Sidan 5 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 1236

Ämne: Banantråden

  1. #241
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Det absolut mest underhållande med ovanstående är Schneiders respons på stromkult.de där han är bitter som fan...

  2. #242
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    @dar303: oooj

  3. #243
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det absolut mest underhållande med ovanstående är Schneiders respons på stromkult.de där han är bitter som fan...

  4. #244
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Men hörni, har ni kollat vad detta: "Buchla also introduced a new modular synthesizer, the Buchla Skylab. The Buchla Skylab is a compact and slightly more affordable configuration of the Buchla 200e modular line." egentligen betyder?
    Skylab kostar 14.950.
    US dollars!

    Oroa er inte för att det blir Behringer (se gnälltråd).

  5. #245
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    meh, det är ju bara en ny båthållare...

  6. #246
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Här är gökarna som köpt Buchla: http://www.mvproaudio.com/
    Ser väldigt amerikanskt ut!

  7. #247
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men hörni, har ni kollat vad detta: "Buchla also introduced a new modular synthesizer, the Buchla Skylab. The Buchla Skylab is a compact and slightly more affordable configuration of the Buchla 200e modular line." egentligen betyder?
    Skylab kostar 14.950.
    US dollars!

    Oroa er inte för att det blir Behringer (se gnälltråd).
    Nä jag tycker bara det är kul... men det kommer säkerligen billigare och bra grejjer i efterföljden...... se på moog. Men det är ju inte nödvändigtvis något negativt.

  8. #248
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Skylab = 2000 talets Easel. Win!

  9. #249
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Buchla släpper ny CV-processormodul, 257e, en blandning av 255 och 256e och helt klockren för mitt system! Den ser jag verkligen fram emot att beställa och få hem!
    Ser fin ut! Tycker i o f s det var lite synd att de spolat xfade-delen av 256e, hade nog hellre sett två kompletta 256e-delar + 2 slew-delar istället. (men vad vet jag, jag kör ju euro... =) )

    Just som euro:ist så är jag å a s lite förvånad att Buchla inte bara kopierat kopian, och gjort som på Maths, helt enkelt lagt till ett mode på 281e där den istället för gate/trig in tar CV in, och följer den på CV-ut, med justerbar slewtid för rise/fall. Men det kanske inte går rent hårdvarumässigt.

  10. #250
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Skylab är f ö vääääldigt lockande...

  11. #251
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Fan, det missade jag i min iver, att CV-fade-grejen inte var med. De kunde skippat den översta slew-grunkan och haft mer kompletta 256e-kanaler enligt min mening. Skitsamma, använder inte det så ofta ändå... I övrigt håller jag med om 281e-funktionaliteten du nämner.

    Undrar förresten om man kan åstadkomma slewlimit med 250e? Den har ju interpolation... Nåt att testa ikväll helt enkelt.

  12. #252
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Delar med mig av min plan för nästa rad. Kan inte riktigt hålla mig från att köra på lite döppisar också.

    CLK3A Triple Logic
    DD1 Modulator/LoPassGate
    DD3 VCA/Drive
    PRC1 PT Delay
    UTL2 Output Mix
    UTL6B Active Switches (eller kanske en dual vca)
    PRC3A SV Filter
    PRC5 Wavefolder
    ENV1 Attack/Decay
    UTL5 Fade/Pan
    Blank plate (Doepfer spring reverb)
    Blank plate (Doepfer PLL)

  13. #253
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag tycker Bugbrand verkar coolt som fan. Dels låter det jag hört av det riktigt jävla bra och dels är det kompakt vilket jag kommit att uppskatta på sistone. Snyggt skulle jag inte påstå att det är dock Jag blir inte klok på färgschemat riktigt men det finns säkert någon logik.

    Kollar på modulerna och det ser klart ut som ett bra urval. Lite smör och bröd och lite knas/skoj, bra blandning. Vad kan man CV-styra på delayet? Verkar mest som tid vilket är kul men feedback är också användbart. Kan man ju alltid patcha utanför dock. Logicmoduler är alltid bra och waveshapers är kul om de är lite mer extrema. Jag hade aldrig så bra resultat med STG's... Active switches verkar väldigt användbar, har alltid haft roligt med switchar och särskilt om de går upp i audio-hastighet. Flipflopen är inte dum att ha heller. Smart med en fade/pan som är båda samtidigt, kan bli jävligt kul.

  14. #254
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker Bugbrand verkar coolt som fan. Dels låter det jag hört av det riktigt jävla bra och dels är det kompakt vilket jag kommit att uppskatta på sistone. Snyggt skulle jag inte påstå att det är dock Jag blir inte klok på färgschemat riktigt men det finns säkert någon logik.

    Kollar på modulerna och det ser klart ut som ett bra urval. Lite smör och bröd och lite knas/skoj, bra blandning. Vad kan man CV-styra på delayet? Verkar mest som tid vilket är kul men feedback är också användbart. Kan man ju alltid patcha utanför dock. Logicmoduler är alltid bra och waveshapers är kul om de är lite mer extrema. Jag hade aldrig så bra resultat med STG's... Active switches verkar väldigt användbar, har alltid haft roligt med switchar och särskilt om de går upp i audio-hastighet. Flipflopen är inte dum att ha heller. Smart med en fade/pan som är båda samtidigt, kan bli jävligt kul.
    Ja, jag tycker det låter väldigt bra, och speciellt. Gillar färgerna även om det kanske inte är det mest lättlästa. Lite skruvat, inte alltid man är sugen på det kanske. Färger på rattar och jack gillar jag, men jag förstår varför man skulle vara tveksam till det blå.

    Ja, jag är rätt nöjd. Han har inte så mycket inne så jag fick välja av det som fanns, och det verkar dröja innan det kommer mer. Mer VCA hade nog varit bra. Tänkte att delayet hade cv för feedback, lite besviken där nu. Switchen går i audiorate. Ja, fade pan samtidigt verkar kul!

    Tycker waveshapern verkar kunna vara lite extrem, men jag har inte jämfört med annat så mycket.


    https://youtu.be/-QXBQcx0s18
    Senast redigerat av oljud den 2012-01-25 klockan 19:10.

  15. #255
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har postat den här tidigare i syntvideortråden, men den är fan grym. Fast det blir nog ingen sequencer för min del.


    https://youtu.be/JoZ1Wsy_aFs

  16. #256
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    För övrigt, på att Bugbrand visar priser utan moms... Plötsligt blev allt mycket dyrare!

  17. #257
    Jojjelito
    Jojjelito är inte uppkopplad
    Jojjelitos avatar
    Veteran
    När jag tar över ruljansen kommer Så ska det låta att bli kraftigt Bugbrandifierat. Mera waveshapers åt folket!

  18. #258
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Haha, va?

    Har du Bugbrand?

    Finns det någon mer än jag på 99an som har det? Jag vet två till i Sverige, Palle Dahlstedt i Göteborg (otoskope på tuben och muffen) samt någon som kallar sig KNYST. Ingen av dem hänger här så vitt jag vet?

  19. #259
    Jojjelito
    Jojjelito är inte uppkopplad
    Jojjelitos avatar
    Veteran
    Har inte mera Bugbrand än ett PCB jag en gång byggt efter en ritning av herr Tom. Tänkte bara att jag ska transformera de så kallade breda underhållningen åt det svenska folket i bättre riktning om jag finge bestämma

    Bort med Settman, in med Itzhak Skenström! Och illalåtande bapparater!

  20. #260
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah, vad är det du har byggt?

    oljud åt folket!!

  21. #261
    Jojjelito
    Jojjelito är inte uppkopplad
    Jojjelitos avatar
    Veteran
    En liten Bugcrusher med en AD781! Mest på kul bara för att ha testat herr Bugs påhitt. Den låter ganska skoj faktiskt.

  22. #262
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har postat den här tidigare i syntvideortråden, men den är fan grym. Fast det blir nog ingen sequencer för min del.
    Sweet!

    Känns som om ljudet ligger precis mellan Buchla och Serge. Inte riktigt lika organsikt/rått som Serge och inte lika kliniskt som Buchla. Skulle vilja säga att det är precist och opolerat!

  23. #263
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Jojjelito Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten Bugcrusher med en AD781! Mest på kul bara för att ha testat herr Bugs påhitt. Den låter ganska skoj faktiskt.
    Ah, en sån har jag fast i modulformat. Tycker den är riktigt trevlig faktiskt, skulle gärna ha två.

    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sweet!

    Känns som om ljudet ligger precis mellan Buchla och Serge. Inte riktigt lika organsikt/rått som Serge och inte lika kliniskt som Buchla. Skulle vilja säga att det är precist och opolerat!
    Ja, lite så. Kanske liite mer åt Sergehållet, fast jag har inte supermycket erfarenhet av Serge heller. Tycker de snälla Sergegrejerna jag hört känns rätt trista, det är när folk rundar och gör oljud som de kommer till sin rätt verkar det som!

    edit: som i den här:
    http://soundcloud.com/ianboddy/res-eq-feedback

    Jag läste någon beskriva Bugbrand som "gutsy", det är en ganska bra beskrivning tycker jag. Samtidigt kan det låta så otroligt djupt och brett, fast allt är sönderdistat och i mono. Undrar hur han gör.
    Senast redigerat av oljud den 2012-01-25 klockan 22:12.

  24. #264
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Han använder väl sitt kunnande inom elektronik i kombination med ett väl utvecklat gehör. Svårare än så är det inte.

  25. #265
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, han har ju nördat ner sig en del. Sen blir det kanske "bättre" om en tillverkare gör allt själv och anpassar grejer efter varandra.

    Tänk om cwejman hade kört bananjack t.ex. Då kanske man hade varit helt luspank vid det här laget!

  26. #266
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Blir det skylab för din del förresten?

  27. #267
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blir det skylab för din del förresten?
    Ja. Jag bytte till det kabinettet (inte deras föreslagna system) med totalt 6 moduler så länge. Tills jag har råd med mer..
    Får vänta lite längre på det nu, men tror att det kommer att vara värt det.

  28. #268
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Det kommer säkert vara värt det!

  29. #269
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja. Jag bytte till det kabinettet (inte deras föreslagna system) med totalt 6 moduler så länge. Tills jag har råd med mer..
    Får vänta lite längre på det nu, men tror att det kommer att vara värt det.
    Fan va najs!

  30. #270

  31. #271
    Dr Jäger Mc Meister
    Dr Jäger Mc Meister är inte uppkopplad
    Dr Jäger Mc Meisters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Litet snyggt start system....

  32. #272
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Apropå bananer, sequencers och ruttna demos:


    https://youtu.be/Pw7plUWdQfA

  33. #273
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Well.. That's a sequencer! Kan jag få den?

  34. #274
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bewkbananaattenuator.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	75,0 KB 
Id:	34790

    dubbelbananerna med potarna. är dom kända? varför har inte alla buchlas såna? function generatorn kan ju bara ge maxade envelopes till dynamics managern utan att gå via attenuator annars! var köper man dem? (JAG HAR FRÅGAT PÅ MUFF OCKSÅ =)

  35. #275
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Öh! Hur sjutton skulle det funka? En normal pot lägger man ju mellan signal å jord, men i en banan har man ju ingen jord? Eller är jag bara korkad?

  36. #276
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    näe det vet jag inte, men det ser väl ut som om de bara sitter på bananerna? nej! det går en svart kabel mellan dem. hembygge???
    Senast redigerat av hasparigus pink den 2012-01-28 klockan 00:44.

  37. #277
    deleted user
    Ett mycket smart och effektivt hemmabygg må jag säga.

  38. #278
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Stämmer, såg inte det. Ja, då lär det ju funka!

  39. #279
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Öh! Hur sjutton skulle det funka? En normal pot lägger man ju mellan signal å jord, men i en banan har man ju ingen jord? Eller är jag bara korkad?
    Delvis rätt, en attenuator funkar så ja. Men det är möjligt att variera mängden med ett variabelt motstånd också beroende på hur det ser ut dit man skickar signalen. Om det är en vanlig summerande op amp går det lite, men för att attenuera helt behöver motståndet vara väldigt stort, och då blir det opraktiskt.Kan han inte jorda mot panelen?

  40. #280
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag tror det är eardrill.com som gjort dem, vet inte om han säljer. Men koppla till det gråa jacket på 292e så blir ratten på modulen attenuator. Fixat!

  41. #281
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    menvafaaan, det var ju billigt! Jag vill ha!

  42. #282
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror det är eardrill.com som gjort dem, vet inte om han säljer. Men koppla till det gråa jacket på 292e så blir ratten på modulen attenuator. Fixat!
    ja, eardrill har det på siten under diy! gråa jacken var bra trick! men de finns inte på gamla 200an...

  43. #283
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    alltså, eardrills module-module verkar helt genialisk

  44. #284
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    alltså, eardrills module-module verkar helt genialisk
    Beställde för någon vecka sen, återkommer med rapport så fort jag får hem den. Men det man läst och sett på nätet verkar lysande. Eller hur Niklas

  45. #285
    Dr Jäger Mc Meister
    Dr Jäger Mc Meister är inte uppkopplad
    Dr Jäger Mc Meisters avatar
    Senior
    Jag har Eardrills Pendulum Ratchet module och jag har inte fått riktig grepp på den än men den verkar ha kommit för att stanna.

  46. #286
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    ...annars så snor jag den

    Väntar också på min ModuleModule, borde skeppas i veckan som kommer... sen längtar jag efter Sputnik-waveshapern så jag kan få lite old-school timbres ur mina 258:or...

  47. #287
    deleted user
    Sputnik waveshaper, gammel timbres

    Berätta mer, vem kommer att göra den?

  48. #288
    Dr Jäger Mc Meister
    Dr Jäger Mc Meister är inte uppkopplad
    Dr Jäger Mc Meisters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...annars så snor jag den

    Första tjing det har du Darth Nrdvrgr

  49. #289
    Dr Jäger Mc Meister
    Dr Jäger Mc Meister är inte uppkopplad
    Dr Jäger Mc Meisters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sputnik waveshaper, gammel timbres

    Berätta mer, vem kommer att göra den?
    Det är en ryss i Moskva som gör den, han har även ett Moog filter på g till ModuleModule.....

  50. #290
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Sputnik gör den, rysk ny tillverkare... finns en tråd på Muffs om denna (Muffs verkar dock ligga nere?). Det är en dual waveshaper som skall låta som gamla 259:ans ungefär. Kommer antagligen låta fantastiskt tillsammans med 258v! Jag håller tummarna som fan.

  51. #291
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Synkat svar, snyggt jobbat Leffe...

    Men Moogfilter i en Buchla? NEJ TACK. Pass.

  52. #292
    deleted user
    Ah ok, han gjorde nån buchla inspirerad dual osc i euro har jag för mig, måste vara samma snubbe.

  53. #293
    Dr Jäger Mc Meister
    Dr Jäger Mc Meister är inte uppkopplad
    Dr Jäger Mc Meisters avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synkat svar, snyggt jobbat Leffe...

    Men Moogfilter i en Buchla? NEJ TACK. Pass.
    Hard sync......

    Moog, Serge, Arp, Ems filter vänta........

  54. #294
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Korrekt!

  55. #295
    Dr Jäger Mc Meister
    Dr Jäger Mc Meister är inte uppkopplad
    Dr Jäger Mc Meisters avatar
    Senior
    Skall man ha en "ren" Buchla modular eller skall man blanda fritt med allt man kommer över, hur tänker ni andra ?

  56. #296
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Blanda smakfullt är min devis. Eardrill och Verbos moduler känns konstruerade med Buchlas egna grundfilosofi intakt, så det känns som naturliga delar av soundet/metodiken. Sen kan man ju diskutera om rörmoduler (Zerosum) och ladderfilter (Sputnik) är i enlighet med den traditionen...?

    Sen finns det ju "purister" och snobbar som t.ex herr Winde som bara ska ha the real McCoy i lådan

  57. #297
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag vet en snubbe som säljer följande från USA om nån är sugen: 250e, 259e, 266e, 281e Törs inte garantera nåt om pris men jag misstänker att det ligger 5-10% under listpris, brukar vara gängse.

  58. #298
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Det där med "ren" Buchla, det finns många aspekter på det. Värt att notera till att börja med är att de flesta av Verbos grejer är Buchladesigner i original, framförallt 258v. De andra är designer som Buchla haft tankar på att göra, som kommande 262v (harmoniska oscillatorn) och vad nu delayet heter. Kalenderbitare kan säkert rätta mig om jag har fel men grejen är att Verbos moduler är like pure som vilken Buchlamodul som helst.

    ModuleModule är genialiskt, inget snack om det. Och den lockar klart mer än Pendulum Ratchet som mest känns som en lyxig pulsdelare. Mitt största problem med P/R är att jag tycker att det som till sist kommer ut ur den, slumpmässiga pulsmönster, är sån't som man ska kunna fixa med systemet ändå och en så liten del av hur jag använder mitt system att den bara skulle användas ytterst sällan. Och skulle jag vilja pulsdela och greja lite går det ju utmärkt med min 225e via MIDI.

    Mitt största problem med MM är att det inte är kompakt nog. Say what?! Det är ju extremt kompakta moduler om man tittar ergonomiskt och man kan få in fyra stycken på samma plats som en vanlig Buchla. Visst. Men titta på de andra 200e modulerna, även om de bara har 4 kanaler som 281e, så kan de kanalerna integreras. I fallet med 281e får har man quad kopplingen, i fallet med 292e en extra mixer. Men ta nya 267e t.ex, det är 5 moduler i en med lite normalisering. En vanlig 266e har 6 kanaler av 3 olika sorters knas plus lite olika brus och känns ändå inte lika trång som en fullmatad MM. För att inte tala om vansinnestjocka 291e! Jag roade mig med att rita upp den i Doepfermoduler i rackplanner men tröttnade när jag förstorat racket så det inte fick plats på skärmen. Vet inte hur många U det var!

    Så för mig missar man lite poängen med MM även om jag gärna skulle ha en source selector och ett ADSR. Eller ett litet delay om nån fick för sig att göra ett sån't. Men jag ser ju hellre att Don petar ihop de grejerna. Det finns en anledning till att det är Don som har satt ihop 200e och hittills verkar ingen annan kunna matcha honom i hur han tänker eller hur han designar saker. Det är en stor del med magin i de här prylarna för mig.

    Sen är det ju det där med minnena i 200e. Jag var väldigt sugen på dem först men det har visat sig att jag nästan aldrig använder dem. De är bekväma att ha och ibland har det varit kul att växla lite mellan olika inställningar men det är mycket jag har kvar att utforska där. Det kommer en ny revision på presetmanagern (206e och 225e) som är bättre på att hantera minnena och om ryktena och tolkningarna är sanna kommer man kunna CV-styra presets och kanske sekvensiera mellan dem lite mer kraftfullt än som idag. Då blir det nog klart mer intressant. Det är ju dessutom så att man kan låta bara vissa moduler vara under minneskontroll, medan andra kan få leka fritt.

    Till syvende och sist är jag dock pragmatiker och tycker att alla ska få ha vad de vill i sina maskiner och säger inget om det. Det här är hur jag resonerar i mitt system. Och det kan säkert ändra sig för den delen.

  59. #299
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    "Mitt största problem med MM är att det inte är kompakt nog." Jag hör vad du säger, men det flyter inte. Du använder väl inte (alt väääldigt sällan) 6 kanaler på 266e, 4 kanaler på osv osv... de finns där om man behöver dem, ja, men behovet av allt uppstår sällan.
    MM´s styrka är att man kan få ihop (minst) fyra funktioner på en modul. Man kan ju dessutom då leka en bättre designer än Don, anpassad för MINA syften, inte Dons.
    Don Buchla är och förblir kungen av synth-design i min bok, men han gör inte musik som jag...

  60. #300
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Klart man ska ha moogfilter i en Buchla! Eller resonanta filter i alla fall. LPGs är kul men sedan Bugbrandfiltret förstår jag inte hur man skulle klara sig. Iofs, 291e finns men det är ju inte riktigt samma.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •