Sidan 3 av 34 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 1986

Ämne: Clavia Nord Modular(G1,G2)-tråden

  1. #121
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior

    Post

    Spekulationer är alltid kul när man har facit i hand. Vem behöver mer en 640 kbyte minne? (B Gates) Det finns inte något behov av datorer i hemmen. (Digital) Vi tror att det finns en marknad på 4-5 datorer i världen. (IBM)

  2. #122
    deleted user

    Post

    Om du citerat mig lite längre så kom jag dock ganska nära en engine i min gissning [img]wink.gif[/img]

  3. #123
    Shompola

    Post

    G2 modellen verkar ju klart vara mycket mer flexibel att arbeta med. Om man inte vill så behöver man inte koppla in den i datorn för att få fram skojiga ljud. Patchningsmöjligheterna utan dator är imponerande minst sagt.

  4. #124
    peter80
    peter80 är inte uppkopplad
    peter80s avatar
    Senior

    Post kolla in priset på Nord Modular G2 Engine

    kolla in det här.http://www.sweetwater.com/store/detail/NordModG2/

    Det kan väl inte stämma riktigt [img]eek.gif[/img] [img]eek.gif[/img] [img]confused.gif[/img]

  5. #125
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran

    Post

    Det är bilden som är knasig. Det är Nord Modular G2 Engine det gäller.



    Trots allt aningen billigare än förväntat. [img]smile.gif[/img]

  6. #126
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran

    Cool

    Ja jösses, det är ju nästan så man hade råd... [img]smile.gif[/img] Men den "riktiga" G2:an är ju helt klart snyggare!

  7. #127
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp

    Post

    900 dollar? Flus frakt... JAM har listat rackvarianten med ett riktpris på 9300 kr. Vi får se vad som blir riktiga priset när den kommer.

  8. #128
    imported_olsson

    Post

    Men hur låter eländet? Kallare än frysen som förra serien?

    Håkan

  9. #129
    deleted user

    Post

    Varmt, kallt....du bestämmer själv hur den ska låta [img]rolleyes.gif[/img]

  10. #130
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Thumbs down

    Jag tycker defintivt inte att den låter kallt...
    care to elaborate?

  11. #131
    imported_olsson

    Post

    Norden 1, 2 o 3 låter ju hur bra som helst tycker jag men modular(erna) verkar ha ett annat sound. Förmodligen en smaksak bara, men jag tycker det fattas något jämfört med Nord serien. Jag får liksom inte till grunden, typ ett par osc o lite filter, env etc blir hur gott som helst i en Nord. Men samma i Modularen blir bara stelt. Har inte min Micro kvar men det vore kul o höra andras erfarenheter.

    Håkan

  12. #132
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran

    Post

    "Lustigt hur vi människor upplever tekniken...

    Instabilt och darrigt = "varmt", "levande", "organiskt"...
    Stabilt, tydligt och välordnat = "kallt", "maskinellt", "kliniskt" etc."


    Intressant betraktelse Rotwang! [img]smile.gif[/img]

  13. #133
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Post

    "Clavia News
    Nord Modular G2 release info

    Stockholm, June 2, 2003

    The release of the world´s hottest modular performance synthesizer, the Nord Modular G2, has been delayed until September."

    saxat från Clavia

  14. #134
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Post

    Ain´t it just beautiful! [img]rolleyes.gif[/img]

  15. #135
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran

    Post

    Jag tror att de upptäckt att den inte kan göra ngt som inte redan Modular Classic kan göra! [img]biggrin.gif[/img]
    Tebaks till skissbordet!

  16. #136
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Post

    typiskt.. jag som hoppades på att den skulle hinna gå ner lite i pris till början av nästa år [img]frown.gif[/img]

  17. #137
    deleted user

    Post

    Inte deppa Volantiz.....dom kanske gör en G2x med 5 extra minnesplatser och sänker priset redan i september [img]wink.gif[/img]

  18. #138
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Post

    [img]tongue.gif[/img]

  19. #139
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Post

    Skönt! Då slipper jag motivera ett idiotinköp för frugan nu när vi är panka!

  20. #140
    deleted user

    Post

    Särbo rules

  21. #141
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran

    Post

    Ja då är det bara att spara vidare Rotwang! [img]biggrin.gif[/img]

  22. #142
    deleted user

    Post

    Alla borde följa Rotwangs exempel och ta hojkort före syntköp.

    Rotwang>> Har du hoj, och i så fall vilken?

    Folk tycker antagligen att det är en aning OT, men man måste ju ha något att göra i den här tråden fram till september [img]wink.gif[/img]

  23. #143
    deleted user

    Post

    Ah! du har god smak när det gäller hojar ser jag. Inga plastraketer där inte. Själv är jag smått sugen på speedtriple eller speed4 från samma tillverkare....ligger på gränsen till plaståbäke, men känns ändå långt ifrån på något sätt.

    Medan jag väntar på pengaregn så åker jag hem till föräldrarna och slipar på en isärplockad Monark 175cc från tidigt 50-tal.

  24. #144
    st@ffan.com

    Post

    En annan sak som slår mig är att om inte OS-et fortätter att utvecklas så kommer knappast Clavia heller att underhålla editorn. Jag har sett att det rekommenderas att man under Windows XP ska köra den i Windows 98/ME-kompatibelt läge om man har stabilitetsproblem.
    Hur ser det ut om fem år med den version av Windows vi har då? Gäller väl kanske även Mac.
    Och om 10 år? Man kanske måste spara en dator från nu enbart för att kunna programmera Modularen.

    Clavia borde släppa OS-specar plus det som finns klart av 4.0 till en fristående open source-typ-grupp som kan jobba klart det, men det ligger förmodligen allt för mycket företagshemligheter som används i G2 inbakad i den.

    OK, vad gör vi då? Jo, "baklängesingenjörar" både OS 3.03 och editorn. Vi borde vara klara lagom till Nord Modular 3G kommer :-).

  25. #145
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Post

    mm.. det har redan för länge sedan dragits igång ett projekt (som kallas "enigma" har jag för mig) där man försökt knäcka fram specen till 3.03. Tror inte dom kommit så långt.. men om vi går ihop ett gäng så borde vi kunna fixa det annars [img]smile.gif[/img]

  26. #146

    Redaktör

    Post

    Kan ju vara något för vem det nu var som knäckte Adolphson & Falk-grejen. [img]smile.gif[/img]

    Tycker faktiskt det är lite slött av Clavia att inte stödja Mac, det är en sak som får mig att bli lite avvaktande angående NM. Jag kan inte se vad de skulle förlora på att Open Sourca editorn till NM 1.

  27. #147
    st@ffan.com

    Post

    En sökning på nätet visar att Enigma-gänget verkar att ha tröttnat helt.

    Jag tror att Clavia är väldigt rädda om all programkod. Både den för OS-et och den till editorn. Det snurrar nog mycket av den i G2-OS-et och etitorn till G2.
    Vidare verkar vi vara på väg mot samma trend här som när det gäller datorer - nya operatisystem kräver maffigare hårdvara och på så sätt hålls datorförsäljningen uppe (för normalt kontorsbruk duger en åtta år gammal dator fortfarnde utmärkt) och Clavia lever enbart på hårdvara som redan påpekats längre upp. Sen tror jag att Clavia börjar se sig mer och mer hotade av rena mjukvarusynthar (eller hur PF?). Hur många år dröjer det innan en laptop för 12000kr inkl mjukvara duger även för scenbruk ("scenburk")? Ska vi gissa på tre? Och då börjar Clavia så smått bli klara med G3 om deras modularkoncept fortsätter.
    Först då tror jag att dom är villiga att släppa koden fri.

  28. #148

    Redaktör

    Post

    Jag kan förstå om Clavia inte vill släppa hela källkoden fri, men det vore väl inte allt för svårt att publicera hur protokollet funkar, så skulle någon kunna reverse-engineera med hjälp av det, vilket borde vara betydligt lättare.

  29. #149
    st@ffan.com

    Post

    Frågan är hur pass mycket bättre man själv skulle kunna göra (alltså inte jag, utan en duktig programmerare) en "reverse 4.0" i proportion till den tid det skulle ta ställt mot vad 3.03 redan nu förser oss med i form av extremt flexibla möjligheter.

    Redan nu så ligger det tusentals Clavia-timmar bakom koden och de vet ju ändå hur allt fungerar. Hur ska tex en fristående grupp kunna enas om vilka nya saker som ska implementeras när det förmodligen är omöjligt att tidsuppskatta saker?

    Clavia bevakar med allra största sannorlikhet 99musik (och andra forum) och har redan läst vad vi skrivit och säkert redan tidigare diskuterat saken och, som vi märker, valt att inte kommentera saken.

    Beakta också att reverse enginering är olagligt utan upphovskällans tillåtelse samt att ingen tar ansvar för att ett alternativt 4.0-os fungerar och framför allt inte ställer till djävulskap med hårdvaran.

    Kanske PF, med sina goda kontakter, skulle kunna göra en mer oficiell förfrågan till Clavia vad de anser om saken? Eller så kan jag göra det.
    Och det mailet kunde jag ju avsluta med "Och om Clavia inte har för avsikt att släppa specifikationerna till hur man programmerar Nord Modular, så kommer jag givetvis i stället att köpa en G2 så fort den finns tillgänglig" :-).

  30. #150

    Redaktör

    Post

    Jag tror inte man ska vara så säker på att Clavia läser forum som det här, de har nog fullt upp med att vara aktiva på NM-listan och dessutom finns det ju ett ganska stort antal.

    Poängen med att göra en egen reverse engineerad editor skulle inte vara att snickra ihop ett eget OS4 (innebär rimligen rätt avancerad DSP-programmering, eftersom den körs i NM:en), utan snarare att kunna köra editorn på OS X, Linux och framtida versioner av Windows.

    Vad jag förstått av lagtexten är det tillåtet att göra ändringar om det behövs (URL §26), men dels ska lagen ändras, och dels vet jag inte om portning av editorn till ett annat operativ räknas som "samverkansförmåga". Men så länge Clavia inte sätter stopp för det och man gör det ickekommersiellt så borde man vara på det torra, lagligt sett. (Även om jag inte är jurist.)

  31. #151
    st@ffan.com

    Post

    Portning av editorn (3.03) kommer i ett helt annat läge. Det bör inte alls vara så svårt som att skriva ett nytt OS4 (säger han som inte kan se skillnad på en VCO och en for-loop :-)).

    Här tycker jag verkligen Clavia kan lätta på förlåten och släppa både kommunikationsprotokoll och källkoden fri. Editorn är ju faktiskt bara ett verktyg som gör om skärmhändelser till ett slags SysX-dumpar och jag får backa från det jag skrev tidigare.

    Clavia kommer varken att sälja fler eller färre Nord Modular om de släpper koden, men de kommer att få fler nöjda användare som i sin tur kanske fortsätter att köpa tex G2.

    Förlåt ett par korkade frågor från en på Windows helt insnöad användare: 3.03 stöder alltså ej OS X. Är 3.03 alltså obrukbar för de som kör OS X eller funkar den bara sämre? Och hur är det med G2s editor och OS X? Kan vi se ett litet incitament här?

    NM-listan! Häpp! Har helt missat att det finns en sån (ja, ja, ja - jag är hårdrocksgitarrist och inte syntsnubbe :-)).

  32. #152
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Post

    Jag har svårt att se nyttan med dessa i och för sig goda idéer. Om tid är pengar så kommer det ju bli bra mycket billigare att köpa en G2 och nöja sig med vad Clavia hittar på. Om tid är oändlig och gratis, så är det väl bara för hugade programmerare att sätta igång. Jag tror dock knappast Clavia skulle tycka det vore intressant att ställa sig bakom ett projekt som detta, tyvärr. Om man köper Nord Modular så köper man "rättigheten" till att låta Clavia sköta all teknik, utan några ingångar (förutom på själva ljudpatchandets sida) för utomstående. Vill man programmera själv så finns det ju andra system som är mer lämpade för detta. Tänker t ex på CSound, Max/MSP, Reaktor och Kyma. För den som ändå vill överstiga hindren och laborera med sin Modular är väl steg ett att konstruera ett kommunikationssystem som använder syntens speciella "Data-MIDI"-anslutningar för att skicka kommandon till dess DSP. Det är bara att önska lycka till. Själv tycker jag det låter oöverstigligt och jobbigt... :-)

    För de som använder Mac och Nord Modular så funkar ju editorn alldeles utmärkt under MacOS 9, vilket väl egentligen fortfarande är det härskande operativet bland de flesta studios osv som kör Mac. Annars får man helt enkelt boota om datorn. Eller behålla en äldre Mac till att köra NM-editorn - om man tänkt skaffa en av de nya som enbart bootar i OS X (att Apple skjuter sig själva i foten med detta avståndstagande är en annan femma).

  33. #153
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Post

    det värsta är att deras beta-editor för osx fungerar.. även om det är lite småfix som behöver göras. Jag tycker att dom borde kunna avvara en programmerare ett par dagar för att fixa till den.. så mycket jobb är redan gjort på editorn lixom

  34. #154

    Redaktör

    Post

    Det handlar inte bara om tid: det handlar om att framtidssäkra sin maskin. NM1 går inte att redigera utan Windows eller en Mac OS9-burk (visst, man kan vrida på rattarna, men då kunde man ju lika gärna köpt en vanlig synt).

    Ett liknande problem är väl en del tidiga digitalsyntar och samplers som kunde redigeras via datorer (Apple II osv) - vore det inte bättre om de företagen släppt källkoden fri, så hade det månne funnits PPG-samplers till OS X idag? (Exempel bara ur bakfickan, vet inte om just PPG hade någon datoreditor.)

    Det är just editorn jag stör mig på. Protokollet måste ändå vara något så när logiskt och väldokumenterat, och jag kan inte förstå vad de skulle förlora på att offentliggöra det.

    Det är lätt att tycka att "det är bara att behålla en dator som klarar OS9/Windows" angående editorn, men jag tycker det är jäkligt meckigt. Jag tror inte heller man kan räkna med att OS9 är särskilt vanligt i studios om två år (jag misstänker att det kommer gå fort så snart alla pluggar släppts som AU/VST OS X - läget idag är väl att många kör OS9 för att de måste, inte för att de vill), vilket gör att en NM potentiellt blir mer besvär än nytta. I såna fall skulle man ju lika gärna kunna köpa Reaktor, som är billigare, kan mer, och som mer sannolikt kommer att portas/supportas under framtida operativ. Och hur ser det ut på tio års sikt?

    (Och visst, det är lite surt att Apple tar bort möjligheten att boota in i OS9, men de har ändå haft en övergångsperiod på ett par år, och det kostar pengar att dels se till att OS9 funkar på ny hårdvara, och dels är det krångligare tekniskt att se till att hårdvaran klarar OS9. Ljudprogram är väl det enda område där vissa tyngre program inte släppts till OS X än?)

    Staffan: Jag har inte någon NM själv, men vad jag förstår så funkar editorn sådär under Classic-läget i OS X, och är kinkigt angående midiinterface och sånt. Clavia har sagt att de inte prioriterar en Mac-editor (OS9/OS X) för G2; jag antar att de kommer att skriva en om det finns tillräckligt med intresse och/eller de kan göra det billigt nog.

    (Puh. Långt inlägg!)

  35. #155
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Post

    citerar: NM1 går inte att redigera utan...
    Håller inte med. Jag tycker man kan göra massor utan att ha den kopplad till en editor. Okay, man kan inte direkt patcha om kablarna, men det kanske man inte behöver göra så ofta, alltid, heller. Den är väldigt mycket som en Juno 1/Juno 2 att redigera "stand alone", ett klart sympatiskt upplägg.



    K - 5000 inlägg!

  36. #156
    lasselus avatar
    Redaktör

    Post

    Hur dök K-5000 upp i den här diskussionen?

  37. #157
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Post

    Vad jag inte fattar är att dom backar från nåt som *är* crossplatform till nåt som inte är det. Antingen har dom betett sej jäkligt dumt när dom gjorde Mac-versionen av v3, eller så har dom slängt all kod, och betett sej jäkligt dumt när dom gjorde v4. Den här typen av applikation tror jag är buslätt att göra crossplatform jämfört med tex. en DAW. Extremt lite realtid & hårdvarukommunikation, borde vara en barnlek att kapsla och porta plattformsspecifika grejjer.

  38. #158
    st@ffan.com

    Post

    Eller så har dom bettet sig väldigt dumt när dom gjorde hårdvarukommunikationen. MIDI är inte det mest optimala sättet att "prata" med en hårdvara som NM1 (vilket ju G2s USB visar).

    Men vi alla vet att gamla lösningar och kod tenderar att hänga med i decenier.

  39. #159
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Post

    citerar: Men vi alla vet att gamla lösningar och kod tenderar att hänga med i decenier
    Det är det jag menar. Och den *är* crossplatform *nu*!

    Alltså måste det ligga något korkat beslut bakom. Det enda som är plattformsspecifikt är ju hur man skickar och tar emot data från USB-drivrutinen, resten är ju samma protokoll! Enda förklaringen jag kan tänka mej är att dom använt något språk i stil med Delphi (som användes pre-v3) för editorn. Vilket förefaller urdumt när dom redan portat den till C++ en gång...

  40. #160
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Post

    Jag kan förse er med ett rykte, kanske till och med en hemlis. Någon, med långt hår och högt IQ, från ett * annat * företag - som har fått för mycket att göra - har byggt grunder som Clavia säkert står och balanserar på just nu. Denna någon är svårflirtad och - ja, till och med tidigare anställd på Clavia. En upptagen ung man. Jag tror han har ett finger med i spelet. Eller så är det att hans finger frånvarar från spelet som ställer till en och annan fadäs. Men det kan ju inte han hjälpa. Sayonara, som man säger - say no more. Dåra. My lips are probably sealed.

  41. #161
    st@ffan.com

    Post

    Jag är mycket oinsatt hur det går till med krossplattformsutveckling, men Propellerheads verkar ju i alla fall lyckats, även om Reason mfl är helt andra sorts mjukvaror, men jag menar användargränssnittet nu och dess sätt att prata med de specifika plattformsberoende ljudmotorerna som jag förutsätter behövs. Eller?

  42. #162
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Post

    Det är enormt lustigt att du skulle nämna just det företaget - här och nu... [img]graemlins/crazylol.gif[/img]

  43. #163
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Post

    att porta reason är ungefär 500 ggr mer jobb än att porta en simpel editor som modular editorn..
    reason är nu iofs som jag förstår det uppbyggt runt hemmabyggda moduler som står för allting som gui, midi, timers, ljud-i/o osv.. men dom i sig är ju "portade"

  44. #164
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Post

    Nej då... [img]graemlins/crazylol.gif[/img] ...inte som man kan tro. Men man får nog ta de där 500 upphöjt i tio.

  45. #165
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Post

    nja... jag missade en nolla bara [img]biggrin.gif[/img]

  46. #166
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Post

    Var den långhårige herrn verkligen kvar på Clavia när dom gjorde ver 3 då? Det var ju en total omskrivning av editorn. Köper inte argumentationen... [img]smile.gif[/img]

  47. #167
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

    Wink

    Man kan ju köpa och sälja tjänster, här i världen...

    ...även från långhåriga herrar... [img]graemlins/crazylol.gif[/img]

  48. #168
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    Post

    Det sätter ju saken i ett annat ljus.

    Faktum kvarstår, även om G2 är en omskrivning så borde det vara väldigt enkelt att göra den crossplatform. Mej kvittar det lika, har ingen Mac ändå...

  49. #169
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Som allt (om du vill) och ingenting (om du vill). Flexibussitet.

    Mårre har gjort ett par fina automat-godisvågforms-autechre-digitalismer som kanske finns att tillgå. Annars kan den låta vacker syntstråke (har varit uppe en tråd här om det) eller som en rent allmänt ball synt, lite juno, lite SH, lite allt möjligt i analogväg om det skruvas åt rätt håll.

  50. #170
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jorå! Men räkna inte med att få det där smällfeta analoga ljudet.. men man kan komma en riktigt bra bit på vägen .. för det priset (3000:- ny på jam och estrad) så är det en riktigt farlig liten sak. Den är även finemang att använda som effektbox

  51. #171
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    japp.. man bygger syntar/effekter/whatever i datorn som man sedan sparar i modularen. Man behöver inte ha datorn igång för att använda dom sedan.

  52. #172
    vikariepoolen
    En liten fråga om micro modular.. (orkade inte läsa igenom alla inlägg i jakten på svar )
    Man måste alltså välja att skicka över ljudet till micro:n manuellt? Smidigast i världen vore ju om man kunde skruva på datorn och höra förändringarna i realtid - utan att behöva skicka över hela paketet manuellt...

  53. #173

    Redaktör
    Editorn och hårdvaran pratar hela tiden med varandra, så du hör allt du ändrar direkt.

  54. #174
    Adde
    Adde är inte uppkopplad
    Addes avatar
    Senior

    Nord Modular Key

    Är på väg att köpa en NM Key men velar lite. Övertala mig att slå till. Varför ska jag ha en sådan???

  55. #175
    frontier
    frontier är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    För att den är liten och söt!

  56. #176
    Adde
    Adde är inte uppkopplad
    Addes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av frontier
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att den är liten och söt!
    Hahaha!!! Det var det bästa argument jag hört på länge!!!

  57. #177
    imported_Lemon
    Es ist rot!

  58. #178
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Kolla in sawtooths långa inlägg i frågan i några aktuella trådar. Mycket välformulerade.

  59. #179
    Adde
    Adde är inte uppkopplad
    Addes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kolla in sawtooths långa inlägg i frågan i några aktuella trådar. Mycket välformulerade.
    Har precis gjort det och jag är övertalad...tack sawtooth...

  60. #180
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Men Sawtooth har väl skrivit om G2:an och inte G1:an? Fast iofs så väl hans inlägg ganska så generella.

    Jag såg en NMrack till salu för 3.5k och då lurade jag på om jag skulle skita i G2:an och skaffa en sån istället .. men .. nej. Jag ska ha en G2:a, så är det bara!

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:53
  2. Nord Modular Engine (G1/G2) vs. Nord Rack (2/3) ?
    Av karl.harleman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 08:51
  3. Nord Modular-konceptet kontra riktig modular
    Av synth_ollie i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 18:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •