Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Roland TL serien

  1. #1
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran

    Roland TL serien

    Är det någon som vet något om Roland TL serien? Verkar otroligt svårt att hitta nån info men de går svinbilligt på ebay. Drömmen vore om man kunde använda dom som midi/controller mixer. 1 in 12-16 ut är osäker på om de ens är midi.

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    http://retrosynthads.blogspot.com/20...ry-system.html för den som jag som inte hade en aning om vad det var...

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Om du tänker på TL-12 så har den inte MIDI. Inte vad jag kan se i alla fall. DIN användes så läraren kunde lyssna och kommunicera med sin elever.

    Om du menar denna? http://3.bp.blogspot.com/_WPMByjAlgy...outside_86.jpg

  4. #4
    jonachi
    jonachi är inte uppkopplad
    jonachis avatar
    Veteran
    Japp, det var den jag menade, eller den senare. Båda är ju snygga och skulle passa bra in i riggen. Frågan är om man kan hitta nåt användningsområde för den alls då?

  5. #5
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    När jag gick i högstadiet hade vi en "inlärningsstudio" där det fanns något som måste ha varit den här prylen eller något väldigt likt. Grejen var att läraren kunde spela upp saker för alla elever, t.ex. ett ljudband, och så skulle man svara muntligt eller säga efter nånting. Medan övningen fortgick kunde läraren lyssna på specifika elever och eleverna kunde spela in sig själva och lyssna i efterhand. Alla hade en egen bandspelare för just det ändamålet. Läraren kunde fjärrstyra samtliga bandspelare också för att spola tillbaka när allt var klart och sätta igång inspelningen synkront. Läraren kunde också ha en dialog med en given elev eller prata ut något till alla.

    Så jag antar att den här prylen är lite mixer och mult i ett och samma. Skulle kunna tänka mig att den är användbar om man är ett gäng musiker som spelar till ett bakgrundsspår eller ett clicktrack. Annars vet jag inte vad den skulle ge i musikerkretsar.

  6. #6
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Suck. Skribenten hoppades att det var DIN-synk!
    Alltså, ett kontaktdon definierar verkligen inte protokollet.

Liknande ämnen

  1. Funkar srx kort med roland xp serien ???
    Av Desecrated i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 13:20
  2. CME Uf-serien
    Av glae i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:45
  3. akai z serien
    Av gazt i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-02, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •