Sidan 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 1 till 60 av 601

Ämne: Varför tycker många så illa om Håkan Hellström?

  1. #1
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage

    Varför tycker många så illa om Håkan Hellström?

    Iofs, ännu fler tycker väl om honom med tanke på hur mycket folk han drog i Sthlm och GBG i förra veckan.

    Men jag har alltid varit fascinerad över hur han kan väcka så mycket känslor.
    Vi hade en diskussion på jobbet i dagarna, det finns verkligen ett hat mot HH hos vissa personer.

    Själv kan jag tycka att Pink Floyd och HH är lika bra, på olika sätt.
    Ett sådant uttalande möts med totalt oförstående från många.

    Argumenten är inte att han är för mainstream, eller för indie eller liknande utan att han
    sjunger fördjävligt, är banal etc etc.
    Men spelar inte låtarna någon roll?
    Han är ju en hyfsad låtskrivare ändå?
    "Nu kan du få mig så lätt" borde väl beröra de flesta som varit ute och längtat.

    Jag är ingen stor Håkan fan, kan inga albumnamn, och bara fem låtar eller så.
    Men jag blev som så många andra ändå rörd till tårar av hans starka texter i fredags.

    Så frågan lyder, varför väcker han så många negativa känslor?

  2. #2
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag tycker han är snäll men jag hatar verkligen när folk önskar hans låtar när jag spelar skivor.
    Eller spelar live.

    Förövrigt köpte jag hans första album och gillar vissa av låtarna där mycket. Eagles - Desperado t ex.

    Fint att han har Moodymann i bookleten dock.

  3. #3
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Tycker han är kanon.

  4. #4
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Avundsjuka?

    Där kommer han liksom och är en till synes vanlig tjomme som plötsligt blir älskad av jättemånga utan att ha vunnit idol eller ha haft röstcoach sen han började förskolan. Och som har mage att visa hur otroligt lycklig han är över att bli älskad dessutom, han har inte ens vett att spela svår.
    Senast redigerat av compute den 2011-09-20 klockan 09:24.

  5. #5
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Väcker han verkligen så många negativa känslor? Han får ju ros lite överallt ifrån, stor publik, kritikerna gillar honom, han går hem i sina ursprungs (indie)-kretsar och på Allsång med Berghagen/Lundin/Zelmerlöw. I och med att han är känd får han förstås en del kritik, it goes med att vara känd antar jag. Att anklaga en indiepojke för att sjunga falskt är väl dock ungefär som att anklaga en rappare för att pratsjunga. Det missar poängen. Jag tycker väl att Hellström är en av de bättre artisterna i Sverige och en av de få som känns som en "riktig rockstjärna" vilket ju är ett ganska sletet uttryck, men iallafall. Jag lyssnar å andra sidan inte på honom regelbundet.

  6. #6
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Tycker för övrigt att första skivan är episk, handlar nog mycket om var man är i livet, och jag var på helt rätt plats just då, som en känga i magen.

  7. #7
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Haha, att pöbeln önskar Håkan låtar när man spelar live är ju knappast ngn hit nej

  8. #8
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Hata... vet fan knappt vem det är...... men har lite svårt för såna därna svenskar..

  9. #9
    Bulvanskägg
    Bulvanskägg är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Olle Truck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väcker han verkligen så många negativa känslor? Han får ju ros lite överallt ifrån, stor publik, kritikerna gillar honom, han går hem i sina ursprungs (indie)-kretsar och på Allsång med Berghagen/Lundin/Zelmerlöw. I och med att han är känd får han förstås en del kritik, it goes med att vara känd antar jag. Att anklaga en indiepojke för att sjunga falskt är väl dock ungefär som att anklaga en rappare för att pratsjunga. Det missar poängen. Jag tycker väl att Hellström är en av de bättre artisterna i Sverige och en av de få som känns som en "riktig rockstjärna" vilket ju är ett ganska sletet uttryck, men iallafall. Jag lyssnar å andra sidan inte på honom regelbundet.
    Den enda riktiga rockstjärnan vi har i Svedala är och förblir Thåström. Nu när man till och med Iggy Pop har prostituerat sig och sålt sina låtar till reklam är det skönt att veta att det åtminstone finns någon som har lite integritet.

  10. #10
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av compute Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker för övrigt att första skivan är episk, handlar nog mycket om var man är i livet, och jag var på helt rätt plats just då, som en känga i magen.
    Det kan jag hålla med om idag, men det var inte alls lika självklart när den kom för 10 år sen. Det tog mig ett bra tag att komma förbi falsksången och sjömanskostymerna och bara kunna ta in glädjen och ärligheten i musiken.

  11. #11
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag tycker inte om hans musik eller hans sång.... jobbigt överspralligt och låter inge vidare... texterna känns rätt ostiga med...

  12. #12
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    För att han är populär. Finns inget värre, cue the haters.

  13. #13
    deleted user
    och för att smaken är olika. Speciellt om det handlar om en artist som slår igenom big time och har en okonventionell sångstil. Jag äringen större fan, men jag mår inte illa av att höra honom. Han har liksom aldrig berört mig, men han verkar vara en skön snubbe.

  14. #14
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag behövde rätt många lyssningar av Känn ingen sorg (låten/singeln alltså), innan jag kom förbi det faktum att det lät som en tolvåring som tar i allt vad han har. Sen med Ramlar föll det mera på plats för min del. Men jag tror många bestämde sig redan efter första lyssningen för att han inte kan sjunga. För det var skevt och rätt ansträngt i början. Nu sjunger han inte alls så längre, men första intrycket hänger nog kvar.

    En rätt unik artist som har både kritiker och en jättepublik med sig. Inte så vanligt...

  15. #15
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag fixar inte de spattiga låtarna som "Kom igen Lena". Men de lugnare låtarna, "Kolikbarn-skivan" och den senaste är ofta helt fantastiska. Det tog tid för mig att gilla Håkans musik. Däremot har jag alltid gillat honom och tyckt att han verkar vara en go snubbe. Som Björn Olsson-fan blev dock man nyfiken på hur låtarna som inte blev singlar lät och det inte lång tid för att fatta att det fanns mycket bra musik att hitta på skivorna. Han sjunger inte klockrent men det låter inte så illa som många vill ha det till. Men känslan finns där och konsten att berätta texten. Det gillar jag långt bättre än sångare som prickar varje ton exakt.

  16. #16
    DrArthurKrause
    DrArthurKrause är inte uppkopplad
    DrArthurKrauses avatar
    Senior
    För mig tog det många år att acceptera och sedan rent av gilla honom. Vändpunkten blev en Way Out West spelning för några år sedan. Sångrösten är nästan lite väl bra och tillrättalagd numera vilket också hans senaste låtar verkar vara. För några år sedan dök det upp en massa band och artister som försökte efterlikna honom men de försvann lika fort. Det finns bara en Håkan och han är bäst på det han gör.

  17. #17
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bulvanskägg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den enda riktiga rockstjärnan vi har i Svedala är och förblir Thåström. Nu när man till och med Iggy Pop har prostituerat sig och sålt sina låtar till reklam är det skönt att veta att det åtminstone finns någon som har lite integritet.
    Men han var ju ihop med Regina Lund...

  18. #18
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Håkan sjunger inte dugg "konstigare" än Joakim Berg t. ex. Han är lite som en svensk Bruce Springsteen fast med ett anslag som inte är så tjockt och silat mellan stängda käkar. Apan är väl inne på något som kanske retar en del - spralligheten. Hur kan någon vara så där lycklig hela tiden? Något måste vara fel.

  19. #19
    kirre777
    kirre777 är inte uppkopplad
    kirre777s avatar
    Veteran
    Jag tycker inte om att höra honom på radion eller på skiva men live tycker jag att han är riktigt bra.

  20. #20
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Einar Lindgren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Apan är väl inne på något som kanske retar en del - spralligheten. Hur kan någon vara så där lycklig hela tiden? Något måste vara fel.
    Å andra sidan är texterna ofta kolsvarta. Och det är tur, hade dom varit lika glada som musiken hade jag inte pallat alls...

  21. #21
    deleted user
    Jag har inget mot spralligheten och lyckorusvibbarna. Pop! Jag gillar sånt, men jag är inte säker på att det är ett framgångsrecept på 99:an.

  22. #22
    Einar Lindgren
    Einar Lindgren är inte uppkopplad
    Einar Lindgrens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inget mot spralligheten och lyckorusvibbarna. Pop! Jag gillar sånt, men jag är inte säker på att det är ett framgångsrecept på 99:an.
    Njae 99:ans spralligaste housetjoffs eller italodisco är väl inte på riktigt samma ställe som HH . Pop är väl ganska stramt egentligen. Lyckans sprudlande pop - jovisst, men det är oftast kontrollerade typer som sysslar med pop, eller rättare -->har koll? Äh, det finns förstås lite av varje. Dumt att trycka in alla i samma mall.

  23. #23
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Jag tror det beror på att han sjunger så illa.
    Personligen har jag inget till övers för sångare som inte kan sjunga. Skulle man acceptera en gitarrist som inte kan spela gitarr? Nej.
    Med sjunga menar jag att pricka tonerna rätt, inte sjunga falskt. Andra menar att det räcker med att förmedla känslor, budskap.
    Det är upp till var och en förstås.

  24. #24
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    "skulle man acceptera en gitarrist som inte kan spela gitarr?"

    Dettta accepteras ju dagligen i punksvängen
    Inte kan spela/inte kan sjunga är nog en definitionsfråga..
    När kan man "spela gitarr"?
    Om man kan tre ackord och kan byta mellan dem i hyfsad takt, har ju räckt för många

  25. #25
    deleted user
    Han kan uppenbarligen sjunga eftersom hans röst är en av de faktorerna som gjort honom till en av Sveriges största artister.

  26. #26
    Desecrated
    Desecrated är inte uppkopplad
    Desecrateds avatar
    Senior
    Mitt problem är att han snor låtar.

  27. #27
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Undras vad de hade sagt om en ung Hellström i Idol... Ena flinten: "Du har en skön personlighet... men du låter lite som en kråka." Laila: "Det här var ju inte så bra Håkan." Bard: "Du KAN inte sjunga Håkan." Andra flinten: "Du är tondöv."

  28. #28
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Jag gillar Håkan. Han är skriver bra låtar, snor en del men spela roll. Finns många andra som snor mer eller iaf inte gör eget skit. Håkan är grym som person och säger ifrån om han ser nåt fel, t.ex om att idoljuryn borde ha stryk. Dessutom har han ett förflutet som loser vilket inger en hel del hopp för dom flesta jag känner. Hans bästa låt är Hurricane. Kanske inte bästa musiken men bästa texten.

  29. #29
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror det beror på att han sjunger så illa.
    Personligen har jag inget till övers för sångare som inte kan sjunga. Skulle man acceptera en gitarrist som inte kan spela gitarr? Nej.
    Med sjunga menar jag att pricka tonerna rätt, inte sjunga falskt. Andra menar att det räcker med att förmedla känslor, budskap.
    Det är upp till var och en förstås.
    '

    Florence Foster Jenkins

    http://www.youtube.com/watch?v=MM6qntPpyZ0
    Senast redigerat av hasse_fx den 2011-09-20 klockan 12:00.

  30. #30
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Jag tycker inte att han sjunger speciellt falskt, har vissa manér i sången som jag förstår att folk stör sig på. Men att han inte kan sjunga är en ganska konstig uppfattning. Men då har jag lyssnat väldigt mycket på Olle Ljungström och Velvet Underground också.

    Har bara en avbränd debutskiva av Håkan och är inget jättefan. Kan tycka att det blir lite tjatigt i längden. Sen är det alltid lite jobbigt med artiser som skapar masshysteri. Men vissa grejer är riktigt bra!

  31. #31
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Varför är just HH intressant. Vet massor som inte kan med Jon Anderson. Eller Cher för den delen. Så fort HH blir antastad ska det skärskådas in absurdum...
    Han kan inte sjunga, räcker det inte med det?

  32. #32
    Nihad
    Nihad är uppkopplad nu
    Nihads avatar
    Veteran
    Tror inte folk har så mycket emot HH som hans intelligensbefriade fjortisfans. Inte alla är det, men man kan inte förneka förekomsten.

    Nåja, sköna låtar och grym entertainer är han..

  33. #33
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Hmm, kan inte sjunga.?.. Jag har hört honom sjunga..!

  34. #34
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Jag tror det är just det kategoriska påståendet "håkan kan inte sjunga" som triggar diskussionen. Jag stör mig rätt mycket på det själv... Klart han kan sjunga. Alla måste väl inte låta likadant?

  35. #35
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Alla kan sjunga men alla bör inte vara utrikesminister:
    http://youtu.be/Nc0_CpiQCdU

  36. #36
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Olle Truck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla kan sjunga men alla bör inte vara utrikesminister:
    http://youtu.be/Nc0_CpiQCdU
    Han får hellre sjunga än agera utrikestwitteroljemiljonäriafrikaochstödjadiktatur er för min del iaf

  37. #37
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han får hellre sjunga än agera utrikestwitteroljemiljonäriafrikaochstödjadiktatur er för min del iaf
    Hellre sång än folkmord från Carl Bildt. Men det är inget givet val med den rösten och rytmkänslan.

  38. #38
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror det är just det kategoriska påståendet "håkan kan inte sjunga" som triggar diskussionen. Jag stör mig rätt mycket på det själv... Klart han kan sjunga. Alla måste väl inte låta likadant?
    +1

  39. #39
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Verkar ha skön distans till sig själv men musiken tilltalar mig inte ett smack. Tycker han påminner om den där skäggiga snubben som vinner en massa musikpriser hela tiden. Platt å trist.

    Vilka är sura? Jag trodde bara surheten var ännu en Aftonbladet-produkt...

    /Mein

  40. #40
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Min vinkel är att han blev ett överexponerings-offer, som Lady Gaga.

    Dock har han inspirerat mig till att göra min egna sång om min egna stad, behöver bara en kameraman..

  41. #41
    farbror synt
    farbror synt är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Vad man än gör så finns det ju alltid både Gnäll-pellar och dom som gillar´t. Jag lyssnar inte på
    hans musik men han är en säker jävel tycker jag.

  42. #42
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    älskar håkan mer än allt annat tror jag. inget rör om i mig som hans musik! det är väl det som är grejen..antingen hatar man det eller så älskar man det.

  43. #43
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av barsnpipes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    älskar håkan mer än allt annat tror jag. inget rör om i mig som hans musik! det är väl det som är grejen..antingen hatar man det eller så älskar man det.
    Vet inte, jag är övervägande, men inte odelat, positiv, kan jag säga.

  44. #44
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    jag tycker hans sång brukar vara rätt bra men jag tycker illa om honom av en massa andra anledningar. han snor så klumpigt (stölder är annars min favoritföreteelse i musik), han hatar stockholm, jag minns en intervju när lisa milberg spelade in nåt blandband till honom bla med redskins och nästa vecka köpte han en sjömanskostym och gjorde nån halvcover på a town called malice med lite dexys midnight runner-låtmaterial och annat från samma kassett. man ba -lyssna på en till kazzett också så blir det kanske bättre!

  45. #45
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Hur kan man göra annat än att gilla den här uppsynen?



    Jag gillar hans sångstil även om det inte är den musik som ligger mig närmast.

  46. #46
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte om hans musik eller hans sång.... jobbigt överspralligt och låter inge vidare... texterna känns rätt ostiga med...
    +1

    Minns den minst sagt bisarra situationen när han slog igenom, han sågs som nån slags popfrälsare som var så rätt, rätt, rätt och själv förstod jag ingenting.... fast jag älskar ju Howard Jones svårt daterade synthfunk så jag ska nog inte säga nåt....
    (och sen så kan han ju sjunga "rent" om han vill, det kom ju för flera år sen bevis på hur han sjöng innan han hade sin solokarriär...det halvfalska är ju bara ett av alla manér han kör med...)

    Det hade dock varit kul med en rejäl remake-remix som den här


    https://youtu.be/z6GDMJaxPj0

    kom igen leeeeeeeeeeenanananaan dunk dunk dunk dunk

  47. #47
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag gillar håkan, men det stämmer att de flesta verkar älska eller hata. Verkar iaf i mina umgängeskretsar även gälla kent.

    Jag tycker som någon sa dock också att det är lite märkligt att han kommer undan med såna rena låtstölder som "nu kan du få mig så lätt" (som är en sjukt bra låt) men där musiken är mer eller mindre rakt tagen av eagles "desperado". Och det står minsann inte i några låtcredits.

  48. #48
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Det har blivit en höna av en fjäder. Säger inte vem som är hönan eller fjädern! Men HH är inte Lasse Berghagen och han är i sin tur den som ska dela ut posten i sverige, för han går hem överallt...

  49. #49
    Ashaz
    Ashaz är uppkopplad nu
    Ashazs avatar
    Veteran
    Nej jag grejjar helt enkelt inte med detdär sättet han sjunger på.
    Jag förstår mig inte på dessa svanska indie fenomen eller vad de nu ska kallas. Håkan Hellström, Bob hund, Broder Danjel och domdär som skräner falska toner i falsett om fluffiga mln och rosa elefanter.
    Jag får rysningar av deras sång. Och inte på ett bra sätt.
    Kan ju nämna att jag reagerar ungefär likadant på sissor sisters och The Darkness skeva falsetskrålanden.

    Blanda inte in avundsjuka eller "hata de som slår igenom" argument för de har inte med saken att göra.


    ...sedan blir det väl inte direkt bättre av att endel polare envisas med att det ska spelas just dessa artister på vartenda förfest, när man hade velat ha lite skön festmusik.
    Samtidigt blir det ramaskri om jag sätter igång lite Plastikman eller Monoloc på festerna

  50. #50
    Hans
    Hans är inte uppkopplad

    Senior
    Som cyniker kan jag bli störd på hans överentusiasm. Känns ibland som att det bara finns ett läge. Allt är så spontant att det till slut känns tillrättalagt.

  51. #51
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som cyniker kan jag bli störd på hans överentusiasm. Känns ibland som att det bara finns ett läge. Allt är så spontant att det till slut känns tillrättalagt.
    ...en fundering - fyller han inte samma funktion som t ex dansbanden (och får samma kritik) - att bidra med lite "lycka och entusiasm" i ett annars grått och inrutat liv... Om målet nu är att skjuta ner honom för att han väljer bort de mörka sidorna är det trist! Är det bara blues och depp som blir äkta och ärligt? Är "lycka" bara förljuget, artificiellt och världsfrånvänt?

  52. #52
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hans Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som cyniker kan jag bli störd på hans överentusiasm. Känns ibland som att det bara finns ett läge. Allt är så spontant att det till slut känns tillrättalagt.
    Haha jag kan hålla med. Snubben verkar dock faktiskt bara ha ett läge. När han var på Pluras TV-matlagnings-program drack han ett glas vin och gick i taket i överentusiasm och började berätta om hur mycket han älskade Plura. Kan vara allt knark han tagit... gör hjärnan obalanserad...

  53. #53
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

  54. #54
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Men texterna är ju ofta mörka och kontemplativa..
    GBG soundet är ju ofta just det, att sjunga sorgsamma texter till duriga tonarter, samt lite "ahhhh, bapada etc"
    Broder Daniel, Bad Cash quartet och Håkan är ju olika men det finns en gemensam tråd i många låtar, även om BD senare blev mörkare i flera avseenden.

  55. #55
    ole
    ole är inte uppkopplad
    oles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bulvanskägg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den enda riktiga rockstjärnan vi har i Svedala är och förblir Thåström. Nu när man till och med Iggy Pop har prostituerat sig och sålt sina låtar till reklam är det skönt att veta att det åtminstone finns någon som har lite integritet.
    +1

  56. #56
    compute
    compute är inte uppkopplad
    computes avatar
    Veteran
    Håller inte alls med om att hans musik är överentusiastisk och lycklig, texterna (i alla fall i början, har blivit allt mer ointresserad ju bättre han sjunger och ju mognare musik han gör, så jag kan inte uttala mig om de senare skivorna) är väldigt mörka i många fall, det är just krocken mellan det lyckliga och det svarta som gör det intressant. tycker jag. Och det gäller den mesta musik jag älskar, att det finns kontraster, något nytt att upptäcka i nästa lyssning.

  57. #57
    peppe
    peppe är inte uppkopplad
    peppes avatar
    Veteran
    gillade han mycket när han var ny.. helt egen stil..som nån fransk gatumusikant.. full av energi. "hatet" uppstår så fort nån är med på allsång på skansen..

  58. #58
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Håkan är ändå inget mot Thore:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ThoreTalar.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	56,5 KB 
Id:	31538
    Det är entusiasm det.

  59. #59
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Kan inte låta bli att komma med ett Olle Ljungströmcitat angående glädje och lycka i låtar:
    "Men för blommor, hjärtan ängar och makalösa stränder. Föll ensamrätten rätt i Christer Sjögrens händer"

    Men visst finns det väl väldigt mycket svärta i HH:s musik?

    Vad heter föresten den där tjejen som är hypead nu som vunnit något Göteborgspris? Sjunger på svenska och låter precis som en tioårig Håkan Hellström på speed.

  60. #60
    12345678
    12345678 är inte uppkopplad

    avslutat konto
    Så som sammanfattning på ursprungsfrågan:
    1. Han sjunger illa.
    2. Han snor låtar och kan därmed inte skriva låtar själv.
    3. Han är översprallig.

Liknande ämnen

  1. Varför så många Mopho till salu?
    Av phe i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 18:03
  2. Varför så många Mofo's till salu?
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 15:28
  3. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-09-12, 15:45
  4. Varför skapar många 99medlemmar just nu?
    Av Dalleponken i forum Allmänt om musik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-03-19, 16:36
  5. Håkan Hellström + Real Parakeet?
    Av sawtooth i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 01:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •