Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 94 av 94

Ämne: Bjussa på ett knep.

  1. #61
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ni vet, delay? Det är ju fina grejer. Men vad gör man med delaysvansen som klingar ut så vackert? Om man inte vill att den skall krocka så mycket med huvudljudet så kan man...

    Lägg reverb bara på svansen, dubbelidubbelidub!
    Panorera den, autopanorering eller pingpong-delay typ.
    Stereochorus
    Splitta signalen till två, kör en multibands-eq på varje del, ställ nivåerna på eqn tvärtom för de olika signalerna.
    ... och så vidare.

  2. #62
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av framtiden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, vi snackar om det andra jag sa, va? Inte stora fula crashar väl utan stämd ljudbild via hihats?
    ja precis

  3. #63
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    G2. Återkoppla out på phasemod osc via 12/24 dB filter till phase mod. Emulera 303a

    G2. Modulera pan med audiosignal. Störd stereobredd.

  4. #64
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Vad som helst där det är möjligt: Modulera panorering med audiosignal. I sin glada modular så gör man det lätt med två VCA och en inverterare, om det inte redan finns dedikerad pan-modul.

  5. #65
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    modular zzzzz.....

  6. #66
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Då kontrar jag med mjukvara!
    Jävligt mycket folk verkar ha missat hur många mjuksynthar som kan köras i effekt-läge. Se fan till att ni inte missar det då man kan göra sinnessjukt mycket grejer med otroligt mycket flexibilitet!

  7. #67
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av framtiden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då kontrar jag med mjukvara!
    Jävligt mycket folk verkar ha missat hur många mjuksynthar som kan köras i effekt-läge. Se fan till att ni inte missar det då man kan göra sinnessjukt mycket grejer med otroligt mycket flexibilitet!
    det tycker jag du gör rätt i eftersom tråden ligger under "övrig mjukvara";-)
    som icke modulararist somnar jag fort vid nudelsnack.

    Har inte använt så mycket syntar som efx då jag ofta tycker det finns så mycket bra "rena" efx pluggar för de behov jag har.
    Men det är klart, en hel del syntar med sequenser som kan styra/modulera olika parametrar tillsammans med lfo'er envelopes kommer man långt på.
    Vilka syntar tycker du har bra effektpotential?

  8. #68
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av framtiden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då kontrar jag med mjukvara!
    Jävligt mycket folk verkar ha missat hur många mjuksynthar som kan köras i effekt-läge. Se fan till att ni inte missar det då man kan göra sinnessjukt mycket grejer med otroligt mycket flexibilitet!
    vad menar du med effekt-läge?
    köra ljud genom dem?

  9. #69
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Jag sysslar till stor del med psychedelisk trance av olika former allt från morgonglitter och eftermiddagsgung till tung, lätt kaotisk nattamangel. Jag lägger kick och bas på en egen buss. Basen duckas av kicken, inte mycket men lite granna. Eq och kompressor såklart.
    Ofta för att ge det ordentligt tryck avslutar jag effektkedjan med en SPL transient designer.

    Vet inte om det är ett generellt sätt att arbeta , men det funakr bra för mig.

  10. #70
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Lade MDA Detune på snaretrumman idag. Riktigt fett ljud!

  11. #71
    joule
    joule är inte uppkopplad
    joules avatar
    Veteran
    Bjussa på ett knep? Tja.. i milkytracker så är det smidigt att rita delays i volym-envelopet (i en loop). Använd även pan-envelopet för att panorera varje delay. Det fungerar bra för poppiga ackord eller bakgrunds-tingel-tangel.

    En annan smidig sak är att låta ett instrument ha t ex fyra samplingar, alla fyrkantsvåger men med olika pulsvidd. Därefter kan man dra musen snabbt över tangenterna i instrument-editorn för att placera samplingarna "slumpvis". Då har man skapat sig en automatisk "static pwm" lead, t ex. Fungerar för alla typer av enkla vågformer, och förgyller leaden även om man bara gör små variationer.

    En annan rolig sak jag nyss gjort är att emulera en flöjt med en sinusvåg och ett brusljud. Bruset genereras med hjälp av samplingseditorn. Det ska ligga svagt i attacken, parallellt med sinus-tonerna. Man kan sedan rita en avancerad envelope för bruset, som man sedan offsettar med Lxx-kommandot för att få olika typer av "flöjt-blås".

    Om man gör chipmusik i milkytracker, alltså.
    Senast redigerat av joule den 2012-04-20 klockan 19:39.

  12. #72
    alexw
    alexw är inte uppkopplad
    alexws avatar
    Senior
    nått jag gör ganska ofta med korta claps för att få bra sväng är att lägga dem några millisekunder framför kicken

  13. #73
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av alexw Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det tycker jag du gör rätt i eftersom tråden ligger under "övrig mjukvara";-)
    som icke modulararist somnar jag fort vid nudelsnack.

    Har inte använt så mycket syntar som efx då jag ofta tycker det finns så mycket bra "rena" efx pluggar för de behov jag har.
    Men det är klart, en hel del syntar med sequenser som kan styra/modulera olika parametrar tillsammans med lfo'er envelopes kommer man långt på.
    Vilka syntar tycker du har bra effektpotential?
    Ja, jag bet mig i tungan för att inte helt enkelt gå helt "GET THE FUCK OUT!!!!11"-bananas. Finns tillräckligt mycket nudelsnack i subforumet.

    Exakt, har märkt att väldigt lite folk gör det, men faktum är att de flesta kan göra ett par jävligt fina grejer som vanliga effektpluggar inte kan.

    MS-20 har underbart seg pitchtracking och jag älskar att köra på med ringmod oscillatorn för att helt enkelt fläska till ett sound. Älskar också att använda autotune innan och sen tvinga pitchtrackern (en hög, en låg oscillator), låter riktigt glitchigt och vintage!

    Sen kan vissa pluggar som har mycket effekter användas på fina sätt om de samtidigt låter matrixet fungera. Då är det i princip som att ha en stor modular rig där man kan routa lfo'er/envelopes till effektparametrar och man gör annorlunda grejer än vad man skulle göra med separata pluggar och automatisering.

    Folk slog ju kullerbuttor när XILS-lab annonserade XILS 3 just för att den skulle komma i både instrument och effekt-version och visst är det jävligt trevligt och en sinnessjukt bra plugg, men vissa andra kan ha sån funktionalitet också även om de inte annonseras så.

  14. #74
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Och okej, egentligen är denna tråd bara till för att jag ska få snacka produktion och pluggar, så då tänker jag göra det.

    Någon här som använder AirWindows pluggar? Om ni inte gör det, så get on it. Så jävla bra. Köp hela bundlen direkt. Deras schtick är att de gör super-minimala pluggar som kan göra en grej - men du får 63 stycken.

    Det finns 2-4 reglage på varje plugg, så smårattning kan man göra, men det handlar helt enkelt om att på ett par sekunder kunna göra något som annars skulle kräva ett par pluggar och en massa rattande.

    Sinnessjukt bra pluggar och de drar väldigt lite cpu också. Inte något för dig som kör Waves på allt, men för andra kan de nog vara helt perfekta.

  15. #75
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Att en teknik kan användas i en modular, gör det den diskvalificerad för övrig produktion? Tänk på VAD man gör istället för HUR man gör det, översätt det sedan till det du själv använder.

    Så svårt är det väl inte att tänka lite?

  16. #76
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag sysslar till stor del med psychedelisk trance av olika former allt från morgonglitter och eftermiddagsgung till tung, lätt kaotisk nattamangel. Jag lägger kick och bas på en egen buss. Basen duckas av kicken, inte mycket men lite granna. Eq och kompressor såklart.
    Ofta för att ge det ordentligt tryck avslutar jag effektkedjan med en SPL transient designer.

    Vet inte om det är ett generellt sätt att arbeta , men det funakr bra för mig.
    Jag skulle nog säga att det är ganska generellt om man gör dansmusik. Gör man det inte så... Ja, kan faktiskt inte komma på varför man inte skulle göra det för att även om man är emot det så borde man ju bussa och sen skära eller lägga reverb eller något.. Så ja, alla borde göra det, men använda det på ett sätt som passar sin musik!

    Själv gör jag det på ett mer långsökt sätt då jag bouncar 5 stems (melodisk hög, melodisk låg, komp hög, komp låg + en extra) och sedan mixar de 5 spåren som mastring.

    Tilläggas bör att jag ibland inte heller gör detta själv, utan låter någon annan göra det. Lite kul för att man får en sorts summering då också.
    Senast redigerat av framtiden den 2012-04-21 klockan 14:07.

  17. #77
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att en teknik kan användas i en modular, gör det den diskvalificerad för övrig produktion? Tänk på VAD man gör istället för HUR man gör det, översätt det sedan till det du själv använder.

    Så svårt är det väl inte att tänka lite?
    Jaja, svärta inte ner tråden med tjafs nu, precis därför jag inte ville säga något och inte har sagt något tidigare. Posta inte om du inte kan tipsa om något. Exakt därför jag styrde in det på effektpluggar istället. Det är ju precis "hur" som den här tråden handlar om.

    Tips!
    Baklänges kickar med högpass är alltid ett bra sätt att få en låt att verka swingig, även om den inte är det. Timestretcha kicken längre/kortare för att leka med uppfattningen.

  18. #78
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ja, tjafsar gör du bra, det är tydligt. Samt även bra på att tipsa om produktionsknep. Fortsätt tänka HUR och inte VAD så blir det bra.

    Vet inte om jag har tagit det förut, men om man vill ha lite mer liv i sina torra trummor så skicka rubbet till ett kort reverb som du mixar in så lågt att det inte hörs att det ligger reverb på, men ändå fyller ut.

    Enkel exciter: Skicka in det som skall ha lite mer topp i en dist, kapa bort alla låga frekvenser (fram med en eq bara!), mixa in resultatet lite lagom under originalljudet så att det fyller ut med höga frekvenser, men inte direkt hörs som "distat ljud". Prova dig fram till vilken dist du gillar bäst.

  19. #79
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    "Hur" är precis vad den här tråden handlar om, grundtanken från början. Tanken var dock inte att de-raila tråden, men det fixade du bra själv. Jag och alexw inledde ju en fx-mode diskussion tack vare det tipset, tex.

    Tips:
    Sitter du med en laptop? Nu för tiden finns det trackpad->midi program för både windows och osx! Kan användas väldigt trevligt. Programmet jag kör för mac (10.5> då det är magic-mouse stuk) låter en sätta upp zoner och olika cc för antal fingrar så att man i princip kan köra ett dussin effekter bara genom en trackpad! Helt fantastiskt användbart, faktiskt! Var med på ett 4-timmars noise-jam då det var det enda jag gjorde och jag hade en spektrum analysator på fullskärm, så man behöver inte stirra på skärmen heller.

    Har du en iPad måste du bara köpa Konkreet Performer dock, vilket jävla monster-verktyg!
    Senast redigerat av framtiden den 2012-04-21 klockan 14:28.

  20. #80

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lade MDA Detune på snaretrumman idag. Riktigt fett ljud!
    Frekvensskiftare på trummor kan också funka bra för att fläska till dem.

  21. #81
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    I Ableton clip-envelopes, se för tusan till att använda unlinked-knappen. Tag en 4-takters slinga, automatisera nån parameter med en looplängd på, säg, fem fjärdedelar, en annan på 15 16-delar, å en tredje på 13 8-delar. Du får slingor som i princip aldrig upplevs som "loopade"...

  22. #82
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    Native instruments guitarr rig pluggen, player, är gratis o innehåller en 24 bitars bandspelare,(det går att ställa in stereo i settings), perfekt när man testar vst, eller demo prog ( audacity har ju audiograb också)

  23. #83
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    jag postade ett litet modularknep som är direkt användbart i tex reaktor, zebra och lite andra sköna modulära SW-synthar. För dig som inte förstår vad jag menar, läs på lite eller prova knepen före knasiga svar. När allt kommer omkring är det knepen, oavsett HW eller SW som gör skillnad i mixen/arret/prodden.

    Just reaktor bör ju nära anses som den mest komptenta SWn som finns för oss ljudnördar. Har du provat använda reaktor som effektplugg?

    edit: Jasuto Pro Modular är en fiffig maskin som funkar fint i både DAW och tex iphone. Denna SW bör väl betraktas som en otroligt prisvärd och kraftfull SW där det mesta kan manglas på ett väldigt spännande vis... PROVA!
    Senast redigerat av Odd Bob den 2012-04-22 klockan 10:33.

  24. #84
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Sluta tjafsa nu.
    Jag använder alla program du nämnde dagligen. Extremt bra och vi försökte göra om det till en diskussion innan jgb kom och började tjafsa. Beta-testade Jasuto och är ett superfan.

    Det var ju inte direkt "omg modular, jag förstår inte"-grejen som kickade in, mer att ni tipsade om tekniker man upptäcker första gången man sätter sig i en sån sits. Ingen direkt personlig "hemlighet" som har tagit år att komma fram till. Det var det som det handlade om. Hade det varit en ingående "det här är mitt favorit-ljud igenom tiderna som inte låter som något annat och såhär patchar jag det!" så hade det ju varit kanon, även om det hade involverat specifika moduler osv. Jaja.

    Tips: För 12 år sedan hade jag använt Eventide prylar i studion, men hade självklart inte råd med en enhet. Det tog ett tag, men ville jag göra något som en Eventide kunde göra så satt jag med papper och penna och gjorde hela processen steg för steg med goldwave. Man kommer ju väldigt långt om man kan klona ett ljud, förskjuta det, panorera samt transposa det. Det kan ta ett par timmar, men man får det där Eventide-soundet och har fortfarande full kontroll över varenda millisekund. Något att rekommendera för folk som gör drones? Skulle kunna vara intressant att lägga ner väldigt kort tid på själva ljudet och sedan timmar på micro-editering då det skulle ge det där klassiska Eventide-skimmret. Papper, penna, en enkel audio editor och tid är allt man behöver!

  25. #85
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Native instruments guitarr rig pluggen, player, är gratis o innehåller en 24 bitars bandspelare,(det går att ställa in stereo i settings), perfekt när man testar vst, eller demo prog ( audacity har ju audiograb också)
    Superanvändbart. Man kan ju även bussa ut ljudet om det är en plugg. Som mac-användare älskar jag verkligen Audio Hijack. Det är nog mitt secret weapon..

    Vafan.. Okej, jag säger det, även om jag kommer att ångra det sen.

    Mitt absoluta secret weapon som just nu är 90% av mitt "sound":

    Spotify.
    Audio Hijack.

    Lyssna igenom låtar efter ljud, gör en playlist. Grabba playlisten och dra sen in filen i din daw och auto-choppa. Låter simpelt, men detta förändrade hela min process och har gjort mig 10 gånger mer kreativ. Påminner mig om när jag satt med samplers, men utan allt krångel och gör att jag kan börja en låt inom minuter med helt nytt samplematerial. Ofta slutar det med att jag har kvar 2-3 halvsekunds klipp och har ersatt allt, men i grund och botten hjälper det med min osäkerhet och gör att jag får en helt annan synvinkel på min musik.

  26. #86
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av framtiden Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mer att ni tipsade om tekniker man upptäcker första gången man sätter sig i en sån sits. Ingen direkt personlig "hemlighet" som har tagit år att komma fram till.
    Möjligt. Men det är ett knep som forfrande ger sjuk stereobredd som inte går att få till på annat vis... Sätter man dessutom en filter som självsvänger framför i serie med en frekvensskiftare och återkopplat klockat delay så händer det grejer... Grejer som jag sällan hör/ser i patchar folk världen över gjort.

  27. #87
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Nu börjar det likna något! Det där är en sjyst patch och det blev helt plötsligt fler dimensioner.

    Tips:
    Jag vet att sidechain med kicken fortfarande är väldigt populärt, men har ni som gillar det testat att köra sidechain med en gate? Man måste tänka lite annorlunda, men det kan vara ett riktigt enkelt sätt att få ett atonalt element att helt enkelt lägga till lite karaktär på kicken. Älskar man 909 men vill att den ska låta lite roligare så är det nog bättre att göra detta än att börja krana sönder kicken och förlora allt man gillar. Vet att detta har varit ett mixnings-trick sedan långt tillbaka, då tekniker brukade använda en sinusvåg med rot-tonen för att underbygga kicken, men man kan även göra det med rent oväsen och atonala spår med bonusen att det inte bara blir som ett vanligt lager då man kan ha en lång fil som har hur mycket rörelse som helst - men ändå alltid låter som ett kicklager.

    Funkar nog bäst om man går över till det efter att tidigare ha kört "traditionell" side-chain i låten, då det är tvärt om och ger kontrast! Testa med olika innehåll.

    Alla där snubbarna som gjorde "chillwave" som kom för runt två år sedan gör detta, låter det som. De använder det som ett sätt att låsa slarviga musikaliska delar till beatet. Ett galet arpeggio med massa delay är en typisk grej de skulle använda, då det egentligen skulle ge en stark musikalitet som de nu slaktar igenom att låta tekniken låsa spåret till ett element från trummorna.
    Senast redigerat av framtiden den 2012-04-22 klockan 14:25.

  28. #88
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Ett annat tips som är fint med tex m4l är att spela in godtycklig färd med tex spårvagn eller tunnelbana och använda en envelopeföljare (inställd RMS) och sedan styra tex filter eller kanske threshold på en kompressor för ett trumpaket... Detta ger ostruktrurerad kontrollerad dynamik till alster på mkt enkelt vis.

  29. #89
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Sånt är alltid kul. Jag brukar alltid använda ett högpassfilter på sånt, då det rensar upp triggandet.

    Routande är alltid kul.

    Tips:
    Något folk frågar mig hur ofta som helst är hur jag får en effekt på sång att inte låta som en effekt.
    Det är enkelt. Vad jag gör är att klona lead-spåret, sen använder jag melodyne, autotune, tune eller en vanlig pitch/formant plugg för att göra ett stämspår till ledspåret. Sedan klonar jag detta och pannar dem halvvägs ut på respektive sida och lägger en effekt på dem var (oftast ringmod med automatisering på ena sidan och reverb med automatisering på andra) och låter dem sedan åka runt långsamt i stereobilden under låtens sång. Komprimera sedan all sång på samma spår och man får precis det folk frågade efter!

    TL;DR - Gör en fakestämma och lägg effekt på den, då känns ledspåret gigantiskt för atteffekterna ligger inte på vad örat uppfattar som huvudelementet.

  30. #90
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    SoundToys och Valhalla i olika kombinationer är en bra verktygslåda för både Eventide 3000 och 4000-emuleringar.

  31. #91
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Fina tips, fortsätt så!

  32. #92
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    SoundToys och Valhalla i olika kombinationer är en bra verktygslåda för både Eventide 3000 och 4000-emuleringar.
    Ja, jag gillar båda och jag använder Crystalizer likt en narkoman, men det är lätt att fastna i klichéer när man har så kompetenta verktyg! Manuellt kan vara ett bra botemedel!

    Tips:
    När det gäller att emulera hur gamla samplers låter, så kommer man faktiskt ganska tokigt långt med lite overdrive samt bitcrushing (kolla online efter specs och matcha bit/hz). Jag a/b'ade en mpc 60 (high mid bump också!) och hörde/såg ingen skillnad alls.

  33. #93
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ett par alternativ till att sidechaina basen med kicken:
    * Använd en multibandskompressor istället för en vanlig, då duckas basfrekvenserna på basljudet mer än de högre, exempelvis om man kör ren sågtandsbas
    * Istället för kompressor, använd ett högpassfilter som sidechainas av kicken (eller andra bastunga ljud som slåss med basen), användbart om man inte kör ren sinusbas vill säga. Se till att ha stämt kickens tonala bit så att den passar med basgången också.

    Efter man har gjort något av ovanstående, gå loss med kompressorer och hans moster igen!

    (borde inte den här tråden ligga på annat ställe än mjukvara? tipsen är oftast generella, och har inte något med hårt/mjukt att göra)

  34. #94
    framtiden
    framtiden är inte uppkopplad

    Senior
    Nej, jag startade denna tråd och den bör ligga på mjukvara. Allt för att hålla den kreativ. Ligger den på mjukvara så blir det mer generellt. Jag vill att det ska vara tips som man kan ta till sig även om man bara sitter med en laptop och mus - därför passar mjukvara bäst då det i slutändan blir mer generellt.
    (Hade det funnits "produktion" hade den legat där, men to be fair hade denna tråd inte funnits i såna fall för då hade jag fått min fix av sånt här snack ändå).

    Tips:
    Detta kan vara solklart för vissa, men det finns fortfarande folk som blir helt till sig när de ser Effectrix/dBlue Glitch osv. Man kan ju självklart skapa flera ljudspår med olika effekter på och sedan klippa och kasta runt legobitar på samma sätt. Blir ju sequencade effekter på samma sätt, faktiskt och vill man ha automatisering som Effectrix har så är det ju bara att automatisera pluggen. Man kan ju dessutom husera mer fritt och använda flera pluggar och något som jag gör när jag gör detta är att helt enkelt bounca ner en loop med olika effekter varje gång och sedan hugga ut och kasta runt delarna. Kan ibland låta helt kanon med mer än bara en variation samtidigt också och man får helt enkelt mer spelrum. Man kan ju även göra grejer som reversed reverb samt annat man behöver bounca för att få till. Och självklart kan man ju göra samma sak igen när man har en ny loop! Rinse, repeat osv.

    En vän till mig som tjänar en jävla massa pengar på produktion (mest breakbeats på pop-låtar) gör detta med olika eq's. Han blandar amen breaks och de inspelade trummorna på 10-15 kanaler med olika eq kurvor och låter på så sätt hela trumspåret få konstant rörelse!). Sen klipper han allt med en L2.
    Senast redigerat av framtiden den 2012-04-22 klockan 22:47.

Liknande ämnen

  1. Otight midi? Finns det nåt knep?
    Av tublenco i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 01:03
  2. mina knep för text komponering
    Av reSet i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 13:00
  3. mixning, knep&knåp
    Av ruddock420 i forum Inspelning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 16:38
  4. det smäller, några knep?
    Av champ i forum Inspelning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 12:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •