Sidan 2 av 21 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 12 ... SistaSista
Resultat 61 till 120 av 1236

Ämne: Banantråden

  1. #61
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rent teoretiskt är båda ändarna på en kabel samma punkt rent elektriskt.
    ..så länge vi snackar audiofrekvenser, ja. (sorry, jag var tvungen)

  2. #62
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tvärtom blir väldigt lite cv. För svaga signaler.
    Men hur gör man FM då?

  3. #63
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Oscillatorerna har intern FM och det finns FM-ingångar på oscillatorer och filter i tinijax så det finns massor med möjligheter för det. Många tycker att det är ett måste att kunna koppla allt till allt i en modular men jag känner inte alls så med Buchlan. Det enda jag saknat har varit audiomultar och CV mixrar.

  4. #64
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ..så länge vi snackar audiofrekvenser, ja. (sorry, jag var tvungen)
    =)

    Det gäller inte heller om man är audiofil. Då måste kablarna vara lika långa, för annars får man FASFEL! (Så, tänk på att använda anpassade kabellängder så totala färdtiden för signalen blir lika stor i samtliga parallella ljudkedjor om ni split:ar audiosignaler)
    Senast redigerat av rydan den 2011-12-12 klockan 15:45.

  5. #65
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    #64: IC.
    Senast redigerat av Erik G den 2011-12-13 klockan 09:10.

  6. #66
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag har inte störts så mycket av att inte kunna koppla allt överallt med KMH-Buchlan heller, däremot att inte kunna stacka/splitta ljudet. Vill ju kunna köra rundgång!! Jag tycker nog att det mesta crazy-stackandet ändå görs med cv så banan på det är bra. Även om jag nog tycker att det är lite sämre än banan på allt såklart.

    Det blir ett annat sätt att tänka helt enkelt.

    (liksom resten av världen blir jag galen av att alla går över till Buchla. Jag inser att jag när jag blir gubbe kommer hamna där även jag. Presets? Ja tack. 296e? Ja tack. Eller så får Tom Bugs göra ett samarbete med någon som är mer programmeringslagd och fixa presetsystem. Eller så kommer det finnas dedikerade digitalmodularer a'la Cyclebox som knappt har aliasing och gör helt sjuka grejer. Och kan kommunicera över ethernet, eller något ännu coolare. 24 mhz samplingrate, någon?)

    ––––

    På ämnet bananer har jag frågat Tom om han kan tänka sig att bygga in min Cyclebox bakom blå blankplåt, med expanderswitchar och lite extra offsetrattar. Vill inte förstöra en så dyr modul själv, och vill verkligen inte ha den i originalutförande bland det andra. Den är rätt ful bara i sig själv men att blanda upp den med hans grejer är fan helgerån. Har lite svårt att klara mig utan den, bara. Den är för fet.

    edit: han har inte tid nu. Får väl göra det själv. Kanske startar ännu en frågetråd i diy, men först mailar jag nog Cylonix igen och frågar lite!
    Senast redigerat av oljud den 2011-12-12 klockan 16:44.

  7. #67
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Tom Bugs i ett mail
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stacking cables::
    - for one, if you're jumpering a signal from one source to several destinations, it is absolutely fine to take the signal to one dest. then on to others - this is electrically identical to taking all from one source.
    - but for mixing.. it is generally frowned upon in essence because i) in poorly designed circuits it could cause damage I guess due to current draw and shorting outputs together, but my designs always have rugged output stages. ii) you can do it, but the mixing will likely not work 'well' (compared with using a proper active mixer circuit) - different modules can have different output arrangements and impedences, thus making it a kind of non-linear mixing. But, I guess that can make for some interest..!
    Mycket trevlig och hjälpsam man!

  8. #68
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    =)

    Det gäller inte heller om man är audiofil. Då måste kablarna vara lika långa, för annars får man FASFEL! (Så, tänk på att använda anpassade kabellängder så totala färdtiden för signalen blir lika stor i samtliga parallella ljudkedjor om ni split:ar audiosignaler)
    Don't go there!!

  9. #69
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    :-0

  10. #70
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Någon som vet var man kan hitta veganska såna här? Jag vill inte ha en massa oväsen!!

  11. #71
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Don't go there!!
    Dagens garv

  12. #72
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men om man vill använda en audiosignal som cv då?
    Audiosignalerna i Buchla är ~1.2Vpp, har jag för mig. Och CV signalerna är 0-10V - Äh, nu googlade jag lite; http://buchlatech.blogspot.com/2008/...o-many-to.html - Där finns en utförlig analys om olika nivåer i olika system.

    Men vill man använda det ena som det andra så måste man antingen förstärka eller skala ner.

  13. #73
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Ni som använder Buchla:
    Vad är det som framför allt är bättre än andra system?
    Det kan vara en modul, en funktion eller ett tänk...

  14. #74
    freddp
    freddp är inte uppkopplad
    freddps avatar
    Veteran
    Ang Driscoll läste jag på Matrix kommentartråd följande :
    Hi all

    I am Julian Driscoll, who designed and built
    the Driscoll Modular.
    I can still build them.
    My email address is jcdrisc@melbpc.org.au
    I am in Melbourne, Australia
    I do custom work also
    snail mail :
    4/2 Bona Vista Ave
    Surrey Hills
    Vic 3127
    Australia

    cheers
    Julian D

  15. #75
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som använder Buchla:
    Vad är det som framför allt är bättre än andra system?
    Det kan vara en modul, en funktion eller ett tänk...
    För mig är det nog tänket. Både i varje enskild modul och hur modulerna är tänkta att samverka. Det finns en musikalisk idé bakom varje parameter i en Buchla-modul. När jag jobbar med Buchla får jag en känsla av att ha direktkontakt med ljudet jag hör, men även med musiken jag vill göra.
    Ljudmässigt tycker jag att det finns massor med euromoduler som låter lika "bra" eller bättre. Jag tycker t ex att QMMG är bättre än originalet.

  16. #76
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni som använder Buchla:
    Vad är det som framför allt är bättre än andra system?
    Det kan vara en modul, en funktion eller ett tänk...
    Det korta svaret är "allt" men det är ju så klart inte särskilt tillfredsställande. Så jag försöker spalta upp det i punkter:

    * Alla moduler är vansinnigt djupa, man upptäcker efter ganska lång tid med systemet fortfarande nya spännade saker eller sätt att göra saker
    * De flesta moduler är väldigt komplexa och har många inneboende funktioner och någon extra twist. Som t.ex. vågformsgeneratorerna, efter att ha använt dem är en vanlig oscillator inte särskilt intressant alls längre. Och man kan ha väldigt kul väldigt länge med bara en 259e!
    * Happy accidents. Det kan vara misstag eller inte men mycket som man i ett annat system skulle tycka illa om, som t.ex. dålig samplingsfrekvens på CV't in till filtret, funkar bra ändå. Dvs för de flesta användningsområden spelar det ingen roll att det är dåligt och när det märks låter det faktiskt bra, tro't eller ej
    * Kompaktheten. Min 18-space båt käkar min före detta 52-space .com till frukost och jag kan fortfarande lätt ta den under armen eller i bilen. Wall of knobs känns bara löjligt numera.
    * Digital stabilitet. Man kan så klart tycka vad man vill om det men igår skulle jag spela lite och började med Serge, fick inte maskinen att stämma hur jag än gjorde och skiftade till Buchlan -spot on direkt. Gäller bara 200e så klart.
    * Minnen. Också unikt för 200e. Inte alls särskilt intressant som reproduktion av patcher eftersom man inte får med kablarna. Däremot som utgångspunkt för nya ljud eller som backup när man rattar. Du kan alltid undoa ett tweak när du sitter och grejar, väldigt skönt för de där gångerna man känner att man har världens skönaste ljud men gärna vill experimentera lite för att få det ännu bättre.
    * Minnen igen. Minnena är per modul och du kan slå av och på dem per modul! Dvs du kan ha en cool sekvens på minne ett, ett skönt oscillatorljud på minne två och ett snyggt filtertweak på minne 3. Sen kan du kombinera dem genom att ladda dem var för sig! Eller så kan du stega minnena med en puls från t.ex. den assköna touchplattan till 222e och 223e.
    * Fullt kompatibelt mellan 200 och 200e, eller iaf hyfsat, om du får tag i och vill blanda in vintage.
    * Favoritmoduler: 259e, 291e och 250e. Dom tre är bara WOW! och skulle man bara ha dem är man utrustad att spendera många många timmar. Lägger man på 281e och 292e i en 6-space båt så räcker nog fan det.

    Alla tycker att det är dyrt. Dyrt betyder för mig att något inte är värt pengarna. En handväska för 70 000 kr är dyr för de flesta. En handväska för 10 kr är dyr för mig eftersom jag inte använder handväskor, pengar i sjön helt enkelt. Räknat i kul per krona och funktionalitet per modul är min Buchla den billigaste synth jag köpt. För mig alltså.

  17. #77
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Grymt bra beskrivet stryph. Och otäckt på något sätt.. Jag hade bestämt mig för att jag inte behöver en Buchla. Fan..

  18. #78
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Nu blir ju till och med jag sugen på något sätt. Sälja sin själ köpa buchla? (och börja göra blues med den?)

  19. #79
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag anar ett mönster! Välkommen till banantråden emp ;-)

  20. #80
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Stryph: Ska jag tolka detta som att du gillar Buchla???

  21. #81
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Ballpark: vad kostar en Buchla?

  22. #82
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stryph: Ska jag tolka detta som att du gillar Buchla???
    Ja tveklöst så! Jag är totalfrälst Därmed inte alls sagt att det är ett system för alla, helt klart långt därifrån. Don efter person och allt det där. Och även om man väl egentligen inte kan prata om sound på en modular (det går ju att få de flesta ljud från dem) så är ju vissa saker lättare än andra på olika system. Så det sound man lätt hamnar i med en Buchla är kanske inte något som tilltalar alla, det är t.ex. lite meckigt att ratta in feta Moogaktiga basar men desto lättare att peta ihop lite bongos.

    Jag svamlar som vanligt en massa men min poäng är, sukta inte efter Buchla bara för att det är Buchla och det finns ett antal människor som höjer det till skyarna. Men prova gärna ett system innan du dömer dem utifrån några YouTube videos! Det gäller förstås för allt

    GOAB: Kostnad på systemet jag nämner ovan med 250e, 259e, 281e, 291e, 292e i en 6-space båt plus frakt, tull och moms, typ 57000kr.

  23. #83
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Så mer Buchla än man behöver 100k? Det är mindre än vad jag trodde.

  24. #84
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Håller med stryph 100%, sedan jag fick min Buchla "starter"-setup (en dryg vecka sedan typ) så har jag gång på gång slagits av hur monumentalt genomtänkt systemet är... och vilket ljud... osv... helt galet. Jag är så extremt nöjd. Bryr mig inte att det kostade skjortan, det är en helt egen klass för sig, värt varenda öre.

  25. #85
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av GOAB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så mer Buchla än man behöver 100k? Det är mindre än vad jag trodde.
    Fast, här kan man konstatera att mer än man behöver ofta är betydligt mindre än man vill ha. ;o)

  26. #86
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Kan man säga att Buchla inbjuder mer till dissonanta/noise ljud än till klassiska/melodiska syntljud?
    (Det mesta man hör i demos är iaf analog FM, vilket i mina öron inte är så vackert)

  27. #87
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag är glad att du är så nöjd nrdvrgr, det märktes att du var bra sugen i somras Jag tror du kommer ha massor av skoj med ditt system och ser fram emot vad du får till!

    GOAB, ja det finns nog många som har motsvarande pengar i andra system så pengamängdsmässigt är det ju inte så brottarmycket. Men om man sen går och irriterar sig på att det inte går att koppla allt till allt så blir man kanske lätt besviken.

    ErikG, det är rätt svårt att svara på din fråga egentligen. Så som vågformsgeneratorerna är konfigurerade är det ju väldigt lätt att modulera så det låter skit. Men det är å andra sidan inte svårt att styra upp det så det låter lite mer harmoniskt om man gillar det bättre. Men när man sitter och rattar blir man lätt väldigt fascinerad av alla klanger man hör och jag tror många vill dela med sig av det. Men det går sällan fram genom YouTube och taskiga datorhögtalare. Lika lite som extremt feta Moogbasar gör det, eller kanske ännu mindre. För mig finns det nåt väldigt spännande i ljuden från den här maskinen och många av dem är såna att jag skulle kunna sitta och lyssna på dem i timmar utan att tröttna men jag kan tänka mig att många andra inte finner samma glädje i dem. Och ska jag vara ärlig uppskattar jag oftare mina egna knasljud än andras. Så det kan ju hända att det hänger ihop med att man vet hur man gjorde dem. Eller att de är så komplexa och individuella att de blir smalt inriktade på ens egen smak.

    Här är ett av mina ljud där jag använder de traditionella vågformerna och grejar loss lite med sequencern:
    http://soundcloud.com/7thdansound/hypnotizing

  28. #88
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    ...att jag skulle kunna sitta och lyssna på dem i timmar utan att tröttna...

    Jo tack. Det slog mig häromdagen; "när ska jag sluta bara sitta och experimentera och le, och börja komponera något???"

    HA! Fick just drygt 20 st Pomonakablar i posten, så nu är det slut på ghettopatchandet!

  29. #89
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av freddp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ang Driscoll läste jag på Matrix kommentartråd följande :
    Hi all

    I am Julian Driscoll, who designed and built
    the Driscoll Modular.
    I can still build them.
    My email address is jcdrisc@melbpc.org.au
    I am in Melbourne, Australia
    I do custom work also
    snail mail :
    4/2 Bona Vista Ave
    Surrey Hills
    Vic 3127
    Australia

    cheers
    Julian D
    Sjukt coolt

  30. #90
    axtelius
    axtelius är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av freddp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I am Julian Driscoll, who designed and built
    the Driscoll Modular.
    I can still build them.
    My email address is jcdrisc@melbpc.org.au
    Tyvärr svarar han inte på den adressen längre. Men hur mycket Driscoll finns det i världen? Det gick typ 6st fulla 19" paneler på Ebay för några månader sedan och jag har några centimeter som utfyllnad i en Serge panel annars är det väl bara någon enstaka bild som dyker upp på nätet lite då/då.

    Men han får gärna sätta igång och nytillverka, det jag sett, läst och använt är bra skit.

    -frax

  31. #91
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage

  32. #92
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    nej, men jag skulle ju inte gå in här!
    Hejdå!

  33. #93
    deleted user
    Säkert jättefina grejer med banankontakterna, men exakt vad är det som är så otroligt jobbigt med minitele?

    Polarisering suger ganska fett, tycker jag.

    Vänder mig också mot formuleringen "budget" om Eurorack. Det har blivit lite väl mycket materialsport och lite väl lite musik om det anses vara budget med ett instrument som i alla fall hamnar på 15 000-20 000 bagare.

    Nåja, nu lämnar jag bananerna ifred.

  34. #94
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    jahaa.... banantraden.....
    kans lite som att vandra i en elephantkyrkogard utan att veta vad en elephant ar....


    https://youtu.be/rbZaPPQbJt0
    Senast redigerat av reSet den 2011-12-14 klockan 09:26. Anledning: i borjan hor man ett riktigt fint och blott ljud

  35. #95
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Budgetdebatten skiter jag i men jag vänder mig lite mot att man måste kvalificera ett instrumentinnehav genom att tillverka musik, varför är det viktigt Skilling?

    Sen angående minitele, det kan ju mycket väl vara så att det funkar alldeles utmärkt för dig men har du någonsin upplevt att något du var nöjd med förut plötsligt känns helt värdelöst efter att du provat något bättre? Uppvaknandet när man inser hur bra något verkligen kan vara har jag fått uppleva ett par gånger och det har gjort mig ganska ödmjuk inför hur saker och ting fungerar. Därmed inte sagt att andra inte kan uppskatta saker jag försakar.

  36. #96
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    nej, men jag skulle ju inte gå in här!
    Hejdå!

  37. #97
    Socker
    Socker är inte uppkopplad
    Sockers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det är ditt fel! Och nu är jag här igen. Oy vey...

  38. #98
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säkert jättefina grejer med banankontakterna, men exakt vad är det som är så otroligt jobbigt med minitele?

    Polarisering suger ganska fett, tycker jag.

    Vänder mig också mot formuleringen "budget" om Eurorack. Det har blivit lite väl mycket materialsport och lite väl lite musik om det anses vara budget med ett instrument som i alla fall hamnar på 15 000-20 000 bagare.

    Nåja, nu lämnar jag bananerna ifred.
    För mig:

    stackbarhet samt känsla och väldigt bra stabila kopplingar.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0561.jpg 
Visningar:	57 
Storlek:	103,9 KB 
Id:	33649


    Sedan är ju inte Eurorack budget, och det är väl bara eurorackare som har sagt det hittills vad jag minns. Bugbrand är dessutom hyfsat billigt för att vara modularsynt, bara svårt att få tag på.

  39. #99
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Socker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, det är ditt fel! Och nu är jag här igen. Oy vey...
    Haha, förlåt!

  40. #100
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Men banan, ãr det kåd för modular? Det är väl mer som att inte veta vad elphenben är jag lider av här i elephant templet. en dag så ska tjuna in till er allsong! Hehehe gnugga händer. Alla leksaker ser jag som goda själ att leka, hur seriöst spelet än är.. om det kostar mycket kan det bli ännu roligare, för det brukar innebära att man slitit hårt för det.

    Ska lyssna/se lite på det som finns nu.

  41. #101
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För mig:

    stackbarhet samt känsla och väldigt bra stabila kopplingar.
    Men det var ju inte skäl till att minitele suger ankfett, det är ju skäl till att du gillar bananer. ;-)

  42. #102
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok. Jag gillar inte att patcha minitele därför att:
    de inte går att stacka*
    kopplingarna inte är lika stabila (konstiga ljud medan man patchar etc)
    jag gillar inte känslan

    *om man inte köper stackcables, som inte går att få tag på. Har läst mycket dåligt om dem men de kanske inte stämmer?

    Dessutom finns det inte lika fina färger!

    edit: man kan "spela" på banankabel också, dutta in och ut i jacken så man får lite glitchade kopplingar. Funkar inte så bra med minitele
    Senast redigerat av oljud den 2011-12-14 klockan 11:43.

  43. #103
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    banan - banankabel, bananjack

  44. #104
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Tack för upplysning... haha dom man kan stoppa i varandra? jag kalar dom där för sexualjacks.... hahah... förlåt... skit i mig.. kör på!

  45. #105
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Haha japp!

  46. #106
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok. Jag gillar inte att patcha minitele därför att:
    de inte går att stacka*
    kopplingarna inte är lika stabila (konstiga ljud medan man patchar etc)
    jag gillar inte känslan

    *om man inte köper stackcables, som inte går att få tag på. Har läst mycket dåligt om dem men de kanske inte stämmer?

    Dessutom finns det inte lika fina färger!

    edit: man kan "spela" på banankabel också, dutta in och ut i jacken så man får lite glitchade kopplingar. Funkar inte så bra med minitele
    Ok, det jag är ute efter egentligen är det här knepiga behovet som verkar finnas på 99 att dissa det man själv inte väljer.

    Man gillar syntar så därför hatar man gitarrmusik, man gillar hårdvara så därför hatar man mjukisar, man gillar analogt så därför hatar man digitalt, man gillar analogt så därför fullkomligt blåhatar man VA-syntar, man gillar banankontakter så därför hatar man minitele.

    But why? Varför måste man göra ner det man valt bort? Det finns lite av att "jag är mer upplyst än alla andra" över det hela. Det är en polarisering som jag inte förstår.

  47. #107
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Tja, jag gillar inte att patcha med dem inte bara. Men jag ska sluta säga sånt om jag inte drabbas av direkt lidande i framtiden. Kanske inte ens då.

    Sen tycker jag ni överdriver och -tolkar lite också. t.ex. har ingen pratat om budget.

  48. #108
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tja, jag gillar inte att patcha med dem inte bara. Men jag ska sluta säga sånt om jag inte drabbas av direkt lidande i framtiden. Kanske inte ens då.

    Sen tycker jag ni överdriver och -tolkar lite också. t.ex. har ingen pratat om budget.
    Jodå, det pratades om budget också.

    Men du tycker att det är bökigt med minitele alltså och tycker att bananerna passar dig bättre. Bra, tycker jag. Kul att du har hittat rätt.

  49. #109
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Detsamma :-)

    edit: ok, har inte sett det då.

  50. #110
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Detsamma :-).
    Det vet jag inte ännu, jag är inte färdig ens med mitt grundsystem. Jag kanske kommer att go bananas så småningom också. Jag tycker dock inte att minitele är omöjligt att jobba med. Har inte ens tänkt på att de skulle vara jobbiga.

  51. #111
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det beror väl lite på hur man patchar också, jag har i princip alltid rundgång med, helst flera kedjor som korsochtvärsar. Du tänker lite mer supermonosynt väl?

  52. #112
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det beror väl lite på hur man patchar också, jag har i princip alltid rundgång med, helst flera kedjor som korsochtvärsar. Du tänker lite mer supermonosynt väl?
    Absolut. Jag kommer sannolikt aldrig hålla på att patcha under tiden jag spelar heller.

  53. #113
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Lite feedback friskar alltid upp även den mest tråkiga patchen!

    Måste verkligen beställa rattar till panelen jag har i bokhyllan hemma. Tråkigt nu när den bara står och står.

  54. #114
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut. Jag kommer sannolikt aldrig hålla på att patcha under tiden jag spelar heller.
    Det kommer nog inte jag heller, men jag lyssnar ju under tiden jag patchar.

  55. #115
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite feedback friskar alltid upp även den mest tråkiga patchen!

    Måste verkligen beställa rattar till panelen jag har i bokhyllan hemma. Tråkigt nu när den bara står och står.
    är det best of cgs?

  56. #116
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Näe, annan. Vet inte om jag postat bilder på den. Eller det borde jag ha gjort. Ska kolla om jag hittar en bild.

    Här var den



    För Serge nörden:
    RS, QUO, ACPR, SSG, PRC, ACPR, VCFX, DSG

    Fast inga rattar än då. Och den har varit klar bra länge. Sen i mars kanske.

  57. #117
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok :-)

  58. #118
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Vackert zthee!

  59. #119
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ser trevligt ut. Smooth function generator, aer det en SSG? Har letat efter diy-kits foer saadan men verkar inte finnas?

    (uk-tgb)

  60. #120
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    det är en SSG

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •