Sidan 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 1236

Ämne: Banantråden

  1. #1
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran

    Banantråden

    Jaha, då kör vi igång med Banantråden då! Jag äger tyvärr inget med banan själv, men startar upp tråden så får folk som äger banen kanske ändan ur vagnen! Säg till om ni vill att jag ska fylla på/missat något. Ni får också säga till om tråden skall vara enbart Buchla/Serge eller om allt med banan är tillåtet.

    Några banantillverkare:

    Buchla and Associates
    Egres - The Unofficial Serge Page
    Serge Modular Index
    BugBrand Audio Electronics
    Modcan Synthesizer (A Series)

    Postar också en Buchla video som stryph delade med sig av för ett tag sedan:

    https://youtu.be/JkFKyrWnbBs

  2. #2
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Bugbrand räknas också!

    Lite nyfiken på modcan A beroende på hur hur lätt det är att köpa Bugbrand i framtiden. Verkar finnas en del kul moduler.
    Finns det någon 99a som har/har haft?

  3. #3
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Bugbrand står ju redan på listan eller vad menar du?

  4. #4
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Like

  5. #5
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    J

    Postar också en Buchla video som stryph delade med sig av för ett tag sedan:
    bra acieed!!!

    jag spelade också lite rubbade buchlabasslines på EMS buchla 200 med min kompis på 606an
    http://soundcloud.com/komputerbrown/assar-tallinger-hasan-mehmet-g

  6. #6
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni får också säga till om tråden skall vara enbart Buchla/Serge eller om allt med banan är tillåtet.
    :-)

  7. #7
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    den här då! det är jag och assar igen på ems stora sergesystem och allt är en och samma patch och en och samma sekvens på touchkeyboardsequencern och INGA overdubs eller edits efter 1:39!!! (haja cool sequencer TKB är!)
    http://soundcloud.com/komputerbrown/st-catharina-vs-sten-vilhelm

  8. #8
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har lite dumheter jag har spelat in på kmh-buchlan också, men det är svårt att klippa ut något... Långa jam. Ett är hundtechno och ett är techno med distade 296-steeldrums. Ska försöka få ut något vettigt ur det.

    *med reservation för att det inte är techno på riktigt. Och att baskaggen är sjukt otajt i nummer två. Den ska vara det!!

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    den här då! det är jag och assar igen på ems stora sergesystem och allt är en och samma patch och en och samma sekvens på touchkeyboardsequencern och INGA overdubs eller edits efter 1:39!!! (haja cool sequencer TKB är!)
    http://soundcloud.com/komputerbrown/st-catharina-vs-sten-vilhelm
    Låter fint det där. Måste ta mig till EMS någon gång

  10. #10
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Men Buchla är ju hybrid...ingen äkta helbanan..... så det går ju inte... hybridbanan 3.5....

  11. #11
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Äsch, vi utesluter ingen! Inte som i den andra tråden.

  12. #12
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Fenix modular
    Driscoll Modular
    Senast redigerat av Dego den 2011-12-09 klockan 22:35.

  13. #13
    signal
    signal är inte uppkopplad
    signals avatar
    Senior

  14. #14
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran

  15. #15
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fenix modular
    Driscoll Modular
    Har du länkar?

    Jag tror vi får fundera lite på upplägget då det blir lite muppigt om vi skall diskutera alla bananformat någonsin, blir lite oöverskådligt i förhållande till Euroracktråden Sub forum kanske är bäst ändå så man kan ha olika trådar för Buchla, Serge, Bugbrand osv.
    Senast redigerat av eXode den 2011-12-10 klockan 08:14.

  16. #16
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äsch, vi utesluter ingen! Inte som i den andra tråden.
    utesluter vi saker där...?

  17. #17
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran

  18. #18
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Music from outer space-grejor väljer man ju hur man vill gör med själv, men de paneler som säljs där baserar sig på banankontakter. Min SoundLab Ultimate är byggd så - helt ok!

  19. #19
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    "bara modulartråd" blir snart hundra sidor med vad som helst.

    modular-underforum vore toppen. nya trådar där kan vara "ditt banansystem", "sergetråden", "buchlatråden", "senaste patchen", "makenoise-oscillatorn"? etc etc...

  20. #20
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Hp: +42

  21. #21
    SnareTheMind
    SnareTheMind är inte uppkopplad
    SnareTheMinds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "bara modulartråd" blir snart hundra sidor med vad som helst.

    modular-underforum vore toppen. nya trådar där kan vara "ditt banansystem", "sergetråden", "buchlatråden", "senaste patchen", "makenoise-oscillatorn"? etc etc...
    Tycker jag låter som ett bra förslag, modulartrådarna i sitt nuvarande skede känns väldigt djupa och förvirrande att hitta i, en egen avdelning skulle de göra de enklare att sortera relevanta ämnen/nyheter i egna trådar, inte minst hitta dom sedan. En röst till för modularsynth-subkategori

  22. #22
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    kopiera strukturen på muff rakt av...

    en liten bananfråga... buchla, vad är det som gör buchla så unikt?
    Senast redigerat av Odd Bob den 2011-12-10 klockan 14:51.

  23. #23
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    utesluter vi saker där...?
    Nja, lite prat om ot bara :-)+1 för subforum!

  24. #24
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Sluta diskriminera buckla ägarna, det är inte deras fel att vi har euro shopper tråden?

    Haha....

    Hellre ett moduler forum än blocket.99 säger jag...

    Men åter igen finns det kanske en poäng i att se moduler under synth och sånt... För det är väl fortfarande syntar?

    Problemet är kanske mer ert eget då ni klumpar hopa allt i en enda tråd? Ingen har tvingat er....

    <3

  25. #25
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet är kanske mer ert eget då ni klumpar hopa allt i en enda tråd? Ingen har tvingat er....

    <3
    Kan vara så också :-)

  26. #26
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Bara det att det lixom söktes tillstånd i euro tråden för att starta denna gör mig lite rädd?

    Inte ens de konkreta prylar kan diskuteras utan att mobben sanktionerar?..



    Men jag kanske inte ska posta här.. Har ju inte råd med bananer....

  27. #27
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men Buchla är ju hybrid...ingen äkta helbanan..... så det går ju inte... hybridbanan 3.5....
    Inte 3.5. Tiny-jax, .141". 3.5 är för små och glappar.

  28. #28
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    just det ja

  29. #29
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Precis. Hata minitele!!1

  30. #30
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag plussar ett på lite mer modularbabbel, sån't är jag gärna på. Jag vet inte om det spelar nån roll egentligen om man delar upp saker i subforum eller trådar, det kanske det gör. Jag gillar trådar i stil med "Jannes slaskloopar och jox" eller vad den hette. Ser gärna att folk slänger upp såna med sina alster i form av videosar eller ljudsnuttar med specifika syften.

  31. #31
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nu började den här tråeden handla om modularsubforumets vara eller icke vara, det kanske kan brytas ut. On topic: Fråga 1: Hur känns era bananer? Mina är lite hårda och omogna. Jag minns KMH-buchlans bananer som mjuka och väldigt lätta att patcha i och ur, knappt något motstånd alls. BugBrandBananerna är betydligt trögare. Trivdes bättre med Buchlastuket. Frågade Tom Bugs om det hela, han hade inte tänkt på det. Mina teorier är 1. KMH har Pomonas och att de kanske är slappare medan BugBrand kör diy-bananer från Rapid. De har någon sorts metallgrej på som fjädrar lite, minns inte om Pomona har såna. Teori 2 är att KMHs Pomonakablar (eller Buchlans jack) är så gamla att de har nötts ut och blivit mjuka. Någon som vet? stryph, jag minns din Buchla som ganska lättpatchad men jag höll ju bara på några minuter. Vad tror du?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0559.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	156,4 KB 
Id:	33568

    Fråga 2: Det här med att koppla utgångar till utgångar. Går det ens att definiera vad det är med bananer? Ibland vill man ha två utgångar till samma ställe, t.ex. hp/notch och lp/bp från BugSVFet till utljudmixern. Jag ville göra det nyss men hade slut på långa kablar, så jag patchade från lp/bp till hp/notch och stackade från den utgången till utljudet (via joysticken för volymkontroll). Rent elektriskt är väl det samma som att stacka ihop lp/bp och hp/notch i joystickingången?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMAG0553.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	101,7 KB 
Id:	33569

    Ps. BugBrands filter är helt sjukt. Jag är ingen filterfantast men det här är nära på perfekt. Om ni får chansen att köpa något av honom, köp. Eller ok, säg till mig så köper jag.
    Senast redigerat av oljud den 2011-12-10 klockan 16:52.

  32. #32
    Jojjelito
    Jojjelito är inte uppkopplad
    Jojjelitos avatar
    Veteran
    Haha, BugBrand ö.h.t. gör ju väldigt bra grejor. Att en annan sen har byggt med obanan (sa nån Oban?) är ju inget hinder. Klart grabben ska ha bananer också!

  33. #33
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, allt är bra faktiskt. Men just filtret.

    http://dl.dropbox.com/u/18902987/SVFbubbles.mp3

  34. #34
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Precis. Hata minitele!!1
    Ja, minitele suger liksom euroshopper modular. Budget är förkastligt. Intressant att detta återkommande kategoriska "a vs d" även smyger sig in bland modularfanatiker. Vad är vitsen med dessa glåpord?

  35. #35
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Polarisering... Trots att banankablar bara har en pol?

  36. #36
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, minitele suger liksom euroshopper modular. Budget är förkastligt. Intressant att detta återkommande kategoriska "a vs d" även smyger sig in bland modularfanatiker. Vad är vitsen med dessa glåpord?
    Jag har inget emot budget, och Euro kan ju bli dyrare än Bugbrand+frac. Jag trivs mest otroligt dåligt med minitele. Det finns många som inte gör det och det är ju lugnt! Men visst. Kanske bättre att skriva:

    <3 banan
    Senast redigerat av oljud den 2011-12-10 klockan 18:19.

  37. #37
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bugbrand räknas också!

    Lite nyfiken på modcan A beroende på hur hur lätt det är att köpa Bugbrand i framtiden. Verkar finnas en del kul moduler.
    Finns det någon 99a som har/har haft?
    Jag har ett hyffsat fett Modcan A-system. Jag återkommer när jag har lite mer tid att skriva.

  38. #38
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ett hyffsat fett Modcan A-system. Jag återkommer när jag har lite mer tid att skriva.
    Trevligt :-)

    Mest nyfiken är jag på de digitala grejerna och matrixfiltret.

    edit: samt fjäderreverbet lite

  39. #39
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Även mina bananer var tröga i början, iaf märkte jag av det, men nu gillar jag dem. Kanske vanesak, kanske inslitning.

  40. #40
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok. Det är ingen liten skillnad som jag minns det, men jag har inte testat båda samtidigt.

    Är det någon skillnad mellan nya/gamla sladdar eller moduler? Du har ju utökat för inte så länge sedan :-)

  41. #41
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga 1: Hur känns era bananer?
    Jag tror din teori stämmer rätt bra. Det är kablarna som blir slappa med åren. Billigare kablar blir slappa snabbare - Har dålig sladd från kjell.com. Riktigt sladdrig. Dyra kablar från Pomona, inte för styva men inte för slappa heller!

    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga 2: Det här med att koppla utgångar till utgångar.
    Det är ju egentligen inte att rekommendera. Det som händer är att ingången börjar dra ström, precis som den ska. Men eftersom det finns 2 strömkällor så börjar de tävla om vilken som kan leverera mest. Den som förlorar bryter då ihop och det finns risk att det börjar krypa ström baklänges osv. Kruxet är att det här sker liksom växelvis, eftersom med olika ingångar och olika förutsättningar så kommer först ena ingången vinna, sen andra osv. Eller det är så jag har läst att det ska fungera. Men någon med lite mer teoretisk utbildning får gärna rätta mig.

    Det är ingen uppenbar fara, kommer inte bli magisk rök osv. Men i det långa loppet så sliter det på chipen.

    Dock så beror det också på hur kretsen är designad, vet inte hur det är med Bugbrand. Han kan ha gjort så att ingångarna är "öppa" alltså saknar summeringsmotstånd innan op-ampen, och motstånden sitter på utgången istället. Detta gör att man effektivt kan stacka utgångar utan problem. Ganska smart. Har för mig att det var någon som hade designat sina synthar så, på typ 70-talet.

  42. #42
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah. Men hela poängen är ju att man ska stapla. Ska maila Tom och fråga.

  43. #43
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inget emot budget, och Euro kan ju bli dyrare än Bugbrand+frac.
    Alltså, fördelarna med euro är inte bara att de är billiga. Jag ser det främst som att euro är det system som har absoult störst utbud av moduler. Visst, vill man bygga en budgetmodular är det nog det enda valet, men det är samtidigt inte alls svårt att plocka ihop ett cwejman/macbeth-system som är minst lika dyrt som serge/buchla.

  44. #44
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nej, det har jag väl aldrig påstått heller. Personligen ser jag snarare utbudet som en nackdel :-S

    Och ang. Cwejman etc. så var det ju precis det jag syftade på. Euro ≠ budget.

  45. #45
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det har jag väl aldrig påstått heller. Personligen ser jag snarare utbudet som en nackdel :-S

    Och ang. Cwejman etc. så var det ju precis det jag syftade på. Euro ≠ budget.
    Sorry, jag citerade fel. Var det citat som du citerade som även jag svarade på.

  46. #46
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ah :-D

  47. #47
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Splitta en utsignal till flera ingångar är OK.

    "Addera" två eller flera utgångar till en ingång är i teorin inte OK. Två olika spänningar kan inte bli en. Men nu är det oftast så att tillverkaren har satt ett seriemotstånd på typ 1k på utgången, och då blir det görbart i praktiken. Tyvärr vet man inte alltid om motståndet finns eller vilket värde det har. Och resultatet blir oförutsägbart. Risken är att utgångarna börjar påverka varandra, med intermodulation som följd.
    Rekommendationen är därför:
    Splitta: Ja
    Addera: Nej. Använd en mixer.

  48. #48
    deleted user
    Min oberkorn får frispel när jag splittar clock out, ingen aning varför.

  49. #49
    SYN7HOR
    SYN7HOR är inte uppkopplad

    Avliden
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min oberkorn får frispel när jag splittar clock out, ingen aning varför.
    Det är ett känt designproblem. Läste om det men kan tyvärr inte återge detaljer eftersom jag inte förstår mig på el. Har för mig att nån skrev att det hade att göra med att utgången ej var buffrad.

  50. #50
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Ja, antingen beror det på att utgången inte orkar driva mer än en destination (troligast) eller också så är flankerna så snabba att man får reflexioner i långa kablar.

  51. #51
    nrdvrgr
    nrdvrgr är inte uppkopplad
    nrdvrgrs avatar
    Senior
    Apropå Tinijax och Buchlan - Tiptop stackables funkar alldeles utmärkt. Inget glapp. Jag äger inte en enda Tinijaxkabel och är lika glad för det

    Gällande bananer så rekommenderar jag också Pomona. Lagom mjuka och bra kontaktdon. Värt den extra slanten.

  52. #52
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nrdvrgr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apropå Tinijax och Buchlan - Tiptop stackables funkar alldeles utmärkt. Inget glapp. Jag äger inte en enda Tinijaxkabel och är lika glad för det
    Jag kan avslöja att de inte alls funkade på vår Buchla på KMH dock. Men det är å andra sidan ett gammalt 200-system från 1974. Det glappade (vilket förstås kan bero på slitna jack också) men det största problemet var spänningsförändringarna när man stackade. Men kul att det funkar på 200e!

  53. #53
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    hehe jag hade redan hört ryktet av en snubbe på ryssgården att kmh-buchlan inte ville ha tip top stackables!

    men klart praktiskt att 200e kan använda dessa helsköna sladdar!!!

  54. #54
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    När man är bortskämd med att kunna splitta bananer (bananasplit?) så vill man ju kunna göra det med tele också. Så jag får nog skaffa mig ett par stackables. Men jag gillar verkligen tinijax, tyckte de var lite väl styva i början men det gör att de står ut från panelen på ett bra sätt. Och maken till kvalitetskänslan i dem och pomonabananerna har jag inte upplevt i några andra kablar.

    Förresten älskar jag separationen mellan audio och CV i Buchlan, det känns på alla sätt och vis helt rätt.

  55. #55
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten älskar jag separationen mellan audio och CV i Buchlan, det känns på alla sätt och vis helt rätt.
    Men om man vill använda en audiosignal som cv då?

  56. #56
    GOAB
    GOAB är inte uppkopplad
    GOABs avatar
    Veteran
    Gör inte det.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2010_PT_yin%u00252Byang_black%2Bhole%2Bimplosion-white%2Bhole%2Bexplosion_400.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	29,1 KB 
Id:	33607

  57. #57
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Man får löda superkablar. Det finns tre på kmh och de är mina allra bästa vänner. Det kanske distar lite men det är tufft!

    Distar om man kör cv som ljud alltså. Tvärtom blir väldigt lite cv. För svaga signaler.

  58. #58
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Splitta en utsignal till flera ingångar är OK."Addera" två eller flera utgångar till en ingång är i teorin inte OK. Två olika spänningar kan inte bli en. Men nu är det oftast så att tillverkaren har satt ett seriemotstånd på typ 1k på utgången, och då blir det görbart i praktiken. Tyvärr vet man inte alltid om motståndet finns eller vilket värde det har. Och resultatet blir oförutsägbart. Risken är att utgångarna börjar påverka varandra, med intermodulation som följd.Rekommendationen är därför:Splitta: JaAddera: Nej. Använd en mixer.
    Ah. Men det spelar ingen större roll var man delar på signalen? Det var mest det jag undrade. Intermodulation och instabilitet kan jag leva med :-)

  59. #59
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah. Men det spelar ingen större roll var man delar på signalen?
    Om du inte kör jäääääääääättelånga kablar spelar det ingen roll alls. Rent teoretiskt är båda ändarna på en kabel samma punkt rent elektriskt.

  60. #60
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok. Då vet jag.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •