Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 68 av 68

Ämne: Svarta Waldorf blofeld

  1. #61
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är väl ing abrister egentligen, mest det attden har ett rätt specifikt sound, ett hårt sound, som antingen klickar med dig eller inte.
    Jag gillar dem för specifika hårda ljud,men IMHO så är den för hård för att funka som generell synth, men det är väl inte det man har en Waldorf till i vilket fall

    Bifall. Det är ibland svårt att få den att låta snällt för den har sånt sanslöst omfång i varje parameter. Det är lätt att det går överstyr.

    Filterna piskar utav helvete.

  2. #62
    deleted user
    Jag kör min blofeld genom två analoga preamps och jag måste säga att det är hela skillnaden, det enda jag kan klaga på över blofelden är dess svaga utgångssteg och halvtaskiga effekter.

  3. #63
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jepp, kör mina digitala synthar genom rörpreamps nuförtiden.
    Därför man är lite sugen på att köpa en svart Blo och testa ändå.
    Men extern EQ kan funka också.
    Samt AV med effekterna hehe

  4. #64
    deleted user
    Ja effektblocket och utgångsstegen i den verkar vara dom billigaste nödlösningarna, men inte svårt att förstå när man kollar vad maskinen kostar ut till kund, helt otroligt vad dom lyckats få ihop med dom ekonomiska förutsättningarna.

    Med varma preamps och varm EQ så låter den gudomligt gött, man får nog inte ha för neutrala grejer.
    En sak dock jag saknar i den är antialiasing inställningarna som fanns i XT:n, hade dom funnits så

  5. #65
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag filade en del på brightness på oscillatorerna, innan det lät analogt vill jag minnas. den saknar den fylliga botten, närhet som sh101, jx8p m.fl. klangen är mer i mellanregistret, med livfulla pads och tokskruvade distiga ljud. många modulationsmöjligheter, men inte riktigt ljuden jag sökte. bytte bort den nyligen.

  6. #66
    lasselus avatar
    Redaktör
    Men...tysk synt...det ska inte låta analogt...det ska låta kallt och digitalt...

  7. #67
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Detta ar bara min asikt, men av det jag hort fran Waldorf Blofeld later det som en Q instangd i en glaskupa. Den har ett morkare sound. Personligen gillar jag att gora ljudet morkt med filterna sjalv, och ha mojlighet till glasklart ljud. Men det erbjuder inte alls Blofeld pa samma satt som en Q. Tyvarr.

  8. #68
    McVicar
    McVicar är inte uppkopplad
    McVicars avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar dem för specifika hårda ljud,men IMHO så är den för hård för att funka som generell synth, men det är väl inte det man har en Waldorf till i vilket fall

    +1
    Det är riktigt svårt att göra ordinära synthljud med den. Och när jag väl lyckas så tänker jag "varför ska den låta ordinärt när den kan så mycket mer?"

Liknande ämnen

  1. Waldorf - Blofeld
    Av reSet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2012-04-20, 20:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •