Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Zoom R-16 Midi-mappning

  1. #1
    newmember
    newmember är inte uppkopplad
    newmembers avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Zoom R-16 Midi-mappning

    Hej! Jag sitter här med inspelningsportan Zoom R-16. Denna porta skall ju också fungera som ljudkort/controller. Jag har försökt testa detta men har aldrig riktigt lyckas fått till det.
    Dom program jag använder är Reason och Cubase. Inget av dom här programmet har jag lyckas fått till hundra procent.

    Konstigt nog känner både cubase och Reason av controllern och programmen får kontakt med controllern, sedan när jag mappar i exempelvis Cubase så verkar en regel enbart komma kontakt med regel nummer 1. Dock som (Ljud på och ljud av) inget där emellan.
    Är det någon som möjligtvis har något tips på hur jag går vidare? Jag hittar inga (midi-inställningar på själva portan)

    Tack på förhand!

  2. #2
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran

  3. #3
    newmember
    newmember är inte uppkopplad
    newmembers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Pehr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jadå, annars hade jag inte kunnat välja portan som controller. Så dom är redan installerade och fungar fint. kan tillägga att portan fungerar utmärkt för övrigt =)

  4. #4
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    mysko, ska testa när jag får hem min

  5. #5
    rwq
    rwq är uppkopplad nu
    rwqs avatar
    Veteran
    Copy/Paste från http://www.zoom.co.jp/english/support/faq/r16.php :


    The control surface function of the R16 is based on the Mackie Control emulation mode. Therefore it can be used with any DAW software that supports Mackie Control. For information on settings for Logic 7/8, Sonar 7/8, Live 6/7, and Digital Performer 5/6, see pages 29 - 32 of the Audio Interface Manual for the R16.

    Så lista ut hur man slår på Mackie Control Emulation för de programmen så är du hemma!

  6. #6
    newmember
    newmember är inte uppkopplad
    newmembers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Copy/Paste från http://www.zoom.co.jp/english/support/faq/r16.php :


    The control surface function of the R16 is based on the Mackie Control emulation mode. Therefore it can be used with any DAW software that supports Mackie Control. For information on settings for Logic 7/8, Sonar 7/8, Live 6/7, and Digital Performer 5/6, see pages 29 - 32 of the Audio Interface Manual for the R16.

    Så lista ut hur man slår på Mackie Control Emulation för de programmen så är du hemma!
    Tack så mycket för tipset! Nu fungerar det galant! =)

Liknande ämnen

  1. Zoom SFX ST2
    Av Katzenjammer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 15:16
  2. Zoom H2
    Av HEK i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 19:30
  3. Zoom H2
    Av leere i forum Recensioner och demonstrationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 23:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •