Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: EMS - Elektronmusikstudion presenterar DIY-träff onsdagen den 26:e oktober!

  1. #1
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran

    EMS - Elektronmusikstudion presenterar DIY-träff onsdagen den 26:e oktober!

    Alla som är intresserade av att bygga, modifiera eller reparera syntar och andra (o)ljudslådor är varmt välkomna till oss för en första kväll där vi träffas och undersöker intresset bland deltagarna samt minglar i en trevlig DIY-anda!

    Fokus kommer inte främst att ligga på lärarledd undervisning utan vi ser detta som ett forum där vi lär oss av varandra. Det kommer dock att arrangeras föreläsningar, workshops och byggkvällar för så väl för nybörjare som avancerade byggare inom ramen för träffarna.

    Vi hart det ganska hektiskt på EMS just nu i och med festivalen Sound of Stockholm mm så denna gång har vi valt att inte ha någon gästföreläsare.
    Däremot kommer studioingenjören Daniel Araya att ha mekanik-tema, ni kan fråga och få hjälp med frågor kring paneldesign, kretskortsdesign, borrning, sågning, lödning och liknande och om intresse finns kan han visa en CNC-maskin och tillhörande programvaror för PCB och paneldesign eller hjälpa till med era projekt i verkstaden.

    Datumet är den 26:e oktober, klockan 18.00 till 22.00 och adress är EMS, Söder Mälarstrand 61, Stockholm. Ingen föranmälan behövs.

    Ta gärna med egna byggen, scheman och skisser. Lödkolvar och vanliga verktyg finns att låna.

    Har ni några frågor så maila teknik@elektronmusikstudion.se och märk brevet "DIY".

    www.elektronmusikstudion.se

  2. #2
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Ah, låter utmärkt!

  3. #3
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Klassas man som 'intresserad' även om man inte kan ett skvatt men är nyfiken på vad ni egentligen håller på med?

  4. #4
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Typiskt! Missar denna gång..

  5. #5
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Alla får komma! Vi kan berätta mer på plats!
    Senast redigerat av dar303 den 2011-10-19 klockan 14:49.

  6. #6
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av splump Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klassas man som 'intresserad' även om man inte kan ett skvatt men är nyfiken på vad ni egentligen håller på med?
    Ja.


  7. #7
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Damn! jag är borta på annat då, låter ju jätteskojs och nördigt på ett bra sätt.

  8. #8
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Det är bra! Dra med saker som ni behöver ha borrade och fixade, kanske kan vi hinna fräsa och gravera ett par paneler om ni har 10 eller 12 breda Europaneldesigner klara i front panel designer!

  9. #9
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Är det några som kommer och tar ni i så fall med grejer att fixa med? Tänkte förbereda lite!

  10. #10
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag tar med min trasiga x0xb0x.

  11. #11
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är bra! Dra med saker som ni behöver ha borrade och fixade, kanske kan vi hinna fräsa och gravera ett par paneler om ni har 10 eller 12 breda Europaneldesigner klara i front panel designer!
    Hmm, skulle verkligen behöva fräsa/gravera några paneler. Kan man beställa sånt genom er också eller är det en demo grej för eventet?

  12. #12
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tar med min trasiga x0xb0x.
    Åh, jag skulle behöva ta dit min trasiga också...kanske jag hinner titta in efter intilliggande aktivität.

  13. #13
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lazerkind Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, skulle verkligen behöva fräsa/gravera några paneler. Kan man beställa sånt genom er också eller är det en demo grej för eventet?
    Det är en demogrej för att visa vad man kan göra med en CNC, hur programvarorna hänger ihop, kostnader etc för att köpa/bygga CNC.


    Zthee: jag tänkte ju köra verkstadstema så era trashade x0x-vrak får ni fixa själva! eller i alla fall går borrandes före!

  14. #14
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Fasiken så kommer ja missa ändå... är inhoppad trummis i ett band som ska gigga på lörda å måste repa.

  15. #15
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Zthee: jag tänkte ju köra verkstadstema så era trashade x0x-vrak får ni fixa själva! eller i alla fall går borrandes före!
    Jag har en 32HP europanel om du vill borra

  16. #16
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Tack för titten igår! Det var roligt att komma även om jag inte har någon som helst förståelse för hur ni jobbar. Det var roligt att leka. Tack speciellt för demon av frekvensskiftaren zthee, du hann springa iväg innan jag fattade så jag hann inte säga hejdå..

  17. #17
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Tack själv! Hoppas du förstår den lite bättre nu

    Det var meningen att jag skulle gå, men sen fastnade jag och Daniel på våning 2 för att kolla på Fylkingens Buchla, en tidig 200 med svarta rattar - Porr! Och sen kom ju Easeln fram också - Sjukaste skicket jag sett! Helt mint! Galet. Kissade på mig och gick ner i spagat - Samtidigt!

  18. #18
    splump
    splump är inte uppkopplad
    splumps avatar
    Senior
    Fan då missade man spännande skit ändå alltså! Nåväl, det kanske hade blivit för mycket att ta in på en kväll ändå.. Får ta det nästa gång kanske.

  19. #19
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Det värsta är att man missar alltid massa grejer. Jag såg inte Easeln förra gången heller t.ex.
    Men kom fler gånger!

    Det brukar vara väldigt intressant om det är någon som föreläser, kan vara lätt esoteriska grejer....

  20. #20
    Jojjelito
    Jojjelito är inte uppkopplad
    Jojjelitos avatar
    Veteran
    Riktigt trevligt att få hjälp med att äntligen ordna till byte av frontpanelen till min 9090:a. Äntligen blev den klar!
    Frekvensskiftaren var roligare än jag trott och alla Buchlagrejor är ju riktigt porriga!

Liknande ämnen

  1. Resa till synth-träff i Oslo 4:e oktober från Karlstad
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 19:33
  2. onsdagen 21:e i GBG...
    Av GustavBerglund i forum Evenemang
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 03:29
  3. 99-träff mälardalen
    Av altemark i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 13:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •