Resultat 1 till 30 av 30

Ämne: Ny svensk VST/AU: kHs ONE

  1. #1
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än

    Ny svensk VST/AU: kHs ONE

    Hej!

    Tänkte bara nyhetstipsa (eller göra lite reklam, ) för vår nya synth, kHs ONE. Info, demo och ljudexempel finns på http://kilohearts.com
    Vi har också en pressrelease här: http://bit.ly/qUMsij

    Låt det väl smaka!

  2. #2
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Snygg! jag addar till mina vänner på fb
    Senast redigerat av Demokid den 2011-07-20 klockan 13:55.

  3. #3
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Plockade hem demon och testade lite. Låter spontant riktigt trevligt. Speciellt gillar jag trebleknappen som jag spetsade till max på i princip varje ljud för att få lite mera fräs. Bra jobbat!

  4. #4
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Bara jag som har problem med att byta presets (går inte, hur gör man?)? Dessutom verkar den käka på tok för mkt CPU (i7 2,8GHz) jämfört med andra pluggar...

  5. #5
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Mårre Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bara jag som har problem med att byta presets (går inte, hur gör man?)? Dessutom verkar den käka på tok för mkt CPU (i7 2,8GHz) jämfört med andra pluggar...
    Kör du AU-versionen, månne? I den har vi överlåtit Preset-hanteringen till DAWen, då vi kände att det passade ihop bättre i hur man använde presets. I dom flesta program tror jag det ska funka naturligt, men om du använder Ableton Live, så är det lite konstigt. Där klickar man på "Hot-Swap Preset"-knappen (liten cirkel med två cirkulära pilar på, i Lives pluginruta), så dyker presetsen magiskt upp i Live-browsern. (Jag gillar Live, men just detta fattar jag inte riktigt hur dom tänkte. )

    Vad gäller CPU så är det märkligt, för en del (inklusive jag ) tycker den drar ganska lite, medan andra tycker den drar mycket. Kör du 32-bit eller 64-bit, Mac eller Windows? En del har rapporterat att 64-versionen drar mer än 32-versionen, så det är någonting vi ska kika på om vi kan fixa!

  6. #6

    Redaktör
    Lite besviken på att det bara är en helt vanlig subtraktiv synt, men det verkar ju vara vad alla vill ha och demoljuden låter bra, så jag förstår er.

    (P.S. Garageband är stavat som "Gargeband" i inledningen.)

  7. #7
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite besviken på att det bara är en helt vanlig subtraktiv synt, men det verkar ju vara vad alla vill ha och demoljuden låter bra, så jag förstår er.

    (P.S. Garageband är stavat som "Gargeband" i inledningen.)
    Haha, jag är helt med dig. Vi ville dock inte spejsa ut för mycket direkt utan ville ha nåt mer "vanligt och robust" som start. För att dra lite säljsnack så är vår tanke gentemot konkurrenter är att ha nåt som gör det vanliga, men lättåtkomligt och snabbt. Lite sådär trotjänare man vet var man har. För att citera en kund: "the fact that it's less complex than z3ta / Rhino would probably result in me using it more often!", vilket är lite vår tanke.

    Nåja. Tack för stavningskollen förresten. Jag är lite stavningsfascist, så jag får skämmas där. Fixar det så fort jag har tillfälle.

  8. #8

    Redaktör
    Låter som ni passar utmärkt in i den svenska designtraditionen med lättanvända gränssnitt som en av huvudpunkterna.

  9. #9
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Har slangat hem demot, återkommer med feedback!

    Men first impression är att den ser lättanvänd ut. Det är viktigt för mig! Jag tröttnar fort om man måste lära sig ett krångligt interface för att få ut nått ur sin synth. Den verkar onekligen välljudande också!

  10. #10
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    lyssnade på demoljuden men de tilltalade mig inte alls

  11. #11
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    lyssnade på demoljuden men de tilltalade mig inte alls
    Ajdå. Nåt speciellt du saknade? Just nu är det rätt mycket vintage-ljud (och en del konstigt också för den delen). Har en mer trancig bank på gång som vi tänkte släppa (gratis) framöver.

    Subtraktiv stil kommer det ju dock alltid vara.

  12. #12
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Det är transen jag inte gillar, hehe. Konstigt och vintage går alltid före ljud dränkta i effekter.

    Överlag är karaktären lite ihålig och utan nerv, lite som de flesta virtual analog vst-s har enligt mig. Men som sagt, grundar det helt på de ljudklipp jag fann på sidan och har självklart en väldigt subjektiv bedömning.

  13. #13
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är transen jag inte gillar, hehe. Konstigt och vintage går alltid före ljud dränkta i effekter.

    Överlag är karaktären lite ihålig och utan nerv, lite som de flesta virtual analog vst-s har enligt mig. Men som sagt, grundar det helt på de ljudklipp jag fann på sidan och har självklart en väldigt subjektiv bedömning.
    Haha, okej. Ja, jag är själv inte så stor på trance direkt. (Min personliga favorit av presetsen är nog "POLY - Truisy Boot", som är med mot slutet av Preset Sampler #1. )

    Nåja, synd att du inte gillar det. Får se om vi lyckas vinna över dig i framtiden med bättre demos, uppdateringar, eller någon ny synth.

  14. #14
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Jag hoppas också det, för jag skulle jättegärna vilja ha en enkel välljudande plugg som goto--synt.

    Jag hade det i TC mercury1 innan de la ner hela projektet

  15. #15
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Det hade varit roligt att veta vad det är du saknar lite mer... precis. Vilket så klart är jättesvårt eftersom det är rätt subjektivt. Men det är ju sannolikt att fler känner samma sak, och om det är något som går att åtgärda vore det ju trevligt.

  16. #16
    SFB
    SFB är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Om ni är på g att göra "dance" presets är mitt tips att lägga in typ "bass - benassi, bass - moog, lead - guetta, pluck - deadmau5, pad - jp8000"

    Tror sånt kan vara bra business. Er presets demo kan givetvis spela upp tillhörande låtar.

  17. #17
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hoppas också det, för jag skulle jättegärna vilja ha en enkel välljudande plugg som goto--synt.
    U-he ACE?

  18. #18
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av SFB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om ni är på g att göra "dance" presets är mitt tips att lägga in typ "bass - benassi, bass - moog, lead - guetta, pluck - deadmau5, pad - jp8000"
    Finns några nu som är klart inspirerade av existerande grejer. Dom jag kommer på sådär på rak arm är:
    "POLY - Strobelight" (deadma5 - Strobe)
    "BASS - Electrosson" (Lite Bodyrox - Yeah, lite Mason - Exceeder)
    "LEAD - Show me lard" (Robin S - Show me love, som fick lite revival för nån sommar sen)
    "LEAD - Sexy Glitch" (Guetta/Akon - Sexy Bitch)
    "LEAD - Sexy Pitch" (Guetta/Akon - Sexy Bitch)
    (Finns några lite mer obskyra referenser också, men det är knappt värt att nämna. )

    Men det var bra idéer på fler där!
    Dock kan vi inte riktigt använda melodierna, tror det finns lite upphovsrättsmän som blir ledsna då.

  19. #19
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Hmm, Numerology 3 kraschar direkt när jag försöker få upp editeringsfönstret för pluggen. Kör AU-demot.
    Ska testa i Ableton, återkommer med åsikter om pluggen!

  20. #20
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm, Numerology 3 kraschar direkt när jag försöker få upp editeringsfönstret för pluggen. Kör AU-demot.
    Ska testa i Ableton, återkommer med åsikter om pluggen!
    Ah, intressant. Aldrig testat Numerology faktiskt, bara sett deras sajt. Ska spana på det vid tillfälle!

  21. #21
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Välljudande plugg!
    Bra interface, det går snabbt att göra grejer och det känns inte plottrigt eller överarbetad.

    Ljudet är cleant, filtrena låter riktigt fint ibland och waveshapern gör det den ska.
    Saknar sinus & brus. Tycker att det skulle finnas en dist på mastern i pluggen.
    Gillar EQ:n i slutet av kedjan, den hjälper till en hel del.

    Gjorde ett väldigt snabb liten låt med egenvävda patchar. Inget jättespännande direkt.
    Allt är den pluggen. Framförallt så är det världens tråkigaste trummor, men jag orkade inte spexa till det.
    http://moire.se/simon/slask/khtest.mp3

  22. #22
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Gjorde en rätt trevlig baspatch också
    http://moire.se/simon/slask/bas.mp3

  23. #23
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Välljudande plugg!
    Bra interface, det går snabbt att göra grejer och det känns inte plottrigt eller överarbetad.

    Ljudet är cleant, filtrena låter riktigt fint ibland och waveshapern gör det den ska.
    Saknar sinus & brus. Tycker att det skulle finnas en dist på mastern i pluggen.
    Gillar EQ:n i slutet av kedjan, den hjälper till en hel del.

    Gjorde ett väldigt snabb liten låt med egenvävda patchar. Inget jättespännande direkt.
    Allt är den pluggen. Framförallt så är det världens tråkigaste trummor, men jag orkade inte spexa till det.
    http://moire.se/simon/slask/khtest.mp3
    Roligt att du gillar den!
    Brus ligger på kartan att slänga in som extra vågformer på osc1 & 2, men kan inte lova när riktigt.

    Schysst liten slinga! Vettiga trummor är ju så klart svårt att göra, bl.a. för att brus saknas, men inte så illa ändå.

  24. #24
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Just det, enveloperna behöver vara snabbare, speciellt på filtret.

  25. #25
    kiloHearts
    kiloHearts är inte uppkopplad
    kiloHeartss avatar
    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Just det, enveloperna behöver vara snabbare, speciellt på filtret.
    Vi sitter faktiskt och pillar med exakt det. Det kommer ordna sig i en uppdatering snart. Kan inte säga exakt när den kommer släppas, men så snart som möjligt.

  26. #26
    MagicC
    MagicC är inte uppkopplad
    MagicCs avatar
    Senior
    Trevligt med en svensk plugg, men frågan är om världen verkligen behöver fler instrument med subtraktiv syntes.

  27. #27
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Numera discontinued och gratis.

    kHs ONE has been discontinued and is no longer available through the regular Kilohearts Installer. A stand-alone installer for the very last version of kHs ONE is available below. Please note that kHs ONE is not available in the VST3 format.
    https://kilohearts.com/files/install...Hs_one_win.exe

    https://kilohearts.com/files/install...Hs_one_mac.pkg

  28. #28
    Smultronizer
    Smultronizer är inte uppkopplad

    Senior
    Den är fasen najs! Har den som RE

  29. #29
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    kHs one subtraktiv plugg släppt fri


  30. #30
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Hade de släppt källkoden fri också så skulle den förmodligen få ett andra liv, men utan tror jag bara det blir en glömd notis i historieboken.

Liknande ämnen

  1. Ny svensk synt
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2022-11-22, 17:03
  2. Svensk ghettotech?
    Av jgb i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 14:25
  3. Ny svensk synt!
    Av poppop i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 17:53
  4. Ny Svensk onlinebutik
    Av imported_Erik i forum Inspelning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 13:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •