Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 235

Ämne: Waldorf Pulse 2

  1. #61
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    ser inte att den har FM på filtret... synd...

  2. #62
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Waldorf Pulse 2

    Cutting edge and powerful lows in one compact box (available summer 2012)

    Sometimes they do come back, and this time, it's with even more brute-strength power onboard. You are looking at a completely analog synthesizer that accurately delivers what synthesizer enthusiasts around the world truly crave. Pulse 2 is the reincarnation of it's legendary ancestor, the Waldorf Pulse, that dominated the electronic music of the 90s.

    Three analog oscillators in combination with a true analog cascading filter is what Pulse and Pulse 2 have in common. But we didn't stop there. The filter circuits now also offer Highpass and Bandpass modes. We added analog Filter FM and Ring Modulation along with paraphonic modes that allow up to eight voice chords.

    Like the Blofeld Synthesizer, the Pulse 2 is housed in a sturdy metal desktop case. Besides its large LCD display, 8 stainless steel knobs are available to surf through its clearly arrayed parameter matrix, set master volume and edit display accessible parameters.

  3. #63
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Specifications

    Analog Monophonic Synthesizer

    3 analog oscillators + 1 noise generator
    Pulse width modulation
    Hard sync
    Filter FM from Oscillator 3
    Ring Modulation from Oscillator 3
    XOR Osc Mode
    8/4 Voice Paraphonic modes
    Cascade Filter
    24dB/12db Lowpass, 12db Highpass/Bandpass filter modes
    Powerful Arpeggiator
    8-slot Modulation Matrix
    USB
    MIDI
    External analog signal input
    Stereo line out
    Headphone out
    Backwards compatible with classic Pulse
    128x64 character backlit LCD
    8 stainless steel knobs
    500 Sound Programs
    Electron-absorbing black case

    All specifications subject to change without notice

  4. #64
    deleted user
    Fan, den här blir svår att motstå, återigen Waldorf som sabbar alla mina försök att lägga ner, alltid börjat om med just en Waldorf. Dom är fan bäst.

    W HYPE!!!

  5. #65
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Skämt åsido, jag tror hajpen bygger en del på original Pulsens rykte och att detta är en vidareutveckling på den, med rätt trevliga features (multimodefilter osv) till ett attraktivt pris (om den stannar på rek 549 Euro). Blir billigare och bättre än exempelvis Slim Phatty.

    Det som bidrog till original Pulse var helt klart oscillatormixern. Började du gå över en tredjedel av volymen på oscillatorerna så började den overdriva på ett snyggt sätt. Max volym på alla tre oscillatorerna gav ett skönt distat ljud (inte jättehårt men musikaliskt). Däremot om man höll volymen till runt en fjärdedel av max så kunde den låta väldigt rent och fint, lite klassisk vintage ton på den imho (man fick balansera mastervolymen mot oscilatormixervolymen en del).

    Sen har ju Waldorf en historik av utmärkt MIDI implementering. Även om interfacet lämnade lite att önska på original Pulse så kunde alla parametrar styras över MIDI. Tycker att de ändå förbättrat interfacet på denna mot original Pulse.

    I det hela en sjukt musikalisk maskin imho, och jag har funderat länge på att köpa en begagnad efter att jag sålde min men nu är det troligare att det blir en Pulse 2, förutsatt att de verkligen inte har tummat på ljudet osv som original Pulse hade.

    Har bifogat en väldigt enkel patch demo i mp3 format som jag spelade in när jag skulle dema den inför försäljning. Klassiska synthljud och visar inte den vilda sidan som synthen är kapabel till.
    Underbar liten demo där! Gillar arpeggiomelodin, hoppas den blev en låt?

    Sen är ju frågan om Pulse2 öht har samma grundljud som vanliga Pulse. Mao analog elektronik av bra kvalisort. Får det verkligen plats i Blofeldskalet?

  6. #66
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen är ju frågan om Pulse2 öht har samma grundljud som vanliga Pulse. Mao analog elektronik av bra kvalisort. Får det verkligen plats i Blofeldskalet?
    Om dom kör SMT (vilket jag antar att de gör) så borde den få plats tycker jag.

  7. #67
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ser inte att den har FM på filtret... synd...
    Kan ju även tilläggas att LFO:erna på Pulse1 går till typ 250Hz eller nått sånt, så, även fast den inte hade FilterFM så gick det att göra en hel del både filter- och osc-FM-ljud på den. Gissar att 2:ans inte är långsammare i alla fall.

  8. #68
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag var på gång att köpa en Pulse runt 2000, men blev lite skeptisk till att editera med matris.

    Är det inte sjukt jobbigt att mecka med matrisen?

  9. #69
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Sjukt jobbigt är väl att ta i, men det vore ju bättre med en ratt/funktion. Vore dyrare oxå...

  10. #70
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Äh den är ju hur enkel som hellst....plus att man får fram lite annorlunda ljud för man vrider annorlunda

  11. #71
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Det skulle vara väldigt intressant att veta om den kan ingå i en polykedja med gamla Pulsar, för det vore grymt med en Pulse 2 som master eftersom den verkar lite mer ergonomiskt konstruerad än originalet. Det står ju att den är kompatibel men det innebär ju inte automatiskt att den låter identiskt.

  12. #72
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Gäsp

  13. #73
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gäsp
    Har du skruvat Pulse 1?

  14. #74
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gäsp
    Hej och välkommen till 99musik. Jag ser att detta är din andra kommentar totalt. Om du inte har något vettigt att tillföra till en diskussion så är det kanske bättre att inte tillföra något alls? En onödig kommentar som "gäsp" tillför inte något.

    Du kan läsa mer om regler och ettiket i den utmärkta FAQ'n som finns här.

  15. #75
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Jag hade missat ditt ljuddemo på pulse1. man blev ju inte direkt mindre sugen efter att ha hört det.

    Jag föredrar också en ratt per funktion, men matrisen funkar hyfsat bra på Blodpalten, när man väl satt sig in i den, så det bör inte vara något problem här heller.
    man kan ju alltid assigna en rattlåda om man vill live-ratta på sätt som inte funkar i matrisen.

  16. #76
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Är random-funktionen kvar? Det var nästan det roligaste med ettan...

  17. #77
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slakker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är random-funktionen kvar? Det var nästan det roligaste med ettan...
    Fast bäst random har ändå XTk. Om du tillverkar 20 randomljud kommer 18 att vara knäpptysta, ett spraka lite konstigt, och ett vara en komplett ambientlåt. =)

  18. #78
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast bäst random har ändå XTk. Om du tillverkar 20 randomljud kommer 18 att vara knäpptysta, ett spraka lite konstigt, och ett vara en komplett ambientlåt. =)
    haha Det låter ju fantastiskt användbart

    Visst har väl Blofeld en random funktion också?
    Måste hitta den och leka...

  19. #79
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Visst har väl Blofeld en random funktion också?
    Måste hitta den och leka...
    Of course mr Bond
    O den är inte att leka med

  20. #80
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Brukade med Pulsen få trycka ~100ggr innan man fick nåt riktigt kul men sen fick man nåt hejdlöst bizarrt ljud man kunde sampla in för senare missbruk, bästa nöjet sena kvällar när man var utan trött/ork. Random är underskattat, iaf som effektmakare.

  21. #81
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slakker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brukade med Pulsen få trycka ~100ggr innan man fick nåt riktigt kul men sen fick man nåt hejdlöst bizarrt ljud man kunde sampla in för senare missbruk, bästa nöjet sena kvällar när man var utan trött/ork. Random är underskattat, iaf som effektmakare.
    Slajtly OT här men apropå random saknar jag den möjlighet att para ihop två randomljud (eller ett random och ett vanligt) så att de får ett gäng barn man kan leka vidare med. I Nord Modular G2 finns det och det finns väl i en del editorer (XOR på Atari skapade nog 50% av mina ESQ-ljud). Det borde väl inte vara någon match att slänga in i en synth idag. Man kör en randombegäran på två ljud och får 20 trevliga slumpbarn.

  22. #82
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slakker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brukade med Pulsen få trycka ~100ggr innan man fick nåt riktigt kul men sen fick man nåt hejdlöst bizarrt ljud man kunde sampla in för senare missbruk, bästa nöjet sena kvällar när man var utan trött/ork. Random är underskattat, iaf som effektmakare.
    Jag satte också och lekte med randomknappen på min Pulse. Grym funktion! Ibland trodde man att randompatchen var knäpptyst, men det var bara lång attack och plötsligt kom odjuret ut ur högtalarna

    Saknar Pulse.
    Ser fram emot Pulse 2!

  23. #83
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej och välkommen till 99musik. Jag ser att detta är din andra kommentar totalt. Om du inte har något vettigt att tillföra till en diskussion så är det kanske bättre att inte tillföra något alls? En onödig kommentar som "gäsp" tillför inte något.

    Du kan läsa mer om regler och ettiket i den utmärkta FAQ'n som finns här.
    Om detta är den Gunnar jag tror det är så hette han tidigare Globalmotion.

  24. #84
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om detta är den Gunnar jag tror det är så hette han tidigare Globalmotion.
    Tyckte att namnet verkade bekant För övrigt så tolkar jag hans kommentar som att han finner Pulse II ointressant, ungefär samma reaktion jag får på alla dessa knasiga syntar som bara är till för att skapa kaotiskt oväsen, typ den där Black Death eller vad den nu hette. Nu ska jag leka med min XT.

  25. #85
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyckte att namnet verkade bekant För övrigt så tolkar jag hans kommentar som att han finner Pulse II ointressant, ungefär samma reaktion jag får på alla dessa knasiga syntar som bara är till för att skapa kaotiskt oväsen, typ den där Black Death eller vad den nu hette. Nu ska jag leka med min XT.
    Det stämmer! Både ett och två käre fågel. Microwave XT är en trevlig sak!

    Hej på dig Skövde Stefan också!

    Kan utveckla mitt gäsp om någon är intresserad(?)

  26. #86
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan utveckla mitt gäsp om någon är intresserad(?)
    Gärna det, hade hellre sett att du utvecklade det från början och strök gäspet! ;P

  27. #87
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Exode:
    Är det här allt de har kunnat åstadkomma sen den första Pulsen?

    Man har fyra rattar och menyer för ljudeditering. Känns väldigt fattigt!

    Personligen var jag inte imponerad av soundet på den första heller.

  28. #88
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gunnar_loeb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Personligen var jag inte imponerad av soundet på den första heller.
    [Med Jeffrey Lebowski-röst]: Well, that's, like, your opinion, maaan…

  29. #89
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [Med Jeffrey Lebowski-röst]: Well, that's, like, your opinion, maaan…
    Let me tell you something, pandero. You pull any your crazy shit with us, you flash your piece out on the lanes, I'll take it away from you and stick it up your ass and pull the fucking trigger till it goes "click".

  30. #90
    gunnar_loeb
    gunnar_loeb är inte uppkopplad
    gunnar_loebs avatar
    Senior
    Good ol 99

  31. #91
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Let me tell you something, pandero. You pull any your crazy shit with us, you flash your piece out on the lanes, I'll take it away from you and stick it up your ass and pull the fucking trigger till it goes "click".
    Sex offender, Dude. With a record.

  32. #92
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Pulse är absolut inte bara en kaosmaskin. Det är en full fjong 3-oscillators analog monosynth med skinn på näsan. Och ja jävlar i havet vad den kan göra oscillatorsynk! Men den har också en Waldorfmodulationsmatris, vilket innebär att det kan bli ordentligt whacko om man slumpar alla tillgängliga parametrar. Och det är en kool bonus, inte en standardfeature.

    Jag tycker om att den har ett klassiskt upplägg, som en Minimoog med extra allt, men låter på sitt eget sätt. Den är inte fet och varm som Moog, den är inte krämigt metallisk som en ARP, inte fläskig som en SCI. Den låter tyskt maskinmekanisk med ett avgrundsvrål väntande i strupen, ett precisionsinstrument som kan löpa amok om man släpper på tyglarna. Lite som en Porsche, för dig som gillar automotiva metaforer. Jag tror faktiskt att du skulle gilla den.

    Jag tycker det är koolt att Pulse II är bakåtkompatibel, men den har ju faktiskt ett gäng "nya" features också, framförallt filter FM (hej formantfest!), multimodefilter och ringmodulator. Och den har filter in som Pulse +. Och det där parafoniska läget känns intressant, om än lite ostigt. Jag tänker i alla fall titta ordentligt på den när den dyker upp.

    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyckte att namnet verkade bekant För övrigt så tolkar jag hans kommentar som att han finner Pulse II ointressant, ungefär samma reaktion jag får på alla dessa knasiga syntar som bara är till för att skapa kaotiskt oväsen, typ den där Black Death eller vad den nu hette. Nu ska jag leka med min XT.

  33. #93
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Alltså, kaosmaskin? Ser Pulsen framför allt som en body-syntbasapparat. Motsatsen till kaos.

  34. #94
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pulse är absolut inte bara en kaosmaskin. Det är en full fjong 3-oscillators analog monosynth med skinn på näsan. Och ja jävlar i havet vad den kan göra oscillatorsynk! Men den har också en Waldorfmodulationsmatris, vilket innebär att det kan bli ordentligt whacko om man slumpar alla tillgängliga parametrar. Och det är en kool bonus, inte en standardfeature.

    Jag tycker om att den har ett klassiskt upplägg, som en Minimoog med extra allt, men låter på sitt eget sätt. Den är inte fet och varm som Moog, den är inte krämigt metallisk som en ARP, inte fläskig som en SCI. Den låter tyskt maskinmekanisk med ett avgrundsvrål väntande i strupen, ett precisionsinstrument som kan löpa amok om man släpper på tyglarna. Lite som en Porsche, för dig som gillar automotiva metaforer. Jag tror faktiskt att du skulle gilla den.

    Jag tycker det är koolt att Pulse II är bakåtkompatibel, men den har ju faktiskt ett gäng "nya" features också, framförallt filter FM (hej formantfest!), multimodefilter och ringmodulator. Och den har filter in som Pulse +. Och det där parafoniska läget känns intressant, om än lite ostigt. Jag tänker i alla fall titta ordentligt på den när den dyker upp.
    Nja, jag har nog aldrig betraktat Pulse som något ointressant. Bara det faktum att det står Waldorf på den gör ju att den vinner. Min kommentar var en kommentar till det Steve skrev om Gunnar. Jag skulle nog absolut gilla en Pulse Däremot so finner jag kaosmaskinerna som Black Death och liknande lika ointressanta som Gunnar verkar fina Pulse 2 ointressant.

  35. #95
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och ja jävlar i havet vad den kan göra oscillatorsynk!
    Skojja inte! Jag har ju i o f s sålt min puls för att finansiera eurocrackmissbruk, men det gjorde jag inte förrän jag hittat något som kunde ersätta pulsens sync (i mitt fall, en Cwejman VCO-2RM. Cwej-oscillatorerna syncar oxå nått löjligt bra).

  36. #96
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Är det någon som hört något mer om den kommer att kunna poly kedjas ? I så fall tar jag 4 st
    Jag är sjukt glad att min Pulse haft en ratt som glitchar så jag inte kunnat sälja den. Fi faen va bra den låter nu när jag börjat använda den igen ! Pulse 2 har dessutom 12 dB filter , tjoho !!!!
    Senast redigerat av Firechild den 2012-05-19 klockan 06:17.

  37. #97
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    På Thomann har den här nu en lagerikon som är gröngul, med tooltip som säger "kan expedieras inom det snaraste (normalt 2-5 dagar)". På Jam står det fortfarande att den är på ingång. Vågar man beställa en på Thomann och tro att man får den inom en vecka månne?

  38. #98
    Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    +1
    Citat Ursprungligen postat av slakker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är random-funktionen kvar? Det var nästan det roligaste med ettan...

  39. #99
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Mailade waldorf precis och frågade om de har något att säga. Har inte hört att den har nått produktionsstatus och de skrev själva "sommaren 2012" på sin hemsida. Men med tanke på att man inte ens sätt en fungerande prototyp så undrar jag.

  40. #100
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Sommar i tyskland är väl Augusti så de har nån vecka till på sig

  41. #101
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Zarenburgh dök ju upp i butikerna utan att man såg något annat än renderingar och nån prototyp hos Waldorf. Så Pulse2 är nog klar nu.

  42. #102
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    At the moment it is our goal to release the Pulse 2 at the end of the summer which means late of September.
    Slutet på september enligt Waldorf.

  43. #103
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Of course mr Bond
    O den är inte att leka med
    Tycker att Waldorf kunde ha fortsatt med sitt Bond tema
    De hade ju Stromberg på gång. Vad hände med den?

  44. #104
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    En blir ju lite sugen asså. (på ösgötska)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pulse2_backview_right.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	80,8 KB 
Id:	39790Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pulse2_sideview_left.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	80,9 KB 
Id:	39791Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pulse2_topview.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	83,0 KB 
Id:	39792

  45. #105
    roberto99
    roberto99 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    (available summer 2012)

    Oki Waldorf, jag låtsas att mitten av september fortfarande är sommar.

    Fan vad seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt.

  46. #106
    Linuz
    Linuz är uppkopplad nu
    Linuzs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av roberto99 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (available summer 2012)

    Oki Waldorf, jag låtsas att mitten av september fortfarande är sommar.

    Fan vad seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt.
    Sommaren verkar komma sent till tyskland

  47. #107
    roberto99
    roberto99 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Linuz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sommaren verkar komma sent till tyskland
    Vad säger du, ska vi sluta handla på LIDL tills dom fått tummen ur R/#!% ?

  48. #108
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    Men varför snåla med filter?

    Citat Ursprungligen postat av amenbrother Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En blir ju lite sugen asså. (på ösgötska)

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pulse2_backview_right.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	80,8 KB 
Id:	39790Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pulse2_sideview_left.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	80,9 KB 
Id:	39791Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pulse2_topview.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	83,0 KB 
Id:	39792

  49. #109
    Linuz
    Linuz är uppkopplad nu
    Linuzs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av roberto99 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad säger du, ska vi sluta handla på LIDL tills dom fått tummen ur R/#!% ?
    Handlar aldrig på LIDL.

  50. #110
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran

  51. #111
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Snygg, bättre rendering eller en riktig låda? Dock inte inkopplad eller påslagen.....

  52. #112
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Det är en riktig. Står på en riktig Zarenburg. Som förövrigt är ett prima elpiano!

  53. #113
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Antar det är en bild från någon av mässorna. De hade med sig ett tomt skal dit för att visa upp.

  54. #114
    roberto99
    roberto99 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Katzenjammer slog huvudet på spiken. En tom Mockup

  55. #115
    lazerkind
    lazerkind är uppkopplad nu
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Ja ,men det är en riktig mockup
    Tysk sommar övergår i kärnvapenvinter i februari skulle jag tro

  56. #116
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Soon?

  57. #117
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    4225:- hos tysken, 4295:- på Jam (men då utan 3 års garanti iofs).
    Är sugen på att byta ut min Tetra mot en dedikerad bassynth men samtidigt så var mitt köp av min första och enda Waldorf (Blofeld) bland det sämsta köp jag gjort (trots alla lovord).
    Kanske 2an blir en snikvariant av 1an med sämre komponenter (tex som Blofeld vs MicroQ) eller tvärtom alltför rent ljud.
    Hoppas på recensioner snart..
    Senast redigerat av synthboy den 2012-10-02 klockan 17:42. Anledning: var helt ute o cyklade..

  58. #118
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    dåliga DAC:ar
    Men den är väl analog? Förstår inte.
    Senast redigerat av perault den 2012-10-02 klockan 17:30.

  59. #119
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men den är väl analog? Förstår inte.
    Sant, helt fel tänkt av mig, var så insnöad på Blofeld. Menade mest andra komponenter i allmänhet.

  60. #120
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Thomann hade tidigare förväntat leveransdatum 2012-10-30, men nu står det inget sådant längre. :/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •