Sidan 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 581

Ämne: Waldorf Blodpalten en gång för alla!! (Blofeld)

  1. #1
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran

    Waldorf Blodpalten en gång för alla!! (Blofeld)

    Nu vill jag ha en redogörelse för vad som anses kass och vad som är bra med den?

    Främst intresserad av wavetables? Finns det något sätt att ladda egna och trixa sånt på OSX??
    Samples.. vad är nyttan? egna singles eller?

    Ljudet.. är det iskallt? Tyskt walligt / svenkt elktronigt?

    Ergonomin på maskinen? Kommer man snabbt åt alla funktioner?

    Filtren? Resonerar de med sinus eller låter de kinesus?

    Det snackas så lite om den? Själv tror jag den är kanon till OT och mina drones concreta experiment?

    Halvgasig här skulle passa kanon i en väska med OT att ta med?

    Jag vill att vi snackar ut en gång för alla om den lilla palten!!! Låt oss gå till botten med detta!! Hur många som köpt den har den faktiskt kvar och använder den? Vad har ni den då till? Paddor? Hundbassar? Drönare? Trums och trams?

    Be mig inte lyssna på demos eller tuben.. det finns för få som kan göra ljud.. det mesta som gjorts där låter skit...
    Senast redigerat av Sillen den 2011-09-20 klockan 10:34.

  2. #2
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Dålig...

    mQ är svinigt mkt bättre, både ljudmässigt och även interfacet är mer inspirerande på mQ...

  3. #3
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Ok jag fattar!! Men som resekompis då? Har ju en mQ som får stanna!!

    Låt oss ändå gå till botten med detta, helt jävla soppig kan den ju inte vara?

    (Görs det överhuvudtaget rolig HW nu för tiden?)
    Senast redigerat av Sillen den 2011-09-20 klockan 10:39.

  4. #4
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Jag är också intresserad av att veta detta.

    En sak är ju säker dock. Den svarta är snyggare, så den kommer låta bättre =)

  5. #5
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Det som är det luriga är att ingen verkar ha den? Även om alla har haft en någon gång?? Nått är lustigt där? Försöker man läsa här på forat i trådarna så blir man fan inte klokare ömsom vin ömsom vatten... apan säger KASS och det kan jag nästan inte tro?

    Jag tror dock jag skulle kunna leva med den? Och svart gör sig bra till OT!!

  6. #6
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    Den är grym, tycker verkligen den fått oförtjänt dåligt rykte. Tror problemet är att den kan för mycket, folk blir snurriga av alla filter, wavetables, modifiers, envelopes osv. Har kört den mycket med OT, funkar asbra, låter fint, moduleras bra. Blir ju lite menydykande, men man får rätt snabbt koll på det om man vill lära sig. Samplefunktionen funkar bra när man väl har laddat in samplesen, men det tar sjukt lång tid att ladda in dem.

  7. #7
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Att dömma vad jag läst på andra sidor runt om i internetet så är det många som har konstaterat den buggig och att waldorf är lata som inte orkar uppdatera OSet i den.
    har även läst på flera ställen att rattarna blir konstiga efter ett tag.

    Men man dras ju bara till de negativa sakerna...det måste ju finnas positiva sidor med den.

  8. #8
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Kan man göra tabeller med osx då?

  9. #9
    deleted user
    Jag hade min under inspelningen av en EP, sen sålde jag den. Den låter för kall för mig, jag ska nog inte jobba med Waldorf alls. Kände också att jag inte ska jobba med syntar som har menyer och är för avancerade för jag tycker helt enkelt inte att det är roligt. Dessutom är det nog analoga eller möjligtvis VA-syntar som ligger mig närmast hjärtat.

    Den vita är skitsnygg, den svarta not so much (tycker nästan att den är ful) och pottarna är grymt fina.

    Att jag sålde min berodde alltså främst på att det var fel synt för mig, vi hade ingen kemi. Allts inte att den var dålig. Tror att man många säljer den för att det är en smalare synt än vad man tror.

  10. #10
    Linuz
    Linuz är inte uppkopplad
    Linuzs avatar
    Senior
    Håller med Skilling på punkten att den är smalare än vad man tror.
    (Nej de va faktiskt inte ett dåligt skämt, även om den är ganska smal haha)

  11. #11
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Smal.. det är en ganska standard 3 vco synth ju..

    Men har lite roligare mod möjligheter än de flesta..

    ??

  12. #12
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag är ju faktiskt rättså van att ratta waldorf och jag klockade aldrig med den, blev för platta och tama drones, mer åt det knasiga hållet, och filtrerna har inte samma bett som mQn, wavetables tycker jag låter skit i dom andra wallarna med, men dom är bra som modulatorer men gillar dom inte som osc...

    Jag kände inte att ljudet liksom kommer ut ur den till hundra procent, jag har ju grävt ner mej djupt i waldorfsyntes men fastna inte här, kanske är mer för wavetablesfolket än mig iofs...

    Den var inte alls buggig tyckte jag, kändes som den var stabil och funkade som den skulle.

  13. #13
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Waldorf är alltid buggigt annars ju!! Det får man på köpet..

    Så om den är kass vad är alternativet?

  14. #14
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag vet ju inte... du kanske gillar den iofs...

    sillen borde ha en darkstar och en monotribe!

  15. #15
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    fan... jag minns mitt feeta Q-bonanza..... 2mQ, Q-rack.... hade väll rackattacken då med... kanske 4pole ... hade nog sållt blofelten då kanske... eller hade jag den...

    Fan, jag borde skaffa en mQminikey... vore fleskit ballt ju...

  16. #16
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Kollat lite åt den där V mashine.. kanske kan man ladda alto och largo och det nya walle filter vocoder vst på den?

  17. #17
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    det vore ju fetto!! frågan hur man mappar/editerar den smidigt, om man har d0ta så är det ju guld... Du borde testa neuron!

  18. #18
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Problemet är inte att den kan för mycket utan att dess grundljud har en mkt speciell
    karaktär, men om det passar dej så kan den nog bli din vän. Testa.

  19. #19
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    fan... jag minns mitt feeta Q-bonanza..... 2mQ, Q-rack.... hade väll rackattacken då med... kanske 4pole ... hade nog sållt blofelten då kanske... eller hade jag den...

    Fan, jag borde skaffa en mQminikey... vore fleskit ballt ju...
    Den lille Q med lille piano och röst expansionen!!!

  20. #20
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det vore ju fetto!! frågan hur man mappar/editerar den smidigt, om man har d0ta så är det ju guld... Du borde testa neuron!
    Den är inte konstig att mappa.. man gör det i data koppel sen är det mappat för stand alone, den äter usb class comp grejer som kontroller oxå, så korgs små grejer funkar!! Tror den har midi learn oxå..

    V mashinen kostar 2 lök på tysk-thomten.. pluggar ligger i viken tror jag hahaha..

  21. #21
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag vill ha den med EXP och drapspelsklav på!!!

    neuronVS är en av de mest poetiska syntarna jag kört, gramatiken funkar men dyslexi ingår iofs, bugg är rätt kul när man vet om dom... men den är jävligt utmanande och ger mkt speciella klanger

  22. #22
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Sen finns ju OP-1 men den verkar helt galen att integrera tycker jag? Men nu vart det ju palten vi skulle snacka om...

  23. #23
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tycker du skulle kunna ge den en chans....

    op1 ... hihih... den och sen lite trolldeg så lär man ju sitta på golvet å leka en kvart i sträck!

  24. #24
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Palt eller trolldeg?

  25. #25
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Willhelm moberg och en B-kurs i kvantfysik!

  26. #26
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag tycker inte den låter kall.. förstår dock vad apan gillar mer i ljudet hos mQ, men jag tycker man kan få Blofeld att låta hur bra som hellst. Har faktiskt varit för lat för att ladda in egna wavetables mm...vet att Axxe höll på med det där mkt.. han kanske kan dra det.

    Men det är ju en supermodulär wavetablesynth i värstingklass... har väl grymmast specs av alla med ett användarvänligt interface. Du kan ju dessutom köra olika wavetables el samples på de olika oscillatorerna, det kan inte XT eller ens Waven. Tycker den kan låta riktigt analog om man vill...... rekomenderas dock att stänga av interna effekterna
    den är ju dessutom så billig så man har råd att prova.

    Håller med apan om att den inte är buggig. Köpte en direkt när den landade och har aldrig haft problem. Hade jag haft mer space hade jag köpt en key direkt.

    Sen är det ju klart att blofeld ska vara vit

  27. #27
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran




    Tänk er själva hur jag skulle låta... förmodligen som drutten och krokodilen!!<3
    Senast redigerat av Sillen den 2011-09-20 klockan 11:42.

  28. #28
    saddox
    saddox är inte uppkopplad
    saddoxs avatar
    Veteran
    Man kan göra konstiga grejer med den men visst krävs det lite manualläsande och pillande då maskinen har ett djup.

    Mestadels Blofeld:
    http://soundcloud.com/transistormonkey/szyrszen

  29. #29
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Låter najs..

  30. #30
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Problem med Blofeld:

    1. Encodrar som flippar. Har inte drabbat mig, men jag är försiktig.
    2. Inbyggda effekterna är inte särskilt roliga.
    3. OS synkar inte tempo, så arpeggiatorn är meningslös och LFOerna får justeras för hand tyvärr. Har dock fått mail från Waldorf att de ska åtgärda problemen så fort de bara hinner.
    4. Avancerade ljud slukar dsp-kraft varpå rösterna försvinner. Kan förstås avhjälpas genom smart programmering. Bara man inte tror att man alltid har 25 röster tillgängliga. Unison, lång release, ackord, effekter osv slukar röster som satan.
    5. Tar en liten stund att lära sig alla menyer. Men när det väl är gjort går det förhållandevis kvickt att ratta.
    6. Nästan för lätt att göra skeva saker.

    Good stuff med Blofeld:

    a. Enormt mycket synth för pengarna.
    b. Den kan låta både varmt och kallt. Det är bara en fråga om hur man rattar och vrider.
    c. Bra filter. Kan snärta så in i helvete. Se punkt 6.
    d. 3 osc med klassiska vågformer och tonvis med wavetables.
    e. Matris där allt kan kopplas till allt. Enorm potential, särskilt för drönande.
    f. Modifiers! Addera, subtrahera, multiplicera etc alla möjliga modulationskällor och använd sedan för att modulera i tex matrisen.

    Läs manualen så får du bättre grepp:
    MANUEL!!!

    Jag väntar tålmodigt på nästa OS. Förhoppningsvis löser det synkproblemet. Då jävlar

  31. #31
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Lustigt med klockbuggen? Är den på USB bara eller midi porten oxå?

  32. #32
    saddox
    saddox är inte uppkopplad
    saddoxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter najs..
    He he... bara fulskruv, vilket är lätt på denna lilla mysiga sak.

    Jag väntar också på mer användbar synk... men det spelar ingen roll. Den är så kul ändå.

  33. #33
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Problemet jag hade med synket vara att den synkade för hårt så det lät skit... fick ställa in samma bpm som mpc och bara låta den haka på startpuls... då blev det fint....

  34. #34
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Vad tror ni om den tänkta kombon då?

    Rör pres.. vet inte om det är lönt... lite färg i allt det kalla??

    Eller bör man satsa på nått reverb?

  35. #35
    saddox
    saddox är inte uppkopplad
    saddoxs avatar
    Veteran
    Rätt skruvad så har den en hel del "färg".. tycker lilla jag.


    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni om den tänkta kombon då?

    Rör pres.. vet inte om det är lönt... lite färg i allt det kalla??

    Eller bör man satsa på nått reverb?

  36. #36
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Tråden är både ris och ros så det är fan inte lätt samtidigt tycker jag att alternativen är ringa? Om än några alls?

  37. #37
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Kör nu...tänk inte så mkt

  38. #38
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lustigt med klockbuggen? Är den på USB bara eller midi porten oxå?

    Båda. Och den varierar beroende på om senaste eller näst senaste OS. Näst senaste är liiite bättre, men inte fan är det i takt. Vissa toner faller bort osv. Senaste OS fuckar upp rejält. Trippar. Inte vackert alls.


    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni om den tänkta kombon då?

    Rör pres.. vet inte om det är lönt... lite färg i allt det kalla??

    Eller bör man satsa på nått reverb?

    Ett schysst reverb kan nog göra mycket. Kör min genom EHX Cathedral och det låter bra. Men som saddox poängterar så...

    Jag tror inte ljudet är något att gråta över, den låter bra. Inte heller OS. Det är i princip bara arpeggiatorn som är svåranvändbar (och som förhoppningsvis fixas inom några månader).

    Det potentiellt största bekymret är nog interface med diverse menyer. Jag har inga problem med det, men jag kan förstå om man inte gillar det. Men när man väl fått grepp om snabbkommandon och multimode, så är det väldigt intuitivt. Man kan börja med oscillator 1-3, gå igenom 6 sidor inställningar på oscillator (går snabbt). 5 sidor oscillator common (mono/poly, ringmod, noise, unison etc). Vidare till filter 1 och 2 (6 sidor per filter). Filter envelopes, amp envelope, 3 LFO, den fantastiska matrixen samt slutligen effekter och arpeggiatorn. Ja, det är många sidor, men man bläddrar som i en bok. Och när man rattar ljud är det bara ETT lager. Den har egentligen inga undermenyer vad jag kan komma på.

    Det är förstås dina pengar. Kan bara säga att jag själv har roligt och är nöjd.

  39. #39
    deleted user
    Jag tror den är perfekt för dig. Billig också och säljbar, så det är små risker.

  40. #40
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av McVicar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör min genom EHX Cathedral
    Yeeeye! Just det exemplaret har fått Blofeld genom sig förr!

    Gött att du gillar det! Jag saknar den lite ibland.
    Senast redigerat av Skilling den 2011-09-20 klockan 20:25.

  41. #41
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    det där med säljbar är tveksamt!!

  42. #42
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det där med säljbar är tveksamt!!
    Det kanske är så? I så fall bör du hitta en skitbilligt!

    När jag sålde min var det enkelt i alla fall, men det var ju iofs ett och ett halvt år sedan eller så. De kanske har pumpat ut stora kvantiteter?

  43. #43
    Bulvanskägg
    Bulvanskägg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Suveräna filter - och PRISET! Inget att fundera på.

  44. #44
    pellen
    pellen är inte uppkopplad

    Senior
    Jag köpte min här (eller bytte till mig). Tycker den är bra. Om den var bara monofonisk skulle den vara prisvärd ändå och det är mest så jag har lekt med den också, utan att knappt komma ihåg att den med lite tur kan göra 16 OLIKA ljud samtidigt, och med ännu mer tur ha polyfoni utöver det.

    Matrisen för att modulera som många har sagt redan. Många konstiga moduleringsmöjligheter.

    Vill också nämna att MIDI-implementationen, bortsett då från buggar tydligen, är strålande, att varenda parameter i stort sett går att styra direkt med CC (inte NRPN eller SYSEX, utan vanlig simpel dum Control Change, utan krångel med en massa MSB här och LSB där). Har man en MIDI-kontroller över med några rattar är det bara att ställa in den på ett gäng parametrar man vill kunna komma åt utan att ratta menyer. Nu är iofs inte menyerna så svårnavigerade, men det är rätt kul att kunna ha sidan med LFO uppe och ratta direkt på Blofelden, samtidigt som man har 8 rattar till intill för att komma åt diverser parametrar för filter och VCO, eller vad det var jag hade.

    Med rätt MIDI-kontroller skulle man kunna få direktstyrning en parameter per ratt nästan. Fanns ett par parametrar man inte kunde mappa in utifrån, men tror det mest var arpeggio-programmering och sådant kufiskt.

  45. #45
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Ok, nu har jag fått GAS. Någon som har en Blofeld att sälja till mig?
    /DrK.

  46. #46
    Youth
    Youth är inte uppkopplad
    Youths avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det är alltså fortfarande problem med midisynken? Helt sanlöst att det inte är fixat än. Kombinationen menydykande+synkbugg gjorde att jag sålde synthen efter nåt halvår. Synd, för jag gillade den egentligen.

  47. #47
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Sen är det ingen som svarat på om man kan göra egna wavetables med nån Mac app?

  48. #48
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag gjorde det iaf... eller gjorde jag samples... fanns nått programjoks man körde iaf....


    Gick att lägga oneshots med...

  49. #49
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen är det ingen som svarat på om man kan göra egna wavetables med nån Mac app?

    I'm a PC. Sorry.

  50. #50
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Nu har jag inte läst mer än första posterna i tråden, men jag försöker mig på ett inlägg ändå.
    Om jag förstår det rätt så funderar du på att sälja XTn och köpa en blodpalt istället?
    Vad jag funderar på då är om du verkligen kommer bli nöjd med interfacet. Den är ju inte på långa vägar lika användarvänlig som XTn med alla rattar. Man programmerar den genom ett nyckelhål känns det som ibland. Inte helt lätt att få en överblick.

    Jag gillar ljudet den har. Men jag kan tänka mig att det inte är för alla. Den låter väldigt digitalt. Men lite tack vara det så kan den bröta på rätt bra faktiskt.
    Är du sugen på en så köp en och prova. Det går ju alltid att sälja den igen och de verkar stå rätt stabilt i pris nu när de väl sjunkit på begagnat marknaden. Däremot tycker jag itne du ska sälja XTn innan du gjort dig helt bekant med blodpalten och kunnat a/b jämföra ordentligt. Det är ju betydligt svårare att få tag på en svart xt än en blodpalt.

  51. #51
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Äh..

    Jag söker inte en ersättare till XT... (vilken för övrigt är väck) ...kompis till OT sökes!!

    OS 1.15... hur gamalt är det? Oroar mig att det i sann waldorf anda kommer stanna upp och helt plötsligt inte komma flera OS..

    Menar bara "Vad håller de på med"??
    Senast redigerat av Sillen den 2011-09-21 klockan 09:23.

  52. #52
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tror mer på evolver i den situationen, låter ju bra, har ingångar för kopplingar framåtebax...

    Jag tror inte man behöver oroa sig för os och sånnt , den är stabil... värre att den inte låter så bra som den borde... som waldorf-nisse så ger jag den betyg 3 av 5 på sound... låter som man kör mQ genom en filt och ett soundblaster...

  53. #53
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ..

    Jag tror inte man behöver oroa sig för os och sånnt , den är stabil... värre att den inte låter så bra som den borde... som waldorf-nisse så ger jag den betyg 3 av 5 på sound... låter som man kör mQ genom en filt och ett soundblaster...
    Låter den sämre än mono machine? Eller är det bar det att den inte låter lika gott som Q?

  54. #54
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Oj jävlar va du gav mig gas på en Jomox T Resonator nu föresten.
    Välken fantastisk liten låda den verkar vara. och inte dyr heller.

    Men alltså. Köp en och testa om du gillar den. Du har ju waldorf-vana så den borde ju inte ställa till några problem för dig.

  55. #55
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Vill du köpa min t-reso? hihi..

  56. #56
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill du köpa min t-reso? hihi..
    haha. Tackar som frågar, men nej en monomachine är nästa på min inköpslista. Måste ha något som kan sequenca mina grejjer.
    Alla har ju inte råd med en octa

    Men det riskerar nog bli en jomox vid senare tillfälle. Jag har sneglat på en liten eurorack för att mangla till ljuden med, men dendär verkar göra mycket av det som jag vill åt, för ett betydligt lägre pris.

  57. #57
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Gå för fan inte ner dig eurorack träsket.. få är produktiva med OJ-RÅ-Rack... blir mest köpa köpa köpa..

  58. #58
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Ja det är det jag är rädd för. Skulle aldrig funka med min budget. Så dendär svarta dosan kan kanske bli frälsningen från knarket.

  59. #59
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Om man som jag köper en Blofeld i tron att den skall vara en en juste VA då är man nog fel ute. Om man däremot vill ha en juste digital synth med fantastiska moduleringsmöjligheter då är Blofeld riktigt kompetent. PPG filtermodellen låter riktigt bra imho.

    En sak som irriterar mig dock är det där med "upp till 25 röster" då en patch med alla 3 oscillatorer varav två med wavetables och båda filtren aktiva osv så sjönk polyfonin rejält (kanske 8-10 röster?).

    Matrix upplägget fungerar helt ok, skärmen är ju faktiskt väldigt stor och tydlig. Ja det var väl kort vad jag tyckte om den.

    Jag sålde min vidare ganska så raskt men det var ju bl.a. för att jag var ute efter något annat egentligen.

  60. #60
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Sillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gå för fan inte ner dig eurorack träsket.. få är produktiva med OJ-RÅ-Rack... blir mest köpa köpa köpa..
    Äh, det beror på vad man har för syfte med modularen. Jag börjar bygga för att använda den i mn musik och jag kan sätta allt jag har på att det blir så också. Jag kan också garantera att jag får mer gjort med den än vad jag fick med Blofelden. Fan jag sätter ju ihop en synt som är exakt vad jag vill ha. Kan det bli bättre?
    Senast redigerat av Skilling den 2011-09-21 klockan 18:52.

Liknande ämnen

  1. [rec] Waldorf Blofeld
    Av sawtooth i forum Recensioner och demonstrationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 15:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •