovat mej. jag skickade ett argt mail häromdagen, efter ett otal antal påminnelser utan resultat. jag hoppas att dom efter konkursstrulet, får igång servicen nu.
    var på 4sound folkungagatan förra sommaren för att titta på digitalpianon. totalt ointresse från säljare som snackade med varandra trots att jag stod vid disken en stund och ville ha deras uppmärksamhet. då kliver en brud in, och båda ärthjärnorna tävlar om hennes uppmärksamhet. 4sound fridhemplan, St. Eriksplan, samt DLXMusic har trevlig personal hittills.
    Senast redigerat av jocks1 den 2012-03-28 klockan 09:30. Anledning: rättelse

  24. #84
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av d-boy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här. Jag har gett dem så många chanser, men de lyckas alltid fukka upp genom att:
    a) Inte svara på mejl över huvudtaget
    b) Svara på mejl efter lång tid, men inte svara på följdfrågan
    +1 här tyvärr. Jag håller mig dock från musikaffärer nästan helt - klarar inte av röriga butiker, och DLX är den enda musikaffär jag besökt där jag inte fått panik. Hur svårt är det att hålla lite ordning?!?

  25. #85
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Totalkaos på gamla Estrad enl kompis som var där igår & beklagade sig över byggdamm bland instrumenten. DLX är en suverän butik å andra sidan. Bygg klart först, släpp in kunder och instrument sedan.

  26. #86
    fsm
    fsm är inte uppkopplad
    fsms avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av d-boy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här. Jag har gett dem så många chanser, men de lyckas alltid fukka upp genom att:
    a) Inte svara på mejl över huvudtaget
    b) Svara på mejl efter lång tid, men inte svara på följdfrågan
    +1. Svarar inte på mail, hör inte av sig som de har lovat etc. Man surnar ju till och känner noll skyldighet att "stödja lokalt".

  27. #87
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jaså? Jag har nog mailat totalt 108 st mail till Musicstore och fått max tre svar.

  28. #88
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har både bra och dåliga erfarenheter av JAM gbg. Mest bra, den dåliga var när jag beställde döppes 9U modularcase, tog evigheter att få fram det, och kommunikationen kring det hela var inte den bästa. Som tur var jobbade jag 100 m därifrån då, så jag kunde titta in då och då och fråga...

    Andra gånger har det varit finfint, sålde en JX8P dit bland annat och köpte lite blandat jox.

  29. #89
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Har inte handlat några synthar på JAM. Köper nog mest begagnat. Där emot mikrofoner, något effekt osv. Har väl oftast gått bra. Någon gång har de inte haft på lager. Så inga spontant dåliga upplevelser.

    DLX är den andra Stockholmsbutiken jag handlar i. De gav mig så sjukt bra rabatt sist att jag kan inte annat än vara nöjd. Har oftast fått bra bemötande där med.

    Så har ingen preferens.

    Ett tips är, till er som vill få kontakt med svenska butiker, skit i mailen och ring. Det funkar oftast bättre.

    Mina åsikter/upplevelser är väl lite mellanmjölk. Hehe. Det mesta har ju varit helt ok.

  30. #90
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Man undrar också lite hur de obesvarade mailen ser ut.

    "Hej Jam!

    Jag tänkte höra om ni byter in min skyltdocka, använd på PUB mellan 1955-1967, mot någon kul analog modularsynt, har tyvärr inga cash men tänkte jag kan ju ta med lite av det som finns kvar i en ganska nyöppnad petflaska Fanta här också så ni kan släcka törsten. Har inte halsat ur den vad jag minns iaf.

    Mvh Kent-Båge Lund, Fjällholm"

  31. #91
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Hej jam (det betyder sylt va?)

    Mit namn er Henryk ok jag spelade mit den Frank Zappa för månka åder seans. Urläckra om min Synska är lite knotig, jag bott från andra länderna miket länget. Jalla fall. Jettekånstigt prolem med min DX9!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag bitte in den hos er mot en PUB skiltdoka (jätte sexigt) ok FANTA okej! Men jalla fall. Vara nöjda ändå.

    / Slóbodan"

  32. #92
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har nog mailat totalt 108 st mail och fått max tre svar.
    Är det så dina mail såg ut PF (tänker på dina exempel ovan)?

  33. #93
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Vill bara framhålla These Go to 11 i Stockholm, trevligaste musikbutiken i stan (Uffe/EFN är annars utom tävlan ). Alltid bra service och trevligt folk bakom disken. Fick byta min Eventide Space som hade ett skönhetsfel fast jag hade tappat kvittot.

  34. #94
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Exakt Kroffe! Fan, aldrig lyckas man.

  35. #95
    d-boy
    d-boy är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man undrar också lite hur de obesvarade mailen ser ut.

    "Hej Jam!

    Jag tänkte höra om ni byter in min skyltdocka, använd på PUB mellan 1955-1967, mot någon kul analog modularsynt, har tyvärr inga cash men tänkte jag kan ju ta med lite av det som finns kvar i en ganska nyöppnad petflaska Fanta här också så ni kan släcka törsten. Har inte halsat ur den vad jag minns iaf.

    Mvh Kent-Båge Lund, Fjällholm"
    Mitt senaste såg ut ungefär så här:

    "Hej!
    Ville bara höra om ni har Avid Artist Mix i lager.
    Tänkte köpa två stycken.

    Mvh
    Daniel"

    Skickade ett mejl till efter cirka en vecka, för säkerhets skull.
    Inget svar= inköpt från butik som svarade.
    Gången innan gällde det en kompressor för dryga 25 000:-

    Samma sak där.
    Vill de inte ha mina pengar så är det helt ok. Jag handlar gärna nån annanstans.
    Senast redigerat av d-boy den 2012-03-28 klockan 20:55.

  36. #96
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Förstår...

  37. #97
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    så var det på DLX för mig, fick kämpa för att FÅ köpa ett par monitorer för 25k, det sjuka var att jag fick all hjälp innan, testa, etc etc, men att till slut få KÖPA, nä, där tog det nästan stopp,

    förstår dboys frustration, har ibland beställt saker från jam som aldrig kommit fram, alltid samma ursäkt; nästa vecka..

  38. #98
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Hej!

    Jag har mestadels haft väldigt positiv erfarenhet av JAM och jämfört med Musikbörsen så har servicen på JAM varit helt episkt...
    Däremot har jag lite svårt för den där råttan i reklamen, det är nog mitt största problem med JAM .)

    Jag hoppas att det går bra att gå tillbaks till rötterna, att det vänder organisationen. All sympati till JAM som faktiskt är en underdog i sammanhanget, det behövs fler uppstickare i Sverige.

  39. #99
    Moogmannen
    Moogmannen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av d-boy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt senaste såg ut ungefär så här:

    "Hej!
    Ville bara höra om ni har Avid Artist Mix i lager.
    Tänkte köpa två stycken.

    Mvh
    Daniel"

    Skickade ett mejl till efter cirka en vecka, för säkerhets skull.
    Inget svar= inköpt från butik som svarade.
    Gången innan gällde det en kompressor för dryga 25 000:-

    Samma sak där.
    Vill de inte ha mina pengar så är det helt ok. Jag handlar gärna nån annanstans.
    Jag har varit med om något liknande hos JAM när jag skulle köpa min Voyager Os. Fick ringa och maila 3-4 personer utan någon större framgång. Efter typ en vecka svarade en av dom och det blev ett köp till slut.

  40. #100
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jam HAR ju gjort en totalförändring. Besök stockholmsbutiken på Roslagsgatan så får ni se.
    har dom slussat iväg alla möbler och slutat att ha öppet?

  41. #101
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    A och O i musikaffär är vem man snackar med på andra sidan disken. Jam i Malmö var litet och rörigt och på tok alldeles för fullt av strängbändargrejer och nytillverkat skit med sladdriga potentiometrar. Men Andreas (Hej A!) bakom disken har alltid varit kanon, även under alla år på Elmelids Musik i Höör.
    Grottfeta (tm) Musikbörsen i Malmö är en hotell för elpianon och cymbaler, men så länge en annan Andreas jobbade där fick man snabbt hjälp och inte sällan tips och rabatt också.
    Benny på legendariska Music Mania däremot visste vad han hade inne och på rätt dag fick man all service i världen och om han vaknat på fel sida hade man tur om det var öppet. Men han kunde sina maskiner och bidrog mycket till att många Skånesyntare fått upp ögonen för gamla fina Gerät. Det är iaf min övertygelse...

    Personligen tror jag att man i nå'n snygg graf kan rita upp hur inkompetenta gitarrister gärna tar igen förlorad star quality genom att hänga med dryg uppsyn över en Marshallstack i en usel butik. Min erfarenhet är att de fortfarande lever kvar i 80-talets attityd mot "syntare" som pajasar som inte kan spela "på riktigt".


    https://youtu.be/4pW-whxUqB4

    Meeeeeeeeeeeen, det här rörde Jam och åtminstone Johan sorterar ju under klaviaturkillebegreppet så där har intresse funnits. Lite rörigt ibland, lite långsam respons, men annars har jag aldrig behövt gnälla trots att jag mest handlat småjox över nätet.

  42. #102
    sunflower
    sunflower är inte uppkopplad
    sunflowers avatar
    Veteran
    +1 på Andreas. Alltid trevlig och hjälpsam när man besökte Jam i Malmö. Tyvärr lyckades jag alltid timea så dåligt att jag alltid beställde saker när det var slut på lager OCH slut hos levrantör. Fattar inte hur jag lyckades

  43. #103
    Flipper 2
    Flipper 2 är inte uppkopplad
    Flipper 2s avatar
    Senior
    Här på JAM i Göteborg är ganska trevligt tycker jag, inte så sterilt som på 4Sound eller Andreasson.
    Synth-rummet är precis så som det ska vara, nördigt och lagom trångt och rörigt.
    Den där JAM-råttan istället för produktbilderna stör jag mig jävligt mycket på: Hello... anybody home??? Det är ju 2012 för helvete, man SKA ha produktbilder på hemsidan!!!

  44. #104
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Däremot har jag lite svårt för den där råttan i reklamen, det är nog mitt största problem med JAM .)
    Jag är med i en av stripparna och rattar ljud. En av två gånger som jag blivit seriefigur.


  45. #105
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    jag lämnade in en Blofeld på service/felsökning. Allt startade och betedde sig som det skulle på den men det kom inget ljud ur den.
    När jag inte hört något på 3 månader ringde jag för att kolla status. Först kunde dem inte hitta den men efter många samtal fram och tillbaka med servicetekniker och butik kunde dem hitta den hos teknikern. Som inte kollat på den! 3 månader!
    Ringde varje vecka i två månaders till teknikern och butiken. Ibland svarade teknikern med lama ursäkter. Det kunde vara allt från personliga problem, sjukdom, operation etc etc. Ibland fick jag tag på någon i butiken som antingen sa att jag fick kolla med teknikern, alternativ att dem inte kunde svara för dem inte visste och att jag själv fick ta reda på från tekniker! Skrev ner alla gånger jag blev lovad tillbakaringd, totalt 11 gånger.Blev tillbakaringd totalt 0 gånger.
    Efter totalt 9 månader av samtal och besök i butiken, för att se lögnarna i ögonen, gav jag upp. Nu hade det gått så långt att dem inte längre hittade synten!!!

    9 månader, ingen synt, inget svar på vad som var galet med synten. Bra jobbat JAM! I tillägg till en sjukt dryg attityd i varje kontakt har dem också visat sig vara helt inkompetenta!

  46. #106
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man undrar också lite hur de obesvarade mailen ser ut.

    "Hej Jam!

    Jag tänkte höra om ni byter in min skyltdocka, använd på PUB mellan 1955-1967, mot någon kul analog modularsynt, har tyvärr inga cash men tänkte jag kan ju ta med lite av det som finns kvar i en ganska nyöppnad petflaska Fanta här också så ni kan släcka törsten. Har inte halsat ur den vad jag minns iaf.

    Mvh Kent-Båge Lund, Fjällholm"
    eh ok?

  47. #107
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Personligen tror jag att man i nå'n snygg graf kan rita upp hur inkompetenta gitarrister gärna tar igen förlorad star quality genom att hänga med dryg uppsyn över en Marshallstack i en usel butik. Min erfarenhet är att de fortfarande lever kvar i 80-talets attityd mot "syntare" som pajasar som inte kan spela "på riktigt".
    Hehe, dessa gitarrister finnes säkerligen någonstans, men jag har då aldrig stött på dem, kanske beror lite på hur man tolkar in också? Eller så är de mytomspunna varelser såsom enhörningar (fast den i bladerunner finns) och eskimåer. Ovanstående sketch är nog tämligen träffande för 80 talets debatt, då jag var enda syntharen på skolan ungefär!

  48. #108
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är med i en av stripparna och rattar ljud. En av två gånger som jag blivit seriefigur.

    Gillas !

  49. #109
    strawpearlymilkshake
    strawpearlymilkshake är inte uppkopplad
    strawpearlymilkshakes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    När jag gick till musikbörsen i Malmö som 17-åring så var det ingen som tittade på en om inte pappa eller mamma med feta plånboken var med. Nej tacka vet jag Andreas på gamla Jam i Malmö. Veckan efter musikbörsenbesöktet gick jag från JAM med en novation x-station och tror aldrig att jag kännt mig så nöjd med ett köp som den gången. Nu när de inte finns längre går jag helst inte alls till musikbutiker i Malmö. De är snälla på Malmö Musikaffär men när jag gick in och frågade om Elektrons produkter så hade de "läst om dem i någon tidning". Suck

  50. #110
    Haplo
    Haplo är uppkopplad nu
    Haplos avatar
    Veteran
    Fick iaf snabbt mail-svar från Johan på en fråga här om dagen

  51. #111
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, heja Jam! (för övrigt tycker jag att 4-sound bör förtvina)
    Plötsligt händer det!

  52. #112
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Vad? Fattar inte?

  53. #113
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad? Fattar inte?
    https://www.99musik.se/showthread.ph...ound-i-konkurs

  54. #114
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Ironiskt att Luthman som länge bojkottat Jam nu säljer chokladbitar och hans f.d. bolag musikgrossisten Luthman nu konkat.

  55. #115
    jupiterdream
    jupiterdream är inte uppkopplad

    Senior
    Karma

  56. #116
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plötsligt händer det!
    Ja det var ju nu 11 år sen som jag blev utsatt för 4sounds övergrepp i prylsak (och ondgjorde mig ljudligt i många trådar ). Det värsta hästskojarbullshit jag varit med om, inklusive äkta sk. "hästskojare". Men det är ju tydligen överspelat nu Funkade det med Kartago så...

    (Vill nån veta hela historien så ta ett äventyr i sökfunktionen vettja )

  57. #117
    plonk
    plonk är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hoppas malmö musikaffär anställer Andreas och ger honom full frihet att sköta synthar! Oavsett vilken musikaffär han jobbat på är det hans butik man vänder sig till för att köra gear i 040. Andreas är större än alla musikaffärer i stan!

  58. #118
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av plonk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas malmö musikaffär anställer Andreas och ger honom full frihet att sköta synthar! Oavsett vilken musikaffär han jobbat på är det hans butik man vänder sig till för att köra gear i 040. Andreas är större än alla musikaffärer i stan!
    Word!

Liknande ämnen

  1. Hultsfredsfestivalen i konkurs!
    Av dar303 i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 09:28
  2. Hartmann i konkurs
    Av PF i forum Nyheter
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 13:44
  3. Jens of Sweden i konkurs
    Av Rizzo i forum Allmänt om musik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 13:07
  4. Soundart i konkurs?
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 08:34
  5. Waldorf har ansökt om konkurs
    Av lasselu i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 01:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •