Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 83

Ämne: Rättfärdiga ägande av musikinstrument.

  1. #1
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage

    Rättfärdiga ägande av musikinstrument.

    Jag har lite svårt för att äga saker som jag inte använder så mycket.
    Har lite ångest om en gitarr eller synth bara står och inte spelas på så mycket, oavsett om den kostar 3000 eller 30000:-
    Om jag redan har gjort låtar med dem så är det mer OK, men ändå, varför skall man ha X när man ändå bara använder Y.
    Det känns bra att ha så få prylar som möjligt, men ändå är man ofta sugen och spanar på nya grejer..

    Är jag märklig som får ångest om jag har fler än två synthar eller två elgitarrer?!

    Hur känner ni?

  2. #2
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Jag får ångest så fort jag säljer något. Då kommer jag på alla grymma saker man kunde ha haft den till. Har grejer som jag bara packat upp och testat en gång som sedan legat undangömda i några år.

    Intalar mig själv att jag har en plan och ett projekt för allt.

  3. #3
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av indigo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får ångest så fort jag säljer något. Då kommer jag på alla grymma saker man kunde ha haft den till. Har grejer som jag bara packat upp och testat en gång som sedan legat undangömda i några år.

    Intalar mig själv att jag har en plan och ett projekt för allt.
    +1 Det med

  4. #4
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag skrattar åt mig själv och kommenterar inte... nä, men seriöst så upptäcker jag ofta ett instrument igen när jag väl bestämmer mig för att sälja, för då skall allting gås igenom. Men för mycket prylar i studion kan hämma kreativiteten. Jag bygger om min studio nu och skalar ner lite, känner hur zen flyttar in.

  5. #5
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag tror det är som med katter. När de är inne vill de ut, och tvärtom.

    Själv har jag för lite grejor eller för mycket. Konstant.

  6. #6
    deleted user
    Nä, alltså... man behöver väl inte motivera? Vill man behålla behåller man, vill man inte behåller man inte. För mig löser det sig oftast helt automatiskt. Jag har inte råd att behålla saker jag inte gillar eller använder. Tycker inte heller att det finns anledning att ha flera instrument som gör exakt samma saker.

    Hade jag haft en gympasal att husera i och oändligt med pengar hade jag antagligen haft sjukt mycket instrument.

    Utan att göra bättre musik, antagligen....

  7. #7
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Jag känner mig hämmad av saker som jag inte använder. Tyvärr är jag för lat för att ta tag i att sälja en massa skrot, så det finns saker undanstoppade här och där. Fast det som står uppkopplat i studion vill jag använda.

  8. #8
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag fattar inte heller varför jag sitter och drömmer om nya (gamla) grejer hela tiden, trots att det finns andra användningsområden för eventuella överblivna pengar, som då hela familjen skulle få nöje av istället för bara jag… Men ändå sitter jag nu och drömmer om både Minipops 120 och Pro-One… Så fånigt.
    Extra fånigt blir det just med gamla synthar som ju är gjorda för att kunna låta nästan hur som helst. Varför behöver man då ha flera, egentligen?


    https://youtu.be/Cmlu4b8gZZY

    Och det där rättfärdigandet låter alltid mycket bättre i huvudet än när man försöker lägga fram det för sambon. Då hörs det hur ihåligt det låter och ångesten kommer krypande.
    Senast redigerat av skogge den 2012-02-29 klockan 11:34. Anledning: tillägg

  9. #9
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lite svårt för att äga saker som jag inte använder så mycket.
    Har lite ångest om en gitarr eller synth bara står och inte spelas på så mycket, oavsett om den kostar 3000 eller 30000:-
    Om jag redan har gjort låtar med dem så är det mer OK, men ändå, varför skall man ha X när man ändå bara använder Y.
    Det känns bra att ha så få prylar som möjligt, men ändå är man ofta sugen och spanar på nya grejer..

    Är jag märklig som får ångest om jag har fler än två synthar eller två elgitarrer?!

    Hur känner ni?
    Som du. Jag får ångest om jag inte använder något av mina instrument och då blir det att jag säljer för att bli av med ångesten. Värst var det när jag hade en massa gamla synthar som jag visste skulle börja dubbeltrigga eller skrapa i reglar och pottar om jag inte spelade på dem. Sälj, iväg, stick - orkar inte med service och skit. Hellre två med olika funktioner som man använder med jämna mellanrum än 10 som man måste spela på enbart för att hålla i trim.

    Sedan har jag också gjort bort mig kungligt när säljångesten gått ut över prylar som jag såhär i efterhand hade velat ha kvar. Polysexan och CR-78 hade t.ex. gärna fått vara kvar nu när jag skaffat Moog igen. Det hade varit skitkul.

    Citat Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag känner mig hämmad av saker som jag inte använder.
    +1 Så är det för mig också och då får jag också dåligt samvete för att jag lagt pengar på saker jag inte använder.

  10. #10
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Jag får ha hur mycket grejer jag vill. Jag har drivor med analogdatorer, fotospektrometrar, lasrar, AP, modulsynthar, 303:or, mixerbord och allsköns böös jag använder dom under olika perioder i mitt liv. Det känns så katolskt att ha dåligt samvete för allt hela tiden så det struntart jag i!

  11. #11
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det känns så katolskt att ha dåligt samvete för allt hela tiden så det struntart jag i!
    Menar du inte lutheranskt? Katoliker kan samla på sig hur mycket skräp/synder som helst och sedan är det ju bara att bikta sig!

    "Fader, jag känner lust efter en Jupiter 8 fast jag är lyckligt gift med en JV-1080."

  12. #12
    SnareTheMind
    SnareTheMind är inte uppkopplad
    SnareTheMinds avatar
    Senior
    Jag känner att även om synthar som jag tycker väldigt mycket om kanske står helt döda i månader så kan jag ändå inte med att sälja dom då jag vet hur man får återtändningar för ett visst instrument man verkligen gillar med jämna mellanrum.

    Har gjort misstaget att sälja synthar jag verkligen gillat men som bara stått förr och har ångrat det desto mer än vad jag varit glad över den temporära ekonomiska boost en försäljning ger, ska något väck så ska de enbart vara maskiner man inte känner nått band till annars får man bara lära sig den bittra läxan efter..

  13. #13
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Jag har OCD mot sånt jag inte använder och inte känner mig få användning för inom den närmaste framtiden, vilket är en period som sträcker sig en bra bit. Har två mikar just nu, ena är för allt, andra är citizenband-gunk enbart för effekt. Min löjligt bra Primo mik åker imorgon kväll. Önskar jag sluppit behöva sälja tre syntar för finansiella skäl, that's it.

    Det är dock rätt jobbigt när utrustning man suktar sitter i glasmontrar och lagerlokaler och aldrig får infinna sig till försäljning. (Gott exempel; Kameror och utrustning)

  14. #14
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag tycker det är jobbigare när andra tycker att jag måste rättfärdiga ägande av diverse musikinstrument, genom att göra musik som de personerna uppskattar med mina prylar.

    För mig själv så är det det fysiska utrymmet som sätter gränserna, så jag har lånat ut diverse prylar istället.

  15. #15
    Flipper 2
    Flipper 2 är inte uppkopplad
    Flipper 2s avatar
    Senior
    Jag har i nuläget en western- och en elgitarr... och en arranger-keyboard för de få tillfällen jag är ute och spelar som one-man-band...
    Som skolad klassisk pianist är jag i stort behov av ett stagepiano för att tillfredställa "hammer-action" känsla under fingrarna... men jag är också sugen på en 76-keys synth med bra känsla i tangenter som gör att jag kan klara mig utan stagepianot och kan tillfredställa mitt ambientmusikalisk skapande...
    När jag tittar på min musikhörna får jag ont i magen och får en sån kräkkänsla... jag blir spyfärdig av all kablage, dubbla uppsättningar instrument för olika behov och omöbleringstankar var tredje månad...
    KAN man klara sig med så lite som möjligt egentligen? "Less is more" är ett bra sätt att tänka men helt omöjligt med "alla behov"...
    Jag brukar sälja det som inte inspirerar mig längre... oftast ställer man frågan till sig själv: "När räcker det?"...........................och så kommer en ny "revolutionerande" grej på nästa Namm- eller Frankfurt-mässa... Ha!? - vad ska man sälja för att överleva revolutionen?.......

    Skit i det, jag säger så här istället:
    Life is good - fuck the revolution!

  16. #16
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är jobbigare när andra tycker att jag måste rättfärdiga ägande av diverse musikinstrument, genom att göra musik som de personerna uppskattar med mina prylar.

    För mig själv så är det det fysiska utrymmet som sätter gränserna, så jag har lånat ut diverse prylar istället.
    Låna ut är underskattat

  17. #17
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    jag äger ju inte jättemycket, men om jag någon gång då och då tänker på en pryl, då är den bannemig rättfärdigad.

  18. #18
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Eftersom hela min arsenal idag i princip består av prylar jag fått gratis eller köpt
    mkt billigt som "skrot" och som jag sen reparerat till fungerande skick så funderar
    jag inte i såna här banor längre eftersom grejorna just inte har nåt större värde ändå.

    Och idag använder jag faktiskt alla prylar som jag har mest hela tiden, så var det
    inte riktigt förut då jag var en besatt "analogsamlare"

  19. #19
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    precis, fel version av kristendomen, jag ber om ursäkt!

    Citat Ursprungligen postat av Mario Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Menar du inte lutheranskt? Katoliker kan samla på sig hur mycket skräp/synder som helst och sedan är det ju bara att bikta sig!

    "Fader, jag känner lust efter en Jupiter 8 fast jag är lyckligt gift med en JV-1080."

  20. #20
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låna ut är underskattat
    Eller överskattat.


  21. #21
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Herregud, hoppas att den bilden inte är ett resultat av utlåning från din sida?

  22. #22
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Herregud, hoppas att den bilden inte är ett resultat av utlåning från din sida?
    Nej nej, den är ett resultat av min dåliga humor.
    Jag har dock ett par riktigt jobbiga erfarenheter av utlåning, så...never again.

  23. #23
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto

  24. #24
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Ja, det var den jag sjöng på medan jag skrev.

  25. #25
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Hade du sånt pannband när du sjöng ?

  26. #26
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Indigo beskriver mina tankar riktigt bra. Beror ju såklart på vad det är för instrument jag blir av med, om det är något jag inte gillar så är det ju inga problem att sälja, oavsett hur nice den må vara.

  27. #27
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av farbror synt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade du sånt pannband när du sjöng ?
    Absolut! Och redan då hade jag en dragning till vita flyglar.
    Eller...nu, fast utan Tomas Ledin.

  28. #28
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Jag tycker att man kan få ha hur mycket grejor som helst, men personligen känner jag att om det är något som inte används speciellt mycket så kan pengarna investeras i någonting annat som jag skulle ha mer användning av.

  29. #29
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Jag äger ingenting, det är mina synthar som äger mig.

  30. #30
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Knepig fråga... handlar det om moral eller handlar det om något annat.

    Själv kommer jag allt mer till insikt om att saker verkar mycket roligare innan man har dem. Ett fåtal saker har verkligen överträffat sig själva. Det värsta är dock kommentaren att man kan göra allt med en dator... det må vara sant men allt efter att åren går så "måste" man ju byta eller skaffa ny dator. Ett fysiskt instrument består på ett annat sätt..

    Min vision är att klara mig på få saker och jag verkar ha funnit min grej med octatracken.. när jag tänker på vad den kan göra känns den inte så märkvärdig, men när jag gör det så ändras det perspektivet till... oj oj oj... vad bra den är..

    Det finns nog inga heliga kor... (förutom buchla eller moog??) hahahaha!

  31. #31
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det värsta är dock kommentaren att man kan göra allt med en dator...
    Fast sådär säger ju bara träskallar - det är inget att bry sig om.

  32. #32
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    De må ha rätt.. men kan inte jag få avgöra??

  33. #33
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast sådär säger ju bara träskallar - det är inget att bry sig om.
    ...det förklarar min utsatta känsla...


  34. #34
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Jag har lärt mig mer och mer att förlika mig med att datorn är ett musikinstrument... om det bara tog bort internett på dem så vore det kanon!!

  35. #35
    deleted user
    Datorn är inget musikinstrument. Mjukvara kan vara det dock.

  36. #36
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Hmmm...

    Inte utan dator va?

  37. #37
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Jag brukar tänka så här: utrustningen är en del av min kreativa miljö. Alla saker som inspirerar mig fyller sin funktion även om jag inte använder dom. Ibland skruvar man på hårdvarusyntharna och får en idé som är lättare att realisera i mjukvara och ibland är det tvärt om.

    Bedöm dina maskiner efter vilken känsla de ger dig snarare än deras nytta. Ha känslan som ledstjärna när du köper och säljer grejor.

  38. #38
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Appropå denhär tråden.

    https://youtu.be/3aETf5_TCus

    geeeeer


    En massa fina dyra apparater och många av dem verkar vara redundanta pga andra apparater han har. men fan. han verkar ha kul med dem. Behövs mer?

  39. #39
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag brukar tänka så här: utrustningen är en del av min kreativa miljö. Alla saker som inspirerar mig fyller sin funktion även om jag inte använder dom. Ibland skruvar man på hårdvarusyntharna och får en idé som är lättare att realisera i mjukvara och ibland är det tvärt om.

    Bedöm dina maskiner efter vilken känsla de ger dig snarare än deras nytta. Ha känslan som ledstjärna när du köper och säljer grejor.
    +100

  40. #40
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    seriöst så upptäcker jag ofta ett instrument igen när jag väl bestämmer mig för att sälja, för då skall allting gås igenom.
    Det hände mig häromdagen när jag skulle gå igenom Poly evolvern för ev. försäljning. Kan inte använda den nu för jag har inte plats, men jag bestämde mig för att behålla den när jag suttit med den 5 minuter.

    Jag får definitivt ångest av att grejer bara ligger, men enda anledningen att sälja är för att köpa "bättre" grejer. Sålde t.ex MFB-522 och köpte Tip tops 808-moduler. Ser ingen mening med att ha båda (även om 522:an låter annorlunda/väldigt bra).

  41. #41
    ygg
    ygg är inte uppkopplad
    yggs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lite svårt för att äga saker som jag inte använder så mycket.
    Har lite ångest om en gitarr eller synth bara står och inte spelas på så mycket, oavsett om den kostar 3000 eller 30000:-
    Om jag redan har gjort låtar med dem så är det mer OK, men ändå, varför skall man ha X när man ändå bara använder Y.
    Det känns bra att ha så få prylar som möjligt, men ändå är man ofta sugen och spanar på nya grejer..

    Är jag märklig som får ångest om jag har fler än två synthar eller två elgitarrer?!

    Hur känner ni?
    Helt tvärtom! The more the merrier! Tyvärr har man fått sälja av lite som gärna hade behållts, nu det senaste :|

  42. #42
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Det retar ju alltid någon om man har lite balla prylar som samlar damm

  43. #43
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är jobbigare när andra tycker att jag måste rättfärdiga ägande av diverse musikinstrument, genom att göra musik som de personerna uppskattar med mina prylar.
    +1 jävligt rätt spikat....... jag jobbar oftast väldigt minimalistiskt........ bara för man har en stor palett så behöver man ju inte använda allt i samma projekt......och sen till det man själv vill och gillar...

  44. #44
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker att man kan få ha hur mycket grejor som helst, men personligen känner jag att om det är något som inte används speciellt mycket så kan pengarna investeras i någonting annat som jag skulle ha mer användning av.
    +1 på den.

  45. #45
    timbre
    timbre är inte uppkopplad
    timbres avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får ha hur mycket grejer jag vill. Jag har drivor med analogdatorer, fotospektrometrar, lasrar, AP, modulsynthar, 303:or, mixerbord och allsköns böös jag använder dom under olika perioder i mitt liv. Det känns så katolskt att ha dåligt samvete för allt hela tiden så det struntart jag i!
    Word!

  46. #46
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skrattar åt mig själv och kommenterar inte... nä, men seriöst så upptäcker jag ofta ett instrument igen när jag väl bestämmer mig för att sälja, för då skall allting gås igenom. Men för mycket prylar i studion kan hämma kreativiteten. Jag bygger om min studio nu och skalar ner lite, känner hur zen flyttar in.
    Håller med, men fuck zen Kör fundamentalbuddhism. Sju ägodelar, inget mer i studion får vara kvar [Bantad från 60 m2 taktillgolv studio].

  47. #47
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Problemet med mycket prylar är att det ger stress och noll kreativitet. Lagom är bäst. Oavsett vad jag skaffar är jag nog gladast för min JX8P. Det är något fundamentalt för mig med den. Kanske borde sälja den.

  48. #48
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Du och JX8p är ju som bagaren och degen, icke sälja

  49. #49
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    Det bästa är att sälja ALLT man gillar bäst.
    "Vad fan gör jag nu?"
    Rätt in i väggen, inga ursäkter.

  50. #50
    deleted user
    Bagaren säljer degen.

  51. #51
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    Degen sväljer bagaren!

  52. #52
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Apparatkärlek har nog inte allt för mycket att göra med riktigt bra musik...

  53. #53
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apparatkärlek har nog inte allt för mycket att göra med riktigt bra musik...
    -1

  54. #54
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apparatkärlek har nog inte allt för mycket att göra med riktigt bra musik...
    Mer med han Narcissus som speglade ihjäl sig själv. Ett av de största snillen jag känt brukar alltid fronta mig med detta faktum när jag gömmer mig bakom mitt lillfinger.

    jag - "Jag vill ju att allt ska funka och vara sådär gött som jag är van vid?"
    snillet - "Äh, du vill väl fan göra musik eller?"
    jag - "...."

  55. #55
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Precis... För egen utveckling får man större vingbredd av att kasta sig in i okända luftrum. Å andra sidan fattar vissa inte hur djupt man kan bottna i ett instrument man kan allt om. Motsägelsefullt och gåtfullt like life.

  56. #56
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    "How come it is, that the further in you go, the bigger it gets?"

  57. #57
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag samlar alla instrument. Nån gång kommer jag ha ett av varje (och inte då en av varje synt...). Jag spelar på alla mina instrument, ett par toner eller ackord då och då minst. Rätt var det är kommer man på nåt som blir låt liksom. Pengar däremot gillar jag inte, så när de blivit en ny luftvibrationsframkallare vill jag aldrig se dem mer.

  58. #58
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Jag har svårt för att göra mig av med grejer, vilket är lite dumt egentligen. Får bara ångest när jag ska sälja saker

  59. #59

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är jobbigare när andra tycker att jag måste rättfärdiga ägande av diverse musikinstrument, genom att göra musik som de personerna uppskattar med mina prylar.
    Fast om man tar åt sig av såna frågor så kanske det pekar på att man inte själv är nöjd?

    Jag har inga problem med folk som har högvis med instrument eller samlare. Men någon som hävdar att de måste ha rumvis med utrustning för att göra musiken de vill och sedan tar illa upp när man frågar hur mycket musik de gör har ett i mitt tycke skev självbild.

    (Och så länge någon faktiskt gör musik med sina prylar tycker jag inte man kan kritisera dem. Sen kan man tycka bra eller dåligt om musiken i sig, men det är ju en helt annan diskussion.)

  60. #60
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    fm: Jag är nöjd med musiken jag gör med mina saker, medans andra tycker/förväntar sig att jag skall göra något som faller dem på läppen musikaliskt med de sakerna. Det stör mig. Typ "du som har en 303a, du måste göra acid, annars borde du inte få ha en sådan" och den inställningen.

Liknande ämnen

  1. musikinstrument på flygplan?
    Av jocks1 i forum Allmänt om musik
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 20:13
  2. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 01:05
  3. Använda SpaceNavigator som musikinstrument?
    Av kitesurf i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 17:30
  4. Sänka momsen på musikinstrument
    Av Hackemoff i forum Allmänt om musik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 20:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •