Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 68 av 68

Ämne: Fjäderreverb i pedalform?

Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om tankarna är av samma typ så blir det "samma" ljud men med små skillnader från de två tankarna, så stereo och inte osynk.
    Jo, rent intuitivt var det ungefär det jag tänkte mig. Men det jag funderade på var dels hur stora skillnader det är mellan olika fjädrar/tankar, dels hur mycket stereo det blir om tankarna är lika nog att inte hamna i osynk.

hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    Jo, rent intuitivt var det ungefär det jag tänkte mig. Men det jag funderade på var dels hur stora skillnader det är mellan olika fjädrar/tankar, dels hur mycket stereo det blir om tankarna är lika nog att inte hamna i osynk.
    Det är stor skillnad från tank till tank och drivkrets till drivkrets är min erfarenhet.

oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Undrar om det till och med skulle bli skillnad om man spelar samma signal två gånger efter varann in i fjädern och klipper ihop efteråt till en stereofil. Någon som har lust att prova?

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    Det är stor skillnad från tank till tank och drivkrets till drivkrets är min erfarenhet.
    Fast om du har två tankar av samma typ som bor i en apparat som kör samma drivkretsar till bägge tankarna, dvs som de flesta stereofjäderreverb gör (baserat på de två som jag har) så är det inte några stora skillnader mellan kanalerna.

Min erfarenhet då.

hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    Fast om du har två tankar av samma typ som bor i en apparat som kör samma drivkretsar till bägge tankarna, dvs som de flesta stereofjäderreverb gör (baserat på de två som jag har) så är det inte några stora skillnader mellan kanalerna.

Min erfarenhet då.
    Förlåt, jag missförstod. Nej, det blir nog bara trevligt. Jag talade om helt olika tankar, hehe.

erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Den här verkar ju kul! Själva pedalen för sig och så kan man välja olika storlek på reverbtanken.

Pedal + lilla tanken går på 249€

https://anasounds.com/element-spring-reverb/

https://youtu.be/BL--T8PdUGo

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran
    @erko: Verkligen intressant produkt! två tonkontroller för bas resp. diskant, output gain, spring overdrive switch, och mix på pedalen
    alla tre fjäderlådorna kan köpas i ett paket dessutom , för 349 euro! OBS! strömadapter verkar inte ingå med deras pedaler, 24.90 euro tillkommer med en sån.

erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    @jocks1: Kan du inte köpa och testa Skulle vara kul med lite första hands intryck!

Liknande ämnen

1. Fjäderreverb?
    Av drdreas i forum Effekter
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2015-03-02, 21:16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •